Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 kwi 2024, o 00:36




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 125 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 wrz 2014, o 20:51 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8028
Podziękował : 1872
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
Kiedy właśnie na takim nie da siem zabrać dość optymizmu. Jak załadujesz dość - ryje dziobem. To tak w sprawie wywrotki.
Tylko piwsko we w puszkach, bo butelki wina za ciężkie i siem tłuką - ty wisz jak na tym trzęsie? :-o
Każdemu wedle gustu :-P


Ostatnio edytowano 25 wrz 2014, o 20:51 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 wrz 2014, o 20:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16810
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4110
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Ryś napisał(a):
Robert świadkiem: Beth siem nie wywraca, a w każdem razie nie słyszałem żadnych doniesień...
Słabo czytałeś tutejsze forum. Moja wywaliła się dwukrotnie. Nie ja byłem wtedy skipperem. :-P

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 wrz 2014, o 20:52 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8028
Podziękował : 1872
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
robhosailor napisał(a):
Nie ja byłem wtedy skipperem. :-P
:D
Znaczy Ty wisz jak siem z jeżem :respekt:


Ostatnio edytowano 25 wrz 2014, o 20:54 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 wrz 2014, o 20:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16810
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4110
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Ryś napisał(a):
Znaczy Ty wisz jak siem z jeżem :D
Mam nadzieję że tak jest i będzie, zwłaszcza kiedy woda już zimna, np. w najbliższy weekend ... ;) :mrgreen:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2014, o 17:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Nigdy nie powiedzialem, ze wielokadlubowce sa beeee, nie zgodze sie jednak, jak pisal Robert, ze sie nie da...
Jak juz koledzy stwierdzili da sie, ale trzeba troszke bardziej sie wysilic.
Argumentacja, ze Robert nie slyszal jest zadnym dowodem, przy calej sympatii do niego :)
Jak juz pisalem, sam chetnie bym poplywal, nawet takim sportowym.
Bedac na regatach w Oslo bardzo przyjemnie sie ogladalo walke katamaranow.
Czy chcialbym? No nie wiem, chyba nie bo to nie ten design ktory mnie sie podoba.
Moze jako 2 lodka....no pewnei fajnie by bylo.
Przy zachowaniu wszelkich "procedur" wywrócic jest bardzo trudno, ale nikt nikt nie mowi ze jest to niemozliwe.

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Ostatnio edytowano 26 wrz 2014, o 17:16 przez Zbieraj, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiłem ortografię.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2014, o 19:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P

A tu taka ciekawostka

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2014, o 19:36 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8028
Podziękował : 1872
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
Iiii, takie przyciężkie krowe pokazujesz... ;)
Paco napisał(a):
Jak juz pisalem, sam chetnie bym poplywal, nawet takim sportowym
Siadaj na Tornado! To je ono!!! :D

... może przesada z tym 'siadaj'?... :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2014, o 19:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13720
Podziękował : 10192
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Paco napisał(a):
A tu taka ciekawostka

A tu jej poprzednie wyczyny:
(5,17sek) :rotfl:


Załączniki:
Clipboard01.jpg
Clipboard01.jpg [ 34.29 KiB | Przeglądane 7319 razy ]

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2014, o 20:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Ryś napisał(a):
Siadaj na Tornado! To je ono!!!

ale ja tylek to pod prysznicem myje :rotfl:


Marian Strzelecki napisał(a):
(5,17sek)

no tak ale tam bylo ok 185kts

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2014, o 20:13 

Dołączył(a): 20 wrz 2011, o 21:07
Posty: 9
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
catamarans v/s monohulle



Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2014, o 20:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
To teraz podajcie mi przykładowe koszta katamaranu i jednokadłubowca oraz koszta utrzymania??

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2014, o 20:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
WYDAJE mi sie, ze jednak kat, czy trimaran jest zdecydowanie bardziej kosztowny.
Wszak mamy juz do ogarniecia 2-3 kadluby, zamiast jednego :D
Do tego koszty mariny...

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2014, o 20:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
ppski napisał(a):
catamarans v/s monohulle


Na pierwszym filmiku siła wiatru i kurs względem niego są identyczne? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2014, o 21:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 wrz 2011, o 21:38
Posty: 1299
Lokalizacja: Flekkefjord/Norge
Podziękował : 119
Otrzymał podziękowań: 217
Uprawnienia żeglarskie: mam :P
Yigael napisał(a):
Na pierwszym filmiku siła wiatru i kurs względem niego są identyczne?

No i fala tez chyba :rotfl:

_________________
Pawel Kalicinski
S/Y Sparrow, Hallberg Rassy P28
MMSI 257905990 Call sign.LE7595

https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 paź 2014, o 21:13 

Dołączył(a): 16 gru 2013, o 11:58
Posty: 19
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: żj
I dlatego są OK. :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2014, o 09:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16810
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4110
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Małe, z dużą ilością żagla, są dla tych, którzy lubią szybkość i emocje. Potrafią się szybko wywrócić, ale powrót na równą stępkę nie musi być problemem:



A proste i tanie w budowie proa, pływają podobnie szybko, za to bez angażowania drogich technologii:



:D

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2014, o 10:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16810
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4110
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
To jeszcze:



:D

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2014, o 12:07 

Dołączył(a): 1 lis 2013, o 18:04
Posty: 42
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: sternik m-w.,żeglarz j.
Sam pływam na plażowym NewCat :) ale z całym szacunkiem dla kolegi budowniczego to do pływania i mieszkania wolę jednokadłubowce, może z powodu lenistwa jak kiedyś mnie nakusiło na mazurski katamaran i wylosowałem koję w pływaku po przeciwnej stronie kambuza :) bieganie w deszczu po "herbatkę" mnie trochę zniechęciło, co innego na Adriatyk, katamarany typu Venezia to bajka z "salą balową" na środku.... W trimaranie kolegi kadłub centralny ok, mi się podoba, składanie transportowe pływaków rewelacja. W tym roku miałem "przyjemność" obserwować przejście w kanale Piękna Góra katamaranu z mało sprawną załogą, przy około 3.5m szerokości to było ciekawe doświadczenie.
Reasumując, osobiście lubię moczyć tyłek na swoim F1 ale do pływania szuwarowo-bagiennego wolę klasyka...:) na morze jednak katamaran to super sprawa.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2014, o 14:48 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
ppski napisał(a):
catamarans v/s monohulle
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=AcFEPiNAcqE[/youtube
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ErvJft2Osv0[/youtube


Zwróć tylko uwagę na kąt martwy... ( na drugim filmiku)
Wróciłem właśnie ż rejsu Lagoon 52 i kąt martwy tej mydelniczki wynosił.... uwaga 60 st.
a żeby szedł z fajną prędkością nawet 70 st.
Schweningen szliśmy do Dunkierki na silniku bo było 30 st z lewej i spaliliśmy na dobę 250 litrów ropy, a równolegle do nas, elegancko na żagielkach z taką samą prędkością około 5.5-6 knt szedł monohull.
Ja tam wolę monohulle.

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lis 2014, o 15:11 

Dołączył(a): 1 lis 2013, o 18:04
Posty: 42
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: sternik m-w.,żeglarz j.
junak73 napisał(a):
ppski napisał(a):
catamarans v/s monohulle
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=AcFEPiNAcqE[/youtube
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ErvJft2Osv0[/youtube


Zwróć tylko uwagę na kąt martwy... ( na drugim filmiku)
Wróciłem właśnie ż rejsu Lagoon 52 i kąt martwy tej mydelniczki wynosił.... uwaga 60 st.
a żeby szedł z fajną prędkością nawet 70 st.
Schweningen szliśmy do Dunkierki na silniku bo było 30 st z lewej i spaliliśmy na dobę 250 litrów ropy, a równolegle do nas, elegancko na żagielkach z taką samą prędkością około 5.5-6 knt szedł monohull.
Ja tam wolę monohulle.


Wszystkie katamarany kochają pół i pełne wiatry :) kąt martwy zawszy większy, na regatach to mogłem się ścigać tylko z innymi wielokadłubowcami, mono zawsze były ostrzejsze.Znowu w półwietrze nadrabiałem prędkością...ale to już inna bajka


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2014, o 01:08 

Dołączył(a): 3 paź 2014, o 13:39
Posty: 143
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 19
Uprawnienia żeglarskie: sternik PU
Nie neguje twierdzeń ze katy nie lubią ostro chodzić. Ma ktoś jednak jakieś wytłumaczenie naukowe/prawa fizyki czemu tak jest?

Może to jest inaczej: w bajdewindzie katy chodzą tak samo jak monohule ale dopiero w półwiatach zaczynają znacząco przyspieszać wzgledem monohuli.

Katy turystyczne kabinowe mogą być lekko niedozaglowane z powodu mniejszego marginesu bezpieczeństwa pomiędzy przechyłu a wywrotka i mamy juz słabe bajdewindy.

A jakie są wasze teorie "wolnych bajdewindow kata"?


Ostatnio edytowano 5 lis 2014, o 01:30 przez Wojciech, łącznie edytowano 1 raz
Kasacja dubla.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2014, o 10:14 

Dołączył(a): 1 lis 2013, o 18:04
Posty: 42
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: sternik m-w.,żeglarz j.
Ciekawe pytanie ...
Kiedyś drążyłem temat i diabeł jest ukryty w szczegółach....jak zwykle.
Z tego co udało mi się fizycznie znaleźć to porównanie wykresów wiatrowych, wychodzi że mono jest w stanie płynąć ostrzej ok 9 węzłów (kąt 30 stopni) wykres czarny w stosunku do Cata który pójdzie ok 10 węzłów ale tylko 40 stopni...wykres czerwony
Załącznik:
Catamaran-Vs.-Monohulls-Polar-Diagram-620x398.jpg
Catamaran-Vs.-Monohulls-Polar-Diagram-620x398.jpg [ 53 KiB | Przeglądane 6085 razy ]


prawdopodobnie mają tu też duże znaczenie krzywe przechyłu gdzie w mono energia rośnie płynnie w funkcji przechyłu a w cat narasta drastycznie na początku ale później gwałtownie spada i leżymy, przy mordewindzie przechył ma największe znaczenie
Załącznik:
stabgraph.gif
stabgraph.gif [ 5 KiB | Przeglądane 73 razy ]

Załącznik:
NESF3.GIF
NESF3.GIF [ 6.71 KiB | Przeglądane 73 razy ]

Załącznik:
graph.gif
graph.gif [ 3.85 KiB | Przeglądane 6085 razy ]


nie jestem jakimś specem ale tak to sobie tłumaczę na podstawie tego co obserwuję u siebie na regatach oraz z tego co wynika z analiz mądrych ludzi na wykresach polar.

Przy okazji znalazłem ciekawy poradnik żeglowania na cat po adriatyku, byłem 2 razy na Cat więc może ktoś skomentować zawarte tam porady? Z moich doświadczeń większość się sprawdza...włącznie ze zużyciem paliwa :)
http://rejsychorwacja.com/rejsy/270
Załącznik:
fuel_consumption.jpg
fuel_consumption.jpg [ 82.01 KiB | Przeglądane 6085 razy ]


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2014, o 11:35 

Dołączył(a): 3 paź 2014, o 13:39
Posty: 143
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 19
Uprawnienia żeglarskie: sternik PU
1. Nie rozumiem ostatniego wykresu, co to jest PLANING CAT/MONOHUL.
2. Jeśli szybkość płynięcia w Bajdewindzie rośnie z przechyłem, to
a) trimarany powinny chodzić lepiej od katamaranów,
b) Proa z pochylonym w jedną stronę żaglem powinna na jednym kursie chodzić ostro, a na drugim gorzej? Są koledzy z PROA i pochylonymi masztami? Jak to jest u was?

Wykresy "polar" pokazują bardzo ładnie ile zyskamy na wysokości, przy określonym kącie wiatru. Zazwyczaj płyniemy pod wiatr gdy halsujemy i większe znaczenie ma ile zyskamy wysokości w zadanym czasie niż jaki mamy kąt i z jaką prędkością płyniemy.

...płynąłem pierwszy raz 2-3h na swoim nowym kacie plażowym dwa tygodnie temu i martwi mnie to, że będzie wolniejszy od Omegi w bajdewindzie, dlatego drążę temat...

kontynując. Może jest tak, że Kat z tego wykresu polar popłynął by 30stopni, ale zwolni do 9knots i w wyniku tego na wysokości zyska mniej?

Tak jeszcze widzę, że ten polar pokazywał by ile zyskamy na wysokości gdyby okręgi wyskalowane były liniowo i zaczynały się od zera a nie od 6.

Czy zgadzacie się z moją teoria, że "wykres Polar" pokazuje, że im wyżej punkt pracu na rysunku, tym więcej zyskamy na wysokości w zadanym czasie?

P.S.
Z wykresu wynika, że mimo moich obaw mój Kat prześcignie każdą Omegę na każdym kursie. :-)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2014, o 12:05 

Dołączył(a): 1 lis 2013, o 18:04
Posty: 42
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: sternik m-w.,żeglarz j.
Może źle podpisałem ostatni wykres :(
To jest wykres zużycia paliwa w stosunku do prędkości :)

Natomiast co do wykresu polar to z tego co pamiętam to były w jednostki o tej samej długości i porównywalnym współczynniku ożaglowanie/ masa przy tej samej sile wiatru.
Jak widać z pomiarów to przy kącie mniejszym niż ok 40 stopni Cat już przestał pływać, widać załamanie krzywej (wystarczy ją przedłużyć do osi 0) wiec nie popłynie 30 stopni:( gdzie jednokadłubowiec jeszcze do 30 stopni kąta miał prędkość i dopiero tam nastąpiło "załamanie"

Ja się ścigałem z Omegami :) nawet wygrywałem, gorzej z Finnami bo byłem wrzucony do klasy OPEN wraz z kolegą na Hobbie i właściwie tylko w tej klasie rozpatruję ściganie.
Można piłować ostro tylko z obserwacji widziałem bezsens tej operacji (dryf boczny niwelował wszystkie wysiłki nabrania wysokości).
Wystarczyło że odpadłem ok 5-10 stopni i czułem znaczny wzrost prędkości ,ale niestety kosztem wysokości względem wiatru, finalnie wygrywałem biegi gdzie nie piłowałem "pod górkę"

Może poeksperymentuj z pochyleniem masztu i wielkością foka ?
Ja mam u siebie roler i przy zmniejszonym foku o ok 10 % szedłem szybciej na wiatr niż przy całym, co oczywiście ma sens.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2014, o 15:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2299
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 487
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Wekslujace proa ma maszt pochylony zawsze we właściwą stronę, następuje zamiana miejscami dziobu z rufą.

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2014, o 15:19 

Dołączył(a): 3 paź 2014, o 13:39
Posty: 143
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 19
Uprawnienia żeglarskie: sternik PU
Ale jest pochylona z wiatrem, czy pod wiatr? Tak jak się przechyla monohul, czy odwrotnie?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2014, o 18:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2299
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 487
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Obrazek
Obrazek

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2014, o 18:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16810
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4110
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
marcingebus napisał(a):
Ale jest pochylona z wiatrem, czy pod wiatr? Tak jak się przechyla monohul, czy odwrotnie?
Na tym filmiku widać, jak się przechyla, kiedy dostanie podmuch odrywający pływak przeciwwagi od powierzchni wody:



A tutaj, jak robi zwrot:


_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2014, o 18:59 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
a jak to wygląda przy fali i mocnym wietrze?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2014, o 19:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16810
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4110
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
piotr6 napisał(a):
a jak to wygląda przy fali i mocnym wietrze?
Podobnie. Ta konkretna łódka projektowana jest na wiatr do 5 B i w takich warunkach żeglowała po Bałtyku. Czasami pływak przeciwwagi podnoszony był dynamicznie przez falę. PJOA zaliczył też kilka wywrotek, np. pierwszą wtedy:



Jest tam pokazane przeholowanie ręczne w przyboju, start od plaży w przyboju, stawianie z wywrotki (operator nie zdążył złapać samej wywrotki) i wejście do portu w Ustce. Wiało 5-6 Bft.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 125 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 132 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL