Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 4 sie 2025, o 22:00




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 lis 2009, o 12:29 

Dołączył(a): 8 lis 2009, o 20:34
Posty: 44
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Witam . mam lawete zarejstrowaną i chce ją przerobic zeby można było przewozic (10 km) na niej Tango 780s. wiem ze musze ja przedłuzyc bo laweta ma 5 m długości i wykonac podpory zeby trzymały łódz. jak to zrobic. ma moze ktoś jakies plany albo zdjecia?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2009, o 15:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Przyczepa, przyczepą, ale holwanie ładunku powyżej 250 cm szerokości (a Tango 780 ma więcej) rodzi jeszcze inne problemy.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2009, o 19:25 

Dołączył(a): 8 lis 2009, o 20:34
Posty: 44
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Z holowaniem niema problemu posiadam E, pilota i zezwolenie też się załatwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2009, o 19:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Nie potrzeba pilota ani zezwoleń jeżeli sama przyczepa ma szer 2,50 m.
Wtedy może Tango wystawać i jest to zgodne z przepisami.
Temat przyczep był wielokrotnie i przy różnych okazjach wałkowany.

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2009, o 23:10 

Dołączył(a): 8 lis 2009, o 20:34
Posty: 44
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Nic nie znalazłem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2009, o 08:44 

Dołączył(a): 31 paź 2009, o 18:45
Posty: 6
Lokalizacja: Bartoszyce
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Witam
Jak chce Pan wodować łódź ,dźwigiem czy na slipie ? Pańska laweta jakie ma zawieszenie ,posiada resory czy wałki skrętne ?
Pozdrawiam Radek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lis 2009, o 20:13 

Dołączył(a): 8 lis 2009, o 20:34
Posty: 44
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Jacht bede wodował dżwigiem, laweta ma dwie osie na resorach .
zastanawiam sie czy łódke na przyczepie ustawić na rolkach czy może zamiast rolek użyc deski szerokiej na 25-30 cm, a zeby łódka stała prosto użyć podpór z desek od środka do tylniej czesci łodzi a w przedniej czesci uzyc pojedyńczych podpurek tak jak na foto .


Załączniki:
ggggg.JPG
ggggg.JPG [ 16.46 KiB | Przeglądane 10732 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2009, o 12:31 

Dołączył(a): 31 paź 2009, o 18:45
Posty: 6
Lokalizacja: Bartoszyce
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Witam
Robienie przyczepy na resorach jest bardziej skomplikowane (takie rozwiązanie jest zwykle wyższe , ale nie ma tendencji do podskakiwania ,w przeciwieństwie do wahaczy na gumach)
-Jeśli Jacht podnoszony będzie dźwigiem to rolki nie są potrzebne ,deska będzie bardziej skuteczna ze względu na większą powierzchnię .
-Boczne podpory z desek u mnie zdają egzamin.
- Trzeba jeszcze zabezpieczyć dziób w razie gwałtownego hamowania ( np http://www.szopeneria.pl/index.php?prod ... od_id=1875 ).
- Rozmieścić oczka na haki do zamocowania Jachtu .

Innym rozwiązaniem jest jeszcze oddzielny stelaż dopasowany do lawety samochodowej


Załączniki:
podstawka 1.jpg
podstawka 1.jpg [ 56.55 KiB | Przeglądane 10680 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2009, o 22:17 

Dołączył(a): 7 gru 2009, o 21:30
Posty: 5
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
cześć!
masz jeszcze jeden problem z długością, łódka ma 7,80 a przyczepa 5m a max długość na jaką może wystawać z tyłu za obrys przyczepy to 1,5 m nie wspomnę o światłach "na belce" przymocowanej do łodzi. Do przodu przed zaczep jej nie wyciągniesz nie ma miejsca, także jesteś w plecy jakieś 1,3m. Jeśli to tylko 10km to ładuj na wózek i módl się żeby policja nie stała.
Budowałem przyczepę podłodziową na wiosne coś tam mogę Ci doradzić jak byś chciał budować.
pozdrawiam zibi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 gru 2009, o 21:04 

Dołączył(a): 8 lis 2009, o 20:34
Posty: 44
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
witam. przyczepe przedłużyłem ma teraz 7 m jeszcze musze dorobic wysuwaną belke ze światłami ok 1 m, balast łodzi rozkłada się równo na osiach kół. teraz zastanawiam sie jak zamontowac deski co trzymają łódz jakie długie mają być, ile muszą mieć wsporników , w którym miejscu maja łódz podtrzymywać. czy 1 m szerokosci deski od deski może być. jutro dam zdjecie przyczepy w stadium budowy. p.s. policji na swojm terenie sie nie obawiam bo jestem od nich,


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2009, o 12:01 

Dołączył(a): 6 paź 2009, o 09:54
Posty: 20
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Przerobiłem lawetę - przedłużyłem dyszel, ale zostawiłem najazdy. Na nie położyłem cztery opony od Jelcza czy Stara, przywiązałem je normalnie linkami. Po zwodowaniu przypinam je na sztywno pasami, żeby na dziurach nie pozrywały linek i nie spadły. Miało to być rozwiązanie tymczasowe, ale sprawdziło się na tyle, że nie mam zamiaru zmieniać. Łódka leży na nich pewnie. Ponadto przez pół roku po zdjęciu opon mam normalną lawetę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lut 2010, o 23:39 

Dołączył(a): 8 lis 2009, o 20:34
Posty: 44
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Witam . Dziś wyciągnąłem lawete z pod śniegu i zaczynam ją dalej przerabiać. Elementy koloru czerwonego były dospawane.


Załączniki:
P1020551.JPG
P1020551.JPG [ 154.09 KiB | Przeglądane 10874 razy ]
P1020555.JPG
P1020555.JPG [ 150.71 KiB | Przeglądane 10874 razy ]
P1020552.JPG
P1020552.JPG [ 156.96 KiB | Przeglądane 10874 razy ]
P1020556.JPG
P1020556.JPG [ 62.95 KiB | Przeglądane 10874 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2010, o 18:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2009, o 12:08
Posty: 79
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 17
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz i sternik motorowodny
Ta część dospawana z tyłu do czego ma służyć?chyba tylko do niesienia świateł i numeru? a do tego nie potrzeba było aż takiej konstrukcji, a na tylne podparcie jachtu jest zdecydowanie za słaba.Sam także zbudowałem przyczepę pod Tango Family,holuję na niej swoją łódkę już 10 lat.Przyczepa jest pewnie o połowę krótsza od Twojej.Ale rozumiem że przeróbka stwarza pewne ograniczenia.Powodzenia w dalszej budowie.Wojtek

_________________
Wojtek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2010, o 19:27 

Dołączył(a): 8 lis 2009, o 20:34
Posty: 44
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Cala przyczepka i elementy dospawane są z profilu 10 na 4 cm gr 4 mm na tylniej cześci mają być swiatła i tablica rej. i moze podpory stabilizujące jacht. Czy mozesz przesłac pare fotek twojej przyczepy??


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2010, o 23:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2009, o 12:08
Posty: 79
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 17
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz i sternik motorowodny
Będzie trudno bo stoi na niej jacht i nie wiele widać.Ja mając lawetę nigdy bym jej nie przerabiał na tylko do przewozu jachtu a po prostu zbudowałbym najprostszy stelaż wzdłużny (kilka godzin pracy),który wraz z łodzią stawiałbym na lawecie.która w ten sposób mogłaby służyć nie tylko do przewozu jachtu.wszelkie przeróbki nie wychodzą zbyt ciekawie.Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę,że przy tej długości i obciążeniu będziesz prawie szorował tyłem po asfalcie przy każdej nierówności.A na tej dospawanej końcówce nie możesz stawiać podpory pod jacht - profil nie istotny,brak tam równoległego wzmocnienia.Poradż się jakiegokolwiek fachowca czy to co robisz zda egzamin.Wojtek

_________________
Wojtek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2010, o 09:34 

Dołączył(a): 8 lis 2009, o 20:34
Posty: 44
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Przeróbke widział znajomy diagnosta i według niego jest ok. po ustawieniu łodzi na przyczepce balast wew. powinien znajdowac sie równo nad kołami.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2010, o 20:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2009, o 12:08
Posty: 79
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 17
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz i sternik motorowodny
Dzisiaj pomierzyłem moją przyczepę-ma równo 5 m długości + wysuwana wg potrzeb, na ok 2 m tylna belka na numer i swiatła.Oczywiście dwie osie.Prowadzi się kapitalnie,ale jest na resorach (tylne Żuka) . z amortyzatorami olejowymi (Fiat 125 pewnie)-były kiedyś takie samochody.Jak już wspomniałem budowałem ją specjalnie pod Tango Family z silnikiem stacjonarnym-nie ważyłem ca 1800-2000 kg , natomiast waga przyczepy 450 kg.Piszę o tym dlatego ponieważ uważam że nie musiałeś aż o tyle przedłużać swoje,bo będziesz miał kłopoty na nierównościach.Pozdrawiam

_________________
Wojtek



Za ten post autor Wojtek F. otrzymał podziękowanie od: 1ariel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2010, o 22:15 

Dołączył(a): 8 lis 2009, o 20:34
Posty: 44
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Powiedz czy balast wew łódki masz rozłożony równo na osiach? Jakie zrobiłeś wsporniki do trzymania łódki? A z tyłem przyczepki to zobacze jak będę ustawiał na niej łódke na próbe , może go wtedy fleksem potraktuje i zrobie lekką wysuwaną konstrukcje z lampani. pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2010, o 22:52 
Witam wpadłem na ten wątek , wożę jachty zawodowo i mogę powiedzieć że na lawecie leżą dobrze. Ważne by podparcie przebiegało po kilu na długości szpary mieczowej , ja mam szerokie długie 3m deski i nakładam ile trzeba , łapię pasami do przyczepy.Tango będzie wadziło o; przednią galeryjkę i błotniki więc musi stać wyżej. Cztery podpory boczne około 2 m od osi , 4 pasy za knagi ( nie na okrętkę), skierowane do osi .Chyba nie masz przyciągarki na sztycy więc 1 pas dziób do dyszla . Ten tył to chyba odetnij . Pusta będzie bardziej manewrowa . listwę oświetleniową zrób zdejmowaną (woda) pod pasy wkładaj tekturę lub szmatki. Maszt najlepiej przyłapać do koszy a na środku wstępnie napiąć w dół , na dyszlu ok 100 KG


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2010, o 23:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2009, o 12:08
Posty: 79
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 17
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz i sternik motorowodny
Nie pisz jak rozkładam balast łodzi tylko łódke bo w końcu to integralna całość.Koniecznie musisz zrobić solidne mocowanie dziobu,na wysokości min.0.8-1 m ponad poziom przyczepy,w odległości poziomej od haka ok .20 cm,z ręczną wyciągarką (60-80 zł na allegro),którą dociągasz łódż po załadowaniu.To ważny element mocujący i pionizujący jacht na przyczepie.W odległości 310 cm od główki zaczepu mam pierwszą główną podporę ,składającą się z 8 gumowych rolek,tuż obok siebie,tworzących prostokąt o wym.20x35 cm,usytuowaną na pierwszej głównej poprzecznej belce nośnej,następna taka podpora jest oddalona 0 190 cm,czyli na końcowej poprzecznej belce nośnej przyczepy.Obie oczywiście w osi jachtu.Do tego jeszcze cztery typowe boczne podpory śrubowy,usytuowane na końcówkach tych dwóch belek nośnych,które tylko dodatkowo pionizują jacht bez funkcji nośnej.Cały ciężar łodzi opiera sie tylko na tych dwóch zespołach rolek.Ponieważ te dwie poprzeczne belki nośne mam uformowane w szeroką literę V,łódż leży stabilnie i praktycznie nie wymaga już zadnego dodatkowego mocowania.Ja zastosowałem rolki bo w pierwszy okresie użytkowania wodowałem na slipach,okazało się to jednak trochę trudne przy takiej masie łodzi i teraz tylko dżwigiem.Rolki można zastąpić innym ale trochę elastycznym ,odpowiednio wyprofilowanym materiałem,np płytą gumową o grubości min.4-5 cm.Nigdy deską o której wspominasz.Po takim rozstawieniu podpór ciężar na dziobie mam ok 60 kg.Z wzdłużnych 2 profili,na których leżą te dwie belki nośne,wysuwam lekką metalową poprzeczkę z numerem i światłami.Tak to wygląda w opisie a zdjęcia to chyba dopiero jak zdejmę plandekę czyli za miesiąc,ale w tym czasie to pewnie będziesz już kończył swoją.Pozdrawiam.

_________________
Wojtek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2010, o 20:31 
Wojtku , wszystko ok , ale nie możesz podawać gotowych wymiarów podpór bez podania odległości od zaczepu do środka (międzyosi) . Rolki są b-dobre . Sztyca z przyciągarką też lecz do przewozu okazjonalnego chyba szkoda pracy i kasy. 1 ariel , środek cięzkości tanga sport wypada gdzieś 130 - 160 cm za masztem . Pierwszy raz musisz to ustalić 50-100 kg na haku , tylną belkę dobrze przywiązać linką do okucia steru .Czasem można trochę balastować "ruchomościami" ale na naszych drogach wszystko ciasno i poowijane .NO to w drogę :wink:


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2010, o 22:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2009, o 12:08
Posty: 79
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 17
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz i sternik motorowodny
Jak wynika z tego co pisze Ariel przyczepę przerabia na podłodziową więc ma służyć chyba tylko jego łodzi a nie "okazjonalnie".Podane przeze mnie wymiary są sprawdzone i dot.przyczepy budowanej konkretnie pod Tango, a taką łódż ma Ariel.Ty wozisz różne łodzie więc to zupełnie co innego.Uważam że to co nazywasz sztycą musi być na każdej przyczepie do przewozu łodzi,to sprawa także bezpieczeństwa przy hamowaniu wzgl.ew.kolizji - jacht miażdży samochód holujący.Zapomniałem jedynie dodać że osie mojej przyczepy są dokładnie między poprzecznymi belkami nośnymi.Pozdrawiam Wojtek

_________________
Wojtek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2010, o 23:04 
Witaj Wojtek ,ważny wymiar od zaczepu do środka osi , bo widać że Ariel przedłużył (dyszel) i może być inaczej niż u ciebie . Pozdro


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2010, o 17:41 

Dołączył(a): 19 lut 2009, o 21:08
Posty: 532
Lokalizacja: łowicz
Podziękował : 38
Otrzymał podziękowań: 18
Witam.
Ja tak przy okazji,pisałeś marekkvk że wozisz łodzie zawodowo?a skąd jesteś?

_________________
Marek Gruhn


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2010, o 19:19 
Zielona Górahttp://www.impol-boote.de/


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2010, o 19:24 

Dołączył(a): 19 lut 2009, o 21:08
Posty: 532
Lokalizacja: łowicz
Podziękował : 38
Otrzymał podziękowań: 18
Daleko,szkoda

_________________
Marek Gruhn


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 215 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL