Forum żeglarskie
https://forum.zegluj.net/

Jacht Etap 28
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=5&t=31188
Strona 1 z 1

Autor:  leszek2401 [ 25 gru 2019, o 02:17 ]
Tytuł:  Jacht Etap 28

Dobry wieczór,
Czy ktoś z Kolegów ma jakieś doświadczenie z jachtami Etap 28? A może zna kogoś, kto tym pływał? W sieci zbyt dużo informacji nie udało mi się znaleźć. Zależy mi na wszelkich możliwych danych, uwagach czy opiniach..
Pozdrawiam,
Leszek

Autor:  Kurczak [ 25 gru 2019, o 08:00 ]
Tytuł:  Re: Jacht Etap 28

Pod kątem tego, który jest do kupienia za podejrzanie małą kasę ?

Autor:  Kurczak [ 25 gru 2019, o 08:23 ]
Tytuł:  Re: Jacht Etap 28

https://www.olx.pl/oferta/piekny-jacht- ... f;promoted

Autor:  M@rek [ 25 gru 2019, o 09:56 ]
Tytuł:  Re: Jacht Etap 28

Konstrukcja dobrze zeglujaca, solidnie wykonana. Cena rzeczywiscie bardzo niska jak na ten typ jachtu ale na pewno warto powaznie sie zainteresowac.

Autor:  Ognisty Szkwał [ 25 gru 2019, o 10:12 ]
Tytuł:  Re: Jacht Etap 28

Może to sprzedaż udziału jeśli z jachtem jest wszystko ok?

Autor:  vaginal [ 25 gru 2019, o 10:42 ]
Tytuł:  Re: Jacht Etap 28

A może są w lesie?
Dał pacjent nr tel to zadzwoń.
Ja bym łyknął i miał spokój z św Mikołajem.
v

Autor:  bury_kocur [ 25 gru 2019, o 11:08 ]
Tytuł:  Re: Jacht Etap 28

M@rek napisał(a):
Konstrukcja dobrze zeglujaca, solidnie wykonana. Cena rzeczywiscie bardzo niska jak na ten typ jachtu ale na pewno warto powaznie sie zainteresowac.


Ja mam jedną wątpliwość co do rzetelności tego opisu:

"wypełnienia pianką co czyni łódkę że jest niezatapialna"

Autor:  vaginal [ 25 gru 2019, o 11:19 ]
Tytuł:  Re: Jacht Etap 28

Jakąś gródź wypełniona pianką i tyle. Zbędne info.
Silnik pewnie z problemami, ale to standard przy tej cenie.
v

Autor:  M@rek [ 25 gru 2019, o 11:49 ]
Tytuł:  Re: Jacht Etap 28

Włodku, sam nie testowalem ale "ETAPLOGO small2.png
We are pleased to introduce our entire range of our high quality, unsinkable, safe and exciting, World - Unique Sailing Yachts.

The only unsinkable Yachts in the world
Condensation free
Highly thermal and acoustic insulation
Double-skinned deck and hull give stable structure
Interior in sound structural polyester
High resale value

Autor:  J-23 nadaje [ 25 gru 2019, o 20:42 ]
Tytuł:  Re: Jacht Etap 28

Cała linia jachtów ETAP była niezatapialna. Długie lata (do momentu kiedy stocznia splajtowała) była to cecha szczególna tych łódek, którą stocznia reklamowała swoje produkty. Były to, o ile wiem, jedyne seryjne jachty balastowe na świecie, które po zalaniu zachowywały pływalność. Konstrukcja przekładkowa ale nie w sensie klasycznym. Kadłub z wkładką i pianką pomiędzy (ok 10cm) + wypieniony forpik i achter pod kojami. W sieci isnieje jeszcze filmik reklamowy na którym któryś z małych Etapów zostaje zalany
i płynie dalej pod żaglami. Niestety kursują w sieci relacje o problemach, które po latach pojawiały się w niektórych egzemplarzach. Chodzi o wodę w przestrzeni wypienionej pomiędzy kadłubem a wkładką. W takim przypadku ewentualny koszt naprawy jest niewspółmierny do wartości jachtu.

Autor:  Kurczak [ 25 gru 2019, o 21:49 ]
Tytuł:  Re: Jacht Etap 28

Co nie zmienia faktu, że cena 24 900 zł za jacht z 1988 roku jest IMHO mocno podejrzana.

Autor:  vaginal [ 25 gru 2019, o 21:59 ]
Tytuł:  Re: Jacht Etap 28

Ty Kurczak, zanim wtopisz to się 5 razy zastanowisz.
I wtapiasz.
Bo Kurczak, kiedy Pan sprzyja, to się jedzie z koksem.
v

Autor:  bury_kocur [ 25 gru 2019, o 22:28 ]
Tytuł:  Re: Jacht Etap 28

vaginal napisał(a):
kiedy Pan sprzyja, to się jedzie z koksem.


Chodzi Ci o to, że kto nie ryzykuje ten nie siedzi ? :rotfl:

Autor:  Kurczak [ 27 gru 2019, o 07:12 ]
Tytuł:  Re: Jacht Etap 28

Już wiemy z SF, że jacht jest w Szwajcarii i nie jest to żadna okazja cenowa. Posiada uszkodzenia kadłuba (według brokera) powyżej linii wodnej.

Autor:  M@rek [ 27 gru 2019, o 07:59 ]
Tytuł:  Re: Jacht Etap 28

Na to kazdy musi sobie sam odpowiedziec, najlepiej po ogledzinach i kalkulacji kosztow transportu . Dla przykladu ten sam typ ze starym silnikiem https://www.rightboat.com/boats-for-sal ... 2/rb249874

Autor:  bury_kocur [ 27 gru 2019, o 11:28 ]
Tytuł:  Re: Jacht Etap 28

M@rek napisał(a):
Na to kazdy musi sobie sam odpowiedziec, najlepiej po ogledzinach i kalkulacji kosztow transportu . Dla przykladu ten sam typ ze starym silnikiem


Co do kupowania jachtu ze starym silnikiem o nieznanym stanie i nieznanym przebiegu uważam, że zdecydowanie zdrowiej i taniej jest kupić taki jacht albo kompletnie bez silnika i przekładni albo w wersji "Silnik do remontu".

Wtedy cena jest zdecydowanie niższa a kupujący ma wybór co dalej z tym zrobić.

Najgorzej jest kupić silnik po remoncie - nie wiadomo kto ten remont robił, nie wiadomo jaki był zakres tego remontu - kupuje się jedną wielką niewiadomą, za którą dodatkowo sprzedający liczy sobie niemalże jak za nowy silnik.

A już kompletną bzdurą - moim zdaniem oczywiście - jest twierdzenie, że lepiej jest posiadać silnik w jakimkolwiek stanie i zrobić jego remont wykorzystując metody śp.Adama Słodowego z programu "Zrób to sam" - co było powiedziane na prelekcji silnikach przez prelegenta - p. Tadeusza Lisa - na ostatnim spotkania o silnikach w Korsarzu.

Ale to tak na marginesie tematu silników.

Autor:  M@rek [ 27 gru 2019, o 13:29 ]
Tytuł:  Re: Jacht Etap 28

Jest jeszcze taki wariant ze kupi sie jacht z silnikiem w dobrym lub bardzo dobrym stanie :)
Na poprzedniej lodce mialem stary VP MD 5 A ktory btl w bdb stanie. Plywalem 6 sezonow bezawaryjnie a teraz plywa Janusz Rolfok i nie slyszalem zeby mial jakies problemy.
Twraz mam Yanmara 1 GM 10 z 87 roku i nic zlego sie z nim nie dzieje. Jedyny problem jaki mialem to wyrobiony gwint w pokrywie filtra paliwa.
W tym Etapie 28 o ktorym dyskutujemy jest nowszy VP 2020 ktory jak sie domyslam zastapil poprzedni.

Autor:  bury_kocur [ 27 gru 2019, o 13:38 ]
Tytuł:  Re: Jacht Etap 28

M@rek napisał(a):
jest nowszy VP 2020

M@rek - ale powyższy motor jest to nowa linia silników.

Ja odpowiadałem na temat zakupu silników starych::
M@rek napisał(a):
ze starym silnikiem

Autor:  M@rek [ 27 gru 2019, o 14:31 ]
Tytuł:  Re: Jacht Etap 28

Wlodku, ja to wiem :) wiem z doswiadczenia wlasnego i Kolegow ze na stan silnika najbardziej wplywa kultura tchniczna jego uzytkownika. Dlatego spotyka sie starsze silniki w bardzo dobrym stanie a znacznie nowsze, szczegolnie w jachtach poczarterowych kwalifikuja sie do wymiany.

Autor:  J-23 nadaje [ 27 gru 2019, o 14:50 ]
Tytuł:  Re: Jacht Etap 28

M@rek napisał(a):
Dla przykladu ten sam typ ze starym silnikiem https://www.rightboat.com/boats-for-sal ... 2/rb249874

To jest ten sam typ ale nie ta sama łódka. Jest to stary model Etapa 28. Łódka o której rozmawiamy jest nowym modelem z oznaczeniem 28i.

Autor:  bury_kocur [ 27 gru 2019, o 15:03 ]
Tytuł:  Re: Jacht Etap 28

M@rek napisał(a):
Wlodku, ja to wiem :) wiem z doswiadczenia wlasnego i Kolegow ze na stan silnika najbardziej wplywa kultura tchniczna jego uzytkownika. Dlatego spotyka sie starsze silniki w bardzo dobrym stanie a znacznie nowsze, szczegolnie w jachtach poczarterowych kwalifikuja sie do wymiany.


Zgadza się M@rku, ale często stare silniki kwalifikują się do wymiany właśnie ... ze starości.

To statystyka mówi, że nawet dobre użytkowanie niewiele pomoże jak lata robią swoje.

I to też wiemy na pewno obaj.

Ja w każdym razie kupując stary jacht ze starym silnikiem nie liczyłbym zanadto w jego świetny techniczny stan :-(

Wolałbym uczciwe postawienie sprawy "silnik ma przebieg taki a taki i nadaje się do remontu".

Autor:  M@rek [ 27 gru 2019, o 16:21 ]
Tytuł:  Re: Jacht Etap 28

J-23 nadaje napisał(a):
M@rek napisał(a):
Dla przykladu ten sam typ ze starym silnikiem https://www.rightboat.com/boats-for-sal ... 2/rb249874

To jest ten sam typ ale nie ta sama łódka. Jest to stary model Etapa 28. Łódka o której rozmawiamy jest nowym modelem z oznaczeniem 28i.


28 i byla produkowana w nastepnych latach ( od 1988 ) i miala zupelnie inne wnetrze.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/