Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 8 cze 2024, o 05:16




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 sty 2010, o 13:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Pochwalcie się swoimi łódkami, własnymi lub tymi ulubionymi. Ja tak naprawdę nie mam jedynej-ulubionej. Gdybym miał własną, to by problemu nie było. Na zdjęciu s/y Oak, czyli Delphia 40 na której odbyłem dwa rejsy na Bałtyku.


Załączniki:
148.jpg
148.jpg [ 69.35 KiB | Przeglądane 9405 razy ]

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak

Za ten post autor Cape otrzymał podziękowanie od: Juras
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sty 2010, o 14:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sie 2008, o 09:46
Posty: 167
Lokalizacja: Katowice
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: JSM, YMO
Też bardzo polubiłem Oak:)

_________________
take what you can. give nothing back. Jack Sparrow

Adam Janas


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sty 2010, o 14:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17344
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2195
Otrzymał podziękowań: 3607
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Pomysłodawcy chodziło o pochwalenie się swoimi łódkami - chyba.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sty 2010, o 15:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Maar napisał(a):
Pomysłodawcy chodziło o pochwalenie się swoimi łódkami - chyba.

Zgadza się, ale jednocześnie prosił o załorzenie wątku. A ja własnej łódki nie mam.
viewtopic.php?f=3&t=4240&start=40

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sty 2010, o 16:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17344
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2195
Otrzymał podziękowań: 3607
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Nie bardzo mam się czym chwalić, bo ani ona ładna ani nie łączyła mnie z nią nić sympatii, ale to moja ostatnia śródlądowa łódka jaka miałem - Fokus 650, "Ruda trzy" z fałszywie i podstępnie naklejoną przez tzw. przyjaciół nazwą Rude 3 :-)

Muszę poszukać i zeskanować zdjęcia poprzedniej - słabo pływającej ale za to bardzo kochanej - łódki typu Pest.


Załączniki:
ruda_3.jpg
ruda_3.jpg [ 105.7 KiB | Przeglądane 9355 razy ]

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sty 2010, o 16:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Ja swojego nie mam, ale taką zabawkę kiedyś nabędę :)


Załączniki:
mini 6.50.jpg
mini 6.50.jpg [ 113.99 KiB | Przeglądane 9347 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sty 2010, o 17:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Carlo, na tak niskim jachcie można jeść tylko rozwinięte naleśniki. :lol:

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sty 2010, o 17:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
aaaah nie będę się rozpisywał co by z tym jachtem zrobił :).... ale długooo bym płynął :)

pozdrowienia :)

ps. do żywności liofilizowanej idzie się przyzwyczaić :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sty 2010, o 17:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
carlo napisał(a):
aaaah nie będę się rozpisywał co by z tym jachtem zrobił

Jak to co ? Minitransat.
Ale jak już, to wypada płynąć krótko, a nie długo. Bo Ci metę zamkną.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sty 2010, o 17:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 mar 2006, o 17:51
Posty: 1188
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 187
Otrzymał podziękowań: 261
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz polodowcowy
Jakoś tak bywało , ze nie nabywałem drogą kupna łódki, o której marzyłem, a całkiem inną.
Kiedyś postanowiłem kupić Twistera 800 a wróciłem do domu z Tangiem.
Teraz mam s/y "Balię" Janmora 28.
Załącznik:
IMG_0216.jpg
IMG_0216.jpg [ 268.56 KiB | Przeglądane 9341 razy ]

_________________
Pozdrawiam !
Zbyszek "Zgrzyb" Przybyszewski
http://www.samoster.org.pl/index.php?dzial=7


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sty 2010, o 17:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
A to jest Tequila


Załączniki:
P1010084.JPG
P1010084.JPG [ 142.55 KiB | Przeglądane 9349 razy ]

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sty 2010, o 17:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
cape napisał(a):
Jak to co ? Minitransat.


Pewnie też, jak bym się zakwalifikował, ale docelowo to taką jedną pętelkę bym chciał takim małym cudem opłynąć :)

ps. Colonel to jest Becker 27? Powiedz jak się nim pływa? Jak właściwości nautyczne porównując np. do Cartera 30? :>

pozdrowienia


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sty 2010, o 17:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
carlo napisał(a):
cape napisał(a):
Jak to co ? Minitransat.


Pewnie też, jak bym się zakwalifikował, ale docelowo to taką jedną pętelkę bym chciał takim małym cudem opłynąć :)


Małą pętelkę? A którędy? Bo dołem mapy to lekko strach na Mini... nie lepiej młodszą (i nieco jednak większą) siostrzyczką?* W sumie też nie taka straaasznie droga...

*Open 40 to ta sama filozofia, a jednak na taką małą pętelkę bardziej by się nadawała...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sty 2010, o 17:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Wiem że to szalony pomysł, ale jacht dobrany do pomysłu - czyli małym jachtem - z jachtów oceanicznych to chyba najmniejszy. Dołem najlepiej.

Ale to dalekie w realizacji marzenie, ale może kiedyś się uda. :). Dla mnie to perspektywa co najmniej 10 lat :) i jest to tylko pomysł.

pozdrowienia ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sty 2010, o 18:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
carlo napisał(a):
Colonel to jest Becker 27?

Tak, to jest Becker 27. Carter 30 jest o metr dłuższy, więc jest o 30 -40% większym jachtem, trudno mi porownywać, tymbardziej, że na Carterze pływałem ponad 25 lat temu.
Ale Becker jest:
szybki,
ostro chodzi do wiatru,
ładnie chodzi na fali,
dla 2 osób jest wygodny (znam takich, co w 5 pływali po morzu),
łatwo się obsługuje,
ma genialny silnik (w wersji dieslowskiej, jednocylindrowy Yanmar, kóry pali 0,7 litra na godzinę).

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sty 2010, o 23:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 paź 2006, o 07:46
Posty: 246
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 17
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Witam,

Co prawda nie moja, a mojego Ojca, ale:
- związany jestem z Nią emocjonalnie;
- tylko na Niej pływam (po Zegrzu i Bałtyku, a wcześniej po Mazurach i Adriatyku);

Trochę o łódce:
Budowniczym jest mój Ojciec, który z kolegą zbudował dwie takie łódki. Druga pływa do tej pory po Mazurach, stacjonuje w Wygrynach i nazywa się s/y "Fant".
Podobieństwo do Astra 699 (kadłub) i Maka 747 (nadbudówka) nieprzypadkowe :)

S/y "Gem" ma dwa miecze (dziobowy i rufowy), pomiędzy nimi (od sezonu 2009) przykręcany jest do falszkila mały bulbkil. I jazda na morze!
Długość: 8 m
Szerokość: 2,5 m
Zanurzenie: 1,1 m (na morzu); 0,45 m (na śródlądziu)
Wyporność: 2500 kg
Powierzchnia żagla: 26 m2
Silnik: Farymann Diesel 7 KM

Odwiedzone akweny:
- Zalew Zegrzyński;
- Wielkie Jeziora Mazurskie;
- Ijsselmeer, Markermeer, kanały i jeziora holenderskie;
- Adriatyk - Chorwacja (niemal całe wybrzeże), Słowenia, Włochy (od San Andrea do Punta della Maestra i od Ancony do Termoli), Czarnogóra, Bośnia i Hercegowina (Neum);
- Bałtyk - Cieśniny Bałtyckie, zakamarki zachodniego Bałtyku, Rugia, wybrzeże polskie (od Zatoki Gdańskiej po Zalew Szczeciński), Bornholm, Zatoka Hano i porty południowej Szwecji, Kalmarsund

W planach na 2010: Gotland, Vastervik, Kalmarsund (ponownie).

Pozdrawiam

P.S.

Wiem, wiem, chwalę się, ale jakoś nie mogłem się powstrzymać :D


Załączniki:
gem.JPG
gem.JPG [ 47.01 KiB | Przeglądane 9329 razy ]

_________________
Pozdrawiam
WojtekM
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2010, o 07:57 

Dołączył(a): 7 lis 2009, o 18:03
Posty: 558
Podziękował : 68
Otrzymał podziękowań: 38
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Wiem,wiem, -chwalę się..........!
No i dobrze. O to mi chodziło. A nuż ktoś pozazdrości i spróbuje odtworzyć .......!
Ponoć vivere non necesere....ale już nawigacja jak najbardziej.
A tym, którzy swojego "sprzętu nie posiadają - życzę jak najszybszego zakupu.
Bo to panie, nie ma jak własne........!
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2010, o 18:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17344
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2195
Otrzymał podziękowań: 3607
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
To i ja się pochwalę. Moja ukochana RUDA DWA, najwspanialsza łódka jaką kiedykolwiek miałem.
Teraz furorę na Mazurach robi jakiś tam typ z nieco niesymetryczną zejściówką - Ruda Dwa, konstrukcja z lat pięćdziesiątych miała zejścióweczkę tak bardzo niesymetrycznie, że nawet ławki w kokpicie były "jedna dłuższa, druga krótsza" :-)
Typ tej łódki to Pest, konstrukcja francuska wykorzystywana do komunikacji z Anglią. Nie pływała w pozycji "maszt i powierzchnia wody stanowią 90º" - potrzebowała przechyłu i wówczas wykorzystywała kształt kadłuba, tunele/wgłębienia na dziobie powodowały, że szła jak katamaran :-)
Kadłub był wzmacniany zalaminowaną dębiną, która podlegała suchogniciu - od 15 lat kolega (obecny właściciel) próbuje ją wyremontować - słabo mu idzie :-(

ps. Pest po francusku znaczy plaga a to po angielsku oznacza utrapienie, które z kolei po arabsku wymawiane jest "bałagan" co po polsku oznacza namiot :-) Naprawdę :-)


Załączniki:
ruda_dwa_1.jpg
ruda_dwa_1.jpg [ 112.95 KiB | Przeglądane 9302 razy ]
ruda_dwa_2.jpg
ruda_dwa_2.jpg [ 89.86 KiB | Przeglądane 9302 razy ]

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2010, o 10:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2009, o 07:51
Posty: 121
Lokalizacja: Helgeroa
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Moja pierwsza! :)
RS "Vikto" 1924


Załączniki:
w Tvedalen m (4) 800x600.jpg
w Tvedalen m (4) 800x600.jpg [ 141.59 KiB | Przeglądane 9284 razy ]

_________________
Maciej Sokolowski
(Falcon aka Larsen)
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2010, o 10:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 gru 2009, o 12:31
Posty: 8
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Moje DINO3.Jest to ustecka (5.6m z bukszprytem 6.6m) szalupa z 71 roku.Żagle, kliwer- Bez2(będzie wymieniony na większy),fok-420,grot-420, bezan-Cadet.Dwa miecze boczne stałe.Okucia- trochę nierdzewki,łańcuch.Ster sklejka 24mm.


Załączniki:
Dino3.JPG
Dino3.JPG [ 126.92 KiB | Przeglądane 9263 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2010, o 19:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Andrzeju, przesadzasz, Becker 27 ma 8,14 a Carter 30 ma 9,07 więc różnica jest około 93cm czyli Carter jest dłuższy o jakieś 10%

*** Dodano ***

Moja Aliflanke
typ: Gouwzee II
kecz bermudzki
konstruktor: Pieter Beeldsnijder
Holandia
stal
9.30 x 2.90 x 1.40
żagle:50m2 (Genua, grot, bezan, fok sztormowy, spinaker)
waga: 6500kg
silnik:25KM diesel Mitsubishi
balast:2500kg żeliwo
koje: 4(+2)
radar JCB
navtex NASA
echosonda
lodówka Elektorlux 50l
UKF DSC
Tratwa 4os Plastimo Offshore
akumulator:2 x 120Ah
ogrzewanie Trumatic E 2400
autopilot Autohelm

*** Dodano ***



Załączniki:
DSC_0108 (Medium).JPG
DSC_0108 (Medium).JPG [ 39.58 KiB | Przeglądane 9428 razy ]
Komentarz: Aliflanke
aliflanke zdjęcie high (Medium).jpg
aliflanke zdjęcie high (Medium).jpg [ 58.19 KiB | Przeglądane 9428 razy ]

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2010, o 21:57 

Dołączył(a): 7 maja 2006, o 09:53
Posty: 391
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: Inland Skipper
Z przyjaciółmi mamy janmora 28, tango 780S i TES 678BT na Mazurach i opty 64 na Jeziorze Żywieckim.

_________________
Włodek Woźniak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2010, o 09:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Jak wszyscy to wszyscy, nasza "Włóczęga" też...


Załączniki:
w3(tres).JPG
w3(tres).JPG [ 118.89 KiB | Przeglądane 9397 razy ]
w3bis.JPG
w3bis.JPG [ 41.58 KiB | Przeglądane 9397 razy ]
w3.JPG
w3.JPG [ 83.22 KiB | Przeglądane 9397 razy ]

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2010, o 11:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2006, o 20:35
Posty: 844
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 47
Jaromir, super masz tego Cartera,
fajny kształt nadbudówki/bimini, powiedz mi tylko jedno, czy ja tam widzę 3 sztagi, czy to jakieś fały masz pociągnięte??
jeśli masz tam więcej niż jeden sztag powiedz jak wygląda zmiana halsu? sztagi są na tyle blisko siebie, że chyba jest problem z przejściem foka, czy genuy na drugi hals...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2010, o 13:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
kusza napisał(a):
Jaromir, super masz tego Cartera,
fajny kształt nadbudówki/bimini, powiedz mi tylko jedno, czy ja tam widzę 3 sztagi, czy to jakieś fały masz pociągnięte??
jeśli masz tam więcej niż jeden sztag powiedz jak wygląda zmiana halsu? sztagi są na tyle blisko siebie, że chyba jest problem z przejściem foka, czy genuy na drugi hals...


Dziękuję za miłe słowo, ale "Włóczęga" to będzie super, jak będzie więcej pływała a mniej stała...

- Nadbudówka a raczej bałtycka "szprycbuda", osłania zejścówkę dość skutecznie, ale widoczności do przodu to ona raczej nie poprawia :wink:
- To "coś" z rurek nierdzewnych za kokpitem na wspornik bimini nie mam zamiaru przerabiać, to konstrukcja podstawy do anten i solara, poza tym świetnie się tego można trzymać robiąc siku :lol: .
- Sztagi są dwa a inne liny widoczne to zapasowe fały, na koszu zaczepione.
Genia jest jedna, na owiewce sztywnego sztagu wewnątrz sztagu "głównego", więc w zwrotach to nie przeszkadza. "Główny" sztag "na zewnątrz" to ekstra zabezpieczenie, w końcu nie można być 100% pewnym co dzieje się w środku owiewki, bo tego na co dzień nie widać... A masztu to akurat warto być na 100% pewnym zawsze, więc podoba mi się to rozwiązanie. Żagli obecnie na zewnętrznym sztagu nie zapinam, będę pewnie zapinał super-lekką genię 120%, jak się jej dorobię - ale to będzie żagiel na przeloty w słabszych wiatrach a nie na robienie zwrotów :roll: Foczek sztormowy jest wolno-stojący i stawiany topenantą spinakerbomu - wyjście z metr nad salingami - więc zwrocić się z nim można do woli.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2010, o 13:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sie 2008, o 09:46
Posty: 167
Lokalizacja: Katowice
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: JSM, YMO
kusza napisał(a):
jeśli masz tam więcej niż jeden sztag powiedz jak wygląda zmiana halsu? sztagi są na tyle blisko siebie, że chyba jest problem z przejściem foka, czy genuy na drugi hals...


Pływałem kiedyś na jachcie typu albin vega z takim rozwiązaniem o jakim piszesz tzn na sztagu był roler z genua a na baby-sztagu plastikowa osłona.

Żeby się geuna nie zaczepiała sztagi trzeba było robić bardzo dokładnie.
Po kilku zwrotach "z wycieczką" kogoś na dziób nauczyliśmy się to tak robić żeby żagiel nie haczył.

Jednak wydaje mi się że żagiel zdecydowanie bardziej się niszczy przy takim rozwiązaniu.

_________________
take what you can. give nothing back. Jack Sparrow

Adam Janas


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2010, o 14:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2006, o 20:35
Posty: 844
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 47
Jaromir napisał(a):
...A masztu to akurat warto być na 100% pewnym zawsze...

całkowicie się zgadzam, dlatego mi się tak podoba, uwielbiam Cartery, za ich dzielność i niezawodność, większość moich rejsów robiłem na Carterach właśnie...
naprawdę Twoja Włóczęga robi wrażenie.
dzudzi napisał(a):
Pływałem kiedyś na jachcie typu albin vega z takim rozwiązaniem o jakim piszesz tzn na sztagu był roler z genua a na baby-sztagu plastikowa osłona.

Żeby się geuna nie zaczepiała sztagi trzeba było robić bardzo dokładnie.
Po kilku zwrotach "z wycieczką" kogoś na dziób nauczyliśmy się to tak robić żeby żagiel nie haczył.


dwa lata temu na Szponie (też Carter) miałem sztag wewnętrzny (baby sztag) nie przeszkadzał zbytnio przy zwrotach, natomiast u Jaromira chodziło mi o ten forsztag tuż przed rolerem, jest tak blisko sztagu, że nie byłoby mowy o zrobieniu zwrotu, bez zahaczenia o roler...
generalnie świetny pomysł z takim sztagiem, który nie niesie żagla, tylko całkowicie poświęca się stabilizowaniu masztu...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2010, o 15:08 

Dołączył(a): 18 sty 2010, o 18:25
Posty: 10
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: .
Bardzo piękne łódki , ale ja pozostanę przy swojej klasie , czyli przy Europie , postaram się zamieścić zdjęcia mojego u-boota.Mam nadzieję ,że ktoś tą klasę zna - dodam ,że w latach 1992-2004 była żeńską klasą olimpijską.Drugą łodzią jest 420.

Pozdrawiam


Załączniki:
Komentarz: Znak klasy Europa
Loggo.gif
Loggo.gif [ 114.36 KiB | Przeglądane 9559 razy ]
Komentarz: Puck
03.jpg
03.jpg [ 58.61 KiB | Przeglądane 9561 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2010, o 21:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 paź 2009, o 19:18
Posty: 294
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 63
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: -
Też się pochwale, a jak !:D

Castor POL 513- mahoniowy Haj, Zbudowany w okresie międzywojennym w niemieckiej stoczni Rassmusena.

Długość całkowita - 9,75 m
Szerokość - 2,02 m
Zanurzenie - 1,20 m
Pojemność brutto – 3,18 t
Pojemność netto - 0,95 t
Powierzchnia ożaglowania – 30 m2 (slup)

W chwili obecnej przeprowadzamy kapitalny remont Castora:)


Załączniki:
Castor.jpeg
Castor.jpeg [ 22.29 KiB | Przeglądane 9543 razy ]
Komentarz: Castor kiedyś...
Castor kiedyś.jpg
Castor kiedyś.jpg [ 16.56 KiB | Przeglądane 9543 razy ]

_________________
Kasia_Nadia_Szymańska
s/y Castor
s/y Karii
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2010, o 21:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2009, o 12:20
Posty: 79
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Aj... przepiękny!



Za ten post autor Kogut220V otrzymał podziękowanie od: pasza73
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 171 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL