Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 kwi 2024, o 12:17




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 sie 2010, o 12:08 

Dołączył(a): 14 sie 2010, o 11:54
Posty: 3
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Nabyliśmy 7.5 metrowy mieczowy jacht DEHLER DEHLYA. Właściciel wyjechał i nie mamy kontaktu a jacht posiada zbiorniki balastowe pod podłogą. Nie trafiliśmy jeszcze na złą pogodę, ale nie ma nikogo kto by posiadał rysunek techniczny umiejscowienia i budowy zbiorników i techniki pływania z czymś takim. Prosimy o pomoc w informacji na ten temat.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sie 2010, o 12:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
FADER napisał(a):
DEHLER DEHLYA.rysunek techniczny umiejscowienia i budowy zbiorników i techniki pływania z czymś takim. Prosimy o pomoc w informacji na ten temat.


O ile pamiętam (to było raczej dawno :) ) zbiorniki balastowe na tym jachcie generalnie nie służą do jakiegoś "aktywnego" balastowania - ot po prostu Dehler chciał odciąźyć łódkę do transportu, zasadniczo zalecając napełnienie zbiorników po zwodowaniu i zapomnienie o nich* Można oczywiście w odpowiednich warunkach (wiatr z rufy, niezbyt silny) je opróżnić aby odciążyć łódkę ale ja bym najpierw upewniła się jak długo zajmuje opróżnienie i ponowne napełnienie (w "warunkach bojowych" a nie przy pomoście).

IMHO informacja o budowie i lokalizacji nie jest w tym wypadku konieczna. Znajdźcie tylko odpowiednie zawory...

*to interpretacja skrótowa :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sie 2010, o 12:02 

Dołączył(a): 14 sie 2010, o 11:54
Posty: 3
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dziękuję za odpowiedz. Temat tych zbiorników ciągnie się już dosyć długo i nawet otarł się o kapitana Baranowskiego. A co to znaczy, że Dehler chciał odciąźyć łódkę do transportu? Zbiorniki bo zwodowaniu napełniają się automatycznie i nie mamy na nie wpływu, żadna pompa ani zawory nie są z tym związane. Przy slipowaniu woda sama przez krótki balast - gdzie wychodzi miecz - wypływa i na koniec przy mieczu otwieram zawór który opróżnia resztki wody ze zbiorników. Mieliśmy też ostatnio drobny przeciek w messie w podłodze, która została czymś uszkodzona. Po przecieku widać było że woda wewnątrz swobodnie buja się w zbiornikach pod pokładem. Jak dobrze rozumiem jednostkę Dehlera trzeba traktować jak zwykły jacht mieczowy? Nie pływałem jeszcze tą jednostką podczas złej pogody i nie wiem jak zachowają się te zbiorniki przy dużym przechyle, dlatego próbuję dowiedzieć się jak najwięcej, Stocznia Dehlera tylko potwierdza że to wynalazek i że zbiorniki sa świetnym balastem dla jachtu, ale co to za informacja? Zachowują się jak by była to wojskowa tajemnica a tu przecież chodzi o bezpieczeństwo podczas żeglugi.

Pozdrawiam

, zasadniczo zalecając napełnienie zbiorników po zwodowaniu i zapomnienie o nich* Można oczywiście w odpowiednich warunkach (wiatr z rufy, niezbyt silny) je opróżnić aby odciążyć łódkę ale ja bym najpierw upewniła się jak długo zajmuje opróżnienie i ponowne napełnienie (w "warunkach bojowych" a nie przy pomoście).

IMHO informacja o budowie i lokalizacji nie jest w tym wypadku konieczna. Znajdźcie tylko odpowiednie zawory...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sie 2010, o 12:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
FADER napisał(a):
A co to znaczy, że Dehler chciał odciąźyć łódkę do transportu?


Dokładnie to. Integralny balast pozostaje na łódce w czasie transportu i nie ma na to rady. Trzeba używać cięższych przyczep, mocniejszych samochodów i w ogóle jest z tym mnóstwo problemu (nie pamiętam dokładnie, ale tam chyba wchodzi coś koło 400 l wody. O tyle łódka jest lżejsza na przyczepie.

FADER napisał(a):

Zbiorniki bo zwodowaniu napełniają się automatycznie i nie mamy na nie wpływu, żadna pompa ani zawory nie są z tym związane. Przy slipowaniu woda sama przez krótki balast - gdzie wychodzi miecz - wypływa i na koniec przy mieczu otwieram zawór który opróżnia resztki wody ze zbiorników. (...)Jak dobrze rozumiem jednostkę Dehlera trzeba traktować jak zwykły jacht mieczowy?


No właśnie nie pamiętałam jak tam jest, widzę Dehler zastosował rozwiązanie "idiotoodporne" :) . Piękno rozwiązania z balastem wodnym polega na tym, że na wodzie masz łódkę z solidnym, wewnętrznym balastem, natomiast na przyczepie lekką mieczówkę. Dehlera należy traktować jak klasyczny jacht balastowo-mieczowy - znaczy możesz pozwolić sobie na więcej niż na mieczówce - ale nie na tak dużo jak typowym jachcie balastowym, jako że środek ciężkości cały czas jest dość wysoko.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sie 2010, o 15:33 

Dołączył(a): 14 sie 2010, o 11:54
Posty: 3
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dziękuję, to mi nieco przejaśniło sytuację, chociaż było by wspaniale zobaczyć rysunek techniczny umiejscowienia tych zbiorników i pojemność. Będę naciskał stocznię Dehler.

Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję

Andrzej Fader


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2017, o 18:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 cze 2017, o 12:32
Posty: 1
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Mam pytanie tez przymierzam sie do zakupu Dehlera z wodnym balastemi chcialbym sie zapytac jakie sa Wasze doswiadczenia z taka łódka i czy warto sie w nia "pchac"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 161 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL