Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 17 cze 2025, o 19:48




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 27 kwi 2010, o 17:02 

Dołączył(a): 27 kwi 2010, o 16:58
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Brak
Witam. Moim celem na te wakacje a nawet jeszcze na kwiecień jest kupno jachtu Venus. Będzie to mój pierwszy jacht. Tu więc zwracam się o pomoc do was. Na co zwrócić uwagę przy kupowaniu i oglądaniu żeby nie zostać oszukanym? Jakie miejsca są najczęściej uszkodzonymi miejscami w łodziach itp. Prosze o odpowiedzi z góry dziękuje :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 kwi 2010, o 17:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Najważniejsze na co powinieneś zwrócić uwagę, to IMHO na to, żeby kolega/znajomy, który pojedzie razem z Tobą oglądać łódkę znał się na tym bardziej niż Ty :-)

A tak na poważnie, to kupujesz wieloletni jacht w którym wszystko, ale to dokładnie wszystko - od laminatu, poprzez zabudowę, okucia, takielunek, po żagle i materace może być w bardzo dobrym lub bardzo złym stanie.

Wszystko jest kwestią stosunku kwoty jaką musisz za ten okręt zapłacić i wielkości napraw, które będziesz musiał przeprowadzić.

A w temacie, to mam nadzieję, że forumowi szkutnicy zaraz Ci pomogą merytorycznie.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 kwi 2010, o 18:37 
Witaj ,może nie z branży szkutniczej ---, w venuskach często były problemy z mieczem-- sprawdzić , I tak jak "przedpiśca" -- Kupujasz stary ( uzywany to nie znaczy że zły jacht) - zaproś kolegę do oględzin
Venus to spokojny jacht , raczej ciężki , większe zanurzenie . A to i większa przyczepa , i raczej żeglowanie za innymi , ale też większa dzielność . Trudno ocenić czy dobry na 1 łódkę , jeśli już to ważne --sprawdz laminaty(osmoza) z resztą pewnie dasz radę - . Kwestia ceny --bez kom-- ale w Niemczech mają swoją cenę .


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 kwi 2010, o 19:12 

Dołączył(a): 27 kwi 2010, o 16:58
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Brak
A mógłby ktoś doradzić jak sprawdzić osmoze? Bo to poważny mankament.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 kwi 2010, o 19:27 
W naszych "szerokościach " to raczej nima''' wiekszość łodzi jest slipowana na zimę . Ale objawia się minn-- bąbelki na żelkocie "farbie" miękkie miejsca w laminacie - (sprawdzane np kciukiem) . Generalnie łodzie "z tamtych lat" są wykonane poprawnie ( laminaty ) . Zabudowa była uboga więc i wymagać nima co . :wink: :wink:


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 kwi 2010, o 21:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Marek, ja się na "ciężkich pracach z piłą, dłutem, młotkiem i pędzlem" nie znam zupełnie, ale akurat osmozę, to we własnej śródlądowej łódce prawidłowo zdiagnozowałem i...
a) nie był to wielki problem dla Marka Tumińskiego (i pracowników jego warsztatu szkutniczego), gdy poprosiłem ich o pomoc :-)
b) nie był to taki wielki problem dla kieszeni (aczkolwiek nie było to też takie pstryk palcami)
c) @Majasiek może własnoręcznie poświadczyć, że od chyba już pięciu lat nie ma problemów z bąblami

A tak poza tym, to IMHO osmoza jest lekko wyolbrzymionym problemem. Większy kłopot to jakieś pęknięcia dna w okolicach połączenia falszkila z dnem np.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2010, o 21:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 mar 2009, o 22:44
Posty: 185
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
W jachtach typu Venus największym problemem są te obustronnie oblaminowane sklejki w kabinie w większości jachtów "pełnoletnich" a Venuski młode nie są tych sklejek praktycznie nie ma tzw sucho-gnicie a do tego wilgoć i pozostaje mokre próchno trzymające się laminatu .
Zaczynają się schody jak chcemy to naprawić gdyż jest to praca dla koneserów którzy kochają swoją łódkę i nie chcą się z nią rozstać . Czy ktoś dzisiaj robi kapitalny remont (z odbudową) samochodu marki Fiat 125 lub nawet Poloneza ?
Odbudowa starej łódki to większe i koszty i robocizna niż zabudowa nowego kadłuba ! ! !
Ile to już razy byłem zapraszany po poradę do "entuzjastów" którzy rozebrali łódkę do remontu i robią to już kilka lat .Zawsze jest mi przykro doradzać ludziom wpuszczonym w maliny przy kupnie starego jachtu.
Ale zdarzają się cacuszka tak jak zadbane stare samochody (sam jeżdżę 25 letnim Mesiem)
Jak osobiście nie zobaczysz ,nie popukasz i ostukasz,to lepiej nie bierz .
Powodzenia w zakupie

_________________
Pozdrawiam
"Stary" szkutnik

www.szkutnik.bydgoszcz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2010, o 07:07 

Dołączył(a): 7 lis 2009, o 18:03
Posty: 558
Podziękował : 68
Otrzymał podziękowań: 38
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Istnieje jeszcze jeden sposób, by się nie "nadziać" na złoma gdy się samemu nie ma doświadczenia.
A ten sposób - to umówić się z "szkutnikiem" i wespół w zespół cacuszko obejrzeć.
Nawet jeśli trza będzie Janusza parę kilometrów podwieżć, zawsze to wyjdzie taniej aniżeli
póżniejsza naprawa że o czasie straconym na żeglowaniu nie wspomnę.
Co oko fachowca to oko fachowca.
Pozdrawiam życząc owocnej współpracy
Andrzej P.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 204 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL