Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
TES 246 VERSUS BORA 838 VIKO 27 DS - OPINIE https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=5&t=28240 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | LANDEK [ 18 mar 2018, o 10:36 ] |
Tytuł: | TES 246 VERSUS BORA 838 VIKO 27 DS - OPINIE |
Witam. Chciałbym zapytać o wasze zdanie na temat następujących jachtów : TES 246 VERSUS BORA 838 VIKO 27 DS Ich wspólną cechą jest szerokość poniżej 255 cm. I właśnie łódkę o takiej szerokości maksymalnej chciałbym kupić, tak by transport po europie odbywał się bez problemów. Jacht miałby być w wersji morskiej kategoria B z falszkilem i podnoszonym mieczem. Docelowy akwen - morze śródziemne. Co możecie powiedzieć o powyższych jachtach? Jakieś doświadczenia z pływania takimi jednostkami? Dlaczego BORA w porównaniu z TES-em jest ponad 2 razy droższa (oczywiście z takim samym wyposażeniem)? Który jacht najlepiej spisze się na morzu? Z góry dziękuję za pomoc. |
Autor: | Marian Strzelecki [ 18 mar 2018, o 15:00 ] |
Tytuł: | Re: TES 246 VERSUS BORA 838 VIKO 27 DS - OPINIE |
Sądzę, że najlepiej będzie pływać Tes Versus, a najbardziej klasycznym = sprawdzonym jest Bora. Ale między nimi jest przepaść wiekowa. MJS |
Autor: | Ryś [ 18 mar 2018, o 16:11 ] |
Tytuł: | Re: TES 246 VERSUS BORA 838 VIKO 27 DS - OPINIE |
LANDEK napisał(a): Witam. Porównaj wagę. A może wpadniesz na jakie wnioski Chciałbym zapytać o wasze zdanie na temat następujących jachtów : Dlaczego BORA w porównaniu z TES-em jest ponad 2 razy droższa (oczywiście z takim samym wyposażeniem)? Który jacht najlepiej spisze się na morzu? Z góry dziękuję za pomoc. ![]() Bo jacht, w budowie, kosztuje od wagi (za materiał). Acz sprzedaja je jak śnurek, na metry. Aleć w morzu niekoniecznie akurat te metry się liczą. |
Autor: | Colonel [ 18 mar 2018, o 16:29 ] |
Tytuł: | Re: TES 246 VERSUS BORA 838 VIKO 27 DS - OPINIE |
Różnica wynika z tego, że Bora to jacht, a Tes to "takie cóś".. |
Autor: | Moris29 [ 18 mar 2018, o 18:58 ] |
Tytuł: | Re: TES 246 VERSUS BORA 838 VIKO 27 DS - OPINIE |
Różnica wynika z faktu, że Bory to bardzo solidnie wykonane łódki, ogromna większość pływa na Zachodzie, dużo po morzu, standardowo jest to łódź z falszkilem, kategoria B. Aktualnie produkowane są metodą worka próżniowego - laminat o wiele mocniejszy, a przy tym znacząco lżejszy, co przy transporcie drogowym ma znaczenie. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |