Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 lip 2025, o 00:34




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 mar 2013, o 18:40 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
W dobie krolowania laminatow jacht z oblaminowanej sklejki zdobyl ten tytul.
Znany projektant Marc Lombard zaprojektowal caly szereg ciekawych jachtow w technologii ktora moim zdaniem pozwala na stosunkowo szybka amatorska bidowe.
Z przyjemnoscia bym widzial taki projekt miedzy 9 a 10 m.

http://www.rm-yachts.com/contenu/,concept,2

Na stronie przekroj konstrukcji i filozofia budowy.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowania - 3: boSmann, Gienek, jedrek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2013, o 00:26 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
M@rek napisał(a):
W dobie krolowania laminatow jacht z oblaminowanej sklejki zdobyl ten tytul.

No proszę. A u nas laminowana sklejka, ciągle wywołuje mieszane uczucia.
M@rek napisał(a):
Z przyjemnoscia bym widzial taki projekt miedzy 9 a 10 m.
np coś takiego?? :lol:
Pozdrawiam
Przemek


Załączniki:
Untitled.jpg
Untitled.jpg [ 234.37 KiB | Przeglądane 1874 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2013, o 09:58 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Moja uwage zwrocilo to;

"Built with Plywood epoxy, the hulls of RM's are lighter ( 15 %)and more rigid than polyester boats. This allows them to achieve, not only, better nautical performances but also to have a more durable hull. On an RM there is no risk of Osmosis or delamination. For when sailing in icy conditions we'll add, as an extra, a protective layer of Kevlar which will protect the hull from collisions with Growlers (underwater icebergs)."

Rendery jachtow do mnie nie przemawiaja zupelnie :) wole konkretne rzuty i przekroje. To bardziej miarodajne.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2013, o 10:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17663
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4528
Otrzymał podziękowań: 4279
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
No właśnie... Dla nas, którzy lansujemy budowę jachtów ze sklejki, własności wytrzymałościowe są oczywiste... Ale i tak ludzie wybierają laminaty.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 mar 2013, o 12:57 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
M@rek napisał(a):
wole konkretne rzuty i przekroje. To bardziej miarodajne.

Fakt, ale w fazie szkicu, render więcej wybacza :lol: Dołożę i rzuty. Nie śmiać się z wolnostojącego masztu :evil: To tylko wstępny szkic.
robhosailor napisał(a):
Ale i tak ludzie wybierają laminaty.

RM pokazał fajną drogę dla "dykciaków". Podobnie jak np. I 550 sportboat. Obydwie się przyjęły nie gorzej niż laminatowce. Wygląda na to że tego typu łodki mają przed sobą przyszłość.
Pozdrawiam
Przemek


Załączniki:
888a.jpg
888a.jpg [ 125.83 KiB | Przeglądane 1776 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 kwi 2013, o 20:38 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4119
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Przemyslenia Janusza Maderskiego, ktorego przedstawiac chyba nie trzeba :)
http://sailbook.pl/artykul/2505-pasja-10

Co Wy na to ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 kwi 2013, o 00:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9260
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Byłem ciekawy co narysuje Janusz Maderski po takim rejsie, bo niewątpliwie doświadczenia nabrał wyjątkowego. Na jego stronie http://setkaatlantyk.blogspot.com/ pokazał również nową Setkę czyli Setkę A. Cieszą drobne zmiany, ale jakże poprawiające łódkę po ćwierćwieczu jej istnienia. Pod rozwagę podsunąłbym jedynie tylną ściankę nadbudówki, która jest skośna i dobra dla pleców, gdy się siedzi w kokpicie wzdłuż, ale cześć ścianki sięgająca do wanienki kokpitu - dla stóp byłoby lepiej ją wypionować. Czyli tak jak to zrobił Andrzej Skrzat w Sportinie 595. Zawsze parę cm buta do przodu.

A Pasja 10?
Duży jacht na duże pływanie. Harmonijnie narysowany, atrakcyjna sylwetka, trochę przypominająca Spaniela 1, co jeszcze lepiej o niej świadczy. Czyli w Pucharze Poloneza może pokazać lwi pazur, bo sklejka (tak jak i obłóg) daje mniejszą masę kadłuba, a przy okazji jest ciepło wnętrza, mahoniowa mesa i zejściówka...
Bardzo interesująca propozycja w tej kategorii jachtów.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 317 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL