Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 4 sie 2025, o 10:24




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Sruba
PostNapisane: 18 mar 2010, o 14:41 

Dołączył(a): 18 mar 2010, o 14:30
Posty: 1
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Witam. Mam prototypową jednostkę pływającą, muszę dołożyć jej napęd. Na wale mam do 1000 obrotów, jednostka waży 3 tony i ma duże opory. czy ktoś wie jaka śruba byłaby optymalna żeby w miarę sprawnie sie przemieszczać. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Sruba
PostNapisane: 18 mar 2010, o 14:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
viewtopic.php?f=5&t=4367

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Sruba
PostNapisane: 18 mar 2010, o 17:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1230
Podziękował : 70
Otrzymał podziękowań: 734
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
jaromil napisał(a):
Witam. Mam prototypową jednostkę pływającą, muszę dołożyć jej napęd. Na wale mam do 1000 obrotów, jednostka waży 3 tony i ma duże opory. czy ktoś wie jaka śruba byłaby optymalna żeby w miarę sprawnie sie przemieszczać.


Jeszcze brakuje mocy silnika i przewidywanej prędkości ruchu. No i z czego wynikają te duże opory, jakiego są rzędu...

Po kolei: jak nie znamy mocy silnika, to w ogóle nic nie wykombinujemy. Oczywiście, można oszacować niezbędną moc na podstawie zakładanej prędkości i oporów.

Prędkość ruchu może być silnie ograniczona, np. przez wartość prędkości granicznej w pływaniu wypornościowym (czyli trzeba znać długość linii wodnej).

Opory ruchu można próbować oszacować (powierzchnia zmoczona, jakieś nieopływowe elementy pod wodą), poza tym czasem trzeba do nich dołożyć siły aerodynamiczne i wynikające z zafalowania, jeżeli zakładamy żeglugę pod silny wiatr i falę.

Czasem mamy też ograniczenie średnicy śruby, żeby gdzieś się zmieściła...

Dalej to już z górki (Colonel podał link do wątku z kalkulatorem wielkości śruby, on też potrzebuje mocy i prędkości...)

pozdrowienia

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 213 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL