Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 15:46




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Katamaran BALI
PostNapisane: 9 lis 2017, o 22:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lis 2017, o 06:47
Posty: 1
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witam
Mam zamiar wyczarterować katamaran Bali 4.0 lub 4.3.
Oglądałem kilka filmików z awariami.
Czy ktoś płyną tym katamaranem i może podpowiedzieć
czy można bez obawy wyczarterować któryś z nich .
Pozdrawiam AG TEAM


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2017, o 07:50 

Dołączył(a): 16 sty 2015, o 16:00
Posty: 66
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 63
Otrzymał podziękowań: 14
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Pływałem na Bali 4.3 w Grecji w tym roku. Nie natrafiłem na trudne warunki bo max 5B, ale nie wiem o co chodzi z tymi wypadkami. Moim zdaniem udany model, gdzie oczywiście nacisk położono na wygodę i przestrzeń dla użytkowników, a nie na osiągi, np fok samohalsujący nie powala swoją efektywnością, ale przy ok. 15 w. wiatru w pówietrze robiliśmy 7-8 w.
Bardzo przestronny ( pływaliśmy w 10 osób chociaż 3 to dzieci ), mnóstwo schowków, bardzo fajny patent z otwieraną tylną ścianą mesy i przednim oknem "kuchni". Z przodu zamiast siatki między pływakami ma twardy pokład z materacami do opalania i miejsca do siedzenia ze stolikami. Wygodne 4 kabiny ( z dwóch w dziobach pływaków nie korzystaliśmy ze względu na ciasnotę i zaduch ).
Z minusów: poprawiłbym sposób opuszczania pontonu ( na specjalnym żurawiku) i trudny dostęp do grota ( w przypadku potrzeby ułożenia go w "lazy jacku", ale to ze względu na kolejny wielki "pokład słoneczny" za stanowiskiem sternika i konieczność umieszczenia bomu wysoko). Trzeba ostrożnie chodzić po wyznaczonych pasach na daszku nad tym stanowiskiem sternika .
Wygodnie się manewruje "na silniku".
Moim zdaniem wart polecenia i nie jest gorszy od innych bardziej popularnych modeli.
Pozdrawiam

Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2017, o 12:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 17:20
Posty: 60
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Witam,

żeglowałem na 4.0 i 4.3. Moim zdaniem to bardziej "wodny karawan" niż jacht. Właściwości nautyczne takie sobie spowodowane m. in. niewspółmiernie dużą wysokością boczną w stosunku do zanurzenia.

Ale za to wygodny, m. in. dużo miejsca w wyniku połączenia mesy i kokpitu.

Patent do opuszczania pontonu marny (moim zdaniem może ulec uszkodzeniu przy podnoszeniu na fali). Trzeba pamiętać o dobrym zabezpieczaniu drzwi i ścianki, aby się nie otworzyły. Praca na górze przy zafalowaniu niezbyt przyjemna.

Ale do pływania w warunkach bezwiatrowych, a jeszcze bardziej stania, jest ok.

Pozdrawiam

_________________
Andrzej Pochodaj

SEAMASTER | właściwy kurs
kursy rejsy czartery
http://www.SEAMASTER.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2017, o 16:02 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Andrzej Pochodaj napisał(a):
moim zdaniem to bardziej "wodny karawan" niż jacht. Właściwości nautyczne takie sobie spowodowane m. in. niewspółmiernie dużą wysokością boczną w stosunku do zanurzenia.


Bali jest z tej samej stoczni co Catana, ale zupełnie inny. Catany okazały się za drogie na rynek czarterowy, gdzie nikt nie potrzebuje maszynki zasuwającej bez problemu ponad 15 w.
http://www.bali-catamarans.com/

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Kurczak i 150 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL