Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 26 kwi 2024, o 01:43




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 paź 2017, o 17:19 

Dołączył(a): 24 paź 2017, o 16:33
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witam
Jestem nowy na forum, z racji różnych zakrętów życiowych dojrzałem do decyzji aby rozejrzeć się za jachtem. Nie mam dużego doświadczenia kilka lat pływałem po mazurach i dwa lata temu byłem na rejsie jachtem s/y Malbork po tych cieplejszych zakątkach naszego globu - po Karaibach. Od tamtej pory kiełkowała we mnie chęć zmiany, i na ta chwile ma być to zakup jachtu i zmiana życia :) czy na lepsze ? to się okaże. Budżet jakim będę dysponował to ok 170tys $ a jacht na jaki zwróciłem uwagę to Beneteau Cyclades 50.5
Bardzo proszę o opinie na temat tego jachtu oraz podpowiedzi na jakie inne jednostki zwrócić uwage.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2017, o 19:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
enzo napisał(a):
Budżet jakim będę dysponował to ok 170tys $ a jacht na jaki zwróciłem uwagę to Beneteau Cyclades 50.5
Bardzo proszę o opinie na temat tego jachtu oraz podpowiedzi na jakie inne jednostki zwrócić uwage.


Nooooo Qrcze .....

Wysoko postawiłeś poprzeczkę - pogratulować ...

A powiedz - gdzie z jak liczną załogą chcesz tym sprzętem pływać ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2017, o 19:48 

Dołączył(a): 24 paź 2017, o 16:33
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Stawiam na rejsy komercyjne na początek Chorwacja i Wyspy Jonskie, Kanary następnie Karaiby :) - taki plan


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2017, o 21:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
enzo napisał(a):
Stawiam na rejsy komercyjne


Ha...

Czyli idziesz w kierunku komercji ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2017, o 21:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Komercyjne...to raczej poluj na jacht o długości do 15,00 m


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2017, o 21:49 

Dołączył(a): 24 paź 2017, o 16:33
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
reed napisał(a):
Komercyjne...to raczej poluj na jacht o długości do 15,00 m

Jaki powód tego aby jacht nie przekraczał 15m ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2017, o 06:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Jachty rekreacyjne (nie komercyjne!) do 15 m nie mają obowiązku uzyskiwania Karty Bezpieczeństwa i odbywania inspekcji, co na jachcie stacjonującym za granica jest dodatkowym utrudnieniem i kosztem.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2017, o 07:55 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
Dokładnie, ale to nie problem... taki 50 stopowy jacht bez problemów można zarejestrować na 14,95 metra.

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2017, o 08:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
junak73 napisał(a):
taki 50 stopowy jacht bez problemów można zarejestrować na 14,95 metra.


Jak Ty to Zbyszek liczysz ?

Bo ja sięgam tu:
http://www.jednostki-miary.pl/stopy-na-centymetry.html

wpisuję rzeczone 50 stóp i co wychodzi ?

15,24 m

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2017, o 08:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
A ja zapytam tylko nieśmiało - po co?
Wątpiącym Andrzej już przypomniał. Więc na co takie kombinowanie?

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2017, o 08:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14009
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Eee, tam. Zawsze można kawałek dziobnicy upitolić niczym w Sportince :rotfl:

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2017, o 14:50 
*** Ban ***

Dołączył(a): 18 lip 2015, o 11:08
Posty: 649
Podziękował : 280
Otrzymał podziękowań: 125
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie?
bury_kocur napisał(a):
junak73 napisał(a):
taki 50 stopowy jacht bez problemów można zarejestrować na 14,95 metra.

Jak Ty to Zbyszek liczysz ?
Bo ja sięgam tu:
http://www.jednostki-miary.pl/stopy-na-centymetry.html
wpisuję rzeczone 50 stóp i co wychodzi ?
15,24 m

Co Ty się jego pytasz jak to się stopami liczy?
Ty się lepiej zapytaj jak to się rejestrację załatwia żeby nie bolało :mrgreen:

_________________
"W wielu ludziach krąży po cichu robak szaleństwa."
Waldemar Łysiak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2017, o 15:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
bratanek65 napisał(a):
Ty się lepiej zapytaj jak to się rejestrację załatwia żeby nie bolało


Ale co ma boleć ?

Rejestrujesz i już.

Rejestrowałem rok temu swój Pancernik Kieszonkowy - zajęło mi to 2 godz wraz z wycieczką na Stadion Narodowy.

Najbardziej zabawne jest ostatnie 500 m tej wycieczki - przedruk ze strony PZŻ:
Załącznik:
Jak dojechać do PZZ.doc [20.5 KiB]
Pobrane 194 razy


Jako żyw przypomina mi to plan Wilczego Szańca
:rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2017, o 16:43 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
bury_kocur napisał(a):
junak73 napisał(a):
taki 50 stopowy jacht bez problemów można zarejestrować na 14,95 metra.


Jak Ty to Zbyszek liczysz ?

Bo ja sięgam tu:
http://www.jednostki-miary.pl/stopy-na-centymetry.html

wpisuję rzeczone 50 stóp i co wychodzi ?

15,24 m


Nazewnictwo modeli jachtów, a długość kadłuba - to tematy odległe od siebie czasem wręcz niepowiązane.
Przykładowo: wiele współczesnych jachtów z nazwą 34 lub 35 ma długość kadłuba poniżej 10m. Krajowy jeziorowy protoplasta w tym segmencie z nazwą "32" ma poniżej 29 stóp długości. Stąd z dużym stopniem prawdopodobieństa można uznać, że szukając jachtu z "50" w nazwie modelu dostaniemy kadłub o długości ok. 14,5m albo poniżej.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2017, o 16:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
plitkin napisał(a):
Stąd z dużym stopniem prawdopodobieństa można uznać, że szukając jachtu z "50" w nazwie modelu dostaniemy kadłub o długości ok. 14,5m albo poniżej.


Wiktor - na Deklaracji Zgodności CE mojego Pancernika Kieszonkowego producent napisał jednoznacznie, że długość kadłuba to 11,99 m .

Znaczy dziwnie krótkie wychodzą mi te stopy jak na 40 stóp ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2017, o 17:37 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
bury_kocur napisał(a):
plitkin napisał(a):
Stąd z dużym stopniem prawdopodobieństa można uznać, że szukając jachtu z "50" w nazwie modelu dostaniemy kadłub o długości ok. 14,5m albo poniżej.


Wiktor - na Deklaracji Zgodności CE mojego Pancernika Kieszonkowego producent napisał jednoznacznie, że długość kadłuba to 11,99 m .

Znaczy dziwnie krótkie wychodzą mi te stopy jak na 40 stóp ...


Typowy zabieg (o tym też piszę), i tak wcale źle nie jest w tym przypadku (raptem o niecałą stopę zaokrąglono). Ja mówię o "zaokrąglaniu do 2, czasem 3 stóp.
Ciekawostka: taka konkretnie długość (11,99 zamiast 12m) jest podyktowana też względem praktycznym: opłaty w marinach dla jachtu <12m są niższe (czasem wręcz to kwestia czy dostaniemy w marinie miejsce czy nie).



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2017, o 22:07 
*** Ban ***

Dołączył(a): 18 lip 2015, o 11:08
Posty: 649
Podziękował : 280
Otrzymał podziękowań: 125
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie?
plitkin napisał(a):
Ja mówię o "zaokrąglaniu do 2, czasem 3 stóp.
Ciekawostka: taka konkretnie długość (11,99 zamiast 12m) jest podyktowana też względem praktycznym: opłaty w marinach dla jachtu <12m są niższe (czasem wręcz to kwestia czy dostaniemy w marinie miejsce czy nie).

To Kocurowi trzeba aż tak łopatologicznie? Myślałem, że inżynier to bystrzejszy naród i wie co boli jak przychodzi do płacenia czy załatwiania papierologii stosowanej.

_________________
"W wielu ludziach krąży po cichu robak szaleństwa."
Waldemar Łysiak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2017, o 23:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
bratanek65 napisał(a):
czy załatwiania papierologii stosowanej.


Bratanku - Mordko Ty Moja - przeczytaj uważnie moje wpisy.

Mnie dziwi drobny fakt, iż duża firma produkująca jachty na cały świat wystawia aż tak różniący się od rzeczywistości dokument.

Bo Deklaracja Zgodności CE to zgodzisz się, że w końcu dość ważny dokument.

A tam jest wyraźnie napisane, że 40. stopowy jacht ma długość kadłuba 11,99 m.

Załącznik:
Certyfikat zgodności CE duplikat.pdf [83.74 KiB]
Pobrane 206 razy


A nie sądzę, aby w firmie tej tak dbano o kieszeń armatorów, żeby wystawiać dokument, aż tak bardzo różniący się od rzeczywistości by mogli w portach za postój mniej płacić....

Bo gdyby dokument taki wystawiłby - na prośbę armatora - jakiś krajowy rzeczoznawca to rozumiałbym przesłanki takiego działania.

Ale żeby naprawdę duża fabryka wystawiała taki dokument ?

Także Drogi Kolego - drążenie powyższego tematu nie jest wynikiem mojej tępoty czy też braku inteligencji inżynierskiej a jedynie wyrazem zaciekawienia skąd takie różnice ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2017, o 01:48 
*** Ban ***

Dołączył(a): 18 lip 2015, o 11:08
Posty: 649
Podziękował : 280
Otrzymał podziękowań: 125
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie?
No dobra, pomijając żarty.
Skąd u Ciebie domniemanie że kupiłeś jacht o długości kadłuba 40 stóp?
Kupiłeś Bavarię 40 czyli produkt jachtopodobny model 40.
Ani w Polsce, ani w Niemczech, ani w Belgii nie posługujemy się jednostkami imperialnymi.
Raczej. Z wyjątkiem - nie wiadomo czemu - hydraulików.
Te 40 może oznaczać cokolwiek.
Takie dla przykładu Vindo 32 ma długość imperialnych stópek 29.

_________________
"W wielu ludziach krąży po cichu robak szaleństwa."
Waldemar Łysiak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2017, o 06:17 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
bury_kocur napisał(a):
bratanek65 napisał(a):
czy załatwiania papierologii stosowanej.


Bratanku - Mordko Ty Moja - przeczytaj uważnie moje wpisy.

Mnie dziwi drobny fakt, iż duża firma produkująca jachty na cały świat wystawia aż tak różniący się od rzeczywistości dokument.

Bo Deklaracja Zgodności CE to zgodzisz się, że w końcu dość ważny dokument.

A tam jest wyraźnie napisane, że 40. stopowy jacht ma długość kadłuba 11,99 m.



Włodku, nie zwalaj swojego myslenia na producenta. To, ze Twoj jacht jest 40 stopowy - to Twoj prywatny domysl, a nie deklaracja producenta. On jedynie nazwal ta jednostke "40" by konserwatysci tacy jak Ty nabrali sie na to. ;) To jest nazwa wlasna i nic wiecej. We wspolczesnym swiecie trzeba byc czujnym ;)



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2017, o 06:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
bury_kocur napisał(a):
A tam jest wyraźnie napisane, że 40. stopowy jacht ma długość kadłuba 11,99 m.

Ja nic takiego nie widzę...
Podkreślisz w którym miejscu wspominają cokolwiek o "40 stopowym jachcie"? :rotfl:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2017, o 07:31 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
No jest napisane " type of number 40 Cruiser" ale to oczywiście nazwa handlowa.
zobacz tu Sun Odyssey 52,2
https://www.jeanneau.com/en/boats/2-sun ... yssey-52-2

kupujesz nazwę handlową 52,2 stopy (Teoretycznie)
otrzymujesz 50,5 stopy (długość całkowita)
ale dalej czytasz że te 50.5 stopy, mają 14.95 cm ( długości kadłuba ) :rotfl:
taki, taki...
https://www.youtube.com/watch?v=jv6MxkP19eo

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2017, o 07:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
bratanek65 napisał(a):
Kupiłeś Bavarię 40 czyli produkt jachtopodobny model 40.

plitkin napisał(a):
On jedynie nazwal ta jednostke "40" by konserwatysci tacy jak Ty nabrali sie na to. ;) To jest nazwa wlasna i nic wiecej


A wiecie Panowie, że Wy chyba macie rację ... ?

Tyle lat żegluję a dałem się nabrać na taki prosty trik :-(

Faktycznie zasugerowałem się cyferką za nazwą, ale jak teraz sięgnę pamięcią to nie ja jeden.

Patrzy człek na cyferkę i potem w pada stwierdzenie - pływałem na jachcie 40. stopowym...

Nosz kurcze - człek się uczy całe życie.

Moja poprzednia udka też nie była 29 stopowa choć tą cyferkę miała w nazwie.

bratanek65 napisał(a):
jachtopodobny


A czemu "jachtopodobny" ?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

plitkin napisał(a):
We wspolczesnym swiecie trzeba byc czujnym


Ano właśnie :oops: - siedzi teraz i się wstydzi braku czujności komsomolskiej ...

Ale cała ta sytuacja ma jeden OGROMNY PLUS - w portach płacę za jacht w przedziale do 12 metrów a nie powyżej 12 metrów. :D

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2017, o 07:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Dodam do dyskusji naszej jeszcze jedno.

Jak to faktycznie człek łatwo daje się zasugerować marketingowi.

Stoimy w porcie obok siebie w cztery jachtu - Delphia 40,3 + Bavaria 39 + Hansa 400 + moja Bavarka 40.

Ileś to wina przepiliśmy z kumplem z tej Bavarii 39 próbując zrozumieć, gdzie są aż tak duże różnice w naszych jachtach skoro różnimy się (teoretycznie jak widać) jedną stopą ?

Bo różnice miedzy tymi udkami widać gołym okiem - niby tylko jedna stopa różnicy a kokpit inny, mesa inna, itd, itd ...

Ja mam w Deklaracji Zgodności napisaną długość kadłuba 11,99 a Piotr 11,93 ale te 6 cm też nie tłumaczą tych różnic ...

A w nazwie tu 39 a tu 40...

Jak to się człek zatnie w jakimś wstępnym rozumowaniu to brnie potem dalej i brnie...

Ech... jestem Wam winien flaszkę...

Na swoje usprawiedliwienie napiszę tak - studiowałem mechanikę a nie marketing i zarządzanie ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2017, o 08:29 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
bury_kocur napisał(a):
Ale cała ta sytuacja ma jeden OGROMNY PLUS - w portach płacę za jacht w przedziale do 12 metrów a nie powyżej 12 metrów. :D


No i doszedłeś do tego o czym pisałem: dlatego Twój producent zrobił kadłub 11,99m, a nie 12,01m ani 12,20m.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2017, o 08:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
plitkin napisał(a):
No i doszedłeś do tego o czym pisałem: dlatego Twój producent zrobił kadłub 11,99m, a nie 12,01m ani 12,20m.


Ano dojszłem do tego, dojszłem, ale popatrz Wiktor na wymiary tego sprzętu na wszelkich prospektach lub reklamach.

Choćby z firmy, od której jacht kupiłem.

http://www.yachthandel-mola.de/Yachthan ... chtyachten

U nich Bavaria 40 to długość 12,35.

A w papierach ma 11,99 - ciekawostka ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2017, o 08:49 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Znowuż to proste: długość całkowita (LOA) a długość kadłuba - to dwie różne rzeczy. Producenci często podają lakonicznie "długość" jako jedyny parametr i wówczas trzeba po prostu myśleć co może się kryć pod tym stwierdzeniem. W Twoim przypadku prawdopodobnie chodzi zwyczajnie o platformę dziobową (kaczy dziób). Czasem producenci "wliczają" w LOA np. odchyloną platformę rufową.


Mało tego, wcale nie uważam tego za jakąś wyjątkowo złą praktykę: wiele marin nie patrzy na długość kadłuba, tylko właśnie na długość całkowitą, wówczas informacje producenta są uzasadnione.

Poza tym, kwestia takich manipulacji z długością to sprawa niejako wymuszona przez klientów, którzy często mają bardzo głęboko zakorzenione naleciałości z lat poprzednich i porównują "wielkość" jachtu (a więc i cęnę) parametrem długości. To jest bardzo mylne i szkodliwe dla producentów, gdyż starsze kształty a kształty współczesnych jachtów turystycznych - to dwa różne światy. 12 metrowy jacht mainstreamowy sprzed 30 lat a 12 metrów teraz - to zupełnie inna pojemność, a więc inne zużycie materiałów i td. Często jest tak, że we współczesne 12 metrów można do środka "włożyć" stare 12 metrów (objętościowo). Klienci natomiast tego nie widzą, bo są bardzo konserwatywni i mają zakodowane stopy w głowach (widać to choćby po Twoich opisach). Stąd producenci szukają wyróżnień i "powiększają" swoje jachty w nazwach.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2017, o 16:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13717
Podziękował : 10188
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
To coś tak jak puszka piwa + 20% gratis u góry żółtym paskiem...

A w zestawach KFC dodają jakieś "Pepsi świństwoowocowe" też gratis... tylko po co to komu?

Podobnie w OC mam coś mini gratis, z czego nie da się skorzystać.

Taki świat: wymyślają coś, aby mieć na papierze postęp marketingowy.


MJD

ps
Kocurze widać, żeś nie z tego pokolenia:
kiedyś jako dowcip primaaprilisowy zaprojektowałem Lirogona (znaczy Lira z ogonem) który miał kadłuba 4,8m a razem bukszprytem wychodziło blisko 8m. co by się można było chwalić , ale nigdy nie przypuszczałem ... :-P

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2017, o 17:50 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Akurat wspolczesne mainstreamowe ksztalty daja bardzo duzo uzytkowej wartosci dodanej. Mega duzo.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2017, o 18:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2015
Lokalizacja: Meksyk
Podziękował : 773
Otrzymał podziękowań: 1532
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
No to kolega Enzo dowiedział się już o trikach z mierzeniem jachtów. A wracając do tematu, radzę unikać zakupu jachtu produkowanego seryjnie po, no powiedzmy, około 2002 roku. Niekórzy sięgają jeszcze dalej.
Warto szukać jachtu około 15. letniego w dobrym stanie do lekkiego remontu. Powodów jest naprawdę dużo, począwszy od sztywności i solidności kadłuba, poprzez rozwiązania konstrukcyjne, po solidność zabudowy.
Należy się liczyć z koniecznością wymiany takielunku i sporej ilości prac naprawczych i serwisowych. Ale jest to niezła okazja do poznania jachtu i poprzez takie prace nabrania zaufania do jednostki.
Beneteau Cyclades 50.5, nie jest to najlepszy wybór. Jest to jeden z bardziej nieudanych modeli z tej stajni. Wolałbym już zdecydowanie model first 47.7, pływa rewelacyjnie (jeżeli prędkość ma dla Ciebie jakieś znaczenie, ale ma również tę przewagę, że nie zachowuje się na fali tak jak czyni to 50.5 (czyli nie spada z fali). Z nowszych godny uwagi jest First 45, ale to już niestety nie ta sama solidność co 47.7.
Bardzo podobny i porównywalny, ale zdecydowanie solidniejszy od 50.5, jest Jeanneau 49. W tej wielkości w twoim budżecie z seryjnych jachtów to raczej wyboru ogromnego nie masz. Jachty lepszej klasy ale za to znacznie starsze mogą być opcją, ale tutaj koszt remontu może odegrać znaczącą rolę.
Skoro to ma być Twój pierwszy jacht może warto na początek kupić coś około 40'? Wydatek mniejszy. Po 2-3 latach sprzedasz bez większej straty, a nauczysz się dużo.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com



Za ten post autor -O- otrzymał podziękowania - 3: junak73, M@rek, PilotR
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL