Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 27 cze 2025, o 00:08




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Coppercoat
PostNapisane: 19 cze 2013, o 23:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2011, o 08:07
Posty: 580
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: kj
Kiedyś w wątku o siatkobetonowcach użyto pojęcia "coppercoat". W związku z tym, że nie wiem jak technologia nazywa się po polsku - nie znalazłem na forum wątków na ten temat.

Podobno zabezpieczenie w ten sposób "podwozia" zapewnia brak norośli w części podwodnej przez 10+ lat. Ktoś to sprawdził? Ktoś coś wie?

Moniaa... może Ty jesteś bliżej takiej wiedzy? Znajomi w Anglii przymierzają się do tego rozwiązania na swoim jachcie... i jeszcze trochę się zastanwiają.


pierdupierdu napisał(a):
Zatem napylona ogniowo warstewka miedzi chroniłaby kadłub przez dziesiątki lat, a jedyna konserwacja warstwy przeciwporostowej podwodzia polegałaby na przetarciu szmatą raz na rok... I tylko kadłub z siatkobetonu nadaje się do metalizowania miedzią na gorąco!
BTW - dla innych materiałów kadłuba też wymyślono metody długotrwałej ochrony warstewką miedzi - ale bez użycia ognia:
http://coppercoat.com/coppercoat-info
Obrazek

_________________
Piotr "Kefas" Gryko


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Coppercoat
PostNapisane: 20 cze 2013, o 06:23 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Z tego co wiem to bardzo skuteczna metoda ale na pewno nie jest to "napylanie ogniowe warstwy miedzi" a proces zblizony do nakladanie :zwyklego" antyfulingu. Widzialem takie granatowe puszki produktu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Coppercoat
PostNapisane: 20 cze 2013, o 06:26 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
http://coppercoat.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Coppercoat
PostNapisane: 20 cze 2013, o 07:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2011, o 08:07
Posty: 580
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: kj
Tak, wiem. Chodzi bardziej o to, czy ktoś to widział na żywo w zastosowaniu?

_________________
Piotr "Kefas" Gryko


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Coppercoat
PostNapisane: 20 cze 2013, o 07:49 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Pod linie wodna nie zagladalem ale rozmawialem z wlascicielem Nauticata w Hiszpanii, ktory byl bardzo zadowolony 6 lat po polozeniu :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Coppercoat
PostNapisane: 20 cze 2013, o 08:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
A nuż się przyda...
http://www.cruisersforum.com/forums/f12 ... -8458.html
http://www.ybw.com/forums/showthread.ph ... te-Process

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Coppercoat
PostNapisane: 20 cze 2013, o 09:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Kefas napisał(a):
(...)

Moniaa... może Ty jesteś bliżej takiej wiedzy? Znajomi w Anglii przymierzają się do tego rozwiązania na swoim jachcie... i jeszcze trochę się zastanwiają.


]

Nie wiem, na siatkobetonowym mam jakieś opory. Pewnie dla tego pierwszego członu nazwy (w ang. - ferrocement) :) wiem, że na wielu stosowano, ale mnie jakoś nie przekonuje na tym kadlubie.

I nie jest to ze względu na nielubienie samej farby, bardzo ją lubię i jak jeszcze myślałam o budowie Tiki, miałam zamiar właśnie takowy antifouling położyć. Bo nie jest to nic innego jak epoksydowa farba z BARDZO dużą zawartością miedzi. Zwykłej, metalicznej miedzi.
W efekcie masz miłą, twardą powłokę miedzi trzymaną przez epoksyd. A miedź to zasadniczo rzecz do której żadne żyjątko bez zdolności samobójczych sie nie przyczepi. Opinie od właścicieli Wharramów (a to bardzo leniwy ludek, nie chce im się co roku malować) są bardzo pozytywne, cytujące regularnie kilka lat spokoju od malowania.
Tutaj masz jeden taki antifouling:
http://www.reactiveresins.com/copper-antifouling-copperplus.html
A tu efekty porownawcze ze zwykłym (fotka producenta, ale opierając się na opiniach użytkowników wierzę):
http://www.reactiveresins.com/copperplustugtest15096.pdf
Skoro znajomi z Anglii - niech przejadą się przed decyzją na targi. Najbliższe we wrześniu w Southampton. Regularnie na nich wystawia się producent innego miedzianego antifoulingu, warto coby sobie z nimi porozmawiali, pooglądali i popytali innych przychodzących na stoisko, duże szanse że trafią na użytkowników.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: Kefas
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Coppercoat
PostNapisane: 20 cze 2013, o 09:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
M@rek napisał(a):
Z tego co wiem to bardzo skuteczna metoda ale na pewno nie jest to "napylanie ogniowe warstwy miedzi" a proces zblizony do nakladanie :zwyklego" antyfulingu. Widzialem takie granatowe puszki produktu.

A ja widziałem duuużą motorówkę - obklejoną folią, która ma z jednej strony warstewkę stopu miedzi a z drugiej jakiś super klej (akrylowy?). Ponoć kluczowe dla trwałości było przygotowanie powierzchni, jej zagruntowanie i precyzja w docinaniu płatów folii do kształtów kadłuba.
Widziałem to na motorówce o prostokreślnych, "rozwijalnych" kształtach kadłuba, ale czytam, że można dawać taką folię "na zakładkę", a na przykładach widać, że można tak pokrywać nawet obłe kadłuby:
http://www.yachtingmonthly.com/news/406 ... ainst-foul
http://www.copper.org/publications/news ... ng_gg.html
http://www.copper-shell.co.uk/index.html
Obrazek


A jak ktoś ma sporo czasu, pieniędzy oraz zamiłowanie do prawdziwych oldtaimerów - to może sobie zafundować kadłub prawdziwie "copper bottomed" :mrgreen:
Obrazek
Obrazek

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Coppercoat
PostNapisane: 20 cze 2013, o 11:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Hihi, właśnie czytam stary PBO (marzec 2012) i zauważyłam, że mieli teścik. Jakoś o nim nie pamietałam. Zdjęcia przedstawiają Sigmę siedzącą w wodzie przez dwa sezony. Na miedzianej części nie ma nic praktycznie, ot, tyle co umyć go myjką. 15 minut roboty :) na paskach które były jako kontrola jak widać pojawiły sie muszelki i bardzo zadowolone są :)


Załączniki:
ImageUploadedByTapatalk HD1371723670.450453.jpg
ImageUploadedByTapatalk HD1371723670.450453.jpg [ 52.06 KiB | Przeglądane 2705 razy ]
ImageUploadedByTapatalk HD1371723655.741935.jpg
ImageUploadedByTapatalk HD1371723655.741935.jpg [ 61.07 KiB | Przeglądane 2705 razy ]
ImageUploadedByTapatalk HD1371723636.886717.jpg
ImageUploadedByTapatalk HD1371723636.886717.jpg [ 75.3 KiB | Przeglądane 2705 razy ]

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Coppercoat
PostNapisane: 20 cze 2013, o 18:03 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Kefas napisał(a):
Tak, wiem. Chodzi bardziej o to, czy ktoś to widział na żywo w zastosowaniu?
Gość koło mnie w yardzie kładł coppercoat na nową łódkę. Z tego co usłyszałem od niego i chłopaka który to kładł: należycie położony w warunkach angielskich zabezpiecza całkowicie, czasem coś się zdarzy przyczepione ale drobiazgi i daje się łatwo zmyć. W tropikach bywa że obrośnie - szczególnie jak łódka stoi - i trzeba szczotką przetrzeć. Ale działa.

Kładzie się 5 warstw, jest to w wyglądzie i użyciu gęstawa farba epoksydowa z rozpuszczalnikami; istotne podobno by przestrzegać metodologii i czasu między warstwami - chłopak który to robił przyniósł promienniki elektryczne gdy dzień nadszedł chłodny a deszczowy by utrzymać temperaturę kadłuba ;) Położenie i przetarcie ostatniej warstwy zwłaszcza czyni różnicę. Poza tym nic szczególnie specjalnego toto nie wymaga.
Sama powłoka jest nieco porowata, jako warstwy epoksydu przeciw osmozie traktować się jej nie da, na tę łódkę dał najpierw dwie warstwy normalnym epoxy.
Może się zetrzeć, szczególnie odporna nie jest, toteż trzeba się liczyć z ewentualnymi zaprawkami w przyszłości, ale tylko zaprawkami.

A obłożenie blachą miedzianą jest realne i to na samym kleju epoxydowym, ale pracochłonne i waży, zbyt cienka taka blacha być nie może. Istniał kiedyś taki produkt typu gruba folia miedziana bodaj "samoprzylepna' od razu z odpowiednim klejem, lecz nigdy nie widziałem, może się nie sprawdziło albo droższe? Blacha ma sens na drewniane kadłuby, zabezpieczenie przeciw świdrakom. Jakby kto chciał to gdzieś mam galerię zdjęć przedstawiających metodę obijania :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Coppercoat
PostNapisane: 20 cze 2013, o 20:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
RyśM napisał(a):
Jakby kto chciał to gdzieś mam galerię zdjęć przedstawiających metodę obijania

Jestem zainteresowany.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Coppercoat
PostNapisane: 20 cze 2013, o 21:01 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Wojciech1968 napisał(a):
Jestem zainteresowany.
Aye aye, sir! :D
Załącznik:
copper sheathing old.jpg
Załącznik:
copper sheating new.jpg
Załącznik:
copper sheathing 1.jpg
Załącznik:
copper sheathing 2.jpg
Załącznik:
copper sheathing 4.jpg
Załącznik:
copper sheathing 8.jpg
Załącznik:
copper sheathing 9.jpg
Załącznik:
Copper sheating bottom.jpg
Załącznik:
copper sheathing 5.jpg
Załącznik:
copper sheathing 6.jpg
Załącznik:
copper sheathing7.jpg
Załącznik:
copper sheathing 10.jpg
Załącznik:
copper sheathing 13.jpg
Załącznik:
copper sheathing 11.jpg
Załącznik:
copper sheathing 12.jpg



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Wojciech
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 196 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL