Forum żeglarskie
https://forum.zegluj.net/

Graniczna prędkość jachtu.
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=5&t=13895
Strona 6 z 6

Autor:  Colonel [ 30 sty 2013, o 16:11 ]
Tytuł:  Re: Graniczna prędkość jachtu.

Marian Strzelecki napisał(a):
Pabiedy czyli od Chevroleta Fleetmastera

Jestes pewny?

Autor:  mariaciuncia [ 30 sty 2013, o 16:23 ]
Tytuł:  Re: Graniczna prędkość jachtu.

W m20 błotnik przechodził płynnie w drzwi.

Załączniki:
M20.jpg
M20.jpg [ 343.2 KiB | Przeglądane 1335 razy ]

Autor:  mbober1 [ 30 sty 2013, o 16:39 ]
Tytuł:  Re: Graniczna prędkość jachtu.

Colonel napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
Pabiedy czyli od Chevroleta Fleetmastera

Jestes pewny?


A co nie dowierzasz ??

Większość Sowieckich konstrukcji II wojennych to kopie sprzętu z Lend-Lease Act. Czytaj sprzętu amerykańskiego.

Autor:  Marian Strzelecki [ 30 sty 2013, o 16:48 ]
Tytuł:  Re: Graniczna prędkość jachtu.

Niczego nie jestem pewny; (takie czasy)
Takich detali, a i większych różnic można się doszukać więcej.
Z tego czego mnie uczył Cezary Nawrot wtedy Dziekan Wzornictaw Przem. ASP
a przedtem twórca np. Syrenki Sport; Bosto; Ogara itp
Rosjanie dostali (przez Murmańsk) całe oprzyrządowanie (fabryk samochodowych od USA) nie tylko chyba Fleetmastera , ale prototypu GPa który przegrał w konkursie na tenże samochód.
Liczne i mniej czy bardziej udane przeróbki rżniętych konstrukcji były w ZSRR na porządku dziennym: taka metoda podnoszenia techniki kraju.
Pisałem trochę o tym w Encyklopedii Techniki PWN :roll:
Ale to już całkiem oftop w temacie ślizgu łódek


Ważne, że kształt maski dawał się przełożyć na pływającą łódke żaglową
o ciekawych kształtach i dobrych parametrach; waga; kształt; wytrzymałość.
Pamiętajmy za wtedy nie było żywic.
MJS

Autor:  Catz [ 30 sty 2013, o 21:38 ]
Tytuł:  Re: Graniczna prędkość jachtu.

mbober1 napisał(a):
Większość Sowieckich konstrukcji II wojennych to kopie sprzętu z Lend-Lease Act. Czytaj sprzętu amerykańskiego.1948. :roll:

Fleetmaster jest z roku 1947, albo i 1948 :roll:
Ja slyszalem o Fordzie - bylo kilka tez podobnych uderzajaco.
Marian Strzelecki napisał(a):
kształt maski dawał się przełożyć na pływającą łódke żaglową
o ciekawych kształtach i dobrych parametrach; waga; kształt; wytrzymałość.

Chcialbym to zobaczyc!
Catz

Autor:  Colonel [ 31 sty 2013, o 09:04 ]
Tytuł:  Re: Graniczna prędkość jachtu.

mbober1 napisał(a):
A co nie dowierzasz ??

Pobieda była produkowana seryjnie od 1946, "skonstruowana" w 1944. Silnik był skopiowany z amerykańskiego Dodge R6. Sama konstrukcja Pobiedy to modernizacja Gaza M1, czyli jeszcze przedwojennego Forda B.
Co do Fleetmastera, to był pomysł, by stał sie on podstawa polskiej konstrukcji lincencyjnej ale "wybrano" Pobiede.

Autor:  Ejdzej [ 31 sty 2013, o 09:34 ]
Tytuł:  Re: Graniczna prędkość jachtu.

Odbiegając od tematu to ostatnio jest głośno o projekcie studenckim, którzy chcą "wskrzesić legendę" i wprowadzić do produkcji nową Warszawę. Jeżeli ten samochód był polską konstrukcją, to VW Cady produkowane w Antoninku też są polskie :lol:

Autor:  Marian Strzelecki [ 31 sty 2013, o 17:14 ]
Tytuł:  Re: Graniczna prędkość jachtu.

Dziękujemy Colonelowi za przypomnienie danych,
pewnie ma racje; mi się już nie chce sprawdzać;
wszak nie encykolpedię motoryzacji tu piszemy :roll:
Ale to już całkiem oftop w temacie ślizgu łódek
... że zacytuje po raz drugi .
MJS

Strona 6 z 6 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/