Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 cze 2025, o 22:04




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 wrz 2015, o 00:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
[Maar] Wydzieliłem z wątku o jachtach do samotnej żeglugi http://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=5&t=17401


Vladowy Flicka 20:
Załącznik:
Flicka 20.jpg
Flicka 20.jpg [ 150.35 KiB | Przeglądane 8754 razy ]

Załącznik:
Flicka.fbm [95.78 KiB]
Pobrane 257 razy

A jakby go wydłużyć do 6,50? :roll:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Ostatnio edytowano 18 wrz 2015, o 16:47 przez Maar, łącznie edytowano 1 raz
Wydzielono



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 wrz 2015, o 13:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10539
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
mjs napisał(a):
A jakby go wydłużyć do 6,50? :roll:


Mam pomysł: od dziś powoli wszystkie (te - ponad setkę już) rysunki kadłubów (w fbm) zrobione przez Ciebie ( i nie tylko) podzielę na klasy:
1/wypornościowe
2/ślizgowe
3/?
Potem przeskaluję np.:
1/ - do 6m KLW
2/ do 4m KLW
3/ ...
i wtedy będzie można porównywać opory: czyli znaleźć jakąś podstawę do obiektywnych porównań.
Na razie już zacząłem się gubić w ilości danych*

MJS
Mam jeszcze kilka bardzo fajnych kadłubów Myszka (o rewelacyjnych osiągach teoretycznych), ale nie mam z kim/czym ich porównać, bo Michlet jest tak upierdliwie trudny w użyciu, że dałem mu spokój.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 wrz 2015, o 19:00 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
robhosailor napisał(a):
Łódki w większości słabo chodzą w przyboju. Chyba, że takie [...]
Ale chyba nie o takie Wam chodziło? :mrgreen:
Aleć Waćpan sam znasz takie łódki co to nawet często zwykły pływać w sztormowym przyboju, taki zawód? ;)
Załącznik:
RS1.jpg


A jak by to freeship ocenił?
Załącznik:
'Marie'.jpg
Obrazek



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 wrz 2015, o 19:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
A boście się jak kto głupi na to morze uparli... :-P

_________________
Pozdrawiam
Alterus



Za ten post autor Alterus otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 wrz 2015, o 23:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10539
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Alterus napisał(a):
A boście się jak kto głupi na to morze uparli... :-P

Ej dlaczego nas ograniczasz?
My o oceanach też myślimy. ;)
mjs napisał(a):
A jakby go wydłużyć do 6,50? :roll:

Kolego: pewien skrytoczytacz "kazał" mi...
...odpisz mu, że wersja 6.50 też istnieje i nazywa się DIANA 24,możesz ją wygooglować wpisując "Pacific seacraft diana 24".
Pozdrawiam.
Al..
Ryś napisał(a):
A jak by to freeship ocenił?

Rysiu napisz coś o tym fajnym obłym Stjernienie ... plisss.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 wrz 2015, o 02:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
FS ocenił to na 6,8 tony wyporu. :D
Załącznik:
Marie.jpg
Marie.jpg [ 142.64 KiB | Przeglądane 8590 razy ]

Załącznik:
Marie.fbm [77.12 KiB]
Pobrane 237 razy

Ciekawe czy Gutek by na to wsiadł? :roll:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 wrz 2015, o 20:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Moi drodzy, ma ktoś Westsaila 32 na Feeeshipie?
(Tak, wiem, że OT)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 wrz 2015, o 21:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10539
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Moniia napisał(a):
Moi drodzy, ma ktoś Westsaila 32 na Feeeshipie?
(Tak, wiem, że OT)

Żadne OT: pokaż gdzie są jakieś linie teoretyczne, a (chyba na pewno) będziesz miała:
Jak mjs takie dla Ciebie zrobi - za > :kiss: .

:cool: MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 wrz 2015, o 21:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 gru 2007, o 01:00
Posty: 293
Lokalizacja: Nowy Sącz
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Marian Strzelecki napisał(a):
pokaż gdzie są jakieś linie teoretyczne, a (chyba na pewno) będziesz miała

czy o to chodzi?
http://www.westsailparts.com/ServiceMan ... ?chapter=K


Załączniki:
K04_1.jpg
K04_1.jpg [ 147.9 KiB | Przeglądane 8519 razy ]

_________________
Vlad PDRacer#807
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 wrz 2015, o 22:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Owszem, dokładnie. Można też z Erica, ale wolę Westsaila, bo Wiedzma jest dokładnie na nim kopiowana, więc jeśli są jakiekolwiek różnice w stosunku do oryginału (w co mocno wątpię, znając wszystkie trzy jachty) to są one pomiędzy Westsailem a Eric, nie Wiedzmą i Westsailem

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2015, o 00:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Może być? :D
Załącznik:
Westsail 32.jpg
Westsail 32.jpg [ 169.61 KiB | Przeglądane 8448 razy ]

Załącznik:
Westsail 32.fbm [74.96 KiB]
Pobrane 200 razy

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2015, o 07:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Pewnie może, nie mam chwilowo Freeshipa :) ale wygląda jak powinno.
Dziękuję bardzo :)

Edit
Jedno pytanko: jaką wyporność uzyskałeś? Bo Wiedźma jest cięższa niż Westsail, trzeba dać linię wodną wyżej, aby uzyskać 13 ton wyporności...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2015, o 12:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10539
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
To bardzo proste we FS:
menu - Projekt/ustawienia/wymiary i zmieniasz zanurzenie.
Załącznik:
Wiedzma  13t.jpg
Wiedzma 13t.jpg [ 240.82 KiB | Przeglądane 8377 razy ]

z 5.00 na 5.58
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2015, o 19:52 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Marian Strzelecki napisał(a):
wersja 6.50 też istnieje i nazywa się DIANA 24
Rysiu napisz coś o tym fajnym obłym Stjernienie ...
Dłuższa - a i poprawiona - wersja Flicki nazywa się Allegra 24.

O Stjernenie wiele nie napiszę, bo jakoś mi po norwesku niełatwo... nawet nie będę próbował we w źródłach - może autor wątka? ;)
Norweskie ratownictwo, tuż po zorganizowaniu, w 1892, doszło do wniosku że najkorzystniej wyjdzie zbudować większą ilość małych żaglowych kutrów, w stylu ówczesnych pilotówek Colin Archera. Znaczy mocne, dzielne, z dużym żeliwnym balastem - udana akcja ratownicza kutra pilotowego z Langesung nie uszła uwadze organizacji.
Ogłoszono zatem konkurs na konstrukcję takiej łodzi ratowniczej - a pierwszą nagrodę (i 150 koron) zdobył Christian Lauritz Stephansen z Arendal za dość radykalny, zaiste, projekt 'Stjernen".
Przy czym komisja nie zaakceptowała tej konstrukcji, lecz jej koncepcję - tak. Zdecydowano że Stephansen zaprojektuje nową łódź, z uwzględnieniem uwag Colin Archera. W tym większy balast i inne drobiazgi konstrukcyjne.
Tak powstała "Liv" RS 5 ("Życie").

Jednocześnie Colin Archerowi zlecono zaprojektowanie łodzi ratowniczej w oparciu o jego pilotówkę "Straaholmen". Archer stworzył projekt uwzględniający koncepcje Stephansena: długość, wysoka burta, bezan, pewne aspekty kształtu kadłuba.
I tak powstał "Colin Archer" RS 1.

Jeśli spojrzeć na Stjernena - niewątpliwie nie wywróci się na fali. O co też szło.
W porównaniu do ówczesnych kutrów Colin Archera łódka była dłuższa, głębsza i miała wyższą wolną burtę. Ale i znacznie gorsze osiągi - bo jest z tem pewien kłopot: mała stateczność początkowa oczywiście zmniejsza 'moment przechylający' od fali, zarazem jednak oznacza mniejszą zdolność niesienia żagli. Przy większej wyporności...
Stjernen miał ożaglowanie niskiego kecza (podział z grubsza po 1/3), Stephansen argumentował że umożliwia to lepszą manewrowość w sztormie, zaś możliwość zrzucenia grota uwalnia pokład dla ratowników.
Archer jednak uważał że sprawność na wiatr, i to przeciw sztormom pod falę, jest równie ważna. Jego RSy zachowały dużą szerokość i wysoki grotmaszt (bezan jest mały, raczej do manewrów). Jego łódka jest szybsza, co zresztą udowodniła w regatach. Tall Ship. Były takie gdzie "Colin Archer" RS 1 przyszedł pierwszy, a "LIV" Stephansena - trzecia.
A zresztą druga była "Christiania", RS 10. Na 70coś zawodników... Co też coś mówi o tych łódkach... :)

RS 1 i Liv do dziś pływają. Można obejrzeć. Dość goglnąc.

Obrazek
Załącznik:
RS 5 Liv.jpg



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, tomasz piasecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2015, o 20:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
do czego FS eksportuje? (znaczy jakie formaty?).

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2015, o 23:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10539
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Ależ proszę: dxf'y (2D i 3D) są. :cool:
Załącznik:
FS export.jpg
FS export.jpg [ 314.73 KiB | Przeglądane 8265 razy ]



... jakkolwiek bywają problemy np. przy ich imporcie np. do Skeczupa.
Załącznik:
Komentarz: Szamanides w.1 długi kil
Zderzenie z importem ;-).jpg
Zderzenie z importem ;-).jpg [ 411.25 KiB | Przeglądane 8265 razy ]

MJS

ps
ten rys to chyba nawet import z Delftshipa , ale to przecież ten sam "silnik" programu.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2015, o 07:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Nie posiadając FS nie mogę wyeksportować. Ale mam na maczku program, który przeczyta, o ile mi wiadomo, np. dxf.
Możesz sam plik wrzucić?

(Btw, pierwsze wrażenia z jsdn - ma znacznie większe możliwości niż FS. Ciekawscy sprawdzają tutaj:
http://www.jsdn.es/jSDN/en/mainframe.html)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2015, o 11:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Hmmm...
Wyślijcie mi SMS-a, jeżeli przypadkiem pojawi się w tym wątku pojawi się coś z grubsza na temat....

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2015, o 13:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10539
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Moniia napisał(a):
Możesz sam plik wrzucić?

Proszę bardzo: ale na meila bo DXF jest na forum nieakceptowalny.


Ad; Jacht Design to być może fajny program, ale tylko przez 15 dni.
Potem już mniej fajny ... płać płać... płać...
Czy myślisz, że ilość fajnych opcji jest warta tego, aby w ciemno kupować?
(bo ja w 15 dni to nic się nie zdążę nauczyć), skoro w Delf i Free-shipach jeszcze nie przeszedłem nawet połowy możliwych opcji.
Zresztą: w płatnych programach płacimy za ilość podłączonych możliwości: czyli bezkolizyjne połączenie podstawy z opcjami wizualizacji, z ożaglowaniem, z wnętrzem itp.
Na Free mam to samo tylko w opcji: eksport i import np. do Skeczapa (darmowy) lub do Richno (nieźle płatny i ma opcje designu jachtów też nieźle płatną dodatkowo).
Jest tego w necie dość dużo, bo modne i kasowe.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2015, o 14:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Ale zdajesz sobie sprawę, Marianie, że sie mylisz? Bo ten program ma wersję bezpłatną domyślnie - z nieaktywnymi dwoma dosłownie funkcjami, oraz płatną. 15 dni odnosi się do wersji ewaluacyjnej wersji PRO...

Ps -
Sprawdz pw.
Ps2
Jaromir, już nie śmiecę. A rysunki Wiedzmy proszę potraktować jako wzorzec tego idealnego jachtu :D

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2015, o 15:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Moniia napisał(a):
A rysunki Wiedzmy proszę potraktować jako wzorzec tego idealnego jachtu

A tu bym zapytał. Ja wiem, że Wiedźmę doskonale ogarniasz sama. Ale mam jakiś jej obraz z innych Twoich postów. I stąd pytanko - czy ona naprawdę nadaje się do samotnej żeglugi? Nie pytam, czy można, tylko czy to nie za dużo kłopotu?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2015, o 18:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Jak uporządkuje się sterowanie - doskonała. Naprawdę, mając dobry samoster jest bardzo komfortowa do samodzielnej obsługi. Jesli samoster się zbiesi, to inna historia... Wtedy to jest koszmar, bo sterować nią ręcznie w cięższej pogodzie to jest katorga.

Wiem coś o tym, przerabiałam oba scenariusze (linka samosteru się przetarła...).
Stąd ten inny obraz, linka poszła pod Formenterą..

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2015, o 18:51 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Moniia napisał(a):
bo sterować nią ręcznie w cięższej pogodzie to jest katorga.


chodzi o to że są zbyt duże siły na sterze, czy nie jest samosterowna?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2015, o 19:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Zbyt duże siły, co czyni sterowanie przy większej fali i silnym wietrze ciężką harówką :) Sama na siebie to zrzuciłam, obejrzałam tylko oplot linki, zamiast wymienić na wszelki wypadek. Oplot (stara linka) przetarł się bardzo szybko a potem to była już kwestia czasu....

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2015, o 19:35 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Moniia napisał(a):
Zbyt duże siły,


Warto się pobawić ożaglowaniem , czasami zrefowanie foka a powiekszenie grota albo odwrotnie czyni cuda :D a wiatrowy samoster pokonuje opory steru z łatwością jak to wygląda w zalezności od kierunku wiatru?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2015, o 20:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10539
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Pod wiatr to chyba i stodołę (dwumasztową)da się ustawić samosterownie*.

Monie napisała:
Cytuj:
Ale zdajesz sobie sprawę, Marianie, że sie mylisz? Bo ten program ma wersję bezpłatną domyślnie - z nieaktywnymi dwoma dosłownie funkcjami,

Dobrze wiedzieć (dzięki), ale i tak najpierw będę ćwiczył Free/Delph-shipa choćby z tego powodu, że mamy już na niego kilkadziesiąt mjs-owych kadłubów do porównań.
A konwertować to wszystko , ćwiczyć co z czym działa, a gdzie kiedy i jakie robi błędy, to czas zmarnowany. Przerabiałem to kilkakrotnie na Corelach; Designerach; i wielu innych programach z pozoru idealnych.
Strata czasu - dobre dla młodych którzy w tym się urodzili...
Wysiłek włożony w poznanie i opanowanie nowego CADa jest wg. mnie raczej zmarnowany. (trzeba było zostać przy kradzionym ACADzie; 8,9,12,14) bo on też już (ponoć) ma nakładkę jachtową.


MJS
*Nie dotyczy żelazek. :cry:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2015, o 20:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
piotr6 napisał(a):
Moniia napisał(a):
Zbyt duże siły,


Warto się pobawić ożaglowaniem , czasami zrefowanie foka a powiekszenie grota albo odwrotnie czyni cuda :D a wiatrowy samoster pokonuje opory steru z łatwością jak to wygląda w zalezności od kierunku wiatru?


Załącznik:
ImageUploadedByTapatalk1442604077.433967.jpg
ImageUploadedByTapatalk1442604077.433967.jpg [ 232.64 KiB | Przeglądane 8098 razy ]




Tak to wygląda z zadowolonym Czarodziejem. Samoster potrzebuje też zrównoważonego jachtu, połowa tego obciążenia na sterze zniknie jak uporządkuję żagle - nie założyłam (z braku czasu i watpliwości co do rolera) kliwra więc brakowało mi 35 m kw - największego żagla na jachcie i najbardziej z przodu, to mocno bolało jeśli chodzi o ster. Kształt grota, mocno wywianego i nie od tego jachtu też nie ułatwia zadania na tych teoretycznie najlepszych dla samosterowności i łatwości zrównoważenia ostrzejszych kursach (sprawiał kłopoty na wszystkim ostrzejszym niż półwiatr...).

Niemniej jednak Czarodziej to Aries, one sobie dają radę z obciążeniem doskonale, bo to obciążenie jest zależne od prędkości jachtu. A im ona większa, samoster przykłada większą siłę, bo pochodzi ona z fletnera zanurzonego w wodzie - tak więc siły rosną proporcjonalnie zarówno na sterze jak i na samosterze.

Ta fotka była zrobiona w drodze na południowy wschód od Ibizy, zaraz potem oplot się przetarł i samoster przestał dawać sobie radę, bo linka zaczęła się mocno rozciągać.

Załącznik:
ImageUploadedByTapatalk1442604725.310568.jpg
ImageUploadedByTapatalk1442604725.310568.jpg [ 177.25 KiB | Przeglądane 8098 razy ]

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, Sąsiad
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2015, o 20:45 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Marian Strzelecki napisał(a):
Pod wiatr to chyba i stodołę (dwumasztową)da się ustawić samosterownie*.


Marianie żebyś się nie zdziwił :D

Marian Strzelecki napisał(a):
*Nie dotyczy żelazek.


Moj chyba nie jest żelazek, może pól i sie da :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2015, o 20:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13976
Podziękował : 10539
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
piotr6 napisał(a):
Marianie żebyś się nie zdziwił :D
Kiedyś ustawiłem samosterownie kajak (PTTK) na ostrym kursie z postawionymi pionowo wiosełkami (składanymi) jako ...żagle i sterowaniem balastem wzdłużnym (czyli sobą). Wiec twierdzę, że (wszystko) się da, ale czy na fali będzie efektywne to tego już nie wiem.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2015, o 21:01 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Marian Strzelecki napisał(a):
Wiec twierdzę, że (wszystko) się da, ale czy na fali będzie efektywne to tego już nie wiem.


no własnie o efektywność chodzi, Miałem mozliwość( wreszcie kto inny sterował) :) pobawic się żaglami, nie używając autopilota. Wyszło mi że pływająć pełnym bajdewindem i półwiatrem, że ustawiając jacht na przywiązany ster straciłem circa 0,5 w.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

I jeszcze uwaga, tak jak Monia pisała tutaj są w miarę dobre żagle potrzebne i dobrze sprojektowane. Wiem że dla atrakcyjności dyskusji rozmawiamy tylko o kadłubach ale góry nie da się ominąć.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 200 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL