Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 23:24




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3622 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 lip 2017, o 11:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4065
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
mjs napisał(a):
robhosailor napisał(a):
Znaj proporcjum mocium panie.

Pieczołowicie budowałeś BETH przez dwa lata, zrobiłeś piękne dzieło rodem z Antypodów, opływałeś je znakomicie, pokazałeś piękne i atrakcyjne zdjęcia z wody, ludzie zamarzyli, żeby choć raz przepłynąć się taką - jedyną w Polsce! - żaglówką i puszczasz ją za 1/3 ceny? Toż to słynna już legenda i ma swoją wartość. Tak się nie godzi, trzeba się szanować.
Budowałem przez rok z przerwą zimową. Rok wodowania 2010. Odliczam więc amortyzację od ceny. Taka to wielka legenda, że nikt jej nie chce.
Być może, gdyby przepłynęła jednak, na ten Bornholm, to by się nią stała? Mnie zdrowie nie pozwala, więc może ktoś młodszy zrealizuje marzenie?

mjs napisał(a):
Chyba, że ta cena jest dla uczestników forum... to z uznaniem chylę czoło.
Niech się zgłaszają, to pogadamy!

____
PS: Wartość, zwłaszcza sentymentalna, i cena, to dwie zupełnie różne rzeczy.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2017, o 12:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13705
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Waldi_L_N napisał(a):
Towar jest tyle wart ile położy za niego kupiec.
Oczywista, oczywistość, ale kupca można szukać na górnej półce, albo pod stołem. Zwykle znajdzie się tu i tam skrajnie innych, rzadko średnia będzie na wysokości stołu.


MJS

ps
Ostatnio śmieję się, gdy przypominam sobie, że (prawie) bezskutecznie przez całe lata rozdawałem plany łódek - dużo więcej (o ~~100%) idzie gdy mają swoją cenę :lol:

...bo Dziwny jest ten świat.

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2017, o 12:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4065
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Nie o tym jest ten wątek! Do Hyde Parku marsz!!!

Marian Strzelecki napisał(a):
kupca można szukać na górnej półce, albo pod stołem.
Nie szukam kupca - wystawiłem łódkę na sprzedaż, za cenę, moim zdaniem, uczciwą. Czekam. EOT.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lip 2017, o 10:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4065
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
W wątku http://forum.zegluj.net/viewtopic.php?p=479527#p479527
Ryś napisał(a):
Robercie, Ty siem tu nam nie czaj się: GIS jest łódką na morze :mrgreen:
Jakby go poszerzyć to nie tylko do wiosła się nie nada, lecz i na dzielności straci.
A jakby dać ławki po burtach to siąść na balast wygodniej, ale nie siądzie na dnie, co też w morze nie pomoże... ;)

GIS, to łódka wywodząca się wprost z lekkich, roboczych, wiosłowo-żaglowych, płaskodennych flatiron/sharpie skiffów z XIX wieku. Ten typ swoją ewolucję kontynuował w Australii, gdzie lekkim skiffom stawiano góry żagli, dodawano bukszpryty, genakery i balkony do balastowania. GIS pochodzi stamtąd, ale zachował sporo cech dziewiętnastowiecznego skiffa, został jednak zaprojektowany do budowy ze sklejki i wykonany zgodnie z projektem jest bardzo lekki - masa kadłuba wynosi około 60 kg!

Jak już wyżej pisałem, zastanawiałem się, czy GIS nada się do spełnienia "wymarzonego rejsu". Pewnie nie gorzej, niż BETH. GIS zdecydowanie lepiej chodzi na fali, jest dzielniejszy, bardziej stateczny, ale ma zupełnie otwarty kadłub i stosunkowo niewielkie komory wypornościowe. Po wywrotce leży z masztem poziomo na wodzie, bez tendencji do grzyba i łatwo go postawić, ale po postawieniu, we wnętrzu zostaje mnóstwo wody do wylania - trzeba się zdrowo namachać wielkim wiadrem, by zdążyć przed kolejnym zalaniem, tym razem przez fale. Oczywiście, zakładamy tzw. okno pogodowe itd. więc ryzyko wywrotki będzie małe, ale wykluczyć go nie można.

Po całym świecie GIS-y pływają zarówno na śródlądziu, jak i po morzu, jak np ten, u wybrzeża Pacyfiku w okolicach San Diego w Kalifornii, niektóre z nich robią spore, morskie przeloty:



Już pisałem, że łódka jest szybka i lekka, że potrafi pójść w ślizgu. Trudno mi jednak wyobrazić siebie, jadącego na balaście 60Nm przez kilkanaście godzin, za to, wyobrażam sobie bóle mięśni po paru godzinach takiej jazdy. :mrgreen:
Dla dłuższego przelotu, przy wietrze, jak na video powyżej, wziąłbym pierwszy ref i dołożył balast wodny, przy dnie w okolicy skrzynki mieczowej. Balast o masie zbliżonej do masy załoganta - max 100 kg. W takich warunkach mogę wygodnie siedzieć wewnątrz, nisko na dnie, więc korzystnie dla ogólnej stateczności łódki. W razie podwyższenia siły wiatru przesiadam się na burtę, a jeśli trzeba zakładam drugi ref. Prawdopodobnie warto byłoby dodać, chroniący od bryzgów dodger nad dziobową częścią kadłuba.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: kooniu
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2017, o 09:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13705
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Pomarzyć można... pooglądać...

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowania - 2: kooniu, robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2017, o 10:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Niepoważne ludzie.
Kiedyś wiek zmniejszał siły, ale obdarzał mądrością, dziś tylko latek przybywa. :-P

_________________
Pozdrawiam
Alterus



Za ten post autor Alterus otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2017, o 10:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13705
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Alterus napisał(a):
Niepoważne ludzie.
Kiedyś wiek zmniejszał siły, ale obdarzał mądrością, dziś tylko latek przybywa. :-P

Jak komu i czego przybywa... ale oni przy okazji nie tracą fantazji - zazdraszczam.
MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: kooniu
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sie 2017, o 11:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4065
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Alterus napisał(a):
Niepoważne ludzie.
Kiedyś wiek zmniejszał siły, ale obdarzał mądrością, dziś tylko latek przybywa. :-P
Można, oczywiście, biernie czekać w fotelu przed telewizorem na śmierć - z przeświadczeniem, że życie ucieka, albo że toczy się gdzieś dalej, poza nami.

O ile tylko dam radę fizycznie i logistycznie, to jeszcze spróbuję. Na razie, musiałem zrezygnować nawet z ZZ Lake, no i to jeszcze nie koniec terapii, a choroba postępuje, bo taka jej natura, mać!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, sailhorse
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sie 2017, o 12:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
robhosailor napisał(a):
Na razie, musiałem zrezygnować nawet z ZZ Lake


_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sie 2017, o 13:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4065
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
JPRDL!!!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sie 2017, o 17:40 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Z którego to soboru?
v



Za ten post autor vaginal otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sie 2017, o 11:11 

Dołączył(a): 26 mar 2017, o 16:17
Posty: 32
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Z racji "podeszłego wieku" i ja się wtrącę.
Kilka lat temu namawiałem zamożnego stosunkowo kolegę mojego do tego by ze mną popłynął Odrą. Przekonywał mnie żarliwie że Odra jest strasznie skażona i może to być niebezpieczne dla zdrowia. Popłynąłem sam. Po roku doeiedziałem się że stwierdził u siebie [ korzystając z wiedzy internetowej] że ta jego chrypka to z pewnością rak gardła i że nie będzie się męczył i się zabije. I zrobił to.Powiesił się.

Panowie - jest przysłowie : człowiek strzela a Pan Bóg kule nosi -
Wola życia i nadzieja że "do nas należą usiłowania a reszta nie naszą jest rzeczą" jak napisał w poemacie T.S.Eliot o którym mówiono, że jest katolickim pisarzem, lecz i informacje o nim krążyły że był masonem. :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sie 2017, o 19:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13705
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
TATARAK napisał(a):
Po roku dowiedziałem się że stwierdził u siebie [ korzystając z wiedzy internetowej] że ta jego chrypka to z pewnością rak gardła i że nie będzie się męczył i się zabije. I zrobił to.Powiesił się.

Miałeś mondergo (i bogatego) kolegę. :rotfl:
To tak jak z tymi: On był bogaty, a ja mądry: założyliśmy spółkę.
Dziś ja jestem bogaty, a on mądry (no mądrzejszy ...o doświadczenie).

MJS

ps
Ja już ~~30 lat żyję po zdiagnozowaniu u mnie takiego zwierza.(i po operacji wywalenia go).

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sie 2017, o 09:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4065
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Rozumiem, że to wątek filozoficzny, ale żeby aż tak???

U mnie bardziej prozaicznie, a mniej filozoficznie - przepływy wieńcowe zwężone, parę lat temu naprawione pięciorgiem bajpasów, ale zaklejają się "na abarot", bo ten typ tak ma. Trzy tygodnie temu wsadzili tam jeszcze (trudną sztuką - przez bajpas) dwie sprężynki i na jakiś czas powinno wystarczyć, ale to jeszcze nie koniec bo pod aparaturką widać, że tworzą się kolejne, nowe zwężenia. No i chodzę, coraz wolniej, zalewam się potem, coraz bardziej, a jak pogoda np. upalna, jak ostatnio, to lepiej bym sobie w chłodnym miejscu poleżał i udawał, że mnie nie ma. Na szczęście Ojczyzna przyznała mi (niemundurową! :( ) rentę, więc za robotą nie muszę się uganiać, a tę, co sama wpadnie, gdyby okazała się zbyt upierdliwa, ewentualnie odpuścić nawet mogę.

Zakładam jednak, że poczuję się lepiej i popłynę. Najpierw, przez ZZ Lake w najbliższy weekend, a potem, jak już uznam, żem silny i zdrowy ... ;) :DD

Obrazek

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sie 2017, o 09:08 

Dołączył(a): 1 gru 2011, o 11:00
Posty: 385
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Podziękował : 86
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: bez ogranczeń do 7,5m :), st.moto.
Wracając do tematu małych łódek, to kilka dni temu podczas smażenia się na plaży w Dziwnowie zaobserowałem taką łupinę na morzu. Zdjęcie kiepskie i za dużo nie widać, ale wyglądała na nie więcej niż 4 metry. Za to żagli kilka było ;). Ciekawe kto to.

https://goo.gl/photos/iUpkTjDQo5QXF8446

Wyglądało na jakiś większy rejs, bo później podczas spaceru widziałem, że stała w marinie a obok rozstawiony był namiot i chyba chłopacy suszyli wyposażenie. Miałem ochotę podejść i porozmawiać, ale synek miał obiecane inne atrakcje i trzeba było ruszać dalej.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=XyKOyCsCMZU _- Jak powstało Quick Canoe



Za ten post autor artur_k otrzymał podziękowania - 2: Errak, robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sie 2017, o 12:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4065
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Goat Island Skiff na morzu ... (kilka fotek Enrico Franconi)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ostatnie dwa zdjęcia przedstawiają refowanie - łódź jest stabilizowana w pozycji dziobem do wiatru przy użyciu dryfkotwy.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sie 2017, o 10:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Można i bez łódki :mrgreen:
https://sportowefakty.wp.pl/plywanie/707849/historyczny-wyczyn-polak-przeplynal-baltyk-wplaw

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI



Za ten post autor AIKI otrzymał podziękowanie od: kooniu
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2017, o 12:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4065
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
AIKI napisał(a):
bez łódki
Trzeba mieć końskie zdrowie, a może raczej wielorybie. ;)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2017, o 13:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
No, ten gość na wieloryba (i na konia zresztą też) nie wygląda :-)
Ale zdrowie trzeba mieć - do każdego wyczynu zresztą.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 wrz 2017, o 11:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4065
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Było już o opływaniu Wlk Brytanii w kanu? Było! Tutaj jest artykuł - relacja, 86 dni i 2064 Mm:

https://view.joomag.com/the-paddler-ezine-the-paddler-37-late-summer-kayak-cover/0131268001504184432/p36?short

Warto przynajmniej zobaczyć fotki!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2017, o 10:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4065
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Pamiętacie jeszcze ten wątek? Póki żyję nie dam mu zaginąć. Zima idzie, więc i czas przemyśleń ... itd. itp.

Posłuchałem opowieści Yigaela i Elektrycznego o ich rejsie Albatrosem 4.30 i nisko chylę czoła! Jest w ich opowieści i doświadczeniu kilka bardzo ważnych (dla mnie i moich pomysłów) kwestii - mam nadzieję, że ewentualnie skorygują lub dopowiedzą:

1. Wstępnie rozważali zrobienie tej trasy Laserem Regatta Sławka Elektrycznego i stwierdzili, że byłaby to mordęga, żegluga uciążliwa z powodu częstych wywrotek i nadmiernie niebezpieczna z powodu możliwości zbytniego wyczerpania. Skąd ja to znam??? Na zdjęciu BETH i Laser Regatta Elektrycznego - Laser bez foka, BETH na podwójnym refie, dla "świetego spokoju":

Obrazek

2. Wybrali łódkę, która szybko pływa, bez konieczności akrobacji na trapezie, jest praktycznie niewywrotna i dzięki ciężkiemu mieczowi, sama wstaje z głębokich przechyłów, jest też w praktyce niezatapialna, ma w pełni odpływowy kokpit - co się wleje, tak samo szybko się wyleje. Na zdjęciu bałtycka załoga Albatrosa 4.30 jeszcze na ZZ podczas jednego z ostatnich treningów:

Obrazek

3. Suche kombinezony pozwalające na utrzymanie komfortu cieplnego, elektronika nawigacyjna i podstawowe wyposażenie sygnalizacyjne z naciskiem na samoratownictwo.

4. Należy przygotować, zarówno łódkę, jak i siebie, na wszelkie możliwe okoliczności - np. Yigael z Elektrycznym mieli przez 3/4 trasy flautę, a potem, już po zachodzie słońca, gwizdnęła im siódemka! Dłuższy rejs mógłby okazać się naprawdę niebezpieczny - już na Bornholmie Sławek Elektryczny, chyba wraz z obniżeniem napięcia i adrenaliny, odczuł wyraźne oznaki wychłodzenia i ratował się żelem energetycznym.

***
Cały czas myśląc o tym, żeby jednak popłynąć BETH ... trzeba radykalnie dostosować tę łódkę do możliwych warunków, aby uzyskać to:

1. Praktyczna niewywrotność, a właściwie łatwy powrót na równą stępkę i ochrona przed ponowną wywrotką - pomysły na to były dwa: boczne pływaki i ciężki miecz. Po sukcesie Albatrosa 4.30 skłaniam się dzisiaj w kierunku ciężkiego miecza. To masa rzędu 30-40kg. (ale nie jestem w 100% przekonany i uwzględniam pływaki)

2. Zabudowanie-wypełnienie materiałem wypornościowym kokpitu prawie w całości (z zostawieniem jedynie miejsca na stopy - foot well) kokpitu, który w razie zalania mieści dzisiaj 200-300 litrów wody, a wylewanie jest syzyfową pracą, bo każda kolejna fala zalewa kokpit ponownie. Rozważam również zabudowę sklejkowo-drewnianą, włącznie z wykonaniem odpływowego foot well.

3. Zmniejszenie masy takielunku i ożaglowania - np. przez rezygnację z rejek i zastosowanie ożaglowania trójkątnego typu udo baranie (leg of mutton) o powierzchni około 5 m² (dzisiaj jest to ożaglowanie lugrowe o powierzchni 7,54 m², na pierwszym refie ok. 6,4 m², na drugim ok. 4,5 m².

Dzisiaj łódka wisi na ścianie w garażu, ale otaklowana, bez refów wygląda tak:

Obrazek

PS: Yigael mówił o ewentualnym pożyczeniu mi "suachara" na taki rejs - to byłaby bardzo ważna sprawa!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2017, o 11:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1256
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Robercie odpuść Beth nie nadaje się do tego. Wracaliśmy z Bornholmu Albinem, mieliśmy prognozy pogody z trzech zródeł, a o godzinie 3 w nocy przyszedł wał burzowy i przywiało 9B w porywach. Żeby Beth przetrwała takie warunki musiałbyś ją przerobić na podwodną i przeczekac burzę po wodą :roll:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2017, o 11:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4065
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Micubiszi napisał(a):
przerobić na podwodną
No właśnie próbuję.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: Micubiszi
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2017, o 11:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1256
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Najważniejsze to mieć poczucie humoru i cel, a widzę że masz i jedno i drugie! :D

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2017, o 11:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
robhosailor napisał(a):
Yigael mówił o ewentualnym pożyczeniu mi "suachara" na taki rejs - to byłaby bardzo ważna sprawa!


Tylko nie ewentualnym! No! Mówisz i masz, takoż kamizelkę, rękawiczki, buty, bałakławy neoprenowe ze dwie do wyboru, radio z dsc i gps bezmapowym.



Za ten post autor Były user otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2018, o 15:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4065
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Napatoczył mi się taki filmik - dwie dinghy typu Shellback płyną sobie po Bałtyku, a że blisko wybrzeża Finlandii na Alandy, to chwilami ten Bałtyk bardzo przypomina Mazury, aleć to jednak Bałtyk:



A tak wyglądają te dinghy, stąd wnoszę, że pasują do wątku o "bardzo małej łódce ..."

Obrazek

"Designed by Joel White
LOA - 11' 2"
Beam - 4' 5"
Draft (db up) - 6 1/2"
(db down) - 2' 3"
Weight - about 100 lbs.
Sail Area - 54 sq. ft.
Construction: Glued-lapstrake plywood"

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2018, o 15:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4065
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Potrafię sobie wyobrazić np. BETH, z takimi balkonami, a gdyby na końcach tych balkonów umieścić podłużne pływaki (safety amas) to może sam bym to wykorzystał, żeby zrealizować swoje, nieco zmurszałe już, marzenie i przepłynąć Bałtyk z Polski do Szwecji ...

Obrazek

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2018, o 20:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13705
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Hop! hop! nie rozbudzaj w sobie nadmiernych zmurszałości!
Mowa była o BornHornie ... tylko! ... a nie o: dookoła. :-P
MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2018, o 21:26 

Dołączył(a): 12 sty 2010, o 14:23
Posty: 61
Podziękował : 18
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
A może coś takiego?


Załączniki:
łódka.jpg
łódka.jpg [ 140.89 KiB | Przeglądane 9793 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2018, o 09:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4065
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Marian Strzelecki napisał(a):
Mowa była o BornHornie ... tylko! ... a nie o: dookoła. :-P
To tylko kawałek dalej. ;-)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3622 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 140 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL