Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Ksztalt kadłuba jachtu. https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=5&t=20649 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | maciek.k [ 2 gru 2014, o 12:55 ] |
Tytuł: | Ksztalt kadłuba jachtu. |
[Wociech1968] wydzielone z tematu viewtopic.php?f=39&t=17168&p=331897#p331897 Marian Strzelecki napisał(a): * "żelazko" - bo to jego nie jest (jak ustaliliśmy z Plitkinem) klasycznym żelazkiem, ono (ten Puffin) jest takim "tylko troszkę" - i chciało by i boi się. ![]() Tak troche offtopowo - uznałeś, że nie jest żelazkiem bo swój ? ![]() ![]() Rufa szeroka, płaskie dno, długi cienki finkil ... Pozdrawiam, Maciek |
Autor: | maciek.k [ 2 gru 2014, o 20:22 ] |
Tytuł: | Re: Maxus Solo Around czyli Zew Oceanu znowu rusza w droge. |
Marian Strzelecki napisał(a): Poza tym (może się zdziwisz ale) nie jestem ortodoksem ![]() I o to chodzi ![]() ![]() Pozdrawiam, Maciek |
Autor: | Marian Strzelecki [ 2 gru 2014, o 20:46 ] |
Tytuł: | Re: Maxus Solo Around czyli Zew Oceanu znowu rusza w droge. |
maciek.k napisał(a): Marian Strzelecki napisał(a): Poza tym (może się zdziwisz ale) nie jestem ortodoksem I o to chodzi ![]() ![]() ![]() Pozdrawiam, Maciek Mów dalej? ![]() Dotychczas słyszałem same peany o Maksusach - zwłaszcza Mx28 Tak jak kiedyś o Delphiach One D. a przedtem o wielu innych. Tak to jakoś jest na tym świecie pełnym owczego pędu, że ja sam już przestaję widzieć powszechnie występujące wady. MJS ps Tym z fotki (chyba) Tangiem pływałem przy 6-7B bez refowania i nic nie wywoziło. |
Autor: | Ryś [ 2 gru 2014, o 21:33 ] |
Tytuł: | Re: Maxus Solo Around czyli Zew Oceanu znowu rusza w droge. |
Marian Strzelecki napisał(a): Żelazko ma konkretne ślizgowe cechy i irytuje mnie powtarzanie ich w jachtach o innym przeznaczeniu. Ma szeroką płaską rufę i bardzo wąski dziób. Obie te cechy są ważne! Tak we w zasadzie zauważmy że nie każden 'ślizgacz' musi zara ryć - ten, dla przykładu, nie. Taki jacht w przechyle nie dość ,że ryje dziobem to miecz ma skierowany ku zawietrznej,co jest bezsensem. Choć rozwijał ponad 20 knotów. Ile to już lat... ![]() Tak w sprawie onych dziwnych kształtów co to omawiają, że offtopnę: ![]() ![]() |
Autor: | plitkin [ 2 gru 2014, o 21:56 ] |
Tytuł: | Re: Maxus Solo Around czyli Zew Oceanu znowu rusza w droge. |
Marian Strzelecki napisał(a): Widać jak ster hamuje w przechyle. Marianie, hamowanie sterem nie jest błędem konstrukcji, tylko żeglarza. D24 dwa lata pod rząd wygrywa regaty Mazury Open - o tytuł najszybszego jachtu. A załoga tej akurat konkretnej Delphii nie jest krajową czołówką. D24 wygrywa zawsze z jachtami z klasy T-3 (najszybsza obecnie czynna klasa m.in. w PPJK), wygrywa też z Wojtkiem Spisakiem na Jego nowej łódce, strymowanej do klasy "open" (bez ograniczeń klasowych T-3). Twierdzę, że hamowanie sterem jest ważne gdy płynie dwóch sterników na identycznych łódkach i jeden hamuje, a drugi nie. Jednak nie świadczy o konstrukcji. Jest to BŁĄD ŻEGLOWANIA! Faktem jest, że jachty mało smukłe mają tendencję do ostrzenia i jest to tylko i wyłącznie jeden z setek aspektów, jakie musi uwzględnić sternik w skutecznym pływaniu. Tak jak płynąc klasykiem sternik musi pracować na fali, tak płynąc żelazkiem nie może sobie pozwolić na zbyt duży przechył. Każdy nawet przeciętny regatowiec ma tę technikę w miarę opanowaną na tyle, by zminimalizować efekt. Turyści - różnie. * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * Marian Strzelecki napisał(a): Tym z fotki (chyba) Tangiem pływałem przy 6-7B bez refowania i nic nie wywoziło. To nieprawda. Pływałem w regatach Tangami od Jacka, pływałem poza regatami. Choć łódki są bardzo różne i nie równe, to nawietrzność w przechyle mają gwarantowaną. Nie raz widziałem walkę tang o życie gdy my jechaliśmy bez refów 22-ką. Aha: wygrywaliśmy z tangami wyścigi. One mają więcej żagli od nas, są dłuższe i mają niższa masę. Na ostrych wygrywamy bez problemu. Na pełnych bez spina też, a ze spinem Jacek nas wyprzedza. Inni - różnie (w zależności od wiatru - im więcej - tym gorzej z tym wyprzedzaniem). Aha: nie muszę przypominać, że Tanga były najpopularniejsza konstrukcją wyjmowaną spod wody po MBS. |
Autor: | Sajmon [ 2 gru 2014, o 22:54 ] |
Tytuł: | Re: Maxus Solo Around czyli Zew Oceanu znowu rusza w droge. |
To teraz chłopaki załatwcie, żeby te dyrdymały przeniòsł jakiś dobry człowiek, do działu "dyrdymały", tak aby można bylo śledzić wiadomości o wyprawie Szymona ![]() |
Autor: | cors [ 2 gru 2014, o 22:59 ] |
Tytuł: | Re: Maxus Solo Around czyli Zew Oceanu znowu rusza w droge. |
plitkin napisał(a): Marianie, hamowanie sterem nie jest błędem konstrukcji, tylko żeglarza. Mylisz się Viktor, to błąd konstrukcyjny wynikający ze złego zrównoważenia żaglowego. |
Autor: | Marian Strzelecki [ 2 gru 2014, o 23:07 ] |
Tytuł: | Re: Maxus Solo Around czyli Zew Oceanu znowu rusza w droge. |
plitkin napisał(a): Aha: nie muszę przypominać, że Tanga były najpopularniejsza konstrukcją wyjmowaną spod wody po MBS. Nic z tego zdania nie rozumiem. ![]() Reszta: Porównujesz nieporównywalne i wyciągasz wnioski jedynie słuszne. Skoro Tanga Jacka są lżejsze, mają więcej żagla to muszą się inaczej zachowywać. Pływałem z "Zetem" na najcięższym i najstarszym Tangu z flotylli i zachowywało się bardziej niż poprawnie. D.OpenD. nie dziwota, że wygrywa, przecież nie ma innych zadań do wykonania, nie porównuj z turystycznymi. Najlepszy sternik nie zrobi błędów na żelazku, ale trochę gorszy zrobi ... a ilu jest tych najlepszych pływających na Nubianach? Hę? ![]() Tak możemy się licytować w nieskończoność: to nie ma sensu, jak nie chcesz przyjąć do wiadomości moich argumentów, to nikt Cie nie zmusza. Wiesz lepiej. - Nie mam dalszych argumentów, ja swoje powiedziałem a reszta to detale. MJS Rysiu: ten Huff... nie pływał nigdy w ślizgu! ... on pomimo tego pływał szybko. a takie fajne obniżenie rufy ...zapamiętałem ![]() |
Autor: | Marian Strzelecki [ 2 gru 2014, o 23:13 ] |
Tytuł: | Re: Maxus Solo Around czyli Zew Oceanu znowu rusza w droge. |
Marian Strzelecki napisał(a): plitkin napisał(a): Aha: nie muszę przypominać, że Tanga były najpopularniejsza konstrukcją wyjmowaną spod wody po MBS. Nic z tego zdania nie rozumiem. ![]() Reszta: Porównujesz nieporównywalne i wyciągasz wnioski jedynie słuszne. Skoro Tanga Jacka są lżejsze, mają więcej żagla to muszą się inaczej zachowywać. Pływałem z "Zetem" na najcięższym i najstarszym Tangu z flotylli i zachowywało się bardziej niż poprawnie. D.OpenD. nie dziwota, że wygrywa, przecież nie ma innych zadań do wykonania, nie porównuj z turystycznymi. Najlepszy sternik nie zrobi błędów na żelazku, ale trochę gorszy zrobi ... a ilu jest tych najlepszych pływających na Nubianach? Hę? ![]() Tak możemy się licytować w nieskończoność: to nie ma sensu, jak nie chcesz przyjąć do wiadomości moich argumentów, to nikt Cie nie zmusza. Wiesz lepiej. - Nie mam dalszych argumentów, ja swoje powiedziałem a reszta to detale. MJS Rysiu: ten Huff... nie pływał nigdy w ślizgu! ... on pomimo tego pływał szybko. a takie fajne obniżenie rufy ...zapamiętałem ![]() POpieram wniosek Sajmona ![]() Można podłączyć go do "o kształcie kadłubów" albo podobnie. PS Cors: Ja twierdzę, że na żelazkach nie da się zrównoważyć, z samej definicji żelazka. (nie dotyczy projektów Amateura)... ale jego chodzą "powyżej praw fizyki"- jak mawiał Jacek Paluszkiewicz) ![]() |
Autor: | robhosailor [ 3 gru 2014, o 10:26 ] |
Tytuł: | Re: Ksztalt kadłuba jachtu. |
Ryś napisał(a): rozwijał ponad 20 knotów. Ile to już lat... Ten podobno również:![]() ![]() |
Autor: | Colonel [ 3 gru 2014, o 11:13 ] |
Tytuł: | Re: Ksztalt kadłuba jachtu. |
Cors, fenomenalnie uprościłeś, aż do bezsensu, czyli nieprawdy. |
Autor: | M@rek [ 3 gru 2014, o 11:50 ] |
Tytuł: | Re: Ksztalt kadłuba jachtu. |
robhosailor napisał(a): Ryś napisał(a): rozwijał ponad 20 knotów. Ile to już lat... Ten podobno również:![]() No to napiszcie zwolennicy takich linii dlaczego takich jachtow w zadnych regatach nie widac jesli sa takie dobre i takie szybkie ? ![]() |
Autor: | jaszra [ 3 gru 2014, o 12:17 ] |
Tytuł: | Re: Ksztalt kadłuba jachtu. |
Cytuj: PS Cors: Ja twierdzę, że na żelazkach nie da się zrównoważyć, z samej definicji żelazka. (nie dotyczy projektów Amateura)... ale jego chodzą "powyżej praw fizyki"- jak mawiał Jacek Paluszkiewicz) a nie lepiej byłoby siedzieć przy piecu, z wnukami, w ciepłych kamaszkach? Snucie żelazkowych teorii niczemu nie służy. Jest rok 2014 a nie plany z lat 1970 - 1975. p.s. Zawsze możemy powrócić do dłubanki... |
Autor: | robhosailor [ 3 gru 2014, o 12:22 ] |
Tytuł: | Re: Ksztalt kadłuba jachtu. |
jaszra napisał(a): Zawsze możemy powrócić do dłubanki... Pod warunkiem, że znajdziesz odpowiedni pień. ![]() PS: Zadziwiająca jest wiara niektórych w nieustający postęp. ![]() |
Autor: | Ryś [ 3 gru 2014, o 12:54 ] |
Tytuł: | Re: Ksztalt kadłuba jachtu. |
M@rek napisał(a): No to napiszcie zwolennicy takich linii dlaczego takich jachtow w zadnych regatach nie widac jesli sa takie dobre i takie szybkie ? Bo są ciężkie. ![]() ![]() Konstrukcje takie ciutkie mało nowoczesne: ![]() "Huff of Arklow" waży 9 ton - na 9 m po wodnicy. Dzisiejsze regatowce zeszliby ze śmiechu ![]() A gdyby go zrobić nowocześnie, znaczy leciutko, z gąbki oklejonej carbonem? To by siem przewracał. No nie ma letko... ![]() |
Autor: | jaszra [ 3 gru 2014, o 13:01 ] |
Tytuł: | Re: Ksztalt kadłuba jachtu. |
Cytuj: PS: Zadziwiająca jest wiara niektórych w nieustający postęp. Można żyć w nostalgii za tym co było, i co było piękne. Pieczołowicie odnawiane są przecież stare konstrukcje. I to cieszy, pokazuje tradycję, wzbudza namiętności. Ale mamy 21 wiek!!! |
Autor: | M@rek [ 3 gru 2014, o 13:44 ] |
Tytuł: | Re: Ksztalt kadłuba jachtu. |
Ryś napisał(a): M@rek napisał(a): No to napiszcie zwolennicy takich linii dlaczego takich jachtow w zadnych regatach nie widac jesli sa takie dobre i takie szybkie ? Bo są ciężkie. ![]() ![]() Konstrukcje takie ciutkie mało nowoczesne: ![]() "Huff of Arklow" waży 9 ton - na 9 m po wodnicy. Dzisiejsze regatowce zeszliby ze śmiechu ![]() A gdyby go zrobić nowocześnie, znaczy leciutko, z gąbki oklejonej carbonem? To by siem przewracał. No nie ma letko... ![]() No to sobie przejzyj dane techniczne pokazanego wyzej "Black Soo " ![]() ![]() |
Autor: | M@rek [ 3 gru 2014, o 13:53 ] |
Tytuł: | Re: Ksztalt kadłuba jachtu. |
Ryś napisał(a): "Huff of Arklow" waży 9 ton - na 9 m po wodnicy. Dzisiejsze regatowce zeszliby ze śmiechu ![]() Ciekawe kto uwierzy w te ze ten jacht osiaga 20 wezlow bo ja nie. Takie rzeczy tylko w "Erze" ![]() |
Autor: | Ryś [ 3 gru 2014, o 14:39 ] |
Tytuł: | Re: Ksztalt kadłuba jachtu. |
M@rek napisał(a): Ciekawe kto uwierzy w te ze ten jacht osiaga 20 wezlow Uffa Fox? ![]() * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * M@rek napisał(a): No to sobie przejzyj dane techniczne pokazanego wyzej "Black Soo " Ale tych linii to akurat zwolennikiem nie jestem ![]() ![]() ![]() |
Autor: | cors [ 3 gru 2014, o 15:18 ] |
Tytuł: | Re: Ksztalt kadłuba jachtu. |
Colonel napisał(a): Cors, fenomenalnie uprościłeś, aż do bezsensu, czyli nieprawdy. Andrzeju czemu mnie denerwujesz? Piotr Adamowicz-"cors"-"amateur"-"admirał" |
Autor: | robhosailor [ 3 gru 2014, o 15:27 ] |
Tytuł: | Re: Ksztalt kadłuba jachtu. |
jaszra napisał(a): Ale mamy 21 wiek!!! To ci dopiero nowina! ![]() |
Autor: | M@rek [ 3 gru 2014, o 15:47 ] |
Tytuł: | Re: Ksztalt kadłuba jachtu. |
Ryś napisał(a): M@rek napisał(a): Ciekawe kto uwierzy w te ze ten jacht osiaga 20 wezlow Uffa Fox? ![]() M@rek napisał(a): No to sobie przejzyj dane techniczne pokazanego wyzej "Black Soo " Ale tych linii to akurat zwolennikiem nie jestem ![]() ![]() ![]() A poza Foxem , kto ? Ty tez ? przypomnijmy 9 m dlugosci, 9 ton wypornosci . Jak to sie ma do teorii zeglowania ? Co do "Black Soo" to jest sporo dluzszy i duzo bardziej lzejszy, na poziomie nowoczesnych jachtow bo sklejka byla i jest doskonalym materialem ale za dlugo plywam w regatach zebym w cos takiego uwierzyl. Wystarczy troche sie zastanowic i porownac z predkosciami najszybszych aktualnie jednostek podobnej wielkosci. |
Autor: | jaszra [ 3 gru 2014, o 16:01 ] |
Tytuł: | Re: Ksztalt kadłuba jachtu. |
Cytuj: To ci dopiero nowina! dla niektótych to jest nowina ..... |
Autor: | Marian Strzelecki [ 3 gru 2014, o 16:14 ] |
Tytuł: | Re: Ksztalt kadłuba jachtu. |
M@rek napisał(a): Ryś napisał(a): M@rek napisał(a): Ciekawe kto uwierzy w te ze ten jacht osiaga 20 wezlow Uffa Fox? ![]() M@rek napisał(a): No to sobie przejzyj dane techniczne pokazanego wyzej "Black Soo " Ale tych linii to akurat zwolennikiem nie jestem ![]() ![]() ![]() A poza Foxem , kto ? Ty tez ? przypomnijmy 9 m dlugosci, 9 ton wypornosci . Jak to sie ma do teorii zeglowania ? Co do "Black Soo" to jest sporo dluzszy i duzo bardziej lzejszy, na poziomie nowoczesnych jachtow bo sklejka byla i jest doskonalym materialem ale za dlugo plywam w regatach zebym w cos takiego uwierzyl. Wystarczy troche sie zastanowic i porownac z predkosciami najszybszych aktualnie jednostek podobnej wielkosci. Znaczy kiedyś ludzie bardziej sobie wierzyli. ![]() Wystarczyło by go powtórzyć lekko i resztę dowalić balastu: we współczesne wskaźniki V/Gb wierzysz? ![]() ![]() |
Autor: | M@rek [ 3 gru 2014, o 17:16 ] |
Tytuł: | Re: Ksztalt kadłuba jachtu. |
Marian Strzelecki napisał(a): A poza Foxem , kto ? Ty tez ? przypomnijmy 9 m dlugosci, 9 ton wypornosci . Jak to sie ma do teorii zeglowania ? Znaczy kiedyś ludzie bardziej sobie wierzyli. ![]() Wystarczyło by go powtórzyć lekko i resztę dowalić balastu: we współczesne wskaźniki V/Gb wierzysz? ![]() ![]() Sam ten wskaznik to nie wszystko ![]() ![]() |
Autor: | Marian Strzelecki [ 3 gru 2014, o 17:30 ] |
Tytuł: | Re: Ksztalt kadłuba jachtu. |
M@rek napisał(a): Sam ten wskaznik to nie wszystko ![]() ![]() A z jaką prędkością płyną fale na oceanie? ...zapytam podstępnie? ![]() MJS |
Autor: | piotr6 [ 3 gru 2014, o 17:49 ] |
Tytuł: | Re: Ksztalt kadłuba jachtu. |
Chyba nie chcesz powiedzieć, że 20 w to w trakcie rolowania ![]() |
Autor: | M@rek [ 3 gru 2014, o 17:52 ] |
Tytuł: | Re: Ksztalt kadłuba jachtu. |
Moge Co podac ile wynosi przyspieszenie ziemskie i zapewniam ze jacht z dyskusji bedzie w prozni spadal tak jak najnowszy trimaran ![]() O nadzwyczajnych przedkosciach osiaganych przez tych, ktorzy regaty traktuja z politowaniem nasluchalem sie i naczytalem dosc ![]() moje predkosci sa duzo nizsze. Moze moje mile sa dluzsze ? ![]() |
Autor: | Apasz [ 3 gru 2014, o 18:47 ] |
Tytuł: | Re: Ksztalt kadłuba jachtu. |
Cześć . Tak przepraszam -- mogę się nie znać . Nie mniej nie słyszałem o jachcie( współczesnym ) - żelazku, koromyślu -- jak zwał tak zwał o lini wodnej 9 m żeby osiągał 20 weżłów , knotów czy odpowiedniego kilometrażu - może to chyba nastąpic ale - fizyka to raz a po drugie odpowiednie i specyficzne warunki pomiaru . Marianie ( do Strzeleckiego ) jakie szybkości mogą osiągać te "utki ze zdjęć które Ci wysłałem - w których rysowaniu i artykułów uczestniczyłem . Dla informacji innych : korytka które sobie pływały ( podobno po szerokim świecie i miały "dobre szybkości ") wiadomości ze starych Żagli i artykułów Mariana Andrzej Apasz |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |