Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 cze 2025, o 11:50




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 gru 2010, o 19:43 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Zainteresowanym naszymi zaglowcami, polecam jako temat do przemyslen i dyskusji.

http://myzeglarze.pl/news/mity-i-fakty- ... wcach.html



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowania - 2: homer, robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2010, o 04:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
Czytałem, pouczający artykuł. Przedstawia sprawę naszych żaglowców w baaardzo ciekawym świetle.

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2010, o 11:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Kolos napisał(a):
Czytałem, pouczający artykuł.
Czy ja wiem, czy pouczający? Na pewno dający czytelnikowi możliwość poznania jak pewne rozwiązania postrzega prawdziwy remiecha - kpt. Kantorysiński.
Pamiętajmy jednocześnie, że Choreń nie zaprojektował jedynie Pogorii i Chopina - ma na swoim koncie prawie 20 żaglowców i negowanie w czambuł wszystkiego co Choreń wymyślił jest jakieś takie lekko dziwne.
Wszak wiele jego statków pływa u armatorów z krajów, z wielką morską tradycją - to co armatorzy ci nie znają się?!

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2010, o 12:24 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Marku, w artykule sa zawarte konkrety. Jesli czujesz sie na silach polemizowac , to z ciekawoscia poczytam :) Nie tak dawno z innej strony wypowiadal sie Marian Strzelecki
( o rufie "Pogorii" itp. ). Ja mimo znacznie mniejszego niz Adam doswiadczenia na zaglowcach mam podobne( choc nie takie samo) zdanie. Dla mnie dotkliwe bylo
z;e mocowanie sztagow na masztach ( ciely zagle) i nie zroznicowanie dlugosci bejfutow( na nizszych rejach powinny byc dluzsze , mozna by bylo ostrzej brasowac)
Jedno jest pewne, "Stad Amsterdam" holendrzy wybudowali wg starych planow choc
ich biura konstrukcyjne zaprojektowaly i dalej projektuja setki zaglowcow.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2010, o 12:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17630
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4270
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
M@rek napisał(a):
Jedno jest pewne, "Stad Amsterdam" holendrzy wybudowali wg starych planow choc ich biura konstrukcyjne zaprojektowaly i dalej projektuja setki zaglowcow.

Bo zamiast odkrywać samotnie Amerykę na nowo, posłużyli się starymi, dobrymi i wielokrotnie sprawdzonymi w praktyce wzorami...

___
PS: Kojarzy mi się to jakoś mocno z projektowaniem prostej kanadyjki, posługując się modelowaniem komputerowym 3D (sąsiedni wątek) = wyważanie otwartych drzwi... i wchodzenie przez okno, kiedy już się je wyważy :lol:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2010, o 13:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Maar napisał(a):
Pamiętajmy jednocześnie, że Choreń nie zaprojektował jedynie Pogorii i Chopina - ma na swoim koncie prawie 20 żaglowców i negowanie w czambuł wszystkiego co Choreń wymyślił jest jakieś takie lekko dziwne.
Wszak wiele jego statków pływa u armatorów z krajów, z wielką morską tradycją - to co armatorzy ci nie znają się?!


Pewnie ci, co zapełniają na lata naprzód portfel zleceń spółki:
http://choren.com.pl/index.php?option=c ... kt&lang=pl
też się nie znają...
:lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2010, o 13:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17630
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4270
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Jaromir napisał(a):
Pewnie ci, co zapełniają na lata naprzód portfel zleceń spółki:
/.../
też się nie znają...

Spoko - Pan Zygmunt Choreń już się zna, ale uczył się na błędach - najdroższych, bo swoich :lol: :lol: :lol:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2010, o 13:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Marku, nie o polemikę z tekstem kpt. Kantorysińskiego chodzi, tylko o jednostronność jego - w sumie negatywnej - oceny konstrukcji Chorenia.
Przecież nie ma statku idealnego i jestem przekonany, że na Stad Amsterdam też znajdą się rozwiązania techniczne, które mogły by być opisane w takim pejoratywnym tonie.

robhosailor napisał(a):
Bo zamiast odkrywać samotnie Amerykę na nowo, posłużyli się starymi, dobrymi i wielokrotnie sprawdzonymi w praktyce wzorami...
Gdyby tak było, że dobre sprawdzone wzory są naprawdę dobre (czyt. idealne), to chyba mało ludzi płaciłoby krocie zlecając zaprojektowanie nowych. W szczególności nie uwierzę, że firma armatorska ze stutrzydziestoletnią historią swojego istnienia tego nie zauważyła...

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2010, o 13:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17630
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4270
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Maar napisał(a):
robhosailor napisał(a):
Bo zamiast odkrywać samotnie Amerykę na nowo, posłużyli się starymi, dobrymi i wielokrotnie sprawdzonymi w praktyce wzorami...
Gdyby tak było, że dobre sprawdzone wzory są naprawdę dobre (czyt. idealne), to chyba mało ludzi płaciłoby krocie zlecając zaprojektowanie nowych. W szczególności nie uwierzę, że firma armatorska ze stutrzydziestoletnią historią swojego istnienia tego nie zauważyła...

Głównie chodzi o odkrywanie odkrytego i wynajdywanie wynalezionego.
Wiadomo, że nie wszystko jeszcze zostało odkryte i wynalezione, ale... jakoś tak, zbyt często, poszukując nowych rozwiązań zapominamy o tym, co przez wieki zostało sprawdzone - ale np. w ponad dwustuletniej historii Stanów Zjednoczonych powstało wiele nowych typów statków, które sprawdzały się w określonych warunkach i rejonach/akwenach - one również nie powstawały w próżni, jako całkowicie nowe wynalazki, lecz zwykle ewoluowały na podstawie poprzednich wzorów stosowanych w podobnych warunkach.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2010, o 20:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
M@rek napisał(a):
Jesli czujesz sie na silach polemizowac , to z ciekawoscia poczytam...


Ja bym się nie czuł na siłach polemizować. Odczucia mam identyczne, lecz z racji tego, że projektowałem tylko jeden żaglowiec i to jako pracę dyplomową na studiach,a doświadczenie na rejowcach mam praktycznie żadne, nie osmieliłbym się krytykować Projektanta i jego biura. Ale i hasło "nawietrzność" mnie prześladowało w swoim czasie, i hasło "kształty ruf" i "długość bukszprytu". A już zupełnie ostatnio w dyskusjach domowych pytanie o sensowność topensztagu na brygu.
PS. Tym niemniej jak dla mnie "Chopin" jest statkiem wyjatkowej urody...

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2010, o 21:21 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ja projektowalem ( zrealizowana) przetwornie na statku rybackim :) Z przyjemnoscia
obejzalbym Twoje plany bo choc wole sie scigac na mniejszych, zaglowce byly i sa
la mnie czyms wspanialym i nigy nie tracilem okazji zeby sie z jakims zapoznac i pogaddac z zaloga.. "Chopin" jest kawalkiem mojego zycia na morzu i dlatego nie jestem objektywny :) mimo to widze jego wady. Dla mnie tez jest piekny ale jest pare,
ktore sa i piekniejsze i lepsze. Nie mam zamiaru powazac dorobku konstruktorskiego
P.Chorenia ale opisana przez Adama ewolucja projektu "Pogoria" o czyms swiadczy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2010, o 20:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Nie ma czego oglądać. To studencka wprawka była.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2010, o 20:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1217
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 727
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
M@rek napisał(a):
Nie mam zamiaru powazac dorobku konstruktorskiego
P.Chorenia ale opisana przez Adama ewolucja projektu "Pogoria" o czyms swiadczy.


Chętnie bym w ogóle zobaczył linie teoretyczne Chopina i porównał z jakimś starszym żaglowcem... choćby dlatego, żeby zobaczyć o co chodzi z tą szerokością na linii wodnej i prostymi burtami. Wiem, jaki to ma wpływ na charakterystykę stateczności, ale na nawietrzność?...
Poza wszystkim, np. liniowce Nelsona i klipry to zupełnie różne światy jeśli chodzi o kształty kadłubów. Te pierwsze miały największą szerokość właśnie na linii wodnej. Wiele późniejszch statków też, w trosce o ładowność.
Kłopoty z nawietrznością też były od wieków - zobaczcie np. to, jak daleko z przodu ma ożaglowanie:
Załącznik:
schooner.jpg
schooner.jpg [ 57.71 KiB | Przeglądane 4967 razy ]

W sumie - też za mało wiem :)

pozdrowienia

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2010, o 20:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13154
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3093
Otrzymał podziękowań: 2696
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Nie trzeba tak daleko szukać. Ten jacht był przebudowany z holownika w Gdańsku w latach 1991-92.


Załączniki:
zagloba52a.jpg
zagloba52a.jpg [ 459.63 KiB | Przeglądane 4950 razy ]
zagloba49a.jpg
zagloba49a.jpg [ 318.6 KiB | Przeglądane 4950 razy ]
zagloba05.jpg
zagloba05.jpg [ 36.48 KiB | Przeglądane 4950 razy ]
zagloba01.jpg
zagloba01.jpg [ 43.5 KiB | Przeglądane 4950 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2010, o 10:09 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Maar napisał(a):
Marku, nie o polemikę z tekstem kpt. Kantorysińskiego chodzi, tylko o jednostronność jego - w sumie negatywnej - oceny konstrukcji Chorenia.


Marku, dlka mnie najwazniejsze jest to ze te zaglowce powstaly i plywaja. To nie zmieni
mojego zdania ze projekty daleko odbiegaja od tego na czym mialem okazje poplywac i
obejzec w czasie roanych "jarmarkow'. Gdyby konstrukcja "Pogorii" byla naprawde dobra nie byloby powodu ja modyfikowac przy budowie kazdej nastepnej jednostki.
Gdyby nie bylo zastrzezen do "Chopina" majaca doswiadczenie z niego Kanadyjska szkola nie zlecilaby projektu "Concordii" Langerowi a jedynie adaptowalaby projekt "Chopina". Krzysztof o nastepnym rozmawial z Tomkiem Glowackim i powstal zupelnie nowy projekt "Polonia".
Na "stadt Amsterdam" bylem w czasie jego postoju w Gdyni ( bylem na "Chopinie")
i zostalem oprowadzony jako "kolega po fachu" przez I of. ktory nas rewizytowal.
Uwierz ze dla fachowca, a holendzye takimi sa, ewidentne bledy sa widoczne na pierwszy rzut oka, nikt szczegolow sie nie czepia bo szczegoly mozna poprawic.
Jak spotkasz kogos kto plywal na "Royal Clipperze" a paru riggerow od nas plywalo
to zapytaj co sadza o takielunku ( po wielu przerobkach).
zaczynajac przygode z "chpoinem" bylem w temacie zaglowcow zupelnie zielony i
poza teoria poznana chobbystycznie nie wiedzialem praktycznie nic. Po spedzeniu
ok 38 miesiecy na pokladzie co nieco moge powiedziec choc do doswiadczenia Adama, ziemka, Krzysztofa i paru innych bardzo mi daleko, za to podziwiam tych , ktorzy wiedza wszystko po 200 h wymaganych o kapitana :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2010, o 11:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Kapitan Kantorysiński po raz kolejny opublikował się na myżeglarze.pl

Doskonały artykuł będący jednocześnie odpowiedzią (dla redaktorów prasy codziennej) na pytania o które wstydzili się zapytać.

BTW, kpt. Kantorysiński porusza we wstępie kwestie przekłamań, nieprawd i manipulacji. Wczoraj czytałem artykuł o tym, że redakcja pewnej gazety zaproponowała kilkunastu przedszkolom w DC przeprowadzenie bezpłatnych pogadanek dla dzieci na temat prawdy o św. Mikołaju, który popierdziela saniami zaprzęgniętymi w renifery i w wigilijny wieczór roznosi prezenty.
Żadna z kilkunastu dyrektorek państwowych, społecznych i prywatnych placówek przedszkolnych nie zgodziła się na to, żeby ktoś wytłumaczył bachorom, że Mikołaj to bujda na resorach a prezenty dostaną od rodziców jeśli będą grzeczne.
Wszystkie dyrektorki twierdziły, że takie niewielkie kłamstwo* nikomu jeszcze nie zaszkodziło. No niby nie, ale czym skorupka za młodu nasiąknie... :-)

[*] prawdziwy Polak brzydzi się kłamstwem smoleńskim i katyńskim a kłamstwo mikołajowe hołubi. Logika patrioty jest trudna do zrozumienia, czasami :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2010, o 15:18 

Dołączył(a): 23 lis 2010, o 23:26
Posty: 319
Podziękował : 205
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: ...
Stad Amsterdam
Obrazek
Obrazek


Ostatnio edytowano 22 gru 2010, o 16:34 przez Magister, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiłem link do zdjęcia.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2010, o 15:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Od razu widać klasę. Jak szybko płynie na samym takielunku. I jakby żagle postawił, no, no :lol:

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2010, o 15:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Maar napisał(a):
Kapitan Kantorysiński po raz kolejny opublikował się na myżeglarze.pl

Doskonały artykuł będący jednocześnie odpowiedzią (dla redaktorów prasy codziennej) na pytania o które wstydzili się zapytać.

BTW, kpt. Kantorysiński porusza we wstępie kwestie przekłamań, nieprawd i manipulacji.


Twierdzi też, że żaglowiec był "dobrze ubezpieczony".
A ja twierdzę,że każdy, kto widział polisę, musi mieć zdanie dokładnie przeciwne...
O polisie i tym jak jest "dobra" tu:
viewtopic.php?f=18&t=6588&p=61425&sid=16234838ce61ccef584d9d7f575940c5#p61425

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2010, o 16:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13154
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3093
Otrzymał podziękowań: 2696
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Jaromir napisał(a):
Twierdzi też, że żaglowiec był "dobrze ubezpieczony".

Ja zrozumiałem, że kiedyś był dobrze ubezpieczony, a obecnie nie bardzo.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2010, o 16:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
A ja rozumiem słowo "nam" jako Polakom.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 285 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL