Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 kwi 2024, o 07:22




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 221 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 lut 2016, o 07:58 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Marian Strzelecki napisał(a):
Marku to zjawisko z piłeczki jest w każdym podręczniku żeglarskim: zawirowania zrywające przepływ laminarny.


Jak zaczniemy zeglowac ze zblizonymi predkosciami ( sprawdzilem rekord 339 km/h) to sie moze zainteresuje :)
Jak na razie w kazdej z klas mieczowych, na ktorych plywalem, minimalizuje sie otwor skrzynki mieczowej bo to pomaga.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2016, o 08:03 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
tomasz piasecki napisał(a):
Ja tam regatowiec nie jestem, ale nawiewanie grota, które powoduje taką znaczną zmianę kształtu przedniej części żagla i spadek jego sprawności - jest na zdjęciu wyraźnie widoczne.

Pozdrawiam
tomasz


Widzisz, w praktyce w wielu wypadkach lepiej jechac na takim wlasnie ustawieniu niz przebierac grota tak zeby optycznie profil byl idealny.
Wystarczy poogladac filmy z powznych imprez regatowych.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2016, o 08:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
Widzisz, w praktyce w wielu wypadkach lepiej jechac na takim wlasnie ustawieniu niz przebierac grota tak zeby optycznie profil byl idealny.


Potwierdzam.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2016, o 09:19 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1093
Podziękował : 406
Otrzymał podziękowań: 397
Uprawnienia żeglarskie:
M@rek napisał(a):
tomasz piasecki napisał(a):
Ja tam regatowiec nie jestem, ale nawiewanie grota, które powoduje taką znaczną zmianę kształtu przedniej części żagla i spadek jego sprawności - jest na zdjęciu wyraźnie widoczne.

Pozdrawiam
tomasz


Widzisz, w praktyce w wielu wypadkach lepiej jechac na takim wlasnie ustawieniu niz przebierac grota tak zeby optycznie profil byl idealny.
Wystarczy poogladac filmy z powznych imprez regatowych.


Dzięki za sygnał; będę musiał popróbować sam, przebiegu i efektów działania, o jakich piszesz Ty i Valiant - ale od tego dzieli mnie jeszcze sporo roboty przy łódce.

Natomiast wydaje mi się, że dobrze jest odróżnić "profil optycznie idealny" od profilu rzeczywiście sprawnego aerodynamicznie.
Groty a zdjęciu są w dolnej 1/3 wysokości załamane w sposób, powodujący zmniejszenie, jeśli nie utratę sporej części siły ciągu - a to chyba nie jest bez znaczenia.

A może grot, w sytuacji pokazanej na fotografiach, powinien być nieco bardziej płaski ?

________________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2016, o 09:48 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Widzisz, na podstawie zdjec to mozemy sobie jedynie poteoretyzowac ale od tego sa inni specjalisci :)
Najlepiej poplywac w regatach i niezaleznie od zajmowanych miejsc znalesc sobie przeciwnika z lodka o podobnych parametrach i po prostu probowac roznych ustawien. Oczywiscie idealnie by bylo gdyby lodka byla tego samego typu a konkurent o podobnych umiejetnosciach.
Dobry, elektroniczny wskaznik kierunku i sily wiatru oraz log jest nie do przecenienia.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2016, o 09:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Zdjęcia łapią momenty różne. Ktoś akurat się przesiadał, przywiało, ktoś zaspał albo akurat coś zmienia w ustawieniach.
Natomiast wybieranie grota tak, żeby zaraz za masztem nie było widać zawirowań, zazwyczaj jest błędem. Zwłaszcza jak maszt jest z tych większych, a nie patyczkiem na mieczówce.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Ostatnio edytowano 5 lut 2016, o 09:56 przez waliant, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 3: Alterus, M@rek, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2016, o 09:55 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Przy zegludze na wiatr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2016, o 09:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Tak, rzecz jasna, mówię o żegludze na wiatr.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2016, o 16:01 

Dołączył(a): 26 sty 2016, o 11:51
Posty: 8
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: Sternik
plitkin napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
A w czym problem, na "zamkniętokadłubowej" łódce ślizgowej?


1. W hamulcu
2. W estetyce
3. W stałej fontannie w nogach.

I oczywiście, że rozwiązać problem lub choćby zminimalizować objawy się da. Nawet taki laik jak ja by sobie z tym mniej lub bardziej skutecznie poradził.


Jezeli chodzi o hamulec sie nie zgodze, jezeli chodzi o estetyke i fontanne , jedyna osoba ktorej sie to ni podobalo na wszystkie Albatrosy sprzedane we Francji , jest facet 73 letni znudzony zyciem. A wiekszosci to nie przeszkadza poniewaz wszyscy wiedza ze na tego typu lodkach zadko plywa sie sucho.(dodam ze u nas na poludniu przy okazji to ochladza nogi ;) )



Za ten post autor AlbatrosFr otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2016, o 16:07 

Dołączył(a): 26 sty 2016, o 11:51
Posty: 8
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: Sternik
M@rek napisał(a):
W swoim czasie scigalem sie na Raceboardach. Nawet niewielkie uszkodzenie "warg" uszczelniajacych skrzynke mieczowa skutkowalo istotna, latwo wyczuwalna strata predkosci na kazdym kursie nie tylko w slizgu.


Moze i tak Marku, ale tu w klasie wszyscy beda sie scigali na tym samym i wedlog zabronionych zmian wszyscy beda mieli ten sam "hamulec" :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2016, o 18:54 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ja doskonae wiem co oznacza monotyp :) Wiem z praktyki ze takie rozwiazanie skrzynki musi lodke spowalniac.
Tak z ciekawosci, jaka wage zalogi zalozyl projektant ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2016, o 19:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2015, o 17:52
Posty: 193
Podziękował : 59
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik
M@rek napisał(a):
Tak z ciekawosci, jaka wage zalogi zalozyl projektant ?

Dwie w porywach trzy osoby :))

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Czy ma ktoś namiary na kogoś kto szyje pokrowce na łódki i torby np na genakera?
Tylko kogoś poważnego. Żeby pokrowiec uszył szybciej niż ja zbuduje łódkę :)

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2016, o 19:13 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1427
Podziękował : 519
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dixi napisał(a):
kto szyje pokrowce na łódki i torby np na genakera?

Polecam Vector Sails, Sail Service. Trzeba dokonać pomiaru z wykonaniem szablonów.



Za ten post autor cors otrzymał podziękowanie od: Dixi
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2016, o 23:10 

Dołączył(a): 26 sty 2016, o 11:51
Posty: 8
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: Sternik
M@rek napisał(a):
Ja doskonae wiem co oznacza monotyp :) Wiem z praktyki ze takie rozwiazanie skrzynki musi lodke spowalniac.
Tak z ciekawosci, jaka wage zalogi zalozyl projektant ?


150kg, maxi 240kg ale bym zostal przy 150 ;)



Za ten post autor AlbatrosFr otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2016, o 16:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1100
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 624
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
M@rek napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
Marku to zjawisko z piłeczki jest w każdym podręczniku żeglarskim: zawirowania zrywające przepływ laminarny.


Jak zaczniemy zeglowac ze zblizonymi predkosciami ( sprawdzilem rekord 339 km/h) to sie moze zainteresuje :)
Jak na razie w kazdej z klas mieczowych, na ktorych plywalem, minimalizuje sie otwor skrzynki mieczowej bo to pomaga.


Zwłaszcza jak zaczniemy żeglować z takimi prędkościami, to nie warto się tym patentem interesować.
Nawet lecąca z rekordową prędkością piłeczka ma liczbę Reynoldsa ok. 300000 (a że jej kształt nie jest specjalnie opływowy, to odpowiednikiem dla gładkich profili byłoby może 100000). Wtedy rzeczywiście opłaca się robić wgłębienia, dziurki, nitki, turbulatorki itp.

Nawet wąska płetwa mieczowa pracuje przy liczbie Reynoldsa co najmniej pół miliona, a wtedy im gładziej tym lepiej. Chropowatości mogłyby się przydać co najwyżej w Optymiście, bo mały i powolny.

Z kolei przy dostatecznie dużej liczbie Reynoldsa, np. przy kadłubie, różnice już nie są tak dramatyczne - tzn. owszem, nierówna powierzchnia zwiększa opór, ale nie jakoś skokowo (bo i tak opływ laminarny można tam sobie między bajki włożyć).

pozdrowienia

krzys

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Dixi napisał(a):
Jest pomysł żeby zrobić wargi z silikonu lub podobnego tworzywa ale trzeba zrobić formę. Nie wiem czy to zadziała dobrze bo one nie mogą być sztywne bo miecz się musi w miarę lekko poruszać.


Zupełnie poważnie proponuję - przynajmniej spróbować - wkleić tam dwa kliny z miękkiej gąbki. Tak żeby oba były za duże, siedziały na wcisk i wypełniały trójkąt skrzyni na obu halsach. Oczywiście niskie, tylko na dole przy wylocie skrzynki.

Nic nie kosztuje, a można przynajmniej zobaczyć, czy to coś daje i jakie są ewentualnie problemy.

Natomiast dziura w dnie jako hamulec - oczywiście że hamuje, pytanie tylko czy bardziej niż cały kadłub płynący na skos zamiast osiowo. Takie rzeczy trzeba po prostu testować. Próbować, eksperymentować, mierzyć... i nie liczyć na to że Finot (czy ktokolwiek) już wszystko wymyślił.

pozdrawiam

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2016, o 16:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2015, o 17:52
Posty: 193
Podziękował : 59
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Zjawisko piłeczki do golfa działa tylko w przypadku małych szybko poruszających się przedmiotach. Takie pytanie padło przy bojerach ale bojer też jest za wolny.

A wracając do oporów kadłuba. Kiedyś istniała teoria o której usłyszałem w YKP, że najmniejszy opór jest gdy woda trze o wodę. Wtedy wszyscy matowali drobnym papierem kadłuby, żeby cienka warstewka wody trzymała sie kadłuba " na stałe". Ile jest w tym prawdy?

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2016, o 18:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1100
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 624
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
cors napisał(a):
Dopuszcza się przesuwanie genakerbomu wzdłuż jego osi oraz w płaszczyźnie prostopadłej do płaszczyzny symetrii jachtu.

umiesz czytać?


Faktycznie, masz rację. Ja wymiękłem jak dyskutowano, że kto to słyszał, taka komplikacja, może lepiej zabronić... ale jak widać, nie zabronili.

cors napisał(a):
myszek napisał(a):
nikt nigdy nie powoływał się przy tej okazji na LG-500


co Ty piszesz?


Pomijając literówkę - podwyższenia masy minimalnej domagali się zgodnie Pieśniewski i Centkowski, na podstawie swoich doświadczeń ze świeżo wprowadzonymi do produkcji seryjnymi 500-tkami. Leszek Gonciarz sprzeciwiał się zdecydowanie grzebaniu w przepisach.

I bardzo słusznie że się sprzeciwiał, nie tylko dlatego że nie zmienia się zasad w czasie rozgrywki, ale także dlatego, że po coś chyba jest konstruktor...
Jeżeli wychodzi komuś, że przy przyjętych założeniach nie da się zrobić statecznego jachtu, to ma naprawdę spory wybór.
Może zmienić technologię na mniej toporną.
Może zamontować bulb.
Może powiększyć ciężki miecz, żeby zmieścił się w nim cały balast.
Może skrócić maszt.
Może podwyższyć burty.
Może dołożyć 50kg balastu wewnętrznego.

Od tego jest konstruktorem, żeby wybrać najlepsze rozwiązanie.
A tymczasem "najlepszym" rozwiązaniem okazało się tak zmienić przepisy przy zielonym stoliku, żeby konkurencja też musiała dołożyć sobie masy...
Żałosne.

cors napisał(a):
myszek napisał(a):
jak krok po kroku uwalano ciekawą klasę wolnokonstrukcyjną


Deja vu.


Owszem, nie pierwsza to taka akcja i pewnie nie ostatnia w naszym grajdołku. Mnie ten jeden raz wystarczył, mam dość.

Najbardziej groteskowe jest tu samozadowolenie Corsa. Klasa od 15 lat reklamowana, a mimo to popularność żadna, opinie raczej jednoznacznie negatywne, ale co tam - ważne że Cors mógł przedłużyć sobie swoje ego o kolejnych parę cali...

pozdrowienia

krzys

ps. Drodzy moderatorzy, może by wydzielić ten kawałek wątku?...



Za ten post autor myszek otrzymał podziękowania - 2: M@rek, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2016, o 00:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13716
Podziękował : 10187
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
myszek napisał(a):
Natomiast dziura w dnie jako hamulec - oczywiście że hamuje, pytanie tylko czy bardziej niż cały kadłub płynący na skos zamiast osiowo. Takie rzeczy trzeba po prostu testować. Próbować, eksperymentować, mierzyć... i nie liczyć na to że Finot (czy ktokolwiek) już wszystko wymyślił.
pozdrawiam
krzys

Tylko zwykle bierzemy pod uwagę samą dziurę w dnie, a nie to gdzie ona się znajduje: czy po zawietrznej miecza? - wtedy jest w zawirowaniach; czy po nawietrznej - wtedy jest tam gdzie największe (skokowo) zmiany ciśnienia i wtedy odpływ tej wody (gdziekolwiek) raczej wyrównuje (uspokaja) przepływy.
Nie wyolbrzymiał bym jednak wartości tych strat lub zalet.

MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: AlbatrosFr
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2016, o 15:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1100
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 624
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
Marian Strzelecki napisał(a):
Tylko zwykle bierzemy pod uwagę samą dziurę w dnie, a nie to gdzie ona się znajduje: czy po zawietrznej miecza? - wtedy jest w zawirowaniach; czy po nawietrznej - wtedy jest tam gdzie największe (skokowo) zmiany ciśnienia i wtedy odpływ tej wody (gdziekolwiek) raczej wyrównuje (uspokaja) przepływy.
Nie wyolbrzymiał bym jednak wartości tych strat lub zalet.


A to można oszacować. To znaczy, po pierwsze, gdyby rzeczywiście były jakieś poważniejsze zawirowania po którejkolwiek stronie miecza to by znaczyło, że miecz jest do kitu.

Co zaś do reszty. Płetwa przecinająca powierzchnię wody ma z grubsza dwa razy większy opór indukowany niż wystająca z dna. Trochę dziury u nasady to pewnie nie to samo co swobodna powierzchnia, ale ze wzrostem oporu trzeba się liczyć. Akurat Albatros ma wyjątkowo głęboki miecz, więc opór indukowany zasadniczo niewielki.

Natomiast kilka centymetrów kwadratowych ściany w poprzek opływu wody to naprawdę spory opór. Biorąc pod uwagę współczynnik oporu tarcia gładkiego kadłuba rzędu 1/400, każde 10cm^2 (czyli np. szerokość 2cm, głębokość 5cm; mniej więcej tyle co w Albatrosie) równoważne jest 0,4m^2 powierzchni zmoczonej.
Czyli niemal tyle co miecz.

Dlatego warto coś wymyślić żeby zasłonić wszystkie takie szpary i dziury.
Wojciech Nadolny umieszczał miecz (szybrowy) w obrotowo zamocowanej pochwie, z płytką pod dnem zasłaniającą otwór - ale to dodatkowa komplikacja.

pozdrowienia

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2016, o 17:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13716
Podziękował : 10187
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
myszek napisał(a):
Dlatego warto coś wymyślić żeby zasłonić wszystkie takie szpary i dziury.

Jak będę robił Knura (albo jeszcze raz Pipa) to wezmę to pod uwagę.
MJS

ps
Czy myślisz, że płaski dziób też aż tak tak bardzo hamował? ;)
Załącznik:
Finał pucharu PIP-550  zbiżenie.jpg
Finał pucharu PIP-550 zbiżenie.jpg [ 27.04 KiB | Przeglądane 4513 razy ]

Razem to mnie wtedy hamowało 3x0,4 ~1,2m*powierzchni zmoczonej -- ale byłby szybki bez tych oporów... :cool:

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: AlbatrosFr
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2016, o 14:37 

Dołączył(a): 26 sty 2016, o 11:51
Posty: 8
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: Sternik
myszek napisał(a):
Natomiast kilka centymetrów kwadratowych ściany w poprzek opływu wody to naprawdę spory opór. Biorąc pod uwagę współczynnik oporu tarcia gładkiego kadłuba rzędu 1/400, każde 10cm^2 (czyli np. szerokość 2cm, głębokość 5cm; mniej więcej tyle co w Albatrosie) równoważne jest 0,4m^2 powierzchni zmoczonej.
Czyli niemal tyle co miecz.

Dlatego warto coś wymyślić żeby zasłonić wszystkie takie szpary i dziury.
Wojciech Nadolny umieszczał miecz (szybrowy) w obrotowo zamocowanej pochwie, z płytką pod dnem zasłaniającą otwór - ale to dodatkowa komplikacja.

pozdrowienia


Bardzo dziekuje,
Bardzo mi przykro ze JMFinot nie zkonsultowal sie z panem zeby dostac wyjasnienia na temat projektowania lodzi. Trzeba mu wybaczyc, on dopiero poczatkuje i sie uczy. Ale mam pomysl prosze zaprojektowac/wybudowac lodke stabilna bez trapezu chodzaca slizgiem na wiatr i szybsza od Albatrosa. Z pana wiedza poprawianie poczatkujacego architekta nie ma sensu, lepiej zeby mogl sie nauczyc z Pana projektu. :rotfl:
Moze kiedys da rade zaprojektowac poprawnie jakas lodz ktora bedzie popularna w klasie imoca lub mini i sprzeda przynajmniej jedna tysieczna tego co Pan zaprojektowal.
Jeszcze raz dziekuje ;) i sproboje mu wytlumaczyc, moze kiedys bedzie znanym architektem.

Pozdrawiam ;)



Za ten post autor AlbatrosFr otrzymał podziękowania - 2: cors, kornel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2016, o 15:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13716
Podziękował : 10187
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
AlbatrosFr napisał(a):
Z pana wiedza poprawianie poczatkujacego architekta nie ma sensu, lepiej zeby mogl sie nauczyc z Pana projektu. :rotfl:

Myszek ma doktorat z fizyki... :-P jak by co.
MJS


Załączniki:
Flądra  Myszka.jpg
Flądra Myszka.jpg [ 17.82 KiB | Przeglądane 4458 razy ]

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2016, o 15:20 

Dołączył(a): 26 sty 2016, o 11:51
Posty: 8
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: Sternik
Marian Strzelecki napisał(a):
Flądra Myszka.jpg [ 17.82 KiB | Nie przeglądane ]

Cos podobnego z wishbomem Finot zaprojektowal okolo 40 lat temu dla beneteau pod nazwa WIZZ (takze w sumie "tylko" 36 lat roznicy w postepie) :rotfl:

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2016, o 15:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13716
Podziękował : 10187
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
AlbatrosFr napisał(a):
Cos podobnego z wishbomem Finot zaprojektowal okolo 40 lat temu dla beneteau pod nazwa WIZZ (takze w sumie "tylko" 36 lat roznicy w postepie) :rotfl:
No, no: brawo Finot :cool: zaimponował mi. ;)
...z jednego arkusza sklejki "molestowanej" było też? - znaczy szyte i klejone?

A skąd wiesz kiedy Myszek to wymyślił?

MJS

PS
...czuję się jak bym czytał M@rka w dyskusjach na temat moich łódek.

ps2
Wizz'a znamy...
Architekta Finot'a także, ale np. ja oskarżam go o całe zło świata z żelazkami w roli głównej.

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2016, o 15:47 

Dołączył(a): 26 sty 2016, o 11:51
Posty: 8
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: Sternik
Marianie,
Moim celem nie jest w zadnym wypadku ponizyc kogokolwiek.
Licytowac sie nie bede, kazdy wie kim jest i co osiagnol.
Ja plywam ze znajomymi na albatrosie i wszyscy sa bardzo zadowoleni. Znam dobrze JMF i go bardzo cenie. Takze najwazniejsze jest sie przeplyniecie i ocenianie.
Pozdrawiam i zapraszam na kontakt z darkiem(Dixi) na proby nad zegrzem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2016, o 18:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1100
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 624
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
AlbatrosFr napisał(a):
Bardzo mi przykro ze JMFinot nie zkonsultowal sie z panem zeby dostac wyjasnienia na temat projektowania lodzi. Trzeba mu wybaczyc, on dopiero poczatkuje i sie uczy.


Zważywszy jak ładnie Biuru Konstrukcyjnemu im. Finota (bo nie wiem, jaki jest akurat jego osobisty wkład w ten projekt) wyszła ta łódka, to myślę, że poradzi sobie bez mojej pomocy.

Natomiast paru jego heroldom przydałyby się konsultacje w zakresie rzetelnej prezentacji wyników. W tym przypadku, zamiast odmieniać przez wszystkie przypadki nazwisko szefa, lepiej byłoby opublikować 4 wykresy biegunowe. Oczywiście, uzyskane doświadczalnie, a nie w obliczeniach czy symulacjach.
  • z mieczem nastawnym
  • z mieczem zablokowanym
  • z mieczem zablokowanym i zasłoniętą dziurą
  • z mieczem nastawnym i jakoś prowizorycznie zasłoniętą dziurą.
Cztery obrazki i każdy mógłby sam zobaczyć - czy rzeczywiście nastawny miecz daje aż tyle, a zasłanianie dziury to zbędna komplikacja, czy też (jak przypuszczał Plitkin) jest odwrotnie.

Skoro, jak pisał Dixi, przeprowadzono tyle prób i doświadczeń, z pewnością Finot takimi wynikami dysponuje. No chyba, że nie chcą ich opublikować, bo nie są tak jednoznaczne jak w marketingowych tekstach...

Konsultacji udzielam bezpłatnie, bo to elementarz naukowej przyzwoitości.

pozdrowienia

krzys



Za ten post autor myszek otrzymał podziękowania - 4: cors, Marian Strzelecki, robhosailor, Waldi_L_N
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2016, o 22:39 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Najlepiej by wypadl przesiadkowy test porownawczy.
Ale to marzenia zeglarzy, bo po co firma mialaby sie dzielic swoja wiedza..?

Mysle, ze nie ma potrzeby robic z Albatrosa filozofii. Jest to gotowy produkt, sygnowany konkretnym nazwiskiem, oparty o okreslone rozwiazania i technologie. Produkt jak kazdy inny: kupujac kielbase ne oczekujemy badan porownawczych z 20 przepisow. Po prostu kupujemy gotowy produkt, kierujac sie swoim gustem, zaufaniem do marki i td. Czyli w oparcie o szerokopojety marketing. Tak i z Albatrosem: ani producent, ani konstruktor wdrazajac ten jacht nie dzialali spolecznie na rzecz szerokopojetej nauki. Po prostu stworzyli cos, co w ich rozumieniu doskonale spelnia okreslone zalozenia. Wyszedl gotowy produkt, moim zdaniem nietuzinkowy. I choc tez jak Wy - chcialbym czerpac wiedze i poznac wyniki eksperymentow, jakie mnie ciekawia, to zdaje sobie sprawe, ze to zyczenie jest na wyrost w dzisiejszych realiach.
Albatrosem plywalem. Krotko, ale fajnie. Chcialbym jeszcze. Moim zdaniem to dosc precyzyjnie zrealizowana koncepcja na cos ciekawego w tym segmencie, moze nawet cos nowego... Gdybym taki jacht kupil - pewnie bym na wlasne potrzeby poeksperymentowal z zaslanianiem skrzyni i blokowaniem miecza. Nie oczekuje jednak od producenta takich danych, bo i dlaczego mialby on wybrac taki sposob na marketing? By zaspokoic ciekawosc tych, co tej lodki nigdy nie kupia? Czy moze konkurencji?



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowania - 3: AlbatrosFr, Dixi, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2016, o 23:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 maja 2015, o 17:52
Posty: 193
Podziękował : 59
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: sternik
plitkin napisał(a):
Albatrosem plywalem. Krotko, ale fajnie. Chcialbym jeszcze.

Jak już da się pływać to spróbuje sprawdzić jak jest z odsłoniętą i zasłonięta skrzynią. Obawiam się, że moje "czujniki" nie będą w stanie wykryć różnicy. Trzeba by mieć dwie łódki na wodzie identycznie ustawione a i tak pomiar będzie obarczony błędem bo przecież każdy będzie inaczej żeglował. Skrzynie zasłonie nie z powodu oporów ale z powodu tej fontanny. Czyli z powodów estetycznych :) Wymyśliłem już osłonę tak prostą, że aż dziwie się, że nie wpadłem na to wcześniej. Ale podobno najprostsze rzeczy najtrudniej wymyślić.
No i ciekawe czy to się jeszcze sprawdzi

_________________
Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2016, o 01:56 

Dołączył(a): 26 sty 2016, o 11:51
Posty: 8
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: Sternik
plitkin napisał(a):
Mysle, ze nie ma potrzeby robic z Albatrosa filozofii. Jest to gotowy produkt, sygnowany konkretnym nazwiskiem, oparty o okreslone rozwiazania i technologie. Produkt jak kazdy inny: kupujac kielbase ne oczekujemy badan porownawczych z 20 przepisow.


Brawo Plitkin,
Ufffff.... Przynajmniej jedna osoba zrozumiała. :roll:
Wielkie dzięki ;)

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2016, o 11:13 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Dixi napisał(a):
najprostsze rzeczy najtrudniej wymyślić
Po zwodowaniu Albatrosa trzeba skrzynię zalać specjalnym żelem lżejszym od wody. W ten sposób warstwa żelu (grubość dobrana doświadczalnie) uszczelni skrzynię mieczową od dołu i nie będzie przeszkadzała swobodnym ruchom miecza :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 221 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 107 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL