Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
15er Jollenkreuzer https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=5&t=19908 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | legend [ 28 sie 2014, o 11:28 ] |
Tytuł: | 15er Jollenkreuzer |
Spodobał mi się ten jacht, a dokładnie wersje z drewnianym kadłubem. Wygląda na to, że w Niemczech mają trochę dobrze zachowanych egzemplarzy. Szukam jakiś informacji na jego temat. Trochę się martwię: - rozmiarem kabiny (zakładam, że jest tylko trochę większa niż mały namiot) - wagą (500-600kg, czy jest stabilna podczas chodzenia po krawędzi pokładu w porcie) - konserwacją (np. sprzedawca z którym nawiązałem kontakt napisał, że łódka jest zabezpieczona olejem i przez 3-dni po zwodowaniu może przeciekać) Może znacie jakiś użytkowników takich jachtów? (rozważam również 20er Jollenkreuzer'a). Kamil |
Autor: | zsakul [ 28 sie 2014, o 12:12 ] |
Tytuł: | Re: 15er Jollenkreuzer |
Miałem okazję płynąć w Austrii. - rozmiar kabiny - mała, ale dla 2 osób wystarcza - łódka ma około 6,5 metra długości, wysokość stania dla 4 latki... ![]() - stabilność - zdecydowanie większa niż przy np. omedze, ale wywrócić się spokojnie da, żegluje całkiem sprawnie, praktycznie każdy jacht mieczowy się "ugina" jak zabalastujesz 1 burtę... - konserwacja - hmmmm... 15er to drewniaki do tego konstrukcje słomkowe (cienkie listewki), jak nie masz czasu, ochoty ani miejsca na zabawę z drewnem to daj sobie spokój, drewniany jacht - szczególnie słomkowy wymaga sporo nakładów pracy i czasu lub pieniędzy... W Niemczech konserwują zapewne wg starej szkoły, czyli pokost (olej lniany) - póki nie napęcznieje od wody to trochę podcieka. Jak masz czas, zacięcie szkutniczo-stolarskie lub pokaźne konto to czemu nie... -- Łukasz |
Autor: | legend [ 28 sie 2014, o 14:13 ] |
Tytuł: | Re: 15er Jollenkreuzer |
Trochę zacięcia do drewna chyba mam. Próbuję ocenić na czym taka coroczna konserwacja będzie polegać zakładając, że stan skorupy jest przyzwoity. Pewnie trzeba skorupę nasączać olejem (od wewnątrz) a dno polakierować pasującą farbą antyporostową (minia?). Zastanawiam się czy mniej problemu będzie z 35-letnią skorupą z laminatu czy 50-letnią słomkową. Przykładowe oferty: http://www.boat24.com/en/Sail+Boats/15e ... il/178038/ http://de.europe-boats24.net/19665 |
Autor: | Waldi_L_N [ 28 sie 2014, o 14:27 ] |
Tytuł: | Re: 15er Jollenkreuzer |
legend napisał(a): - konserwacją (np. sprzedawca z którym nawiązałem kontakt napisał, że łódka jest zabezpieczona olejem i przez 3-dni po zwodowaniu może przeciekać) Pojedź do Szczecina i popatrz jak na dźwigach slipowych po 2 dni wiszą drewniaki nabierając szczelności. Przecież to normalka. Dawno, dawno temu wrzucałeś słomkę na wiosnę, po 3 dniach wybierałeś wodę i do jesieni pływała. |
Autor: | legend [ 28 sie 2014, o 15:49 ] |
Tytuł: | Re: 15er Jollenkreuzer |
Dlatego rozważam również laminat. Ze względu na niską wagę planuję "cumować" głównie w garażu i wywozić jacht w różne ciekawe miejsca... |
Autor: | PITER GAZU [ 5 kwi 2015, o 13:29 ] |
Tytuł: | Re: 15er Jollenkreuzer |
legend napisał(a): Może znacie jakiś użytkowników takich jachtów? Tak znamy (mam 15-stkę kadłub laminat góra i pokład mahoń) ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |