Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 12 cze 2025, o 12:47




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 lip 2010, o 21:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
No właśnie nie wiem jak to nazwać. Zaproponowano mi użycie czegoś takiego, to jest ponoć element konstrukcyjny używany przy budowie wielokadłubowców (grodzie) a ja nie jestem w stanie nawet wytropić nazwy tego, nie mówiąc o cenie czy możliwościach zakupu. Sądząc po forum pbo i ybw nie tylko ja mam z tym problem - ale może wiecie o co chodzi a przynajmniej znacie nazwę handlową tego?

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2010, o 21:54 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
Wydaje mi się że coś podobnego, stosują czasem na mebelki w przyczepach kempingowych.
Może tam warto poszukać??
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2010, o 22:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
nie stosują. Przynajmniej nie tutaj :( *


*Moniia co to w caravan home (czyli czymś pośrednim między przyczepą a domem) właśnie siedzi, bo to jej dom jakby ;)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2010, o 22:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Pewnie chodzi Ci o coś takiego z rdzeniem z divinycellu?
http://www.nauticexpo.com/prod/van-styn ... 03833.html
http://plywood.boatbuildercentral.com/products.php?id=8
Może coś znajdziesz?

_________________
Zbyszek



Za ten post autor boSmann otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2010, o 22:21 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1375
Podziękował : 172
Otrzymał podziękowań: 463
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Lamiplast robił takie plyty ,były stosowane do drzwi ale do jachtow też by były super a widziałem pokryte fornirem ,grubosć ok 2cm ale może robili i inne ,gięte też. .Właściciele to żeglarze to chętnie doradzą \0227836637\,specjalizują się w płetwach sterowych .
Michał

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze


Ostatnio edytowano 22 lip 2010, o 22:33 przez Michal, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2010, o 22:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
boSmann napisał(a):
Pewnie chodzi Ci o coś takiego z rdzeniem z divinycellu?


Może, ponoć z Airex-u.. nie wiem, sprawdzę. Producent Airexu się wypiera znajomości...

*****

No i jest. Nida Core lub Nidaplast (to to samo, tylko w różnych krajach). Rzeczywiście, wygląda zachęcająco tam gdzie nie ma zbyt wielkich obciążeń. Masa o połowę niższa od sklejki.. I cenowo wychodzi calkiem znośnie.

dla zainteresowanych najlepsze co na razie znalazłam (szczególnie pierwsze):
http://www.cfsnet.co.uk/acatalog/Nidapl ... _Core.html
http://www.compositesworld.com/articles ... -laminates

Aha... Hau hau hau... odszczekuję to co powiedziałam o przyczepach, miałeś rację, trafiłam na kilka for gdzie dyskutowano o użyciu tych płyt przy konstrukcji "home-made" przyczep...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lip 2010, o 00:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Takie typowo konstrukcyjne znajdziesz -> http://www.georgus.de/
Okładki 4 mm (teak, khaya lub mahoń) rdzeń z Divinycellu, mają dwie grubości 18 (4/10/4) i 23 (4/15/4). One zdaje się mają też atest GL

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lip 2010, o 19:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
Z tego co wiem to Gienek wykorzystał w swoich konstrukcjach tzw. przekładkę na hereksie czyli laminat-herex-laminat. Może o to chodzi :?:
Tutaj link do materiału: http://www.kalinowscy.pl/herex.html

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lip 2010, o 22:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Herex czy airex ma w ofercie wielu dystrybutorów.
Monia szuka raczej czegoś takiego http://www.sklejkajachtowa.pl/sklejki/specjalne

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2010, o 23:36 

Dołączył(a): 22 lis 2010, o 23:06
Posty: 1
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witam;)
Na wstępie chciałbym uprzedzić ze żaden ze mnie żeglarz i nie dobrze mi się robi jak mnie kołysze na fali, ale moje losy tak się potoczyły ze wylądowałem w Norwegii i pracuje w małej stoczni zajmującej się produkcja, łodzi metoda sandwich.

W pierwszej kolejności wykonuje się stelaż, jak na zdjęciu –

http://img38.imageshack.us/img38/4252/p1010676c.jpg ,

i na nim wykleja się kadłub z pianki typu AIREX. Pianka ma ta zaletę ze jest bardzo lekka, wytrzymała, i łatwo poddaje się obróbce (wystarczy ostry nóź do ciecia i papier ścierny do szlifowania aby nadać porzadany kształt). Po wyklejeniu, oszlifowaniu i oczyszczeniu kadłuba z kurzu, można zabrać się do laminowania.

Na zewnętrzna powłokę kadłuba w firmie używamy 2 warstw tkaniny rowingowej, oraz jedna warstwę maty szklanej.

Namaczamy piankę żywica, a następnie nakładamy tkaninę i ja również namaczamy;)
Po namoczeniu pierwszej tkaniny, używając specjalnej rolki metalowej, wałujemy tkaninę pozbywajac się powietrza oraz dokładnie układamy tkaninę na kadłubie. Z pozostałymi warstwami postępujemy tak samo. Nie zaleca się nakładania 3 warstw a następnie wałkowania gdyż przy dużych powierzchniach istnieje ryzyko ze pierwsza położona warstwa zacznie twardnieć i nie
będziemy w stanie się pozbyć bąbli powietrza i ułożyć odpowiednio tkaniny. Do namaczania żywicą używamy zwykłych wałków malarskich - które są najlepsze do ręcznego laminowania - pędzlem tez się da, ale to mordęga, jeżeli przyjdzie nam nakładać matę na ścianach lub sufitach:)

Po zastygnięciu, laminat szlifuje się , a następnie nakłada szpachel w celu wyrównanie nierówności i oczywiście maluje:)

Na wewnętrzną stronę kadłuba używamy jedna warstwę tkaniny , oraz jedna warstwę maty szklanej.
Jak widac proces produkcji ta metoda nie jest skaplikowany;)

Mam nadzieje ze komuś to cos pomoże;)


Parę zdjęć z mojej pracy:)


http://img529.imageshack.us/img529/4549/p1010698b.jpg
http://img813.imageshack.us/img813/3360/p1010703.jpg

a to efekt końcowy:)

http://img834.imageshack.us/img834/1852/img0044y.jpg
http://img408.imageshack.us/img408/1456/img0038ee.jpg


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2010, o 23:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Dzięki, ale wiem jak one są robione :) z płytami o które pytałam, ma to tylko ten związek że też przekładka...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: mazok i 215 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL