Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 kwi 2024, o 18:46




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 370 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 sie 2015, o 12:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 cze 2015, o 20:39
Posty: 55
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: OMC Żeglarz
Uparciuch peter.
Jeżeli będę miał łódkę, to albo katamaran, albo jakiś kolejny wynalazek typu łodzie wikingów (widziałem w Norwegii - naprawdę super się sprawdzają, również jako kabinowce).
Teraz będę miał ponton żaglowy. A jak mnie najdzie, to zrobię na Solinie regaty pontonów żaglowych. A peter będzie zaproszony jako gość - niedowiarek :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sie 2015, o 13:35 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
jack.t napisał(a):
to zrobię na Solinie

A dla czego akurat tam?
jack.t napisał(a):
(widziałem w Norwegii - naprawdę super się sprawdzają, również jako kabinowce).


Wiele innych konstrukcji równie dobrze się sprawdza...

Ah! Zapomniałem i muszę edytować, pamiętaj jack.t Cartopper Bolgera to jest to co potrzebujesz :mrgreen:

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sie 2015, o 14:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 cze 2015, o 20:39
Posty: 55
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: OMC Żeglarz
Dlaczego Solina? Bo mieszkam na Podkarpaciu :mrgreen:
Chyba że zrobię w Rzeszowie na zalewie.

peter napisał(a):
Wiele innych konstrukcji równie dobrze się sprawdza...

To "oczywista oczywistość".

peter napisał(a):
Ah! Zapomniałem i muszę edytować, pamiętaj jack.t Cartopper Bolgera to jest to co potrzebujesz :mrgreen:


Musisz zmienić nick na Cartopper Bolgera :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sie 2015, o 08:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 cze 2015, o 20:39
Posty: 55
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: OMC Żeglarz
Od 2min 47 sekundy - co myslicie o czymś takim zamiast mieczy? Dodatkowo usztywni pływaki (peter powinien być szczęśliwy :twisted: )


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sie 2015, o 21:03 

Dołączył(a): 29 mar 2012, o 19:46
Posty: 18
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witam,
Dołączę się do dyskusji, ponieważ sam śledziłem ten wątek i z niego korzystałem.
Ożaglowałem swojego Marinera 4 z Intexa. Przetestowany na Mazurach(J. Probarskie). Całkiem spoko się tym pływało. Jak fajnie wiało, to nawet szybciej niż pod silnikiem 2,6 km.(używałem silnika na J.Mikołajskim)
Konstrukcja drewniano-bambusowa z minimalną domieszką stali.
Mogę pokazać parę fotek, ale obecnie nie mam czasu na całą żmudną zabawę z dodawaniem fotek na forum. Mogę je przesłać komuś, kto je opublikuje na forum.
Po tej przygodzie z Marinerem moja inspiracja poszła w kierunku:
http://homepages.paradise.net.nz/garyd/

Pozdrawiam,
Paweł


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sie 2015, o 21:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 cze 2015, o 20:39
Posty: 55
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: OMC Żeglarz
Widzę, że kolega poszedł w zbliżonym kierunku, o którym wspominałem i sporo śledziłem - 2 (lub więcej) kadłuby, w tym 1 to pływak.
Pawle - jeżeli mógłbyś, podeślij mi zdjęcia - ja je powrzucam na forum.
Plus - może zapodaj, czym teraz pływasz?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sie 2015, o 21:52 

Dołączył(a): 29 mar 2012, o 19:46
Posty: 18
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Podeślę, ale jest ich ponad 10 i każda po około 1,5 MB.
Może jakiś adres priv?
Pływam nadal Marinerem, ponownie zaliczył w tym roku Chorwację, ale na silniku.
Być może w tym roku jeszcze wypalą Mazury pod żaglem, ale raczej wolę budować nową jednostkę.
P.S.
Też mieszkam na Podkarpaciu, więc Solina mi także bliska.
Moje miasto słynie z browaru i mrożonek :D

Pozdrówka,
Paweł


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sie 2015, o 18:36 

Dołączył(a): 29 mar 2012, o 19:46
Posty: 18
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wszystkim poszukującym metod ożaglowania pontonu polecam obejrzeć to:
https://www.youtube.com/watch?v=BOokLPYRi_U
Trochę gość to skomplikował - wolę moją prościznę i taniznę.
Warto też wpisać w googla to: надувная лодка с парусом
Ja swoje pierwsze konstrukcje budowałem w oparciu o "Katjera i Jachty", było tam sporo ciekawych pomysłów.
Co do pływania na moim marinerze, to powiem, że nie spodziewałem się wiele(raczej mizeroty), lecz pierwsze pływanie mile mnie zaskoczyło. Nawet na sporej fali było całkiem OK. tylko trochę bryzgało bo i prędkość była niezła; ok. 11 km/h. z balastem 200 kg.Obciążenia mocowań i takielunku są naprawdę niewielkie(przynajmniej w mojej konstrukcji).
Warto się tym pobawić w ramach łapania bakcyla żaglowego :D

Pozdrawiam,
Paweł.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sie 2015, o 01:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13717
Podziękował : 10188
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
pavlo napisał(a):
Trochę gość to skomplikował -

Tu to dopiero są skomplikowane maszyny:

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sie 2015, o 07:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 cze 2015, o 20:39
Posty: 55
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: OMC Żeglarz
Ło matko....ta druga konstrukcja to już masakra. A i pierwsza....Ruscy niedługo zaczną robić dmuchane 2- i 3- masztowce :rotfl:
Wyprawa super, ale konstrukcje...peter, napisz im, żeby zrobili dywizjon Cartopperów Bolgera :twisted:



Za ten post autor jack.t otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sie 2015, o 09:06 

Dołączył(a): 10 sty 2010, o 11:31
Posty: 117
Podziękował : 30
Otrzymał podziękowań: 45
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Jedno zdjecie ( Cartoppera ) warte wiecej niz 1000 slow :)
Obrazek



Za ten post autor orawiak otrzymał podziękowanie od: peter
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sie 2015, o 12:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 cze 2015, o 20:39
Posty: 55
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: OMC Żeglarz
Jeden link wart 1000 zdjęć - a co będziemy się ograniczać.
http://gadzetomania.pl/43508,luksusowy- ... l-wieloryb

Może skończyć wreszcie z tymi OT cartopperami? W końcu to wątek o PONTONACH Z ŻAGLEM.



Za ten post autor jack.t otrzymał podziękowania - 2: Były user, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sie 2015, o 14:34 

Dołączył(a): 10 sty 2010, o 11:31
Posty: 117
Podziękował : 30
Otrzymał podziękowań: 45
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
jack.t napisał(a):
W końcu to wątek o PONTONACH Z ŻAGLEM.


Alez tak,tak ! :)
Ale jest tez wątek wątku "... i o ich wyzszosci nad Cartpopperami Bolgera".

A ten ciekawy obrazek znalazlem - to bylo juz proponowane i omawiane ale bez obrazka.

Calkiem grzecznie wyglada !!

Obrazek



Za ten post autor orawiak otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sie 2015, o 14:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 cze 2015, o 20:39
Posty: 55
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: OMC Żeglarz
Owszem, było. Natomiast docelowo brak jakichkolwiek przesłanek na pójście drogą asymetrycznej konstrukcji. Może oryginalny wygląd....i tyle.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sie 2015, o 16:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13717
Podziękował : 10188
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
orawiak napisał(a):
jack.t napisał(a):
W końcu to wątek o PONTONACH Z ŻAGLEM.


Alez tak,tak ! :)
Ale jest tez wątek wątku "... i o ich wyzszosci nad Cartpopperami Bolgera".
A ten ciekawy obrazek znalazlem - to bylo juz proponowane i omawiane ale bez obrazka.
Calkiem grzecznie wyglada !!

Znaczy dmuchany proa wekslujący? :mrgreen:
MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: orawiak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sie 2015, o 20:24 

Dołączył(a): 10 sty 2010, o 11:31
Posty: 117
Podziękował : 30
Otrzymał podziękowań: 45
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Marian Strzelecki napisał(a):
Znaczy dmuchany proa wekslujący? :mrgreen:
MJS


Dokladnie tak !!!! Odkryto mianowicie ze pontom w wiekszosci obojetnie gdzie dziob a gdzie rufa .To byla tylko taka propozycja z "Wooden forum" bez detali- w prawie blizniaczym wątku :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sie 2015, o 21:48 

Dołączył(a): 3 sty 2008, o 16:00
Posty: 276
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 24
Uszanowanie wszystkim!Cieszy mnie ,że odżył temat.Moim zdaniem ponton ożaglowany powinien mieć możliwie najprostszą ,wykorzystującą do bólu wszelkie uchwyty na pontonie np.do przenoszenia ,do mocowania pagajów.Zainteresowanych odsyłam do moich wcześniejszych postów.Jest tam opis "wyścigu zbrojeń",oraz moje konkluzje,które podtrzymuję .Ogólnie ujmując dozbrajanie pontonu nie da pożądanych efektów,z wyjątkiem jednego-niepożądanego-przerostu formy nad treścią.Koledzy- teoretycznie jest wszystko możliwe,ale... .Pozdrawiam i życzę sukcesów! :D

_________________
maciej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2015, o 08:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 cze 2015, o 20:39
Posty: 55
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: OMC Żeglarz
Witaj Macieju

Masz absolutną rację. Z tym, że jeżeli mogę położyć metalowe kształtowniki, poskręcać śrubami i przywiązać je sznurówkami, lub wykonać estetyczną obejmę na pływak - może bardziej skomplikowaną w wykonaniu, natomiast dużo prostszą i bardziej stabilną w działaniu, a na dodatek wyglądającą o niebo bardziej estetycznie - to idę tą drugą drogą. Fakt, narobię się trochę bardziej. Może i trochę drożej. Ale jeżeli mogę mieć coś, co wygląda po prostu ŁADNIE, albo coś, co wygląda...a raczej nie wygląda (niestety, może jestem nadwrażliwcem, ale większość widzianych efektów po prostu "nie wygląda") - to wybieram trochę więcej pracy i mam coś ładnego.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2015, o 14:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 cze 2015, o 20:39
Posty: 55
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: OMC Żeglarz
Fotki Marinera 4 - pavlo


Załączniki:
SSL20066.JPG
SSL20066.JPG [ 174.58 KiB | Przeglądane 5019 razy ]
SSL20065.JPG
SSL20065.JPG [ 194.56 KiB | Przeglądane 5019 razy ]
SSL20064.JPG
SSL20064.JPG [ 183.68 KiB | Przeglądane 5019 razy ]
SSL20060.JPG
SSL20060.JPG [ 188.23 KiB | Przeglądane 5019 razy ]
SSL20059.JPG
SSL20059.JPG [ 251.02 KiB | Przeglądane 5019 razy ]
SSL20051.JPG
SSL20051.JPG [ 190.62 KiB | Przeglądane 5019 razy ]
SSL20045.JPG
SSL20045.JPG [ 171.39 KiB | Przeglądane 5019 razy ]
SSL20043.JPG
SSL20043.JPG [ 243.45 KiB | Przeglądane 5020 razy ]
SSL20042.JPG
SSL20042.JPG [ 266.99 KiB | Przeglądane 5020 razy ]
SSL20041.JPG
SSL20041.JPG [ 223.85 KiB | Przeglądane 5020 razy ]
SSL20040.JPG
SSL20040.JPG [ 242.91 KiB | Przeglądane 5020 razy ]
SSL20039.JPG
SSL20039.JPG [ 237.06 KiB | Przeglądane 5020 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2015, o 14:42 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Pavlo to prawdziwy kosynier... :lol:

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2015, o 14:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 cze 2015, o 20:39
Posty: 55
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: OMC Żeglarz
Powiem - fajny patent z bambusem. Może, jak będę chciał powiększyć żagiel, zrobię to również z bambusa. Na razie czeka takielunek z Optimista.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2015, o 15:49 

Dołączył(a): 29 mar 2012, o 19:46
Posty: 18
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
peter napisał(a):
Pavlo to prawdziwy kosynier... :lol:


Cieszę, że kolega zna się na sprzęcie :D
No cóż, gdzie mi by się chciało dłubać takie wygibasy,jak za 7,50 zł. jest gotowiec,
w dodatku stylowy.
Szkoda tylko, że kosiska robią tylko dla praworęcznych.
Musiałem więc odrobinę pracy włożyć w to, aby symetrii stało się zadość.
Jak widać na innych fotkach, to mocowanie steru(wiosła) jest na kiju od szczotki (2,50 zł),
oraz na uchwycie do mocowania rur, za 1,50 zł.
Jedyna rzecz, która nie była adoptowana z GS'u albo innej Castoramy, to deska i rura,
w której jest zamocowany maszt.
Bambus jest bardzo wdzięcznym materiałem, lecz mało odpornym na wodę. Pod jej wpływem brzydnie i pęka. Ja zabezpieczyłem go (jak i resztę drewna) tym lakierem:https://optionall.pl/art/2364,lakier-do-drewna-yuma-alkipolak-lakier-lodziowy-polysk/
Dla zainteresowanych bambusem: http://www.bambusowyogrod.pl/
Dla Ciebie jack.t, to rzut beretem :)
W ożaglowaniu jakie zastosowałem pożądana jest sztywność górnego bomu, zaś elastyczność dolnego. Wtedy ładnie i efektywnie wszystko pracuje.

Jeszcze jedna uwaga:
Warto w konstrukcji przewidzieć możliwość regulacji(przesuwania) miejsca mocowania mieczy.W mojej konstrukcji (mimo obliczeń teoretycznych) dochodziło do lekkiej tendencji do samoczynnego ostrzenia na wiatr, co wymagało ciągłej korekty sterem-wiosłem. Pomagało lekkie odchylenie mieczy do tyłu, aby środek ożaglowania i środek oporu były względem siebie w pożądanej pozycji.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2015, o 19:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 cze 2015, o 20:39
Posty: 55
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: OMC Żeglarz
Wrócę do kwestii mieczy - co myślicie o patencie z niby-kilami (mocują je od 1 minuty 57 sekundy filmiku):



Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2015, o 20:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
To katamaran. A Ty masz ponton. ;-)

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2015, o 20:29 

Dołączył(a): 29 mar 2012, o 19:46
Posty: 18
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
[quote="jack.t"]Wrócę do kwestii mieczy - co myślicie o patencie z niby-kilami (mocują je od 1 minuty 57 sekundy filmiku):

Śledząc różne wątki, zwróciłbym uwagę na sposób pływania. Jeśli długie halsy to pewnie się sprawdzi takie rozwiązanie. Jeśli zaś często trzeba zmieniać kierunek i manewrowność jednostki jest ważna, to raczej typowe miecze boczne. Dla mnie również bardzo praktyczne okazało się wiosło sterowe. Żadnym sterem nie machniesz takiego zwrotu(szczególnie na słabym wietrze) jak wiosłem użytym jako ster.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2015, o 20:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 cze 2015, o 20:39
Posty: 55
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: OMC Żeglarz
Alterus - masz bezprzeczną rację. Z tym, że mój ponton z racji swojej dość nietypowej budowy - bardzo wąski i długi, pompowana podłoga lekko uniesiona powyżej spodów pływaków nie zachowuje się jak typowy ponton. Stąd wstępne zainteresowanie również takim pomysłem.

pavlo - z racji Twojego doświadczenia wsłuchuję (wczytuję) się w Twoje argumenty. Oczywiste jest, że długie kile pokazane na filmiku bedą super pracować na długich halsach, czy przy wchodzeniu w ślizg na 1 pływaku.
A jeżeli zrobić te "kile" krótsze? Coś w stylu odwróconej "płetwy rekina"?

Co do wiosła zamiast steru - funkcjonalność to podstawa. Więc pewnie cos takiego jak u Ciebie i u mnie zawita.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2015, o 21:19 

Dołączył(a): 29 mar 2012, o 19:46
Posty: 18
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
jack.t napisał(a):
Oczywiste jest, że długie kile pokazane na filmiku bedą super pracować na długich halsach, czy przy wchodzeniu w ślizg na 1 pływaku.
A jeżeli zrobić te "kile" krótsze? Coś w stylu odwróconej "płetwy rekina"?

Tu Ci nic nie podpowiem, bo nie mam takiego doświadczenia.
Generalnie pływanie w ślizgu, to zdecydowanie większe wymagania dla sztywności konstrukcji.Tutaj nie ma miejsca dla chybotania się elementów sterowych względem siebie.
Dmuchańce muszą zatem być pompowane do takich ciśnień, że są sztywne jak deska.
Ich konstrukcja od samego początku, przewiduje takie zastosowanie(uchwyty, kieszenie,przegrody,wzmocnienia itp.) Adopcja dowolnego dmuchańca do celów żaglowych, to już festiwal kompromisów i pomysłów.
Moje założenia do ożaglowania były takie; Prostota, tanie wykonanie, łatwość transportu,żeglowność i dzielność na wodzie na poziomie mini-żaglówki, lecz z większą ładownością :)
Założenia zostały spełnione, bez marzeń o ślizgu :D
Ślizgać to się będzie sailing tacking outrigger :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2015, o 22:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 cze 2015, o 20:39
Posty: 55
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: OMC Żeglarz
Nie pisze o ślizgu moim pływadłem - wlaśnie dlatego zgadzam się, że w moim przypadku takie długie kile mogą bardziej przeszkadzać niż pomagać. Natomiast chodzi mi o idęę mocowania. I uniknięcia wielkich konstrukcji mieczy za burtami.

A to Twój ślizgacz
Załącznik:
6a00d83451cb8069e20147e23c3afb970b.jpg
6a00d83451cb8069e20147e23c3afb970b.jpg [ 216.81 KiB | Przeglądane 4937 razy ]


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sie 2015, o 18:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Panowie, nie mieszajcie z tymi ślizgami. :lol:
Wąskie kadłuby osiągają duże prędkości bez wchodzenia w ślizg, taka ich natura. I z pewnością łatwiej do ślizgu zmusić ponton, szczególnie z usztywnioną podłogą.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sie 2015, o 19:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 cze 2015, o 20:39
Posty: 55
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: OMC Żeglarz
OK, nie mieszamy (a mieszaliśmy? :-P )

Odpowiedz lepiej Alterus na moje pytanie odnośnie kilów.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 370 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 185 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL