Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Dywagacje o współczynnikach balastowych. https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=5&t=21636 |
Strona 1 z 8 |
Autor: | cors [ 28 mar 2015, o 23:48 ] |
Tytuł: | Dywagacje o współczynnikach balastowych. |
[wydzieliłem z wątka o ratowaniu jachtu koło Bergen viewtopic.php?f=18&t=21620 ][skipbulba] Marian Strzelecki napisał(a): pisaliśmy już coś o tym jachcie i o jego statecznośći (jak pamiętam).....Dla mnie kryteria stateczności PRS nie są wyróżnikiem bezpiecznego jachtu.Powiem więcej: Dla Marchaja i kilku innych także. (ale ja się nie znam) Tak, ja pisałem, a Ty mi o Marchaju i braku wiary w PRS i elementarne zasady teorii okrętu dotyczące stateczności. I co wywalił się? Wywalił. Twierdziłem podczas budowy, którą wizytowałem w celu współpracy konstruktorskiej, że był źle zaprojektowany, z małym zakresem dodatnich ramion prostujących poniżej 90st. Niestety moje uwagi nie zostały przez właściciela i młodego konstruktora realizującego jego koncepcję uwzględnione, stąd współpraca nie doszła do skutku. Wyraźnie im mówiłem, że ten jacht nie będzie miał odpowiedniej stateczności. Marianie, jak się nie znasz to nie pisz głupot. |
Autor: | Były user [ 29 mar 2015, o 00:49 ] |
Tytuł: | Re: Akcja ratowania polskiego jachtu pod Bergen |
cors napisał(a): Tak, ja pisałem, I miałeś rację w tamtej dyskusji. Całkowitą. ![]() |
Autor: | Marian Strzelecki [ 29 mar 2015, o 02:17 ] |
Tytuł: | Re: Akcja ratowania polskiego jachtu pod Bergen |
cors napisał(a): Marianie, jak się nie znasz to nie pisz głupot. Kto tu pisze głupoty: ![]() viewtopic.php?f=39&t=19713&hilit=magnus+zar%C4%99ba&start=450#p330751 I kto je potwierdza: ![]() viewtopic.php?f=39&t=19713&start=420&hilit=magnus+zar%C4%99ba&p=330621&view=show#p330621 Z głębokim poważaniem nieco rozbawiony * MJS ![]() * także rozbawiony tym, że rzeczony jacht (chyba ![]() PS ...a zasmucony, Twoją demagogią; bo powołujesz się na posiadaną (wtedy) przez siebie wiedzę, którą (wtedy) podajesz dopiero pod sam koniec tamtej dyskusji. A na dodatek zarzucasz brak wiedzy mnie! - nie czytając chyba mojego stałego podpisu. |
Autor: | jaszra [ 29 mar 2015, o 07:18 ] |
Tytuł: | Re: Akcja ratowania polskiego jachtu pod Bergen |
cors napisał(a): Marianie, jak się nie znasz to nie pisz głupot. Będzie pisał, nie wytrzyma.... |
Autor: | Marian Strzelecki [ 29 mar 2015, o 12:05 ] |
Tytuł: | Re: Akcja ratowania polskiego jachtu pod Bergen |
jaszra napisał(a): cors napisał(a): Marianie, jak się nie znasz to nie pisz głupot. Będzie pisał, nie wytrzyma.... Trudno wytrzymać gdy ktoś insynuuje i obraża ku uciesze klikierów. MJS |
Autor: | plitkin [ 29 mar 2015, o 12:23 ] |
Tytuł: | Re: Akcja ratowania polskiego jachtu pod Bergen |
Marian Strzelecki napisał(a): Trudno wytrzymać gdy ktoś insynuuje i obraża ku uciesze klikierów. Marianie, nikt Ciebie nie obraża. |
Autor: | Marian Strzelecki [ 29 mar 2015, o 12:53 ] |
Tytuł: | Re: Akcja ratowania polskiego jachtu pod Bergen |
Tak widzę: Marian Strzelecki napisał(a): cors napisał(a): Marianie, jak się nie znasz to nie pisz głupot. ![]() MJS |
Autor: | Paco [ 30 mar 2015, o 15:34 ] |
Tytuł: | Re: Akcja ratowania polskiego jachtu pod Bergen |
hmm jesli moja lodka wazy blisko 4T (3800kg) a balast 1500kg, to jak konstruowane sa obecne jachty? |
Autor: | piotr6 [ 30 mar 2015, o 15:46 ] |
Tytuł: | Re: Akcja ratowania polskiego jachtu pod Bergen |
podobnie, ![]() |
Autor: | bury_kocur [ 30 mar 2015, o 15:52 ] |
Tytuł: | Re: Akcja ratowania polskiego jachtu pod Bergen |
piotr6 napisał(a): może mniej jest balastu To ile wg Ciebie winno być % balastu w stosunku do wyporności (lub masy) ? Pzdr Kocur |
Autor: | baoo [ 30 mar 2015, o 16:08 ] |
Tytuł: | Re: Akcja ratowania polskiego jachtu pod Bergen |
Ja mam 500 kg do 1600 kg czyli 31%. Konstrukcja współczesna. Setka miał lepiej bo 180 kg do 450 kg czyli 40%, ale to staroć z przed 30 lat. Pytanie np. do Corsa czy ten stosunek balastu do masy jest najbardziej istotny i czy to obiektywnie oddaje możliwości łódki? Bo jeszcze jest przecież kwestia gdzie jest balast, kształt kadłuba i masa innych parametrów. |
Autor: | piotr6 [ 30 mar 2015, o 16:14 ] |
Tytuł: | Re: Akcja ratowania polskiego jachtu pod Bergen |
bury_kocur napisał(a): To ile wg Ciebie winno być % balastu w stosunku do wyporności (lub masy) ? Pzdr około 40%, wszystko w zależności konstrukcji u siebie mam 30% jak dobrze pamiętam |
Autor: | piotr6 [ 30 mar 2015, o 16:35 ] |
Tytuł: | Re: Akcja ratowania polskiego jachtu pod Bergen |
pamiętam ogłoszenia jak sprzedający się chwalił że balast jest 70% co czyni łódkę niewywracalną i niezmiernie bezpieczną ![]() |
Autor: | Bombel [ 30 mar 2015, o 16:56 ] |
Tytuł: | Re: Akcja ratowania polskiego jachtu pod Bergen |
piotr6 napisał(a): około 40%, wszystko w zależności konstrukcji u siebie mam 30% jak dobrze pamiętam Znaczy, że jak mam 200 kg ołowiu przy łódce 600 kg ( nisko, w kilach) to jest "sama dycha" ![]() |
Autor: | bury_kocur [ 30 mar 2015, o 17:06 ] |
Tytuł: | Re: Akcja ratowania polskiego jachtu pod Bergen |
piotr6 napisał(a): u siebie mam 30% jak dobrze pamiętam No widzisz... A mój "Bury" ma coś pomiędzy 25 a 30 %. A ile to dokładnie nie wiem z wielu względów niemniej jacht przeszedł juz kilka trudnych sytuacji włącznie z położeniem go jakieś 60 stopni i wodą wlana do kokpitu przez załamującą się falę dziewiątkową po czym spokojnie wstał i popłynął dalej. Potrafię jechać nim bajdewindem przy 25 kn wiatru na pełnych żaglach i wodę mam dopiero gdzieś po połowy burty. O jego stateczność pozostaję dziwnie spokojny. Pzdr Kocur |
Autor: | piotr6 [ 30 mar 2015, o 17:11 ] |
Tytuł: | Re: Akcja ratowania polskiego jachtu pod Bergen |
bury_kocur napisał(a): O jego stateczność pozostaję dziwnie spokojny. właściwie o mój też jestem spokojny ![]() |
Autor: | Jaromir [ 30 mar 2015, o 17:13 ] |
Tytuł: | Re: Akcja ratowania polskiego jachtu pod Bergen |
cors napisał(a): cyt. z ŻAGLI "Jacht przez wiele godzin dryfiował" Zbieraj poprawiać. Dane jachtu z których wynika iż jacht miał 17% balastu w stosunku do wyporności. Wodny balast się nie liczy. Heh - nawet z balastem wodnym współczynnik balastowy ledwo sięgał 24%.. |
Autor: | piotr6 [ 30 mar 2015, o 17:15 ] |
Tytuł: | Re: Akcja ratowania polskiego jachtu pod Bergen |
A jest jakieś uzasadnienie takiego niskiego współczynnika? |
Autor: | piotr6 [ 30 mar 2015, o 17:26 ] |
Tytuł: | Re: Akcja ratowania polskiego jachtu pod Bergen |
no ale...widziałeś współczynnik jachtu,który miał wypadek? |
Autor: | Colonel [ 30 mar 2015, o 17:40 ] |
Tytuł: | Re: Akcja ratowania polskiego jachtu pod Bergen |
Paco napisał(a): jak konstruowane sa obecne jachty? Są jachty i jachciska.... Bardzo różnie konstruowane. Współczynnik balastowy jest pewna informacją. Ale jest też kwestia kształtu kadłuba. Czytając wypowiedzi Corsa można dojść do wniosku, że od początku miał co najmniej wątpliwości, co do podstawowych założeń tej konstrukcji, właśnie patrząc przez pryzmat stateczności. Osobiście mam przekonanie, że KAŻDY jacht może ulec przewróceniu. Albo łatwiej albo trudniej. No i w różnych warunkach. Zimą na Morzu Norweskim maleńki stateczek motorowy -a zdaje się, że w takiej sytuacji był "Magnus" - łatwiej! Cieszmy się, ze nikomu nic się nie stało, że załoga jest już w Polsce, a kapitan czeka na doholowanie jachtu i zamierza nim wrócić do kraju. |
Autor: | bury_kocur [ 30 mar 2015, o 17:41 ] |
Tytuł: | Re: Akcja ratowania polskiego jachtu pod Bergen |
skipbulba napisał(a): To jest wątek o akcji ratowniczej jachtu koło Bergen, a nie dywagacje o wspólczynnikach balastowych Tak Maćku ale nauka polega także na błędach cudzych i o tym właśnie dyskutujemy. Pzdr Kocur * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * Colonel napisał(a): Współczynnik balastowy jest pewna informacją Ale jest to bardzo ważna informacja dotycząca stateczności. A jak jest Andrzeju u Ciebie ? Pzdr Kocur |
Autor: | Maar [ 30 mar 2015, o 18:13 ] |
Tytuł: | Re: Akcja ratowania polskiego jachtu pod Bergen |
Colonel napisał(a): Są jachty i jachciska.... Kiedyś, w ramach samosterowych poniedziałków był wykład Krzysia Bieńkowskiego o tym, co ma większą stateczność - spławik czy deska.Bardzo różnie konstruowane. Każde rozwiązanie ma zady i walety, a jak fala odpowiednio duża to dla naszych - kilku, kilkunasto metrowych - pływadełek wszystko jest kwestą przypadku. |
Autor: | skipbulba [ 30 mar 2015, o 18:19 ] |
Tytuł: | Re: Dywagacje o współczynnikach balastowych. |
I tu sobie offtopujcie o balastach, współczynnikach oraz innych ołowiach ![]() |
Autor: | piotr6 [ 30 mar 2015, o 18:23 ] |
Tytuł: | Re: Dywagacje o współczynnikach balastowych. |
ale Zosta niewinny ![]() |
Autor: | Ryś [ 30 mar 2015, o 18:28 ] |
Tytuł: | Re: Dywagacje o współczynnikach balastowych. |
Zostę zostawić gdzie był! ![]() skipbulba napisał(a): I tu sobie offtopujcie o balastach, współczynnikach oraz innych ołowiach ![]() A możesz dyskusję dołączyć choćby tu, będzie poręczna dla czytaczy: viewtopic.php?f=3&t=20564 |
Autor: | skipbulba [ 30 mar 2015, o 18:41 ] |
Tytuł: | Re: Dywagacje o współczynnikach balastowych. |
Ryś napisał(a): A możesz dyskusję dołączyć choćby tu, będzie poręczna dla czytaczy: viewtopic.php?f=3&t=20564 Nie chce mi się, sorry ![]() |
Autor: | Stara Zientara [ 30 mar 2015, o 18:45 ] |
Tytuł: | Re: Dywagacje o współczynnikach balastowych. |
Ależ leniwi się zrobili moderatorzy na tym forum. ![]() |
Autor: | skipbulba [ 30 mar 2015, o 18:50 ] |
Tytuł: | Re: Dywagacje o współczynnikach balastowych. |
Stara Zientara napisał(a): Ależ leniwi się zrobili moderatorzy na tym forum. Tak jest. Lenistwo, sjesta, wdupiemanie itp. Nie będą się userzy szarogęsić i mówić moderatorom co mają robić ![]() I koniec kolejnego OT-a ![]() |
Autor: | plitkin [ 30 mar 2015, o 19:02 ] |
Tytuł: | Re: Dywagacje o współczynnikach balastowych. |
bury_kocur napisał(a): Potrafię jechać nim bajdewindem przy 25 kn wiatru na pełnych żaglach i wodę mam dopiero gdzieś po połowy burty. O jego stateczność pozostaję dziwnie spokojny. To może jest niedożaglowany? ![]() Swoją łódką przy 25 knt na pełnych żaglach na wiatr też pływam, choć wymaga to dobrej załogi. |
Strona 1 z 8 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |