Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 13 lip 2025, o 17:31




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 kwi 2013, o 07:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 gru 2010, o 19:10
Posty: 17
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Hej, poniżej onboard z nowego rekordu prędkości na Moth - 32,2 węzła! Ustanowił go Christ Rast trenując przed rozgrywanymi właśnie na Sycylii Mistrzostwami Europy.

Jeszcze kilka lat temu barierą dla ćmy było 20 kn, gdzie jest górna granica...?

http://www.youtube.com/watch?v=MTxJiSd7NIc


_________________
Pozdrawiam,
Michał
www.moth.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2013, o 11:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9257
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
I to jest dobra wiadomość, Wikipedia podaje zdolność IM do osiągania prędkości "ponad 27 w" czyli sukces mieści się w predyspozycji. Intryguje mnie wyporność kadłuba, oficjalnie podaje się jako 240 lbs. Ile to w kg jest? Więcej danych technicznych tutaj: http://www.moth-sailing.org/download/CSYSPaperFeb09.pdf

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2013, o 11:54 

Dołączył(a): 29 mar 2013, o 13:04
Posty: 367
Lokalizacja: Czeladź
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: licencja na ciągnięcie narciarza wodnego
mjs napisał(a):
Ile to w kg jest?


Google można używać jako konwertera wystarczy wpisać '240 lbs in kg'

240 pounds = 108.862169 kilograms

_________________
Jarek Madejski



Za ten post autor JarekM otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2013, o 12:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9257
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Tak myślałem, dzięki!

108 kg to nie za dużo. Gdyby dwa kadłuby IM połączyć w katamaran, to mogłaby być fajna zabawa.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2013, o 13:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 gru 2010, o 19:10
Posty: 17
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Skąd ta informacja o 240 lbs?
Na własne oczy widziałem jak mój znajomy ważący 106 kg zarówno pływał wypornościowo jak i latał przy nie za silnym wietrze...

Sporo jest też w sieci filmików czy zdjęć z żeglowania we dwie osoby (czyli jakieś 120-140 kg).
Np.



Ponad 30 węzłów we dwójkę :) ale to Nathan Outteridge, jeden z najlepszych obecnie żeglarzy na świecie...

_________________
Pozdrawiam,
Michał
www.moth.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2013, o 16:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
michald napisał(a):
Skąd ta informacja o 240 lbs?
Na własne oczy widziałem jak mój znajomy ważący 106 kg zarówno pływał wypornościowo jak i latał przy nie za silnym wietrze...

Sporo jest też w sieci filmików czy zdjęć z żeglowania we dwie osoby (czyli jakieś 120-140 kg).
Np.



Ponad 30 węzłów we dwójkę :) ale to Nathan Outteridge, jeden z najlepszych obecnie żeglarzy na świecie...

przypominam, ze jej pływanie z wypornosciowym ma... No tak mało ma wspólnego ;)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2013, o 16:15 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9034
Podziękował : 4117
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
No , ale jakos ten slizg trzeba zapoczatkowac :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2013, o 18:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 gru 2010, o 19:10
Posty: 17
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
No , ale jakos ten slizg trzeba zapoczatkowac :)


Dokładnie.

Myślisz, że rozpędzali się z pomostu i skakali do wody, żeby od razu lecieć? :cool:

Masa sternika to zaledwie jeden z wielu 'zabobonów' o klasie Moth. Ile razy od 'fachowców' słyszałem, że nie można ważyć więcej niż 60 kg, jacht wychodzi z wody przy min. 5B no i że w Polsce nie ma warunków na taką łódkę :)

_________________
Pozdrawiam,
Michał
www.moth.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2013, o 19:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9257
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
michald napisał(a):
Skąd ta informacja o 240 lbs?

LWL 11.0 ft
BWL 13.6 in
T 6.2 in
Trim 0.0 deg
Disp 240 lbs
WS 16.85 sqft
LCB/LWL 0.537
LCF/LWL 0.554
CB 0.598
CP 0.661
CX 0.904
CWP 0.734
CT 0.196

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2013, o 20:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 gru 2010, o 19:10
Posty: 17
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
mjs napisał(a):
michald napisał(a):
Skąd ta informacja o 240 lbs?

LWL 11.0 ft
BWL 13.6 in
T 6.2 in
Trim 0.0 deg
Disp 240 lbs
WS 16.85 sqft
LCB/LWL 0.537
LCF/LWL 0.554
CB 0.598
CP 0.661
CX 0.904
CWP 0.734
CT 0.196


No tak, teraz pytanie w co wierzyć, w opracowanie sprzed kilku lat czy w to co dzieje się aktualnie na świecie ? :)

...zresztą w sumie czy to istotne...?

_________________
Pozdrawiam,
Michał
www.moth.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2013, o 20:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17658
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4524
Otrzymał podziękowań: 4277
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
michald napisał(a):
...zresztą w sumie czy to istotne...?
Wszystko jest istotne!!! A najbardziej fason. :DD

NP.: Jak sobie do tych węgli i kevlarów podoklejać drewnianych listewek to będziemy mieli latającego oldtajmera, jak ta lala! :DD ;)

... a wzorowałbym się na tym:

Obrazek

:lol: :lol: :lol:





**********
To był żart, przerywnik do śmiechu, jak by co ...
Zdjęcie pochodzi ze strony www.jachtoldtimer.pl tiaaaa... :lol: :lol: :lol:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2013, o 21:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9257
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
michald napisał(a):
...zresztą w sumie czy to istotne...?

Trochę istotne jest. Dane dotyczą projektu z 2009 czyli są dość świeże.
Załącznik:
moth 01.jpg
moth 01.jpg [ 45.59 KiB | Przeglądane 5247 razy ]

Ale w porównaniu z kadłubem sprzed 20 lat niewiele się różnią.
Załącznik:
moth 02.jpg
moth 02.jpg [ 22.9 KiB | Przeglądane 5247 razy ]

Właściwie możnaby zaryzykować budowę takiego bolida ze sklejki. Jeśli węglowiec unosi dwie osoby, to sklejkowiec z jedną dałby radę.

Przyrównując wyporności IM-a do desek windsurfingowych, to one idą jakby równolegle.
Rozpoczynano bezpiecznie z pułapu ok. 220 l dla długości 12 ft, deski 11 ft miały już 170 l, a te najkrótsze (9 ft) 110 l objętości. Ale RS:X ma z powrotem "tyle, ile trzeba" - 231 l.
Może Moth-y też przybiorą na kubaturze?

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2013, o 08:51 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9034
Podziękował : 4117
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
No, co do desek to sie nie zgodze :) Jest sporo waveowek ok 80 l
a 110 l to Duuza slalomowka. RX jest debilizmem, ktorego konstrukcja jest narysowana pod okreslone wymogi. Czyli duzy kompromis. Stare Div II czy Raceboardy lepiej plywaja wypornosciowo a FW slizgowo.
Generalnie deski"dla ludzi" sporo zmniejszyly swoja OBJETOSC a nie wypornosc jak sie zazwyczaj pisze.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2013, o 08:53 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9034
Podziękował : 4117
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Do tego sa znacznie krotrze i szersze niz starsze generacje.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2013, o 09:02 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9034
Podziękował : 4117
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Moth to ciekawa idea. Ciekaw jestem czy istnieje jakas sprawdzona konstrukcja ze sklejki i czy mozna by wykorzystac pednik z deski surfingowej ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2013, o 17:54 

Dołączył(a): 30 paź 2009, o 14:25
Posty: 191
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 75
Uprawnienia żeglarskie: kandydat na toliwagę
było trochę o budowaniu moth w wątku open 13 projektem po triumf
link do planów:
https://docs.google.com/file/d/0B3m28UIOtMr3ODk1ODBlZGYtMGQ0NS00NmE1LTk3ZGEtMWQ3YmYxYWU2NzMz/edit?hl=en
link do filmu:
http://www.youtube.com/watch?v=wWkd2e8apSI
latające to chyba straszne pieniądze, michald, ile taki nowy kosztuje? :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2013, o 18:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 gru 2010, o 19:10
Posty: 17
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
qxqx napisał(a):
latające to chyba straszne pieniądze, michald, ile taki nowy kosztuje? :mrgreen:


hmm, sporo mniej niż nowy 49er, 505, finn, 470, star, nacra, a-cat...więc mając na uwadze to, co oferuje w zamian (wrażenia, prędkość), opłaca się :mrgreen:

Polecam fają relację z regat w USA. Trwa 16 min, ale warto.


http://www.youtube.com/watch?v=CrCWLLEmqH0

_________________
Pozdrawiam,
Michał
www.moth.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2013, o 18:41 

Dołączył(a): 30 paź 2009, o 14:25
Posty: 191
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 75
Uprawnienia żeglarskie: kandydat na toliwagę
w sumie i przewieźć łatwiej, bo chyba da się na dachu samochodu?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2013, o 19:46 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9034
Podziękował : 4117
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Jesli chodzi o predkosc i wrazenia to deski i kite sa jeszcze daleko z przodu. Do tego za znacznie mniejsze pieniadze :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2013, o 21:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 gru 2010, o 19:10
Posty: 17
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Tak, najlepiej transportuje się na dachu samochodu.

Deski i kite to nie są jachty, jedyne co maja wspólnego to fakt, że też są napędzane wiatrem.

Jakim mothem latałeś, skoro twierdzisz że wrażenia z deski i kite są lepsze? Może masz na myśli lowridera?

To w sumie po co kupować jachty typu 49er, finn, a-cat itd...skoro można kupić deskę lub kite bo przecież są szybsze...?

_________________
Pozdrawiam,
Michał
www.moth.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2013, o 22:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9257
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
I tu powracamy do idei wyporności.
Jacht bez tej wartości nie istnieje. Wypór to podstawa.
Deska jest tak płaska, że dla uproszczenia stosuje się parametr objętości.
Ale jak podejść do jednostki pływającej, która unosi się ponad lustro wody
i wyporność "zostawia" w wodzie? Czy w tym stanie żeglugi jest jeszcze jachtem?
Z drugiej strony hydrofoile zastosowano już do różnych rodzjów sprzętu pływającego,
w tym do desek, ale... nie przyjęły się! Kontakt z wodą okazał się ważniejszy niż lot
ponad nią na bezszelestnym hydroskrzydle. Idea klasyki wygrała z pogonią za szybkoscią.
I chyba dobrze.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2013, o 06:38 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9034
Podziękował : 4117
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
michald napisał(a):
Tak, najlepiej transportuje się na dachu samochodu.

Deski i kite to nie są jachty, jedyne co maja wspólnego to fakt, że też są napędzane wiatrem.

Jakim mothem latałeś, skoro twierdzisz że wrażenia z deski i kite są lepsze? Może masz na myśli lowridera?

To w sumie po co kupować jachty typu 49er, finn, a-cat itd...skoro można kupić deskę lub kite bo przecież są szybsze...?


Nie latalem zadnym Mothem :) ale to Ty porownywales cme z innymi jachtami i stwierdziles ze ze wzgledu na wrazenia i cene sie oplaca. Moim zdaniem w przypadku hobby trudno mowic o oplacalnosci, chyba ze sie jest dealerem:)
Napisz moze ile taka nowa Cma kosztuje i jak ksztaltuja sie ceny sprzetu uzywanego to kazdy samodzielnie oceni :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 178 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL