Forum żeglarskie
https://forum.zegluj.net/

TES 246 VERSUS BORA 838 VIKO 27 DS - OPINIE
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=5&t=28240
Strona 1 z 1

Autor:  LANDEK [ 18 mar 2018, o 10:36 ]
Tytuł:  TES 246 VERSUS BORA 838 VIKO 27 DS - OPINIE

Witam.
Chciałbym zapytać o wasze zdanie na temat następujących jachtów :
TES 246 VERSUS
BORA 838
VIKO 27 DS
Ich wspólną cechą jest szerokość poniżej 255 cm.
I właśnie łódkę o takiej szerokości maksymalnej chciałbym kupić, tak by transport po europie odbywał się bez problemów.
Jacht miałby być w wersji morskiej kategoria B z falszkilem i podnoszonym mieczem. Docelowy akwen - morze śródziemne.
Co możecie powiedzieć o powyższych jachtach?
Jakieś doświadczenia z pływania takimi jednostkami?
Dlaczego BORA w porównaniu z TES-em jest ponad 2 razy droższa (oczywiście z takim samym wyposażeniem)?
Który jacht najlepiej spisze się na morzu?
Z góry dziękuję za pomoc.

Autor:  Marian Strzelecki [ 18 mar 2018, o 15:00 ]
Tytuł:  Re: TES 246 VERSUS BORA 838 VIKO 27 DS - OPINIE

Sądzę, że najlepiej będzie pływać Tes Versus, a najbardziej klasycznym = sprawdzonym jest Bora. Ale między nimi jest przepaść wiekowa.

MJS

Autor:  Ryś [ 18 mar 2018, o 16:11 ]
Tytuł:  Re: TES 246 VERSUS BORA 838 VIKO 27 DS - OPINIE

LANDEK napisał(a):
Witam.
Chciałbym zapytać o wasze zdanie na temat następujących jachtów :
Dlaczego BORA w porównaniu z TES-em jest ponad 2 razy droższa (oczywiście z takim samym wyposażeniem)?
Który jacht najlepiej spisze się na morzu?
Z góry dziękuję za pomoc.
Porównaj wagę. A może wpadniesz na jakie wnioski ;)
Bo jacht, w budowie, kosztuje od wagi (za materiał). Acz sprzedaja je jak śnurek, na metry. Aleć w morzu niekoniecznie akurat te metry się liczą.

Autor:  Colonel [ 18 mar 2018, o 16:29 ]
Tytuł:  Re: TES 246 VERSUS BORA 838 VIKO 27 DS - OPINIE

Różnica wynika z tego, że Bora to jacht, a Tes to "takie cóś"..

Autor:  Moris29 [ 18 mar 2018, o 18:58 ]
Tytuł:  Re: TES 246 VERSUS BORA 838 VIKO 27 DS - OPINIE

Różnica wynika z faktu, że Bory to bardzo solidnie wykonane łódki, ogromna większość pływa na Zachodzie, dużo po morzu, standardowo jest to łódź z falszkilem, kategoria B.
Aktualnie produkowane są metodą worka próżniowego - laminat o wiele mocniejszy, a przy tym znacząco lżejszy, co przy transporcie drogowym ma znaczenie.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/