Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 26 kwi 2024, o 13:14




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 221 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 lut 2016, o 21:47 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1429
Podziękował : 521
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Alterus napisał(a):
...nie rozumiem.

Nie moja wina.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2016, o 22:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
cors napisał(a):
Alterus napisał(a):
...nie rozumiem.

Nie moja wina.

A teraz już nawet Twoja zasługa. :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2016, o 22:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2015, o 17:52
Posty: 193
Podziękował : 59
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik
mjs napisał(a):
Jakby do tego dodać technologię próżniową, to nawet poliester z przekładką Firet Coremat miałby sens. Wojtek Spisak używa tych przekładek w jachtach kabinowych (widziałem w 7,5 m) i jego łódki wygrywają. A laminowane są raczej ręcznie.

Sympathy 600 od początku miała przekładkę z firetu z poliestrową żywicą konstrukcyjną A to już 20 lat minęło i nie miałem żadnych problemów z tego tytułu. Sympatie też wygrywają :) Ale to chyba nie jest zasługa Firetu.
Firet jest dobrym materiałem. Odpowiednio użyty daje laminat lżejszy od wody czyli pływający a przy tym jest łatwy w użyciu.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2016, o 00:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8775
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1746
Otrzymał podziękowań: 2025
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Dixi napisał(a):
Nawet mam formy do Motyla .

Ha - to możesz teraz wypuścić Motyla, jako support Albatrosa! :cool: :D :roll:

A promowaniem winni zająć się DZIAŁACZE.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2016, o 01:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13717
Podziękował : 10190
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
sailhorse napisał(a):
A ja dzięki wpisom Corsa nabrałem ochoty, żeby samemu popływać Albatrosem i mieć swoje zdanie.

Niezbadane są drogi rozumowania żeglarzy... :lol:

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2016, o 07:51 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
mjs napisał(a):

A promowaniem winni zająć się DZIAŁACZE.


Ta teza mnie zaskoczyla. Moglbys rozszerzyc?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2016, o 09:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16808
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4108
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
plitkin napisał(a):
mjs napisał(a):
A promowaniem winni zająć się DZIAŁACZE.
Ta teza mnie zaskoczyla. Moglbys rozszerzyc?
Nie działacze, tylko specjaliści od marketingu!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2016, o 09:49 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8830
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
mjs napisal " Właśnie czytam Norberta Patalasa - o łódkach Mieczysława Plucińskiego, a tam pięknie podany opis pierwszego w Polsce Horneta."

Co Hornet ma wspolnego z Plucinskim ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2016, o 10:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2015, o 17:52
Posty: 193
Podziękował : 59
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik
mjs napisał(a):
Ha - to możesz teraz wypuścić Motyla, jako support Albatrosa!

Cena pewnie by wyszła nie wiele niższa doz Albatrosa. No może w granicach 34000zł
Znajdzie się na to kupiec? Wątpię.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2016, o 10:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16808
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4108
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
M@rek napisał(a):
"...o łódkach Mieczysława Plucińskiego, a tam pięknie podany opis pierwszego w Polsce Horneta."

Co Hornet ma wspolnego z Plucinskim ?
Zajrzyj do książeczki, to będziesz wiedział - w skrócie, w latach 195x współpracujący z Plucińskim szkutnik Chełmicki zbudował pierwszego w Polsce Horneta według planów sprowadzonych przez Plucińskiego. W książce jest też fotka tego Horneta.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowania - 2: M@rek, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2016, o 12:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8775
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1746
Otrzymał podziękowań: 2025
Uprawnienia żeglarskie: sternik
plitkin napisał(a):
Ta teza mnie zaskoczyla. Moglbys rozszerzyc?

Zgodnie z trójpodziałem sfery na: GRACZE, KIBICE, DZIAŁACZE, to to tak wychodzi... :)

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2016, o 12:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2014, o 10:35
Posty: 1166
Podziękował : 284
Otrzymał podziękowań: 617
Uprawnienia żeglarskie: polskie i zagraniczne
Marian Strzelecki napisał(a):
sailhorse napisał(a):
A ja dzięki wpisom Corsa nabrałem ochoty, żeby samemu popływać Albatrosem i mieć swoje zdanie.

Niezbadane są drogi rozumowania żeglarzy... :lol:

Przekora i ciekawość to cechy które konstyruuja osobowości również niezeglarskie

Wysłane z telefonu Sony. Nektóre słowa mogły zostać zapisane poprawnie

_________________
Z wyrazami
JM



Za ten post autor sailhorse otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2016, o 16:31 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
mjs napisał(a):
plitkin napisał(a):
Ta teza mnie zaskoczyla. Moglbys rozszerzyc?

Zgodnie z trójpodziałem sfery na: GRACZE, KIBICE, DZIAŁACZE, to to tak wychodzi... :)


No nie wiem. Ja bym marketingowców jednak do graczy zaliczył.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2016, o 18:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1100
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 624
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
cors napisał(a):
myszek napisał(a):
że o żenujących rozgrywkach

Żenujące i nieprawdziwe. Gdybyśmy, jako Stowarzyszenie nie wprowadzili np. zmianę masy z 300 kg na 330, to żaden typ jachtu oprócz Corsa 500 i nieklasowego Bucefała, nie spełniłby wymogu stateczności.


LG-500 na ten przykład jakoś nie miał ani kłopotów ze statecznością, ani nadwagi. Hobbit Wojtka Spisaka też by się spokojnie wyrobił.
Przy czym zwracam uwagę, że 300kg to miała być masa minimalna, nikt nie bronił jej przekraczać.

Tyle że akurat wtedy dwie stocznie zrobiły seryjne 500-tki z monolitycznego LPS i oczywiście nie zmieściły się w 300kg przy zachowaniu wymaganej stateczności - i trzeba było dać im fory.

Ale w końcu kogo to obchodzi - prowincjonalna klasa dla nikogo, kilkanaście lat promocji i oddźwięk minimalny, w pełni zresztą adekwatny do użyteczności łódek.

pozdrowienia

krzys



Za ten post autor myszek otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2016, o 18:51 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1429
Podziękował : 521
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
myszek napisał(a):
LG-500 na ten przykład jakoś nie miał ani kłopotów ze statecznością

I znów kulą w płot. Właśnie, głównie przez seryjne LG 500 nie spełniające kryterium stateczności przy 300 kg wprowadziliśmy 330kg. CDlaczego tak się uwziąłeś na "ŻAGLE 500" nie mając z klasa nic wspólnego i rozsiewasz fałszywe informacje?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2016, o 20:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8775
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1746
Otrzymał podziękowań: 2025
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Dixi napisał(a):
Cena pewnie by wyszła nie wiele niższa doz Albatrosa. No może w granicach 34000zł

Hmm...
Przemkowy Haker 5,30 m długości, lat temu 4 kosztował: 21 tys.
Circa about tylko po długości rzecz ujmując wychodzi 17 tys.
Inflacja w tym czasie około 10%?
Czemu tak drogo??? :roll:

A sama skorupa z p/s Motyla (bez pokładu) ile by kosztowała?
Może trzeba tą drogą pójść... :D

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2016, o 20:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16808
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4108
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
mjs napisał(a):
Inflacja w tym czasie około 10%?
Deflacja w tym czasie była!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2016, o 21:35 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
mjs napisał(a):
Dixi napisał(a):
Cena pewnie by wyszła nie wiele niższa doz Albatrosa. No może w granicach 34000zł

Hmm...
Przemkowy Haker 5,30 m długości, lat temu 4 kosztował: 21 tys.
Circa about tylko po długości rzecz ujmując wychodzi 17 tys.
Inflacja w tym czasie około 10%?
Czemu tak drogo??? :roll:

A sama skorupa z p/s Motyla (bez pokładu) ile by kosztowała?
Może trzeba tą drogą pójść... :D


Plywalem Hakerem i Albatrosem. Badzmy uczciwi: to dwa rozne swiaty (wykonawcze rowniez).
Nie tylko rozmiar sie liczy...



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowania - 2: AlbatrosFr, sailhorse
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2016, o 21:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2015, o 17:52
Posty: 193
Podziękował : 59
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik
W wolnej chwili może przymierzę się do wyceny.

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2016, o 23:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1100
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 624
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
cors napisał(a):
I znów kulą w płot. Właśnie, głównie przez seryjne LG 500 nie spełniające kryterium stateczności przy 300 kg wprowadziliśmy 330kg.


Hm, z tego co wiem - a byłem przy tym, jak decydowano o podwyższeniu minimalnej masy; obaj przy tym byliśmy, pamiętam dość dobrze - nikt nigdy nie powpływał się przy tej okazji na LG-500. Ze statecznością kłopoty miała inna konstrukcja, a druga sporo przekroczyła 300kg.

Z powodu LG-500 zadecydowano o zakazie stosowania wychylanych wytyków genakera, bo w im akurat taki patent zastosowano, a wydawał się niektórym zbyt wyrafinowany...

...ale to dawno było, moja pamięć przeciwko Twojej, moje słowo przeciw Twemu.
A z czyjego to powodu wprowadzono dolną granicę wolnej burty 50cm? - bo przy tym już nie byłem, miałem dość tego bagienka.

***

A dlaczego się uwziąłem? - bo byłem przy tym, widziałem na własne oczy i słyszałem na własne uszy, jak krok po kroku uwalano ciekawą klasę wolnokonstrukcyjną, która na początku wydawała się wprowadzać pozytywny ferment - więc widocznie trzeba było ją sprowadzić do poziomu ziemi, co znakomicie się udało.

pozdrowienia

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2016, o 01:25 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1429
Podziękował : 521
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
myszek napisał(a):
nikt nigdy nie powpływał się przy tej okazji na LG-500


co Ty piszesz?

myszek napisał(a):
Z powodu LG-500 zadecydowano o zakazie stosowania wychylanych wytyków genakera


Dopuszcza się przesuwanie genakerbomu wzdłuż jego osi oraz w płaszczyźnie prostopadłej do płaszczyzny symetrii jachtu.

umiesz czytać?

myszek napisał(a):
jak krok po kroku uwalano ciekawą klasę wolnokonstrukcyjną


Deja vu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2016, o 01:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8775
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1746
Otrzymał podziękowań: 2025
Uprawnienia żeglarskie: sternik
myszek napisał(a):
krok po kroku uwalano ciekawą klasę wolnokonstrukcyjną

Gdy latem 2001 r. pojawił się artykuł o klasie ŻAGLE-500, sygnowany przez Andrzeja Skrzata, Jerzego Pieśniewskiego i Waldemara Heflicha, aż wcisnęło mnie w krzesło. Tego dnia myślałem tylko o tej klasie, snułem pomysły, pojawił się zamiar udziału w regatach. Rozważałem budowę prototypu i ewentualną produkcję, gdyby się sprawdził na wodzie.

Klasa "500" była strzałem w dziesiątkę. Na rynku szalał kryzys, trudno było myśleć o regatach na jachtach większych... i właśnie wtedy TA propozycja, pięknie podana przez miesięcznik Żagle zaświeciła światło nadziei. To nie był błysk, to była łuna, która rozbudziła duże ambicje. Zwykle takie sprawy lepiej przemyśleć na spokojnie, więc dałem sobie czas na przemyślenia. Byłem ciekawy co będzie w następnym numerze. Spodziewałem się oczywiście więcej szczegółów i umocowania idei.
Jakież było moje zdziwienie, gdy w następnym numerze Żagli, zamiast potwierdzenia i rozwinięcia organizacyjnego DZIAŁACZY, przeczytałem ofertę pierwszego projektu jednego z organizatorów... Jak to? Jeszcze nikt nie zgłosił swojego projektu do konkursu, a jeden z jurorów zademonstrował już swój?!? To on jest DZIAŁACZEM czy GRACZEM? To po co konkurs, kiedy gotowy projekt leży w szufladzie? Mnożyły się domysły... a wraz z nimi ulatywał cały mój zapał, cała ambicja i zaufanie do żeglarskiego magazynu...

Coś mi się wydaje, że hamulec został zaciągnięty już wtedy... Pojawiły się łódki, ruszyli do boju znani konstruktorzy i firmy, ale czegoś zabrakło - dobrego klimatu. Późniejsze animozje były tylko funkcją tego, co zademonstrowano podczas prezentacji pierwszej łódki. A frekwencja w regatach (średnio ok. 10 jachtów) jakby to potwierdziła. Żagle skupiły się na odnotowywaniu kolejnej rocznicy powstania klasy Żagle 500.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2016, o 09:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2015, o 17:52
Posty: 193
Podziękował : 59
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik
mjs napisał(a):
Jeszcze nikt nie zgłosił swojego projektu do konkursu, a jeden z jurorów zademonstrował już swój?!? To on jest DZIAŁACZEM czy GRACZEM? To po co konkurs, kiedy gotowy projekt leży w szufladzie?

To czasy kiedy w Żaglach rządzi jedna osoba. Może pisać co chce albo nie pisać. Dlatego na temat Sympatii nie było żadnych artykułów. Mimo, że to była dobrze rozwijająca sie klasa. A jak już był to tylko negatywny, ze zdjęciami zrobionymi przez krzaki i podana nieprawda lub wybrana prawda. Jak np to, ze Sympatia wywróciła sie po wyjściu z portu i zatonęła. Ale nie napisane było jaki był wiatr i że załoga miała balast podniesiony do góry, A to że zatonęła to kłamstwo. Nigdy żadna sympatia nie zatonęła. Nawet jak Śp Jacka Orlińskiego sponiewierał biały szkwał na Niegocinie łódź nie zatonęła tylko nabrała wody i trzeba było ją doholować do brzegu. A jak wybrali wodę dalej startowali. Nic sie nie zepsuło ani urwało. Za to w każdym numerze Żagli była kolejna wersja tej samej łodki na kilka stron . lub nowe wizje konstruktora.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

A żeby uniknąć takich spraw jak w postach powyżej Finot nie zgadza się na żadne zmiany. To co zostało zaprojektowane sprawdzone i działa tak ma zostać. Ot taki monotyp.

_________________
Pozdrawiam
Darek



Za ten post autor Dixi otrzymał podziękowania - 3: cors, Jaromir, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2016, o 10:10 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1429
Podziękował : 521
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dixi napisał(a):
Finot nie zgadza się na żadne zmiany.

I to bardzo dobra koncepcja. Tak powinno być z każdym projektem. Tylko projektant powinien wprowadzać zmiany, jeżeli takowe okażą się konieczne w trakcie eksploatacji. On odpowiada za całość. Niestety u nas każdy armator ma swoje przemyślenia i wprowadza je bez uzgodnień z twórcą a potem na "forumach" dyskutują dlaczego to i tamto.



Za ten post autor cors otrzymał podziękowanie od: AlbatrosFr
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2016, o 12:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13717
Podziękował : 10190
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
mjs napisał(a):
Jakież było moje zdziwienie, gdy w następnym numerze Żagli, zamiast potwierdzenia i rozwinięcia organizacyjnego DZIAŁACZY, przeczytałem ofertę pierwszego projektu jednego z organizatorów... Jak to? Jeszcze nikt nie zgłosił swojego projektu do konkursu, a jeden z jurorów zademonstrował już swój?!?

To wiesz teraz dlaczego nigdy nie wróciłem do redakcji Żagli od chwili gdy "odszedłem" kiedy nagle Jurek został naczelnym?

Corsie: jak by nie było (w szczegółach klasy) wiadomo, że ciekawa rozwojowa koncepcja została udupiona do wąskiego grona kolesiów.
Podobne próby były z "OKTR" i z "Standard" i innymi podobnymi, a nawet z międzynarodowymi MICRO-turystycznym, że nie wspomnę o niemożliwości rozwoju Setek (poza monopol konstruktora).
Tak więc nie jesteśmy w tym samotni.

...smutne...
Cytuj:
Myszek napisał:
A dlaczego się uwziąłem? - bo byłem przy tym, widziałem na własne oczy i słyszałem na własne uszy, jak krok po kroku uwalano ciekawą klasę wolnokonstrukcyjną, która na początku wydawała się wprowadzać pozytywny ferment - więc widocznie trzeba było ją sprowadzić do poziomu ziemi, co znakomicie się udało.

I nie tylko Ty tak to widzisz... ważne, że wygrani widzą inaczej. :-P

MJS

ps polecam do dalszych przemyśleń koncepcję klasy Precle-500:
http://www.zeglarstwo.sail-ho.pl/precle ... episy.html

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowania - 2: cors, Dixi
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2016, o 13:25 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2404
Podziękował : 557
Otrzymał podziękowań: 528
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Marian Strzelecki napisał(a):
że nie wspomnę o niemożliwości rozwoju Setek (poza monopol konstruktora)

Marianie a co w tym dziwnego? Konstruktor zaprojektował łódkę, sprzedał parę planów, znalazł świetny sposób na promocję tego modelu (co by nie było można to uznać za monotyp). I odnósł swój mały sukces. Dlaczego ma się teraz godzić na dzielenie go z innymi, którzy podepną się jak już jest wypromowany produkt? Kazdy z konstruktorów ma prawo wypromować sobie jakieś regaty, np. Laysanem dookoła Antarktydy albo Sztrandkiem na Wielkim kręgu non-stop.
Nie mieszaj monopolistycznych praktyk pewnego czasopisma i Setki która ciężko zapracowała na swój sukces.
Oczywiście Precle to ciekawy pomysł towarzyski, ale udało się coś z tym zrobić oprócz idei?

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi



Za ten post autor Waldi_L_N otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2016, o 13:29 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Marian Strzelecki napisał(a):
niemożliwości rozwoju Setek (poza monopol konstruktora).


tu się z Marianem nie zgodzę, gdyż jest to indywidualny projekt Maderskiego, sam wymyślił, popłynął, zbudował itd. jego projekt i pomysł regat

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2016, o 14:08 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8830
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
cors napisał(a):
Dixi napisał(a):
Finot nie zgadza się na żadne zmiany.

I to bardzo dobra koncepcja. Tak powinno być z każdym projektem. Tylko projektant powinien wprowadzać zmiany, jeżeli takowe okażą się konieczne w trakcie eksploatacji. On odpowiada za całość. Niestety u nas każdy armator ma swoje przemyślenia i wprowadza je bez uzgodnień z twórcą a potem na "forumach" dyskutują dlaczego to i tamto.


Tym niemniej sam Piotrze niedawno napisales ze poprawiales lodke po Vroliku :) Ja znam przypadek ze Koledzy poprawiali najpierw wyprzedzenie zaglowe a potem caly balast po naszym konstruktorze i dopiero wtedy lodka zaczela jechac .



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2016, o 14:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13717
Podziękował : 10190
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
M@rek napisał(a):
napisales ze poprawiales lodke po Vroliku :) Ja znam przypadek ze Koledzy poprawiali najpierw wyprzedzenie zaglowe a potem caly balast po naszym konstruktorze i dopiero wtedy lodka zaczela jechac .

Więcej danych można? tak dla nauki, żeby było. -... no może na priva poproszę , jak nie chcecie ogólnie .
piotr6 napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
niemożliwości rozwoju Setek (poza monopol konstruktora).
Cytuj:
tu się z Marianem nie zgodzę, gdyż jest to indywidualny projekt Maderskiego, sam wymyślił, popłynął, zbudował itd. jego projekt i pomysł regat
pozdrowienia piotr

Ależ ja się mu nie dziwię: jego wola.
Miał być monotyp, ale już jest kilka setek, więc dlaczego nie i innych.
Przedtem (nie tylko mnie) napalił na (wspólny ciekawy) pomysł, a potem jak chwyciło, to olał. ...szkoda.
Może za kilka lat (jak Setki zaczną się "wypalać" to) wróci do klasy otwarcie otwartej, ale czy ja jeszcze wtedy będę żył? :-P
MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2016, o 14:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Waldi_L_N napisał(a):
Oczywiście Precle to ciekawy pomysł towarzyski, ale udało się coś z tym zrobić oprócz idei?

Tak, udało się trochę pogadać.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 2: cors, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 221 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 64 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL