Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 cze 2025, o 12:13




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 wrz 2014, o 11:22 

Dołączył(a): 16 sty 2014, o 12:06
Posty: 125
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Mam na oku parę jachtów w Niemczech.
Zakładając, że się zdecyduje na kupno, czego powinienem dopilnować?

1. Umowa kupna/sprzedaży
2. Dokumenty jachtu (mają to jakoś zorganizowane - centralny rejestr itp.?)
3. Dokumenty przyczepy (homologacja?)

Czy z przyczepą jest tak samo jak ze sprowadzaniem samochodu (tymczasowe tablice) czy jest jakaś procedura uproszczona?
Czy jest sens przywozić jacht z przyczepą na lawecie? (i czy to możliwe? - chodzi o np. sytuację gdy przyczepa nie ma ważnego badania technicznego)

Kamil


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 wrz 2014, o 13:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lip 2013, o 14:34
Posty: 150
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
legend napisał(a):
Mam na oku parę jachtów w Niemczech. Zakładając, że się zdecyduje na kupno, czego powinienem dopilnować?
1. Umowa kupna/sprzedaży
2. Dokumenty jachtu (mają to jakoś zorganizowane - centralny rejestr itp.?)


Sprowadzałem ostatnio jacht z Niemiec. Wnioski:
- umowa koniecznie po polsku,
- brak jakichkolwiek numerów rejestracyjnych łódki,
- brak jakichkolwiek nazw łódki,
- ma być nazwa producenta, model łódki i jej wymiary,
- może być numer fabryczny,
- musi być nr silnika.
Umowa po polsku bo inaczej przy rejestracji będzie potrzebne notarialnie potwierdzone tłumaczenie. A jeżeli poda się jakiekolwiek numery rejestracyjne to konieczne będzie przedstawienie dokumentów potwierdzających wyrejestrowanie łódki w Niemczech.
Do urzędu skarbowego trzeba iść z umową żeby wydali zaświadczenie, że nie należy się VAT (druczek VAT-25 chyba?)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 wrz 2014, o 14:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Flagsztok napisał(a):
musi być nr silnika



BTW - pytanie o numer seryjny silnika w ZGŁOSZENIU JACHTU
DO POLSKIEGO REJESTRU JACHTÓW MORSKICH
- jest zupełnie bezpodstawne.

Rozporządzenie "morsko-rejestracyjne" nakazuje podawać jedynie typ i moc oraz oznaczenie producenta silnika jachtu morskiego. Numeru silnika w przypadku rejestracji "morskiej" żaden przepis nie wymaga, ani od jachtów żaglowych z silnikiem pomocniczym, ani od jachtów motorowych. Sprawdzić można tu:
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0050060043
Ergo - nie ma podstaw, by organ rejestracyjny żądał podawania numeru silnika.
Ergo nie "musi" :roll:

Ja w roku wprowadzenia rozporządzenia "morsko-rejestracyjnego" - nie orientując się jeszcze w jego szczegółach - napisałem w rubryczce "nr silnika", że "numeru seryjnego nie jestem w stanie ich odnaleźć/odczytać" Typ i moc podałem (VP MD2). Pytań na temat nr silnika nie miałem.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 wrz 2014, o 16:10 

Dołączył(a): 16 sty 2014, o 12:06
Posty: 125
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Planuję sprowadzić jacht niepodlegający obowiązkowi rejestracji (śródlądowy, LOA 5-7m).
Najbardziej mnie martwi kwestia przyczepy i TUV - zakładam, że procedura jest podobna jak w przypadku sprowadzania auta :/
Nie jestem też pewien czy cała operacja to kupno/sprzedaż (czyli konieczność zapłacenia PCC) czy raczej import (w przypadku przyczepy to import).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 wrz 2014, o 18:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
legend napisał(a):
jacht niepodlegający obowiązkowi rejestracji (śródlądowy, LOA 5-7m).
W Polsce obowiązkowi rejestracji nie podlega żaglowy jacht śródlądowy o długości kadłuba do 12m.
legend napisał(a):
Najbardziej mnie martwi kwestia przyczepy i TUV - zakładam, że procedura jest podobna jak w przypadku sprowadzania auta :/
Nie jestem też pewien czy cała operacja to kupno/sprzedaż (czyli konieczność zapłacenia PCC) czy raczej import (w przypadku przyczepy to import).

Zakładając, że kupujesz w kraju UE - korzystasz jako "unita" ze swobody nabywania towarów i usług na całym obszarze Unii. Która to swoboda leży u podstaw Unii. Czyli - żaden "import".
PCC płaci się w każdym państwie - ale tylko w jednym. Na ogół to kraj zawarcia transakcji, chociaż można kombinować (przy wchodzących w grę sumach - gra nie warta świeczki...).
TUV/VAT - w przypadku rzeczy używanej warto zadbać o dokument potwierdzający status VAT. Dodatkowo przy rejestracji w Polsce trza się udać po formalne potwierdzenie..., że nie trzeba płacić VAT (bzdura na kółkach - za 100PLN bodaj).

Osobną sprawą są badania techniczne i uznawana w Polsce homologacja przyczepy. Od pewnego czasu homologacje są wymagane przy rejestracji przyczep - a dokonywanie tej formalności dla jednej sztuki jest całkowicie nieopłacalne.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 wrz 2014, o 21:22 

Dołączył(a): 28 gru 2013, o 16:15
Posty: 37
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Często przyczepy podłodziowe w D lub NL służą jako loza i są bez TUV co powoduje że po
drogach jechać się na nich nie da. Ale kupić warto z dokumentami ,potem procedura rejestracji jak przy kupnie samochodu. Przywieżć to można na lawecie odpowiednio dużej ,często brakuje szerokości do tej operacji.Napisz na PW -mogę pomóc we transporcie.
hurley


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 175 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL