Forum żeglarskie
https://forum.zegluj.net/

s/y Malbork
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=5&t=20768
Strona 1 z 1

Autor:  Cape [ 19 gru 2014, o 20:08 ]
Tytuł:  s/y Malbork

Wydzieliłem z wątku "Antyreklama"
Szaman3


A może byście parę słów napisali, jak się pływa na Malborku ?
Chodzi o jacht, a nie kapitanów.

Autor:  Szaman3 [ 19 gru 2014, o 20:24 ]
Tytuł:  Re: Antyreklama

Cape napisał(a):
A może byście parę słów napisali, jak się pływa na Malborku ?
Chodzi o jacht, a nie kapitanów.


Wygodnie i bezpiecznie. Jacht jest wygodny i bardzo dobrze wyposażony. Załoga ma do dyspozycji 4 kabiny z 3 toaletami. Do tego obszerna mesa, wygodny kambuz.
Jeśli chodzi o nawigację, to w zasadzie ma wszystko co potrzeba i to większość z repeaterami w kokpicie (plotter, ukfka, oczuwiście autopilot, a nawet sterowanie audio). Ma też odbiornik WiFi z własnym routerem, przez co wystarczy znaleźć nawet słabą otwartą sieć WiFi na brzegu i mamy internet na pokładzie. Tyle, ze trzeba umieć się tym posługiwać ;)
Jacht jest bezpieczny, kazdy z nas czuł się bardzo bezpiecznie. Fakt, że nie było żadnych trudnych warunków. Jak powiało 30 kn to on dopiero zaczął jechać (max 10,5 kn).
Trochę trudny do prowadzenia. Tylko raz szliśmy bajdewindem (przed Martyniką) a tak to cały czas kursy pełne, więc głównie o tym mogę powiedzieć. Gdy przychodził szkwał w baksztagu, Malbork ostrzy. Jak ktoś się zagapi to może wywieźć nawet do bajdewindu. Z kolei gdy wiatr zaczyna słabnąć, odpada. I znów, gdy ktoś się zagapi, moze być niekontrolowana rufa. Oczywiście mozna i należy jechać na autopilocie, ale skiper uparcie jechał na czułości "2". Wtedy reakcje są spóźnione i jacht jeździ na boki dość mocno. Dopiero gdy czułość jest ustawiona na "4" autopilot nadąża. Ale wtedy zdarzały się awantury ze skiperem.
To tak na szybko.

Autor:  plitkin [ 19 gru 2014, o 20:33 ]
Tytuł:  Re: Antyreklama

No to dziwne. Widzialem track Malborka wychodzacego na Zatoke afair z Gorek. Calkiem dobry track mimo duzej masy jachtu i waskiego przejscia. A tam chyba kreci i wiatrymsa nierowne (ja takie zastawalem). Ale podroz przez ocean to nie regaty na Zatoce: masa jachtu i zapewne ustawienia byly mniej brane pod uwage, niz w wyscigu.

Autor:  Szaman3 [ 19 gru 2014, o 20:36 ]
Tytuł:  Re: Antyreklama

Nie wiem jakie wiatry miał Malbork na zatoce.
Gdy dochodziliśmy do Fort de France wiał fajny bajdewind i jacht pięknie jechał. Bardzo równo, wystarczały niewielkie korekty sterem (ostrzył).

Autor:  waliant [ 21 gru 2014, o 14:55 ]
Tytuł:  Re: Antyreklama

No dobra, a ja jestem ciekaw jak to jest z tym ostrzeniem Malborka. Skoro cors brał udział w projektowaniu, to można zakładać, że jacht jest dobrze zaprojektowany i zrobiony.
Więc?

Autor:  Szaman3 [ 21 gru 2014, o 15:10 ]
Tytuł:  Re: Antyreklama

Ostrzy w baksztagu przy szkwale nawet na samej gieni.

BTW. Źle są umieszczone prowadnice wózków szotowych, za blisko burty. Bez względu na położenie wózka trzeba odpinać reling, bo szot z nim koliduje. Z kolei jeżeli wózek szotowy jest przesunięty do przodu, to szarpie stójką relingu. Gdyby szyna była zamocowana bliżej kokpitu, nie byłoby tego problemu.

Załączniki:
IMG_4200a.jpg
IMG_4200a.jpg [ 394.05 KiB | Przeglądane 10637 razy ]

Autor:  waliant [ 21 gru 2014, o 15:38 ]
Tytuł:  Re: Antyreklama

Szaman3 napisał(a):
Ostrzy w baksztagu przy szkwale nawet na samej gieni.


Genuę też można przebrać... Nie upieram się, pytam.
Przy pełnych kursach to raczej na spinakerbomie żagiel powinien być.

Szaman3 napisał(a):
BTW. Źle są umieszczone prowadnice wózków szotowych, za blisko burty. Bez względu na położenie wózka trzeba odpinać reling, bo szot z nim koliduje. Z kolei jeżeli wózek szotowy jest przesunięty do przodu, to szarpie stójką relingu. Gdyby szyna była zamocowana bliżej kokpitu, nie byłoby tego problemu.


To może szot powinien iść na zewnątrz relingu?
Wózek na szynie ustawia się tak, żeby żagiel miał odpowiedni profil i tutaj nie ma za bardzo możliwości manewru. Jeżeli róg szotowy i cały żagiel jest odpowiednio wysoko, to może jednak szot nie powinien iść w środku...

Autor:  Szaman3 [ 21 gru 2014, o 15:41 ]
Tytuł:  Re: Antyreklama

waliant napisał(a):
Genuę też można przebrać... Nie upieram się, pytam.
Przy pełnych kursach to raczej na spinakerbomie żagiel powinien być.


Nie była przebrana, pilnowaliśmy tego. Natomiast brakowało wytyku i przy słabszym wietrze na fali trzepało żaglem.
waliant napisał(a):
To może szot powinien iść na zewnątrz relingu?

Szedł na zewnątrz, ale i tak szarpał relingiem i stójką.

Autor:  teli [ 21 gru 2014, o 20:07 ]
Tytuł:  Re: s/y Malbork

Dzięki bardzo, łatwiej będzie nam porozmawiać o tym co się dzieje na Malborku bez zbędnego podnoszenia ciśnienia, byłym kapitanem. Jest na forum konstruktor i penie już obmyśla jak przebudować jacht.

Malbork spokojnie może popłynąć pod Arktykę, myślicie że taki rejs miałby sens, czy byli by chętni?

Autor:  mdados [ 21 gru 2014, o 20:33 ]
Tytuł:  Re: s/y Malbork

teli napisał(a):

Malbork spokojnie może popłynąć pod Arktykę, myślicie że taki rejs miałby sens, czy byli by chętni?


Polacy to naród chętny do pływania po zimnym. Kwestia jest tylko za ile??

Autor:  Colonel [ 21 gru 2014, o 20:34 ]
Tytuł:  Re: s/y Malbork

Cytuj:
Ale wtedy zdarzały się awantury ze skiperem.
To tak na szybko.

Ale to o skipperze, nie o jachcie.
Jakaś tam szyna, czy prowadnica, to oczywista choroba wieku dziecięcego - do prostego poprawienia.

Autor:  Szaman3 [ 21 gru 2014, o 20:38 ]
Tytuł:  Re: s/y Malbork

Wydzieliłem cały post. Sądzisz, że powinienem nie tylko wątek ale i post podzielić?

Autor:  Wojciech [ 21 gru 2014, o 20:41 ]
Tytuł:  Re: s/y Malbork

teli napisał(a):
Jest na forum konstruktor i penie już obmyśla jak przebudować jacht.

Kim jest ów konstruktor?

Autor:  Cape [ 21 gru 2014, o 20:45 ]
Tytuł:  Re: s/y Malbork

mdados napisał(a):
teli napisał(a):

Malbork spokojnie może popłynąć pod Arktykę, myślicie że taki rejs miałby sens, czy byli by chętni?


Polacy to naród chętny do pływania po zimnym. Kwestia jest tylko za ile??

Za ile to masz tu. Berg pływał po ciepłych i po zimnych.
W 2015 znowu po zimnych.
http://syberg.pl/sezon-2015/

Autor:  mdados [ 21 gru 2014, o 20:52 ]
Tytuł:  Re: s/y Malbork

Cape napisał(a):
Za ile to masz tu. Berg pływał po ciepłych i po zimnych.
W 2015 znowu po zimnych.
http://syberg.pl/sezon-2015/


Ja wiem ile takie rejsy kosztują. W 2015 nie tylko Berg w górę płynie

Autor:  teli [ 21 gru 2014, o 21:11 ]
Tytuł:  Re: s/y Malbork

O ceny na Malborku jestem raczej spokojny. Mają być konkurencyjne , a komfort nieporównywalny do innych jednostek.

Konstruktorem jest bardzo ciekawa osoba Cors Piotr Adamowicz, jak ktoś nie kojarzy to notka na jego cześć. http://www.sail-ho.pl/article.php?sid=997
.
Pytam o północ bo byłem w Norwegii, promami pływaliśmy po fiordach i wiem że zwiedzanie z własnej łodzi byłoby bardzo ciekawe. Zwłaszcza że połowiliśmy troszkę ryb.

Autor:  Były user [ 21 gru 2014, o 21:18 ]
Tytuł:  Re: s/y Malbork

teli napisał(a):
Konstruktorem jest bardzo ciekawa osoba Cors Piotr Adamowicz, jak ktoś nie kojarzy to notka na jego cześć. http://www.sail-ho.pl/article.php?sid=997


A nie Bruce Roberts przypadkiem?

Autor:  Wojciech [ 21 gru 2014, o 21:19 ]
Tytuł:  Re: s/y Malbork

teli napisał(a):
Konstruktorem jest bardzo ciekawa osoba Cors Piotr Adamowicz, jak ktoś nie kojarzy to notka na jego cześć. http://www.sail-ho.pl/article.php?sid=997

Z całym szacunkiem do Piotra, na stronie jachtu podano:
s/y Malbork POL-13283
Model: VOYAGER 495
Konstruktor: Bruce Roberts


Wcześniej była wzmianka o tym typie jachtu viewtopic.php?f=22&t=9775&p=278327&hilit=Voyager+495#p278297

Autor:  teli [ 21 gru 2014, o 21:22 ]
Tytuł:  Re: s/y Malbork

oczywiście że projekt to Roberts Bruce , ale adaptacja i wszystkie zmiany są Piotra

Autor:  Colonel [ 22 gru 2014, o 17:40 ]
Tytuł:  Re: s/y Malbork

To nie "dorabiaj" Piotrowi, bo On tego nie potrzebuje!

Autor:  Marian Strzelecki [ 22 gru 2014, o 20:36 ]
Tytuł:  Re: s/y Malbork

Koledzy - nie w tym problem:
Jeśli z pośród kilkuset projektów Bruce Robertsa wybrano moto-sajlera, to trzeba się z konsekwencjami tego faktu pogodzić.
Jacht który odpada na słabych wiatrach a ostrzy na silnych jest prawidłowo zaprojektowany.
Jeśli coś (kogoś) "winić" to decydenta.
Po prostu kadłub o pionowych burtach, smukłym wejściu linii wodnych, i prostokątnym przekroju rufy
Załącznik:
Malbork r.jpg
Malbork r.jpg [ 5.16 KiB | Przeglądane 9671 razy ]
ma doskonałe cechy parkingowego moto-sajlera, i nie można od niego wymagać, aby zachowywał się pod (wysokimi) żaglami
Załącznik:
Malbork zagle.jpg
Malbork zagle.jpg [ 14.03 KiB | Przeglądane 9650 razy ]
jak klasyk.
To zawsze będzie pakowna kobyła; pod żaglami bardziej przypominająca Pogorię, czy Gedanię;
Załącznik:
unnamed.png
unnamed.png [ 151.9 KiB | Przeglądane 9673 razy ]

Załącznik:
Zaglowiec-s-y-Zawisza-Czarny-Gdynia.jpg
Zaglowiec-s-y-Zawisza-Czarny-Gdynia.jpg [ 40.56 KiB | Przeglądane 9673 razy ]

niż Zawiasa ;)
Załącznik:
KAPITAN_GLOWACKI.jpg
KAPITAN_GLOWACKI.jpg [ 280.97 KiB | Przeglądane 9665 razy ]
lub Kapitana Głowackiego ;) .
I niewiele pomoże mu olbrzymi ster z ostrogą na rufie.

MJS

ps
Tu nic nie może pomóc - trzeba się przyzwyczaić i częściej używać silnika. :mrgreen:
Albo: dwa niskie patyki; długi bukszpryt i żagla gaflowe.

Autor:  teli [ 22 gru 2014, o 21:03 ]
Tytuł:  Re: s/y Malbork

Colonel napisał(a):
To nie "dorabiaj" Piotrowi, bo On tego nie potrzebuje!


to jak mam mówić na Piotra nadzór konstruktorski , albo inżynier projektu , czy może jest jakieś specjalne określenie

Autor:  cors [ 22 gru 2014, o 21:54 ]
Tytuł:  Re: s/y Malbork

Marian Strzelecki napisał(a):
smukłym wejściu linii wodnych

"Kula w płot" Marianie, kąt wejścia wodnic powyżej 20 stopni, to nie Skippi 650 lub D-24. Mam linie teoretyczne. Dziób o dużej wyporności, wręgi typu "U".

Autor:  Marian Strzelecki [ 22 gru 2014, o 22:17 ]
Tytuł:  Re: s/y Malbork

cors napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
smukłym wejściu linii wodnych
"Kula w płot" Marianie, kąt wejścia wodnic powyżej 20 stopni, to nie Skippi 650 lub D-24. Mam linie teoretyczne. Dziób o dużej wyporności, wręgi typu "U".

Toć widzę jaki dziób, ale lepiej widzę jaka UU rufa. :rotfl:
...smukłym napisałem a nie wklęsłym jakimś, czy ostrym.
Załącznik:
Mantra Duży_Ptak2m.jpg
Mantra Duży_Ptak2m.jpg [ 13.2 KiB | Przeglądane 9512 razy ]

Ten też ma U i tamten też... co nie znienia faktu dużej różnicy między R i D

Załączniki:
i18npic.C150x150.image3.jpg
i18npic.C150x150.image3.jpg [ 7.52 KiB | Przeglądane 9504 razy ]

Autor:  teli [ 22 gru 2014, o 22:27 ]
Tytuł:  Re: s/y Malbork

może takie zdjęcie

Załączniki:
P1080788.JPG
P1080788.JPG [ 64.31 KiB | Przeglądane 9504 razy ]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/