Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Tango 780 Sport https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=5&t=14902 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | akuradek [ 5 kwi 2013, o 20:29 ] |
Tytuł: | Tango 780 Sport |
Chcialbym zapytac ile wazy przecietne Tango 780 Sport. Niedawno kupilem jacht i moj ma 1850kg. Czy to duzo? tzn. jest mocno dobalastowany? Rozumiem ze waga ma wplyw na stabilnosc, ale i szybkosc lodki. Jest troche mozolny, nie wiem czy to ja czy waga jachtu? |
Autor: | Disintegrator [ 12 kwi 2013, o 12:01 ] | ||
Tytuł: | Re: Tango 780 Sport | ||
za Polskie Jachty, 1996, Warszawa
|
Autor: | akuradek [ 12 kwi 2013, o 12:54 ] |
Tytuł: | Re: Tango 780 Sport |
Dzieki za zdjecie, ale to dane konstrukcyjne jachtu, moj to chyba robota garazowa i nie sadze zeby miescil sie w normach. Ale z drugiej strony waga podobna wiec moze tylko mam balasu wiecej. Czy 450kg balastu to duzo? Lodka plywa naprawde mozolnie. |
Autor: | Disintegrator [ 12 kwi 2013, o 13:16 ] |
Tytuł: | Re: Tango 780 Sport |
Wrzuciłem, żebyś miał porównanie do projektu. Konstrukcji było pewnie tyle, ilu wykonawców. 450kg balastu dla mnie nie wydaje się przesadzone, waga też w normie. Może balast jest źle rozłożony i trzeba popracować nad trymem wzdłużnym? Może to kwestia trymu takielunku/wytrzepanych lub zmniejszonych względem projektu żagli? Zdefiniuj "mozolnie". Nie idzie na wiatr? Nie przyspiesza po zwrotach jak powinna? Nawietrzna/zawietrzna i hamujesz ją kontrując sterem? Moim zdaniem to nie będzie kwestia masy, a pędnika. W przypadku mojego jachtu największy przyrost osiąganych prędkości dało inne rozmieszczenie balastu i poprawienie trymu (mimo zwiększenia jego masy) oraz ... upgrade elementu łączącego rumpel z szotami ![]() |
Autor: | Marian Strzelecki [ 12 kwi 2013, o 17:44 ] |
Tytuł: | Re: Tango 780 Sport |
Disintegrator napisał(a): ...W przypadku mojego jachtu największy przyrost osiąganych prędkości dało inne rozmieszczenie balastu i poprawienie trymu (mimo zwiększenia jego masy) oraz ... upgrade elementu łączącego rumpel z szotami ![]() Upgrade sternika ![]() ![]() Opisz dokładniej: jaki jacht,jaka zmiana trymu? MJS |
Autor: | Disintegrator [ 12 kwi 2013, o 21:00 ] |
Tytuł: | Re: Tango 780 Sport |
Wszystko robione trochę "na czuja", ale moim zdaniem poprawa jest znaczna. Jacht po kupnie był moim zdaniem niedobalastowany. Szybki przy słabych wiatrach, ale od 4B dość nerwowy. I przy 2 osobach w kokpicie ciągnął rufą wodę, zwłaszcza na kursach pełnych. W ramach remontu dodaliśmy balastu zgodnie z założeniem projektanta i przesunęliśmy go do przodu. Teraz jacht na postoju podnosi rufę, ale podczas pływania jest zdecydowanie lepiej wytrymowany i rufa nie stanowi już takiego oporu. Do tego jest stabilniejszy, a wcale nie wolniejszy. Focus 650. Oczywiście, że w tym czasie lepiej go wyczułem i nauczyłem się go poprawnie trymować, jednak uważam, że zmiana w rozmieszczeniu balastu dużo dała (a przede wszystkim wyeliminowała to, co było problemem po wyjęciu balastu przez poprzednika/ów). Kończę OT, bo wątek o Tangu ![]() |
Autor: | akuradek [ 12 kwi 2013, o 21:26 ] |
Tytuł: | Re: Tango 780 Sport |
Zdefiniuj "mozolnie". Nie idzie na wiatr? Nie przyspiesza po zwrotach jak powinna? Nawietrzna/zawietrzna i hamujesz ją kontrujac sterem Wszystko ok. Wydaje mi sie ze rozpedza sie tak jakby brakowalo jej mocy- czyli za duza masa w sosunku do ozaglowania? Przestudiowalem troche lektury i musze zwrocic uwage na pozostale mozliwe ... ale. Czy przy masie jachtu 1850kg, 50kg na jednej burcie albo drugiej, na dziobie czy rufie ma tak duze znaczenie? Poeksperymentuje troche moze cos zadziala. |
Autor: | cd_romek [ 13 kwi 2013, o 12:26 ] |
Tytuł: | Re: Tango 780 Sport |
Disintegrator napisał(a): za Polskie Jachty, 1996, Warszawa czy w tej mądrej książce jest coś na temat MAK 626 ? |
Autor: | Disintegrator [ 13 kwi 2013, o 12:41 ] |
Tytuł: | Re: Tango 780 Sport |
Niestety nie. Tom II zawiera: 444 555 600 606 666 707 808 818 858 Tom III zawiera: 290 303 333 343 747 808gt Mam także książkę Stefana Wysockiego "Rodzina Maków", 1987 Warszawa, która zawiera następujące konstrukcje: 303/333/333s 444 555 666 707/707m 777 600 606 707gt/k/l 818 808 858 |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |