Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 cze 2025, o 04:19




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 mar 2016, o 21:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 wrz 2012, o 08:00
Posty: 210
Podziękował : 25
Otrzymał podziękowań: 47
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Witam,
ktoś wie ile "sznurków" i jak/gdzie jest zamontowanych do operowania żaglem z rysunku?

Rysunek ze strony http://www.triloboats.com/intro.html

Pozdrawiam
Robert


Załączniki:
kleszcze.jpg
kleszcze.jpg [ 26.38 KiB | Przeglądane 4842 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2016, o 00:01 

Dołączył(a): 3 sty 2008, o 16:00
Posty: 276
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 24
HI!Też to kiedyś oglądałem i rozważałem czy by nie podziałać dla próby.Na szczęście zanim cokolwiek zrobiłem obejrzałem sobie na You Tube filmik p.t Crab Claw sails mac Gregor 19.Mój komentarz?:Nie stać mnie na zwroty trwające kilkadziesiąt sek.,i bezustanne pociąganie za "sznurki". :-? Jedna zagwozdka : co się stanie gdy dostaniemy silny szkwał płynąc n.p. półwiatrem ? :cool:

_________________
maciej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2016, o 14:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lip 2006, o 17:46
Posty: 131
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 30
Otrzymał podziękowań: 26
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
maciej55 napisał(a):
Jedna zagwozdka : co się stanie gdy dostaniemy silny szkwał płynąc n.p. półwiatrem ?


W zasadzie to nic nie powinno się stać. Sztywność/giętkość drzewc, dobrać tak by uginając się, oddawały nadmiar wiatru. Jednokadłubowiec pójdzie w przechył, wielokadłubowy po prostu przyśpieszy.

Na tym filmie wprawdzie są klasyczne kleszcze, ale widać że w sumie to nie dzieje się nic złego. Podmuchy były, chociaż nie widać na wodzie.

https://www.youtube.com/watch?v=4mrd3cDSfXY

_________________
Andrzej Nowacki

http://www.wiatr-szkola.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2016, o 15:47 

Dołączył(a): 3 sty 2008, o 16:00
Posty: 276
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 24
Kudlaty napisał(a):
Na tym filmie wprawdzie są klasyczne kleszcze, ale widać że w sumie to nie dzieje się nic złego. Podmuchy były, chociaż nie widać na wodzie.
Oczywiście masz w tym przypadku 100% racji-podpartej praktyką-chylę czoła. W przypadku opisywanym na początku (triloboats i podobne ) wykorzystać chciano tzw.Horizontal Sail System do napędu monokadłubowców.W tym systemie wykorzystuje się takie ustawienie płata ,by wykorzystac w pewnym stopniu siłę nośną (w czystej postaci czynią tak uprawiający katesurfing o ile się nie mylę).Można tak robić na łódkach wielokadłubowych,tam mamy zapewniony brak znaczącego przechyłu.Jednokadłubowa łódka tak otaklowana ,mając żagiel nachylony topem do wiatru,po przechyleniu będzie NAJPIERW prostopadle-co zwiększy siłę przechylającą....I co dalej?

_________________
maciej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2016, o 16:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lip 2006, o 17:46
Posty: 131
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 30
Otrzymał podziękowań: 26
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Co dalej? No, w silnym podmuchu to raczej nic nie zdążysz zrobić, oprócz poluzowania jakiegoś sznurka. W tym Macgregorze to trochę za dużo tych sznurków. Oba drzewca mają dodatkowe liny, które nie pozwalają zbytnio na wywiew nadmiaru wiatru przez ich ugięcie.

_________________
Andrzej Nowacki

http://www.wiatr-szkola.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2016, o 19:50 

Dołączył(a): 3 sty 2008, o 16:00
Posty: 276
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 24
Kudlaty napisał(a):
No, w silnym podmuchu to raczej nic nie zdążysz zrobić, oprócz poluzowania jakiegoś sznurka. W tym Macgregorze to trochę za dużo tych sznurków.
Właśnie m.in. dlatego odpuściłem. :) Klasyczny takielunek -może mniej pociągnie- :D ,ale w sytuacji awaryjnej poluzowujemy grota i spoko.Pozdrawiam!

_________________
maciej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 mar 2016, o 07:17 

Dołączył(a): 6 mar 2016, o 10:12
Posty: 104
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
To jest skrzydło. Sterowanie skrzydłem też jest na cięglach ale podczepionych do drążków. Inaczej też byłoby linek na minutowe manewry.
Pomysł dobry, ale rozwiązanie sterowania musi być mechaniczne.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 196 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL