Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Sprowadzenie jachtu z zagranicy - lądem https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=5&t=19954 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | legend [ 2 wrz 2014, o 11:22 ] |
Tytuł: | Sprowadzenie jachtu z zagranicy - lądem |
Mam na oku parę jachtów w Niemczech. Zakładając, że się zdecyduje na kupno, czego powinienem dopilnować? 1. Umowa kupna/sprzedaży 2. Dokumenty jachtu (mają to jakoś zorganizowane - centralny rejestr itp.?) 3. Dokumenty przyczepy (homologacja?) Czy z przyczepą jest tak samo jak ze sprowadzaniem samochodu (tymczasowe tablice) czy jest jakaś procedura uproszczona? Czy jest sens przywozić jacht z przyczepą na lawecie? (i czy to możliwe? - chodzi o np. sytuację gdy przyczepa nie ma ważnego badania technicznego) Kamil |
Autor: | Flagsztok [ 2 wrz 2014, o 13:55 ] |
Tytuł: | Re: Sprowadzenie jachtu z zagranicy - lądem |
legend napisał(a): Mam na oku parę jachtów w Niemczech. Zakładając, że się zdecyduje na kupno, czego powinienem dopilnować? 1. Umowa kupna/sprzedaży 2. Dokumenty jachtu (mają to jakoś zorganizowane - centralny rejestr itp.?) Sprowadzałem ostatnio jacht z Niemiec. Wnioski: - umowa koniecznie po polsku, - brak jakichkolwiek numerów rejestracyjnych łódki, - brak jakichkolwiek nazw łódki, - ma być nazwa producenta, model łódki i jej wymiary, - może być numer fabryczny, - musi być nr silnika. Umowa po polsku bo inaczej przy rejestracji będzie potrzebne notarialnie potwierdzone tłumaczenie. A jeżeli poda się jakiekolwiek numery rejestracyjne to konieczne będzie przedstawienie dokumentów potwierdzających wyrejestrowanie łódki w Niemczech. Do urzędu skarbowego trzeba iść z umową żeby wydali zaświadczenie, że nie należy się VAT (druczek VAT-25 chyba?) |
Autor: | Jaromir [ 2 wrz 2014, o 14:58 ] |
Tytuł: | Re: Sprowadzenie jachtu z zagranicy - lądem |
Flagsztok napisał(a): musi być nr silnika BTW - pytanie o numer seryjny silnika w ZGŁOSZENIU JACHTU DO POLSKIEGO REJESTRU JACHTÓW MORSKICH - jest zupełnie bezpodstawne. Rozporządzenie "morsko-rejestracyjne" nakazuje podawać jedynie typ i moc oraz oznaczenie producenta silnika jachtu morskiego. Numeru silnika w przypadku rejestracji "morskiej" żaden przepis nie wymaga, ani od jachtów żaglowych z silnikiem pomocniczym, ani od jachtów motorowych. Sprawdzić można tu: http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0050060043 Ergo - nie ma podstaw, by organ rejestracyjny żądał podawania numeru silnika. Ergo nie "musi" ![]() Ja w roku wprowadzenia rozporządzenia "morsko-rejestracyjnego" - nie orientując się jeszcze w jego szczegółach - napisałem w rubryczce "nr silnika", że "numeru seryjnego nie jestem w stanie ich odnaleźć/odczytać" Typ i moc podałem (VP MD2). Pytań na temat nr silnika nie miałem. |
Autor: | legend [ 2 wrz 2014, o 16:10 ] |
Tytuł: | Re: Sprowadzenie jachtu z zagranicy - lądem |
Planuję sprowadzić jacht niepodlegający obowiązkowi rejestracji (śródlądowy, LOA 5-7m). Najbardziej mnie martwi kwestia przyczepy i TUV - zakładam, że procedura jest podobna jak w przypadku sprowadzania auta ![]() Nie jestem też pewien czy cała operacja to kupno/sprzedaż (czyli konieczność zapłacenia PCC) czy raczej import (w przypadku przyczepy to import). |
Autor: | Jaromir [ 2 wrz 2014, o 18:05 ] |
Tytuł: | Re: Sprowadzenie jachtu z zagranicy - lądem |
legend napisał(a): jacht niepodlegający obowiązkowi rejestracji (śródlądowy, LOA 5-7m). W Polsce obowiązkowi rejestracji nie podlega żaglowy jacht śródlądowy o długości kadłuba do 12m.legend napisał(a): Najbardziej mnie martwi kwestia przyczepy i TUV - zakładam, że procedura jest podobna jak w przypadku sprowadzania auta ![]() Nie jestem też pewien czy cała operacja to kupno/sprzedaż (czyli konieczność zapłacenia PCC) czy raczej import (w przypadku przyczepy to import). Zakładając, że kupujesz w kraju UE - korzystasz jako "unita" ze swobody nabywania towarów i usług na całym obszarze Unii. Która to swoboda leży u podstaw Unii. Czyli - żaden "import". PCC płaci się w każdym państwie - ale tylko w jednym. Na ogół to kraj zawarcia transakcji, chociaż można kombinować (przy wchodzących w grę sumach - gra nie warta świeczki...). TUV/VAT - w przypadku rzeczy używanej warto zadbać o dokument potwierdzający status VAT. Dodatkowo przy rejestracji w Polsce trza się udać po formalne potwierdzenie..., że nie trzeba płacić VAT (bzdura na kółkach - za 100PLN bodaj). Osobną sprawą są badania techniczne i uznawana w Polsce homologacja przyczepy. Od pewnego czasu homologacje są wymagane przy rejestracji przyczep - a dokonywanie tej formalności dla jednej sztuki jest całkowicie nieopłacalne. |
Autor: | hurley [ 2 wrz 2014, o 21:22 ] |
Tytuł: | Re: Sprowadzenie jachtu z zagranicy - lądem |
Często przyczepy podłodziowe w D lub NL służą jako loza i są bez TUV co powoduje że po drogach jechać się na nich nie da. Ale kupić warto z dokumentami ,potem procedura rejestracji jak przy kupnie samochodu. Przywieżć to można na lawecie odpowiednio dużej ,często brakuje szerokości do tej operacji.Napisz na PW -mogę pomóc we transporcie. hurley |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |