Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 25 cze 2025, o 23:32




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 kwi 2014, o 15:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Plane-sail trimaran, czyli trimaran z ożaglowaniem w kształcie skrzydeł samolotu z roku 1969:



Było takich pomysłów wtedy więcej, ale jakoś się nie przyjęły. W praktyce zaniechano tych pomysłów, a w zamian rozwinięto ożaglowanie bermudzkie i wygląda ono inaczej niż kiedyś.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 kwi 2014, o 22:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
robhosailor napisał(a):
Było takich pomysłów wtedy więcej, ale jakoś się nie przyjęły.

Pomimo wysokiej sprawności, jak gdzieś czytałem, ich wadą był wielki problem z "refowaniem" i "zrzucaniem". Czyli - kwestia bezpieczeństwa.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 kwi 2014, o 22:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Po 20 latach praktyki i ćwiczeń też by się je dało refować. :cool:

Zawsze porównujemy rzeczy genialne (acz prototypowe) a rzeczami "opraktykowanymi" na wszelkie strony. Tak jak silnik Vankla z czterosuwem)
To jest nieporównywalne.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 kwi 2014, o 22:35 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10508
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Nawe jak wprowadzili skrzydlo do americas cup, to mowili, ze to technologia sprzed kilkudziesieciu lat. Tylko materialy i technologie poszly do przodu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 kwi 2014, o 22:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Marian Strzelecki napisał(a):
Zawsze porównujemy rzeczy genialne (acz prototypowe) a rzeczami "opraktykowanymi" na wszelkie strony. Tak jak silnik Vankla z czterosuwem)
To jest nieporównywalne.

Nawet gdybyśmy nie mogli porównać wprost dwóch, służących do tego samego urządzeń, to zawsze możemy porównywać efekty czy opłacalność. Japończycy opracowali podobne niby-żagle jako dodatkowy napęd tankowca (czy innego dużego statku) - zbudowane z segmentów chowających się w sobie - każdy umieszczony wyżej jest o tyle mniejszy, że mieści się do niższego. Ale nie wiem, czy coś takiego już pływa.
Silnik Wankla natomiast ma sporo wad, dlatego przegrywa z normalnym.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2014, o 06:28 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 544
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Alterus napisał(a):
Silnik Wankla natomiast ma sporo wad, dlatego przegrywa z normalnym.

Choćby uszczelnienie

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2014, o 15:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Nie choćby ale głównie uszczelnienie,
ale gdyby włożyć w badania taką forsę jaką wkłada się w czterotakty, to wydaje się, że przy dzisiejszej technologii (choćby ceramiki) daleko dalej by zaszedł.
Podobnie (a nawet bardziej) jest z dwusuwami, które w dobie opanowanego wtrysku powinny być wiodące w przemyśle samochodowym jako prostsze i tańsze w wykonaniu, a wiec i w niezawodności.
No ale to długie gdybanie.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2014, o 22:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Marian Strzelecki napisał(a):
No ale to długie gdybanie.
MJS

W silnik Wankla włożono już sporo forsy i cały czas się wkłada. Podobnie zresztą jak w silniki dwusuwowe. Są dowodem na to, że tam, gdzie w grę wchodzi wiele czynników, nadmierna prostota nie zawsze popłaca. Główną wadą obu jest duże, w porównaniu z czterosuwem, spalanie. A dokładniej - zużycie paliwa. Zaletą jest niższa masa w stosunku do uzyskiwanej mocy i owa kłopotliwa prostota. U Wankla problemy z uszczelnieniem w zasadzie zostały opanowane, ale uzyskano to stosując droższe materiały, a i samo uszczelnienie stopniem komplikacji znacznie przewyższa proste i tanie pierścienie do silników z cylindrami. Nie ma też możliwości szybkiej i taniej wymiany tulei cylindrowej czy szlifu, ale to może stracić znaczenie, ponieważ obserwujemy tendencję do produkcji "jednorazówek". Następną wadą silnika Wankla jest fakt, że prostota jego konstrukcji w dużej mierze jest pozorna, gdyż zmniejszenie ilości części nastąpiło kosztem ich komplikacji - kształtów i wymogów materiałowych. Zużywają się też o wiele szybciej od czterosuwów.
Dwusuwy są powszechnie używane jako silniki małych mocy, (nie wiem, czy stosowane są jeszcze duże, np. do napędu statków ) gdyby jednak chcieć ich parametry podnieść do poziomu samochodowych, co w dużym stopniu jest możliwe, staną się tak samo prawie skomplikowane i drogie jak czterosuwowe - więc po co?..

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 kwi 2014, o 01:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9243
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Takiej grafiki na burcie jeszcze nie było... :roll:
Załącznik:
POL 33.jpg
POL 33.jpg [ 82.24 KiB | Przeglądane 2525 razy ]

Fot. D. Sibilski

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 199 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL