Forum żeglarskie
https://forum.zegluj.net/

Dar Młodzieży
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=5&t=23975
Strona 1 z 1

Autor:  Micubiszi [ 29 lut 2016, o 11:44 ]
Tytuł:  Dar Młodzieży

Czy Dar Młodzieży jest kilowy, mieczowy, balastowy czy balastowo- mieczowy ? :roll:

Autor:  Kurczak [ 29 lut 2016, o 11:52 ]
Tytuł:  Re: Dar Młodzieży

Kubuś, rukwa co Ciebie dzisiaj nawiedziło ? :-o

Autor:  Ryś [ 29 lut 2016, o 12:06 ]
Tytuł:  Re: Dar Młodzieży

Longkil.
Dla tych co im siem myli nomenklatura, bo nie wiedza jak wygląda tradycyjny jacht :-P

Autor:  cine [ 29 lut 2016, o 12:18 ]
Tytuł:  Re: Dar Młodzieży

Micubiszi napisał(a):
Czy Dar Młodzieży jest kilowy, mieczowy, balastowy czy balastowo- mieczowy ? :roll:

Oszalał od tego zimna czy cóś?

Autor:  Micubiszi [ 29 lut 2016, o 12:22 ]
Tytuł:  Re: Dar Młodzieży

Nie dziwcie się proszę, ale jestem na diecie trzeci tydzień :-?

Autor:  cine [ 29 lut 2016, o 12:39 ]
Tytuł:  Re: Dar Młodzieży

Micubiszi napisał(a):
Nie dziwcie się proszę, ale jestem na diecie trzeci tydzień :-?

Ja od 23 XII 2015. Ani piwka do dzisiaj :mrgreen:

Autor:  Kurczak [ 29 lut 2016, o 14:02 ]
Tytuł:  Re: Dar Młodzieży

cine napisał(a):
Micubiszi napisał(a):
Nie dziwcie się proszę, ale jestem na diecie trzeci tydzień :-?

Ja od 23 XII 2015. Ani piwka do dzisiaj :mrgreen:


Łomatko ! Ponad dwa miechy bez piwka ? To se ne uda :D

Autor:  cors [ 29 lut 2016, o 14:06 ]
Tytuł:  Re: Dar Młodzieży

Micubiszi napisał(a):
Czy Dar Młodzieży jest kilowy, mieczowy, balastowy czy balastowo- mieczowy

Ani kilowy, ani mieczowy, ani balastowy, ani balastowo-mieczowy, bo nie jest jachtem. To jest STATEK.

Autor:  cine [ 29 lut 2016, o 14:13 ]
Tytuł:  Re: Dar Młodzieży

Kurczak napisał(a):
cine napisał(a):
Micubiszi napisał(a):
Nie dziwcie się proszę, ale jestem na diecie trzeci tydzień :-?

Ja od 23 XII 2015. Ani piwka do dzisiaj :mrgreen:


Łomatko ! Ponad dwa miechy bez piwka ? To se ne uda :D

Dodaj do tego Wigilię i Sylwestra! :D

Autor:  Micubiszi [ 29 lut 2016, o 14:21 ]
Tytuł:  Re: Dar Młodzieży

cors napisał(a):
Ani kilowy, ani mieczowy, ani balastowy, ani balastowo-mieczowy, bo nie jest jachtem. To jest STATEK.


https://pl.wikipedia.org/wiki/Statek


Jacht również jest statkiem choć statek nie musi być jachtem. :roll:

Autor:  Colonel [ 29 lut 2016, o 14:24 ]
Tytuł:  Re: Dar Młodzieży

Rozczuliłeś mnie tym cytowaniem Wiki.
Powiedz mi, czy jamnik jest koniem arabskim, czy perszeronem?

A, żeby Cie trochę pocieszyć, to powiem Ci, że jak każdy żaglowiec ma balast wewnętrzny.

Autor:  Micubiszi [ 29 lut 2016, o 14:27 ]
Tytuł:  Re: Dar Młodzieży

Colonel napisał(a):
ma balast wewnętrzny.


Czyli balastowy. Żaglowiec balastowy młodzieżowy :D

Autor:  Ryś [ 29 lut 2016, o 15:30 ]
Tytuł:  Re: Dar Młodzieży

Żaglowiec młodzieżowy Dar Pomorza był jachtem, gdy go kupowali. :-P
Systematyka sztuką trudną. Szuflandia i tyle.

Autor:  Colonel [ 29 lut 2016, o 18:09 ]
Tytuł:  Re: Dar Młodzieży

„Prinzess Eitel Friedrich” był statkiem szkolnym Deutscher Schulschiff Verein. potem Societe Anonyme de Navigation – Les Armateurs Francais (nie eksploatowany), potem Les Navires Ecoles Francais Saint-Nazaire jako "Colbert" (nie eksploatowany), potem miał być przebudowany na jacht (motorowy), do czego na szczęście nie doszło. przebudowany na jacht.
wiec "jachtem" był dokładnie takim samym jak "DM",tyle ze o kilka lig piękniejszym.

Autor:  Sąsiad [ 29 lut 2016, o 19:09 ]
Tytuł:  Re: Dar Młodzieży

Szkoda, że nie ma Zientary, bo by Wam nagadał
Cytuj:
Statki to macie w zlewie, a to jest okręt

:mrgreen:

Autor:  boSmann [ 29 lut 2016, o 23:24 ]
Tytuł:  Re: Dar Młodzieży

Sąsiad napisał(a):
Szkoda, że nie ma Zientary

Szkoda, że Marian (mjs) nic o szerokości rufy jeszcze nie napisał :-P

Autor:  Colonel [ 1 mar 2016, o 07:54 ]
Tytuł:  Re: Dar Młodzieży

Mogę napisać ja: jest tragiczna!

Autor:  tomasz piasecki [ 1 mar 2016, o 09:25 ]
Tytuł:  Re: Dar Młodzieży

Colonel napisał(a):
....potem miał być przebudowany na jacht (motorowy), do czego na szczęście nie doszło
wiec "jachtem" był dokładnie takim samym jak "DM",tyle ze o kilka lig piękniejszym.


Tak jest !

Panowie ze stczni Blohm & Voss w Hamburgu rzeczywiście mieli dobrą rękę do rysowania takich żaglowców, co zostało im na długo.

Przykłady pierwsze z brzegu - to choćby taki Gorch Fock I (późniejszy Towariszcz),czy Gorch Fock II - obecny, Eagle (czyli poprzednio Horst Wessel), Sagres II, (pierwotnie Leo Schlageter), czy Mircea - nie licząc innych realizacji, z różnymi zmianami, ale stale opartych na tym samym, sprawdzonym i udoskonalanym typie statku.

Podobnym, ale łatwym do odróżnienia (z racji nieco jachtowej rufy) jest Sea Cloud. Wprawdzie był zaprojektowany w Nowym Yorku przez Gibbs'a & Cox'a, ale chyba to, że został zbudowany niedaleko od Hamburga, mianowicie w Kilonii przez Germania Werft, spowodowało, że statek odziedziczył wyraźne cechy stylowe, czyniące go mocno podobnym do pełnorejowców z rajzbretów i pochylni Blohm & Voss .

Obecnie - poza projektami Inż. Chorenia - bardzo poważnym konkurentem w sferze piękności dużych żaglowców jest Stad Amsterdam projektu Gerarda Dijkstry.

__________________________________

Pozdrawiam
tomasz

Autor:  M@rek [ 1 mar 2016, o 09:34 ]
Tytuł:  Re: Dar Młodzieży

Uroda jest pojeciem dosc dyskusyjnym ale osobiscie zaden z projektow Chorenia mnie sie nie podoba. W kazdym widze wady szczegolnie jesli sie te konstrukcje porowna z w/w.

Autor:  Ryś [ 1 mar 2016, o 11:23 ]
Tytuł:  Re: Dar Młodzieży

tomasz piasecki napisał(a):
t Sea Cloud. Wprawdzie był zaprojektowany w Nowym Yorku przez Gibbs'a & Cox'a, ale chyba to, że został zbudowany niedaleko od Hamburga, mianowicie w Kilonii przez Germania Werft, spowodowało, że statek odziedziczył wyraźne cechy stylowe, czyniące go mocno podobnym do pełnorejowców z rajzbretów i pochylni Blohm & Voss .
A może dziedziczenie "rufy kliprowej" to jednak nie w tę stronę? :roll:
Obrazek

Autor:  tomasz piasecki [ 1 mar 2016, o 17:09 ]
Tytuł:  Re: Dar Młodzieży

M@rek napisał(a):
Uroda jest pojeciem dosc dyskusyjnym ale osobiscie zaden z projektow Chorenia mnie sie nie podoba. W kazdym widze wady szczegolnie jesli sie te konstrukcje porowna z w/w.


Zwłaszcza, że w projektowaniu zawsze masz coś za coś - zrobisz wielgachną, kanciastą rufę - masz kubaturę wewnątrz; narysujesz smukłą i piękną rufę - musisz się borykać z miejscem, bo go brakuje.

Tak jest zarówno w architekturze okrętów czy małych statków i jachtów, jak w architekturze lądowej, bo jest to sztuka kompromisów.

Z reguły masz jedno albo drugie: na przykład istnieje pogląd, że w mieszkaniówce (czyli w projektowaniu budynków mieszkalnych) są dwa wyraźnie różne typy realizacji - albo dobry plan (czytaj znakomicie pomyślane, wygodne mieszkania) albo atrakcyjna elewacja.

Ze statkiem który służy do zarabiania pieniędzy jest podobnie, plus parę jeszcze innych spraw, takich jak ciężar własny, zanurzenie, payload, napęd, prędkość, zasięg, ilość osób załogi, a ostatnio - ekologia, etc., etc.

W przypadku jachtu, w największym uproszczeniu naturalnie, na sześcio- czy siedmiometrowej łódce - albo wysokość stania - albo piękna linia. W sferze kształtowania wnętrza - albo komórki, pomyślane na czarter i minimum prywatności, albo wysmakowana, otwarta przestrzeń.
______________________________

Pozdrawiam
tomasz

Autor:  M@rek [ 1 mar 2016, o 17:56 ]
Tytuł:  Re: Dar Młodzieży

Widzisz, moze i tak ale porownaj sobie "Pohorie" Iskre " I "Kaliakre" , nie mozna bylo od razu zaprojektowac i zbudowac dobrze ?

Autor:  M@rek [ 1 mar 2016, o 18:03 ]
Tytuł:  Re: Dar Młodzieży

M@rek napisał(a):
Widzisz, moze i tak ale porownaj sobie "Pogorie" Iskre " I "Kaliakre" , nie mozna bylo od razu zaprojektowac i zbudowac dobrze ?

Autor:  tomasz piasecki [ 1 mar 2016, o 19:08 ]
Tytuł:  Re: Dar Młodzieży

M@rek napisał(a):
Widzisz, moze i tak ale porownaj sobie "Pogorie" Iskre " I "Kaliakre" , nie mozna bylo od razu zaprojektowac i zbudowac dobrze ?


Wiesz, Marku, pewno można było, ale nie znam wszystkich uwarunkowań, jakie towarzyszyły opracowywaniu projektu w takiej a nie innej formie.
Chociaż stare przysłowie mówi: "żeby wiedział że się przewróci, to by się położył".
Ale - moim amatorskim zdaniem - jachtowa rufa typu retrousseé na dużym żaglowcu - to taka piękna szczególnie nie jest.

_________________________________

Pozdrawiam
tomasz

Autor:  boSmann [ 1 mar 2016, o 20:43 ]
Tytuł:  Re: Dar Młodzieży

tomasz piasecki napisał(a):
albo dobry plan (czytaj znakomicie pomyślane, wygodne mieszkania) albo atrakcyjna elewacja.

Tu bym polemizował ;)
Kamienica była (moim zdaniem) atrakcyjna a rodzina mieszkanie bardzo chwaliła, ale to przed wojną było. Marszałkowska 31.
Z pozostałą częścią wypowiedzi zgadzam się.

Autor:  Alterus [ 1 mar 2016, o 21:07 ]
Tytuł:  Re: Dar Młodzieży

boSmann napisał(a):
Kamienica była (moim zdaniem) atrakcyjna a rodzina mieszkanie bardzo chwaliła, ale to przed wojną było. Marszałkowska 31.

I tak się czasem dzieje. Najczęściej wtedy, gdy archktekt/konstruktor nie ma parcia na udowodnienie za wszelką cenę swojej oryginalności, a z kolei inwestor nie wmusza mu swoich genialnych pomysłów.
Cytuj:
ale to przed wojną było.

Zrozumiałe.
Dziś o dobrą służbę trudno. :-P

Autor:  Ejdzej [ 1 mar 2016, o 21:57 ]
Tytuł:  Re: Dar Młodzieży

M@rek napisał(a):
Widzisz, moze i tak ale porownaj sobie "Pohorie" Iskre " I "Kaliakre" , nie mozna bylo od razu zaprojektowac i zbudowac dobrze ?


Nie, bo na Pogorii trzeba było upchnąć na rufie boksy dla koni. :lol:

W sumie jakby zapytać żeglarzy, to pewnie zdecydowana większość uznała by konstrukcje Chorenia za brzydkie, ale z drugiej strony pewnie mało ludzi w całej historii zaprojektowało taką liczbę żaglowców, które zostały zbudowane. Za to należy mu się szacunek, bo jednak fachowcem jest pierwszej klasy.

Autor:  tomasz piasecki [ 1 mar 2016, o 22:16 ]
Tytuł:  Re: Dar Młodzieży

Ryś napisał(a):
tomasz piasecki napisał(a):
Sea Cloud. Wprawdzie był zaprojektowany w Nowym Yorku przez Gibbs'a & Cox'a, ale chyba to, że został zbudowany niedaleko od Hamburga, mianowicie w Kilonii przez Germania Werft, spowodowało, że statek odziedziczył wyraźne cechy stylowe, czyniące go mocno podobnym do pełnorejowców z rajzbretów i pochylni Blohm & Voss .
A może dziedziczenie "rufy kliprowej" to jednak nie w tę stronę?


No właśnie.
Pokazane przez Ciebie przykłady charakterystycznych ruf kliprowych amerykańskich i brytyjskich ilustrują podstawowe cechy amerykańskiej i brytyjskiej szkoły projektowania kliprów, ale to są, takie czy inne, ale zawsze typowe rufy kliprów z okresu, z grubsza 1850 - 1880.

Mnie, kiedy pisałem o Sea Cloud, chodziło o zasadniczą różnicę między jego rufą a powiedzmy, normalną, typową zaokrągloną rufą żaglowca, choćby taką jak pokazane na dolnych rysunkach - rufy kadłubów kompozytowych, stalowo drewnianych.

Widać wyraźnie, że te typowe rufy kliprów są stosunkowo krótkie, takie jak w rzucie z góry mają zazwyczaj zarys eliptyczny.

Natomiast rufa Sea Cloud jest wydłużona, ma spory nawis, znacznie dłuższy niż w kliprach czy ogólnie, statkach tej wielkości, który kończy się normalną jachtową pawężą, o eliptycznym planie i pochyleniu w tył.

Czyli jest to normalna rufa jachtowa - tyle że zamykająca kadłub o długości blisko stu metrów i wyporności ponad trzech tysięcy ton.
Ożaglowanie też było w proporcji - prawie trzy tysiące dwieście metrów.
Nie bez znaczenia jest fakt, że jak na kliper, to bardzo młody statek, zbudowany w 1931 roku.

A tak poza tym - Sea Cloud to piękny, wielki, ale o bardzo szlachetnych liniach żaglowiec.

____________________

Pozdrawiam
tomasz

Autor:  Mir [ 1 mar 2016, o 23:06 ]
Tytuł:  Re: Dar Młodzieży

Dar Młodzieży w przechyle prezentuje się okazale:
Obrazek

Obrazek
Na kartonowym modelu widać kształty zanurzone...
http://www.kartonwork.pl/forum/viewtopi ... =19&t=4865
...linia wodna przypomina KLW kajaka. Pewnie projektowano go i pod kątem prędkości, by w regatach nie odstawał.

Autor:  Micubiszi [ 2 mar 2016, o 08:30 ]
Tytuł:  Re: Dar Młodzieży

Ja bym mu zainstalował ciężki miecz szybrowy to by go tak nie gieło w szkwałach :roll:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/