Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 cze 2025, o 20:03




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 paź 2009, o 09:46 

Dołączył(a): 16 paź 2009, o 09:40
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Nowicjusz
Witajcie. Założyłem ten temat ponieważ chciałbym Was poprosić o pomoc w ustaleniu jaki to silnik.
W ostatni weekend pojechałem z kolegą na mazury żeby wyciągnąć jego jachcik z wody. Po drodze wspomniał coś o silniku spalinowym, że ma taki jeden niepotrzebny a w związku z tym, że na wiosnę chcę wystartować z budową własnego jachciku udało mi się od niego ten silnik zdobyć. Nie był on używany od dłuższego czasu a jago optyka też nie jest najlepsza. Silnik używany był przy motorówce ze sklejki, lecz została ona sprzedana bez silnika. Przywożąc go do domu chciałem zobaczyć czy w ogóle działa i tu zaczął się problem ( być może dla tego że nie mam doświadczenia z silnikami spalinowymi). W ogóle nie działa mi szarpak, nie wyciąga się, próbowałem różnych ustawień tych dźwigni lecz w żadnej pozycji szarpak nie działał. Może wiecie czy jest to spowodowane. Silnik jest podobno 25 konny, lecz nie mogę odczytać z jego tabliczki znamionowej ani mocy ani producenta, więc może na podstawie zdjęć pomożecie mi dojść jaki to jest silnik, producent, ilu konny, 2 czy 4 sów, czy ma rozrusznik, alternator, itp. Poniżej zamieszczam jego zdjęcia. Za wszystkie informacje serdecznie dziękuje. Aha no i jeszcze jedno, silnik podobno 2 lata temu miał przeprowadzony kapitalny remont. Napiszcie czy coś jest zepsute i czy warto to naprawiać no i może jak wymienić olej w nim, i jakiś przegląd zrobić, czym pomalować, itp. Jego długość całkowita to około 120 cm. Jest na 100 % dwucylindrowy. Ta plama pod śrubą na zdjęciach to nie ze śruby.


Za wszystkie informację serdecznie dziękuję.

Oto i fotki: (przepraszam że same linki ale inaczej nie działają fotki)

http://zapodaj.net/af9d96bec26d.jpg.html
http://zapodaj.net/acec7277e43c.jpg.html
http://zapodaj.net/fd93156c3788.jpg.html
http://zapodaj.net/e16a9aab5eaa.jpg.html
http://zapodaj.net/9355dffd263b.jpg.html
http://zapodaj.net/99ec1bfcd17d.jpg.html
http://zapodaj.net/4a9375d3f72b.jpg.html
http://zapodaj.net/4a9375d3f72b.jpg.html
http://zapodaj.net/14cc774b91e7.jpg.html


Tak jak pisałem wcześniej śrubą mogę kręcić, gdy "przełącznik" od biegów( chyba od biegów ) jest przełączony do góry śruba nie kręci się w żadną stronę, ma tylko nie wielki tuzy w każdą stronę. Gdy po środku to kręci się bez problemowo w obydwie strony a gdy do dołu kręci się w jedną ale trykocze przy kręceniu. Kołem zamachowym nie mogę kręcić.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2009, o 17:24 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Może pomogłoby komuś odgadnąć typ silnika gdybyś zamieścił większe zdjęcia? Te które są obejmują małe detale, ciężko się zorientować które miejsce silnika jest sfotografowane, a na dodatek są w kiepskiej rozdzielczości. Spróbuj zrobić zdjęcia dookoła, w dalszym planie (żeby całość silnika było widać), ale też i w dużo większej rozdzielczości, żeby można było się przyjrzeć dokładniej.

Silnik wygląda na starszy, więc pewnie bardziej dwusuw niż cztero, ale to tylko strzał na podstawie jego wieku, a nie szczegółów budowy. Skoro nie chce kręcić, to może być kwestia tylko mechanizmu linki-szarpaka, a mogły i tłoki się "zastać" w cylindrach, zwłaszcza jeśli silnik stał nie odpalany i nie konserwowany.

W ogóle, o ile dobrze zrozumiałem, masz silnik, ale:
1. nie wiadomo w ogóle co to za silnik (nawet dwusuw czy czterosuw) i właściciel poprzedni też tego nie wie
2. stał przez dłuższy czas nieużywany, a przedtem miał remont
3. coś jest nie tak skoro ciągnięcie za szarpankę nie działa.

Ja bym po prostu go rozebrał, przynajmniej zdjął głowicę. Będziesz miał pewność co do rodzaju silnika, obejrzysz co to za remont (czy na pewno kapitalny) był przeprowadzony, czy się nie zapiekły tłoki i sworznie, w jakim w ogóle stanie jest maszyna po tym czasie.

Wersja minimum to zdemontowanie i sprawdzenie szarpanki, nafta do cylindrów na rozruszanie, instalację elektryczną prześledzić po przewodach (zlokalizujesz rozrusznik itd.), wymiana płynów i filtrów.

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2009, o 22:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:22
Posty: 1910
Podziękował : 235
Otrzymał podziękowań: 118
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wydaje mi się, że to polski silnik DE 25, produkowany w Dębicy. Przewaliłem w Internecie sporo, ale na podobieństwo tylko coś takiego znalazłem.
Wietierok to nie jest, Moskwa też chyba nie, jeszcze szukałem w Niesobach, ale tego to już w ogóle, jeśli chodzi o zdjęcia nie znalazłem i tak mi te Twoje fotki trochę DE przypominają. Ale jeśli do jakiś inny demolud, np: bułgar czy rumun to nie jestem Ci w stanie pomóc.

_________________
Lubię robić rzeczy, na których się nie znam, zresztą jak większość ludzi w naszym kraju" :) By Filip Jaślar - polski skrzypek, członek Grupy MoCarta
e sławek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2009, o 09:02 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Byłby to jakiś trop, bo miałem to samo pierwsze skojarzenie. Nie chciałem pisać, bo pewności żadnej, ale skoro i Sławkowi się nasunęło to może coś w tym jest.

Pamiętam, że silnik miał właśnie charakterystyczną białą pokrywę i był pierońsko ciężki. Służył jako napęd w omedze przerobionej na motorówkę :) Właściciel określał ten silnik jako "dęba" albo "nowa dęba", może to pomoże w szukaniu.

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2009, o 09:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
gf napisał(a):
Byłby to jakiś trop, bo miałem to samo pierwsze skojarzenie. Nie chciałem pisać, bo pewności żadnej, ale skoro i Sławkowi się nasunęło to może coś w tym jest.

Pamiętam, że silnik miał właśnie charakterystyczną białą pokrywę i był pierońsko ciężki. Służył jako napęd w omedze przerobionej na motorówkę :) Właściciel określał ten silnik jako "dęba" albo "nowa dęba", może to pomoże w szukaniu.


To???
http://www.fotodeba.eu/displayimage.php?album=83&pos=14

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2009, o 12:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:22
Posty: 1910
Podziękował : 235
Otrzymał podziękowań: 118
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Przeszukując Internet też natknąłem się na zdjęcie Jaromira. Ale jeszcze sobie przypominam, że DE miał rozszerzenie 26 a nie 25 jak napisałem sugerując się mocą podaną przez sewera.

_________________
Lubię robić rzeczy, na których się nie znam, zresztą jak większość ludzi w naszym kraju" :) By Filip Jaślar - polski skrzypek, członek Grupy MoCarta
e sławek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 paź 2009, o 18:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:22
Posty: 1910
Podziękował : 235
Otrzymał podziękowań: 118
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jaromir napisał(a):
...
To???
http://www.fotodeba.eu/displayimage.php?album=83&pos=14" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Ten wygląda trochę inaczej, ale też i podobny, kapelusze :wink: na tych silnikach też mogły być różne w różnych okresach.

_________________
Lubię robić rzeczy, na których się nie znam, zresztą jak większość ludzi w naszym kraju" :) By Filip Jaślar - polski skrzypek, członek Grupy MoCarta
e sławek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 paź 2009, o 19:52 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jaromir napisał(a):

Szczerze powiedziawszy to nie mam pewności, bo widziałem (i niosłem) ten silnik kilka lat temu, a na zdjęciu niewiele widać. Może to i to :)

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 paź 2009, o 20:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2006, o 20:59
Posty: 76
Lokalizacja: warszawa
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 4
Napewno D25,koło zamachowe bez zębatki i dżwigienka zmiany biegów obok ssania pracująca w pionie,ogólnie już chyba nie warto się w tym grzebać :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 paź 2009, o 14:20 

Dołączył(a): 16 paź 2009, o 09:40
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Nowicjusz
Dzięki panowie za odpowiedź. Chyba faktycznie lepiej przy tym się nie grzebać, tym bardziej że nie mam doświadczenia w silnikach. Poszukam kupca na ten silnik i lepiej dołożę i kupię jakiś inny używany bądź też elektryczny.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 paź 2009, o 17:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
sławek egert napisał(a):
DE 25, produkowany w Dębicy

W Nowej Dębie, w Dozamecie - supertajnej fabryce zbrojeniowej. :)
sewer napisał(a):
Chyba faktycznie lepiej przy tym się nie grzebać

Słuszna decyzja.
One nigdy nie cieszyły się dobrą opinią.A w dodatku, teraz są ogromne problemy z częściami do nich.

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 paź 2009, o 15:26 

Dołączył(a): 16 paź 2009, o 09:40
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Nowicjusz
A moglibyście mi panowie doradzić za ile mógłbym sprzedać taki silnik ??
No i jaki silnik elektryczny wybrać do motorówki ze sklejki ( 4,5m długości, 1,8, szer.) chodzi mi o rekreacyjne pływanie na rybki, opłyniecie jeziora ( pow. 350 hektarów). Mam pożyczony silnik Minn Kota Endura 46 lbs, lecz on jako tako sprawuje się, szukam czegoś nieco mocniejszego.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2009, o 23:26 

Dołączył(a): 7 lis 2009, o 18:03
Posty: 558
Podziękował : 68
Otrzymał podziękowań: 38
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Jeśli 45lbs jest Ci za mało, kup 54lbs. Niby niewiele różnicy ale jednak.
za niewielkie pieniądze kupisz już "spalinówkę" - taką 4 -6kM. Ale to hałasuje i nie wszędzie można wtedy pływać.
A na ryby nie ma jak elekpstrycznie.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2010, o 09:53 

Dołączył(a): 26 kwi 2010, o 08:48
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Silniczek z Nowej Dęby!!! :-)
Najprawdopodobniej DE 25.

Pozdrawiam
Milivoj


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 167 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL