Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Prośba o opinię https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=5&t=20656 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | OldBastard [ 3 gru 2014, o 14:52 ] |
Tytuł: | Prośba o opinię |
Witam kolegów, od pewnego czasu szukam dla siebie jacht 8-9 m do zamieszkania oraz przemieszczania się po morzach i oceanach (skończyłem 60 lat i mam dosyć roboty) ![]() Pozdrawiam Andrzej |
Autor: | Jaromir [ 3 gru 2014, o 18:19 ] |
Tytuł: | Re: Prośba o opinię |
To na prawdę jacht ze stali nierdzewnej??? |
Autor: | Moniia [ 3 gru 2014, o 18:25 ] |
Tytuł: | Re: Prośba o opinię |
Ładny ![]() |
Autor: | markrzy [ 3 gru 2014, o 18:32 ] |
Tytuł: | Re: Prośba o opinię |
Good |
Autor: | przemek [ 3 gru 2014, o 19:06 ] |
Tytuł: | Re: Prośba o opinię |
pierdupierdu napisał(a): To na prawdę jacht ze stali nierdzewnej??? Jeżeli jakość spawów, jest taka jak relingach, to ja bym się bał ![]() Pozdrawiam Przemek |
Autor: | Jaromir [ 3 gru 2014, o 19:10 ] |
Tytuł: | Re: Prośba o opinię |
Moniia napisał(a): Ładny ![]() Ktoś usiłował go sprzedawać w kilku portalach, za 15000 Euro, niedawno cena zjechała do 9500. Przy okazji - któryś z tych portali napisał, że to " (Sistership of 'ESQUILO' - Nicole Vanderkerckove ...) !" Okazuje się, że rozmawiamy o konstrukcji bliźniaczej wobec jachtu, który posłużył do całkiem ciekawych podróży i do... mieszkania na jachcie. Wystarczy nakarmić Googla = "l'Esquilo", Nicole van de Kerchove. Kilka przykładów: https://www.youtube.com/watch?v=8vbXc_Rf2V0 http://www.allboatsavenue.com/nicole-va ... de-bateau/ http://www.letrieux.com/esquilo.htm http://www.sailaway.be/images/Eventail_nicole_1.jpg ![]() ![]() Etc, etc... |
Autor: | OldBastard [ 3 gru 2014, o 20:17 ] |
Tytuł: | Re: Prośba o opinię |
pierdupierdu napisał(a): Moniia napisał(a): Ładny ![]() Ktoś usiłował go sprzedawać w kilku portalach, za 15000 Euro, niedawno cena zjechała do 9500. Przy okazji - któryś z tych portali napisał, że to " (Sistership of 'ESQUILO' - Nicole Vanderkerckove ...) !" Okazuje się, że rozmawiamy o konstrukcji bliźniaczej wobec jachtu, który posłużył do całkiem ciekawych podróży i do... mieszkania na jachcie. Wystarczy nakarmić Googla = "l'Esquilo", Nicole van de Kerchove. Kilka przykładów: https://www.youtube.com/watch?v=8vbXc_Rf2V0 http://www.allboatsavenue.com/nicole-va ... de-bateau/ http://www.letrieux.com/esquilo.htm http://www.sailaway.be/images/Eventail_nicole_1.jpg ![]() ![]() Etc, etc... Tak, czytałem już wcześniej tą informację o zmianie ceny (ciekawe dlaczego) oraz Nicole van Kerchove. Z Hamburga na miejsce mam 630 km, pewnie wybiorę się w przyszłym tygodniu. |
Autor: | Jaromir [ 3 gru 2014, o 20:21 ] |
Tytuł: | Re: Prośba o opinię |
OldBastard napisał(a): Tak, czytałem już wcześniej tą informację o zmianie ceny (ciekawe dlaczego) oraz Nicole van Kerchove. Z Hamburga na miejsce mam 630 km, pewnie wybiorę się w przyszłym tygodniu. W przypadku tak rzadko stosowanego materiału kadłuba przed ostateczną decyzją warto chyba zainwestować w zewnętrznego, profesjonalnego surveyera, przynajmniej w zakresie zmęczenia materiału, stanu poszycia, zabezpieczenia elektrolitycznego, etc... Tyle, że oni słono cenią swoją pracę... |
Autor: | Ryś [ 3 gru 2014, o 21:52 ] |
Tytuł: | Re: Prośba o opinię |
pierdupierdu napisał(a): przed ostateczną decyzją warto chyba zainwestować w zewnętrznego, profesjonalnego surveyera ... Ale to się opłaci. Warto. Ocena rzeczoznawcy jest doskonałą podstawą do stargowania ceny jeśli znajdzie wady - targować należy o 'koszt doprowadzenia do odpowiedniego stanu' co na zachodzie jest sumą znaczną Tyle, że oni słono cenią swoją pracę... ![]() Takielunek będzie do wymiany (1998). Jakieś jego elementy może się jeszcze przydadzą, zależy jakiej klasy, ale licz się z kosztem. Powiedzmy tysiączek. Zbadać grubość stali (są mierniki, nie problem), stan spawów etc. Od wewnątrz zwłaszcza. Nie sugerować się że 'nierdzewna' gdyż różne są 'nierdzewki', a w warunkach słonej wody koroduje wszystko. Oczywiście stal odporniejsza na korozję jest zaletą. Ale zwróć uwagę na powłoki antykorozyjne wewnątrz (zęzy szczególnie) - żywotność dobrych powłok epoksydowych 20-25 lat, a odnawianie ich wygodne nie jest - to w sprawie "Baujahr: 1998; Rigging 1998; skończyłem 60 lat i mam dosyć roboty ![]() Nierdzewka koroduje "pod przykryciem" - gdy nie ma dostepu powietrza a woda/sól dojdzie. Jeśli powłoki są w dobrym stanie może wystarczy przemalować nową warstwę na to co jest; jeśli nie to trzeba będzie czyścić i kłaść nowe. Obejrzyj w najtrudniej dostępnych zakamarkach. I czy w ogóle jest dostępność... Nie jest ważne co taki jacht (czy siostrzany) już zrobił - ważne czy coś jeszcze w przyszłości da radę ![]() |
Autor: | Jaromir [ 4 gru 2014, o 06:22 ] |
Tytuł: | Re: Prośba o opinię |
Ryś napisał(a): Nie jest ważne co taki jacht (czy siostrzany) już zrobił - ważne czy coś jeszcze w przyszłości da radę ![]() Jest ważne - bo 30-footerów, które okrążały świat drogą przez Cieśninę Magellana nie było zbyt wiele. Jeśli jacht takiej właśnie konstrukcji odbył taki właśnie rejs, to stanowi to podpowiedź, że prawdopodobnie można tej konstrukcji zaufać... |
Autor: | OldBastard [ 4 gru 2014, o 11:01 ] |
Tytuł: | Re: Prośba o opinię |
Ryś napisał(a): Takielunek będzie do wymiany (1998). Jakieś jego elementy może się jeszcze przydadzą, zależy jakiej klasy, ale licz się z kosztem. Powiedzmy tysiączek. Zdjęcie w miarę dobrze pokazuje zużycie takielunku więc na pewno będzie do wymiany |
Autor: | OldBastard [ 4 gru 2014, o 11:13 ] |
Tytuł: | Re: Prośba o opinię |
Ryś napisał(a): Zbadać grubość stali (są mierniki, nie problem), stan spawów etc. Od wewnątrz zwłaszcza. Nie sugerować się że 'nierdzewna' gdyż różne są 'nierdzewki', a w warunkach słonej wody koroduje wszystko. Oczywiście stal odporniejsza na korozję jest zaletą. Ale zwróć uwagę na powłoki antykorozyjne wewnątrz (zęzy szczególnie) - żywotność dobrych powłok epoksydowych 20-25 lat, a odnawianie ich wygodne nie jest Hmm, byłoby dziwne gdyby stalowy kadłub jachtu po tylu latach żeglugi był w nienaruszonym stanie (powłoki, spawy, korozje, itp.). Jestem tego świadomy jak również niezbędnych inwestycji dla zapewnienia mojego bezpieczeństwa i wygody no i do otrzymania ubezpieczenia. Pytanie czy warto kupować jacht stalowy z tego rocznika, czy poszukać np. w Szwecji SHIPMANA 28, a może Cartera 30 i mieć więcej pewności co do stanu kadłuba więc i mniejsze wydatki ? * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * pierdupierdu napisał(a): W przypadku tak rzadko stosowanego materiału kadłuba przed ostateczną decyzją warto chyba zainwestować w zewnętrznego, profesjonalnego surveyera, przynajmniej w zakresie zmęczenia materiału, stanu poszycia, zabezpieczenia elektrolitycznego, etc... Rozmawiałem dzisiaj z belgijskim suveyerem, na początek zaśpiewał 1000 EUR za sam przegląd lecz kiedy uświadomił sobie, że chodzi o jacht stalowy natychmiast zmienił cenę na 2700 EUR. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |