Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 27 kwi 2024, o 13:31




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 sie 2010, o 13:23 

Dołączył(a): 9 lip 2010, o 14:17
Posty: 7
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Na wstępie chciałbym się przywitać z Wami..

WITAM


Mam taki problem:
jestem szczęśliwym posiadaczem 420, która aktualnie jest w trakcie remontu gdyż chcę ją podarować dziecku na urodziny, dla siebie zakupiłem 470 za śmieszne pieniądze i pojawił się problem z transportem dwóch łódek naraz.
W związku z zaistniałą sytuacją poszukuję jakiś zdjęć przyczep przystosowanych do transportu DWÓCH żaglówek klasy 470, najlepiej jedna nad drugą.
Przyczepę już posiadam jest to zwykła platforma o wymiarach skrzyni ładunkowej 5,2 na 1,4 i bardzo niskiej burcie, ale za chińskiego luda nie mogę sobie wyobrazić jak taki stelaż można by wykonać. Kiedyś coś takiego widziałem ale już niestety nie pamiętam jak to wyglądało.

z góry dzięki za pomoc i sugestie

pozdrawiam

Jarek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sie 2010, o 13:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16809
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4110
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Kiedyś widziałem coś takiego: Do burt platformy, w równych odstępach były zamocowane (przyspawane) po 3, albo 4 sztyce ze stalowego profilu. Pomiędzy nimi rozpięte pasy, na których wisiały, jedna nad drugą, ze trzy łodzie klasy 470. Zdaje się, że górą te boczne sztyce były ze sobą połączone. Nie mam niestety zdjęcia, bo nie miałem możliwości zrobić fotki, która by wiele wyjaśniła.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sie 2010, o 13:53 

Dołączył(a): 22 sty 2010, o 12:36
Posty: 21
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: bez
Moze cos takiego


Załączniki:
preview_145881_1.jpg
preview_145881_1.jpg [ 66.49 KiB | Przeglądane 7158 razy ]
Double%20Stack%202.jpg
Double%20Stack%202.jpg [ 85.69 KiB | Przeglądane 7158 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sie 2010, o 17:30 

Dołączył(a): 7 lis 2009, o 18:03
Posty: 558
Podziękował : 68
Otrzymał podziękowań: 38
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
W zasadzie zbudowanie takiej przyczepki jest w zasadzie idiotycznie proste.
O wiele trudniejsze /podejrzewam / będzie jej zarejestrowanie.
Chodzi mianowicie o to, że bez problemów zarejestrujesz przyczepkę o DMC - 750kg.
Powyżej tej DMC, u mnie w Częstochowie wymagają badania spawów przsez instytut spawalnictwa.
Jeśli jesteś w stanie ten problem przeskoczyć, mogę podpowiedzieć jak taką przyczepę zrobić.
Problem jednak polega na tym, że nie umiem zamieścić tu schematu.
Znaczy, jeśli podpowiesz krok po kroku co należy kliknąć i gdzie mogę Ci podać ideowy schemat jak ten problem rozwiązać.
A mówię, jest dziecinnie prosty.
Andrzej P.

ps.
Mam rysunek - schemat/zasada działania. Szczegóły sobie dopracujesz samemu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sie 2010, o 17:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16809
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4110
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
starypraktyk napisał(a):
O wiele trudniejsze /podejrzewam / będzie jej zarejestrowanie.
Chodzi mianowicie o to, że bez problemów zarejestrujesz przyczepkę o DMC - 750kg.
Powyżej tej DMC, u mnie w Częstochowie wymagają badania spawów przsez instytut spawalnictwa.

Myślę, że jak się sprytnie policzy konstrukcję przyczepki i doda dwie łódki klasy 470, to się całość zmieści w 750 kg

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sie 2010, o 17:59 

Dołączył(a): 7 lis 2009, o 18:03
Posty: 558
Podziękował : 68
Otrzymał podziękowań: 38
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Wiesz "robuś", - ja tam inżynierem od budowy maszyn nie jestem.
W związku z tym. wolę nie liczyć na moje obliczenia i zakładam zawsze oczko więcej co by mi się cuś nie urwało.
Dlatego moje dotychczasowe przyczepki może do filigranowych było by trudno zaliczyć, ale za to nigdy mnie w trasie nie zawiodły. Tak jak i intuicja przy ich konstruowaniu.
Zresztą, ja stwierdziłem, że podam gościowi sposób/ ideę do jej budowy.
A jeżeli kolega posiada np. w rodzinie zaprzyjażnionego inżyniera, który mu to ustrojstwo policzy,
np. za dobry koniak, to już jego fart.
Ja na kartce narysowałem zasadę działania jak i budowy "piętrowej przyczepy".
W/g tego projektu, moim zdaniem możliwe jest samodzielne za i wyładowanie oraz oczywiście przewóz dwóch łódek pod warunkiem, że ich ciężar nie przekroczy tych 450 - 500kg.
Tylko ja nie umiem tego rysunku na tym cholernym portalu zamieścić.
Andrzej P.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sie 2010, o 18:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16809
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4110
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
starypraktyk napisał(a):
W/g tego projektu, moim zdaniem możliwe jest samodzielne za i wyładowanie oraz oczywiście przewóz dwóch łódek pod warunkiem, że ich ciężar nie przekroczy tych 450 - 500kg.

470-ka i 420-ka (razem) z pełnym wyposażeniem nie będą ważyły więcej niż 400 kg.

___
PS: W temacie dołączenia pliku z obrazkiem do odpowiedzi na forum: jest tutaj taka opcja pod okienkiem wpisywania wiadomości i tam dołącza się np. skany rysunków, albo zdjęcia, ale muszą one spełniać konkretne warunki, co do wielkości pliku i jego rozszerzenia. Musisz skorzystać z tych informacji i możliwości, które są dostępne, lub zapytać na priv któregoś z adminów.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sie 2010, o 08:55 

Dołączył(a): 9 lip 2010, o 14:17
Posty: 7
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Dzięki za szybką reakcję i podpowiedzi..

Cały myk polega na tym ze mam już przyczepę-platformę o wymiarach skrzyni ładunkowej wewnątrz 5,2x1,4 i burcie wysokości 20-25 cm, zarejestrowaną na dmc 750 a zabierze dużo więcej i kombinuje jak ja przerobić/dostosować do przewozu dwóch łódek. aktualnie jak jest na niej położona 420 to wystaje około 10 cm z każdej strony na boki ].. pomysł wstępny jest taki że na dole leży 470 a nad nią 420 bo lżejsza tylko właśnie nie mam pomysłu jak to łoże założyć/zmontować co by wszystko sztywne było i nie zostało gdzieś na drodze lub nie wjechało na auto, a zarazem żeby nie było za wysokie żeby w miarę mieściło się w obrys auta na wysokość.. a widziałem już takie rozwiązanie gdzieś kiedyś tylko nie za bardzo pamiętam jak to wyglądało.. co do wytrzymałości spokojna sprawa poradzę sobie z tym, natomiast brakuje mi jakiejś koncepcji którą można by rozwinąć..

A ten rysunek masz na kompie? jeżeli tak to wyślij mi go na maila notie@wp.pl a ja go załącze..


pozrdawiam

Jarek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sie 2010, o 13:05 

Dołączył(a): 7 lis 2009, o 18:03
Posty: 558
Podziękował : 68
Otrzymał podziękowań: 38
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Spoko;
Jutro dostaniesz rysunek tutaj.
Do sąsiada przyjeżdża wnuczek, który ponoć ma czarny pas w komputerach.
Ma do mnie wpaść i Ci ten "patent" wyśle.

*****



*****

Schemat zamieszczony. Jak on tego dokonał, - nie wiem.
Zamieścił go pod wczorajszą datą, też nie wiem jakim cudem.
Piszesz, że samą przyczepę już posiadasz więc sprawa ułatwiona jak by.
Pozostaje Ci zamontowanie górnej platformy. Ja bym ją wykonał z dębiny i tylko w
miejscach osi obrotu wsporników dał stalowe obejmy by wzmocnić te newralagiczne punkty.
Nie wiem/nie mam pojęcia ile taka 420 waży ale podejrzewam, że dobrze wykonana drewniana rama powinna bez problemu tę łódkę utrzymać.
Przed "złożeniem się " góry zabezpieczył bym całość za pomocą pasów transportowych, tych grubszych. One mają wytrzymałośc coś ok. 5 ton więc bez obaw można to zablokować.
Powodzenia.


Załączniki:
Komentarz: A oto obiecany schemat :
skanuj0002.JPG
skanuj0002.JPG [ 740.14 KiB | Przeglądane 7102 razy ]

Za ten post autor starypraktyk otrzymał podziękowanie od: notie
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2010, o 08:19 

Dołączył(a): 9 lip 2010, o 14:17
Posty: 7
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
dzięki serdeczne za pomoc..
zarys konstrukcji już mam, raczej stalową zrobię bo do takiego materiału mam dostęp, ewentualnie dorzucę jakieś łożyska coby lżej było.. tylko muszę wymyślić system blokowanie "górnego" pokładu bo pasy raczej nie wchodzą w grę.. ktoś gdzieś z nudów lub z chęci posiadania cudzej własności mógłby taki pas sobie przywłaszczyć a wtedy lipa i dużo roboty..
jak tylko wykonamy coś takiego to zamieszczę fotki..


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2010, o 09:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16809
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4110
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Moim zdaniem, pewną niedogodnością jest szerokość Twojej przyczepy - 470-ka jest na pewno szersza niż przyczepa. Trzeba to chyba przemyśleć.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2010, o 11:13 

Dołączył(a): 9 lip 2010, o 14:17
Posty: 7
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
ta są wymiary wewnętrzne skrzyni.. można ją poszerzyć o około 25 cm na stronę tak że nie będzie konstrukcja wychodziła poza obrys kół i z tym nie będzie problemu.. aktualnie 420 i 470 wystaje około 10-15 cm na każdą stronę tak więc pewien zapas jeszcze zostaje..


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2010, o 12:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16809
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4110
Otrzymał podziękowań: 3973
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Drobnostka, ale o tej różnicy szerokości należy pamiętać przy projektowaniu modernizacji przyczepy - pionowe wsporniki pod 420-kę, która będzie wyżej, muszą być rozstawione szerzej od szerokości dolnej 470-ki, lub być zakładane dopiero po załadowaniu dolnej 470-ki i rozmieszczone tak, aby wypadały poza jej najszerszym miejscem.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sie 2010, o 13:32 

Dołączył(a): 20 sie 2010, o 13:17
Posty: 1
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
witam
ma ktoś może szkic lub rysunek techniczny prostej przyczepy do transportu 470
Pozdrawiam

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sie 2010, o 12:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2010, o 10:14
Posty: 332
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Heyo- jak już porobicie te przyczepki to zapraszam : viewtopic.php?f=3&t=5266 powoli się organizujemy :)

_________________
pozdrawiam - Maciek - http://kz.nysa.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sie 2010, o 14:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 mar 2006, o 10:10
Posty: 158
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Dwa rozwiązania jedno lżejsze na pasach, a drugie mocniejsze na belakch.
Jeśli masz przyczepę to dospawaj do jej elementów nośnych 4 pinowe rury (szare) o przekroju kwadratowym (np 80*80*500) i wzmocnij trójkątnymi kawałkami grubszej blachy. Nie za wysokie żeby nie przeszkadzały jeśli to przyczepka także towarowa.

Do powieszenia drugiej łódki trzeba będzie mieć cztery "nogi" (czerwone) także z kwadratowej rury dobranej tak aby łatwo je było wstawić w te cztery przyspawane słupki. Zabezpieczane śrubą przed wyskoczeniem na wybojach! To jest wariant do zwieszania na pasach (górny rysunek)

Wariant do stawiania na rolkach... ano trzeba połączyć nogi po dwie takom samom rurom (wzamcniając też trójkątami). Powstaną dwie/trzy wstawiane ramy o kształcie litery H (rysunek dolny). Wmontować w to rolki czy tam uchwyty do tej mniejszej łódki i ju.


Załączniki:
Komentarz: Ło coś takiego
bez tytułu.JPG
bez tytułu.JPG [ 38.28 KiB | Przeglądane 6942 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: tomasz piasecki i 157 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL