Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 cze 2025, o 18:06




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 kwi 2010, o 11:59 

Dołączył(a): 3 kwi 2010, o 23:09
Posty: 3
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Mam silnik honda 2,3 kw nowy ostatnio odpalony 2 lata temu teraz nie moge go odpalic Jak wtrysne paliwo pod swiece to obruci pare razy to znaczy nie dochodzi paliwo.

Mam pytanie czy mam rozkrecac gaznik zaznacze ze silnikbyl tylko raz odpalony i exploatowany przez godzine.
Co moze byc przyczyną. Moze jakies sugestie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 kwi 2010, o 12:25 

Dołączył(a): 12 maja 2009, o 03:35
Posty: 24
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 1
moze plywak w gazniku sie zawiesił? niewiem nie znam sie(to tylko sugestie):P kiedys mialem jawe i tam mialem taki przypadek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 kwi 2010, o 14:22 
Witaj. podpada gaznik - czasem trzeba go trochę delikatnie"ostukać' . Piszesz nowy to pewnie 4 -sów i osobno olej a to już raczej serwis.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 kwi 2010, o 23:01 

Dołączył(a): 3 kwi 2010, o 23:09
Posty: 3
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
A moze podpowie mi ktos gdzie znajde wskazowki odnosnie podlaczenia elektryki silnika Suzuki DT 40.
Jestem nowy na forum i raczkujacy w internecie (juz swoje lata mam niestety).
Udalo mi sie recznie odpalic ten 40-o konny silnik ale nie wiem jak podpiac elektryke do akumulatora. Kable mam odciete 3 (brazowy, niebieski i zolto-jakistam) z moich obserwacji brazowy z niebieskim to plus a ten zolty to masa. Ale jak dotykam do akumulatora to nic, nawet iskrzenia. Silnik byl zdemontowany wiec nie wiem co gdzie jak podpiac. szukalem manuala ale znalazlem tylko spis elementow, czesci w pdfie, a moze ktos ma instrukcje obslugi takich silnikow, moze byc nawe po angielsku.
Taki serwice manual. Silnik jest z 92 roku

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2010, o 11:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
seahorse napisał(a):
Taki serwice manual.
Service manual, to chyba dużo Ci nie pomoże, ale mówisz - masz: http://store.brownspoint.com/pdf/DT40%2883%29.pdf

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa



Za ten post autor Maar otrzymał podziękowanie od: seahorse
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2010, o 18:37 

Dołączył(a): 7 lis 2009, o 18:03
Posty: 558
Podziękował : 68
Otrzymał podziękowań: 38
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
A propos pierwszego problemu:
Jeżeli paliwo nie będzie dochodziło, - świece po kilkakrotnym użyciu rozrusznika, bądż to ręcznego, bądż elektrycznego, - będą suche.
W tym przypadku faktycznie trzeba rozebrać gażnik i przedmuchać sprężonym powietrzem.
Zanim się jednak za to weżmiesz, weż drobny papierek ścierny np 340 - 400 i przeszlifuj platyny.
/młoteczek i kowadełko./ Te elementy lubią pokryć się niewidocznym nalotem tlenków a to niezły izolator. Można to sprawdzić ale trzeba we dwóch. Jeden ciągnie za rozrusznik a drugi patrzy na świecę - oczywiście trzeba ją wcześniej wykręcić, założyć "fajkę" , przytknąć do obudowy i obserwowac czy daje iskrę. Iskra musi być "mocna". Nie jakieś tam liche iskrzenie.
Uwaga! - świecę tzrymaj kombinerkami w izolacji bo moze Cię "kopnąć" - da się przeżyć
ale to niemiłe jest.
Pozdrawiam.
Andrzej P.



Za ten post autor starypraktyk otrzymał podziękowanie od: seahorse
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2010, o 20:29 

Dołączył(a): 10 sty 2006, o 16:15
Posty: 1155
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 46
starypraktyk napisał(a):
weż drobny papierek ścierny np 340 - 400 i przeszlifuj platyny.
/młoteczek i kowadełko./ Te elementy lubią pokryć się niewidocznym nalotem tlenków a to niezły izolator.

Honda 2,3HP wyposażona jest we tranzystorowy układ zapłonowy. Tranzystora szlifować bym nie radził :lol:
Jako dość stary praktyk w exploatacji tego silnika (od 2001 r włącznie do dziś, na Oriobnie pływającym z Warszwy na WJM i z powrotem, rokrocznie z wyjątkiem lat 2002 i 2006) przypominam sobie że też miałem poważny problem z zapłonem, w pierwszym roku użytkowania po wszystkiego dwóch tygodniach przerwy. Co więcej, odniosłem wrażenie że stracił kompresję. Położyłem to na karb tego że olej zdążył spłynąć z gładzi. Od tamtego czasu zawsze po dłuższej przerwie (np. na początku nowego sezonu) przed pierwszym pociągnięciem szarpanki solidnie "bełtam" silnikiem (wystrzegając się jednak kładzenia na niedozwolonym boku aby olej nie wypłynął) tak aby olej miał szanse dostać się na gładź. Od tamtej pory problemów z zapłonem nie dośwaidczyłem; po przerwie zimowej pali od drugiej lubh trzeciej pyty

Pozdrawiam
Tomek Janiszewski



Za ten post autor Tomek Janiszewski otrzymał podziękowanie od: seahorse
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2010, o 08:20 

Dołączył(a): 7 lis 2009, o 18:03
Posty: 558
Podziękował : 68
Otrzymał podziękowań: 38
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Jeżeli ten silnik ma tranzystorowy uklad zaplonu to nie ma równiez platynek.
A ja WYRAZNIE napisałem: szlifujemy PLATYNKI! - nic innego.
Dowcipasie jeden!
Andrzej P.

ps.
...... też dziadostwo sobie kupił! - bez platynek.



Za ten post autor starypraktyk otrzymał podziękowanie od: seahorse
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2010, o 08:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 sty 2010, o 11:23
Posty: 251
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 142
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: na kajak
starypraktyk napisał(a):

ps.
...... też dziadostwo sobie kupił! - bez platynek.

:D :D :D no własnie
Juras


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2010, o 12:20 

Dołączył(a): 7 lis 2009, o 18:03
Posty: 558
Podziękował : 68
Otrzymał podziękowań: 38
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
No to sobie pożartowaliśmy a teraz wypadało by poważnie bo przecież człowiek ma problem:
Ja nic na to nie poradzę. Bo mam platynki! Ale jak już ten problem rozwiązany zostanie, podejrzewam, że może ktoś będzie wdzięczny za opisanie przyczyn powyższego defektu co by ponownie tematu nie zakładać.
A i na wodzie może się /ta rada / przyda.
Andrzej P.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2010, o 14:44 

Dołączył(a): 3 kwi 2010, o 23:09
Posty: 3
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
dziękuje wszystkim za odpowiedzi. niestety w tym momencie muszę wyjechać i nie będę mial możliwości zając się tym silnikiem, najwcześniej w lipcu (może do tego czasu się namysli i sam odpali hehe)
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2010, o 20:36 

Dołączył(a): 9 gru 2009, o 21:05
Posty: 8
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
Przerywacz platynowy nie pokrywa się żadnym nalotem, a to dlatego, że materiał ten jest tak szleczetny, że nie wchodzi w żadne reakcje. Następnie nigdy, ale to ngdy nie wolno szlifować przerywaczy i innych styków papierem ściernym. Drobiny korundu z papieru pozostają wbite w wyniku ścierania styków i dopero takie styki źle łączą i palą się. Często styki wykonane są z twardych stopów srebra, ale i te wystarczy obejżeć i jeżeli nie są spalone lekko przemuć spirytusem.
Jeżeli chodzi o twój nie palący silnik to już sam stwierdziłeś, że nie dostaje paliwa, a więc sprawdzić czy poprawnie napełniany jest gaźnik, inaczej mówiąc czy w komorze pływakowej jest benzyna, jeżeli jest to wyczyścić gaźnik, a mam tu na myśli dysze oraz wszystkie kanaliki. Trzeba do tego mieć sprężone powietrz i cieniutkie sztywne odpowiedniej średnicy druciki. Zanużyć gaźnik w czystej benzynie najlepiej w ekstrakcyjnej i podłubać timi drucilami w kanalikach. Wcześniej jednak warto też sprawdzić samą benzynę bo po zimie dużo cennych składników zwyczajnie z niej odparuje. Zrób to,a silnik będzie chodził. Pozdrawiam - równiż staregopraktyka


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 187 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL