Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 lip 2025, o 21:12




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Tango 780 Sport
PostNapisane: 5 kwi 2013, o 20:29 

Dołączył(a): 4 lip 2011, o 13:17
Posty: 13
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Chcialbym zapytac ile wazy przecietne Tango 780 Sport. Niedawno kupilem jacht i moj ma 1850kg. Czy to duzo? tzn. jest mocno dobalastowany? Rozumiem ze waga ma wplyw na stabilnosc, ale i szybkosc lodki. Jest troche mozolny, nie wiem czy to ja czy waga jachtu?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2013, o 12:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 kwi 2012, o 18:54
Posty: 68
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: sj, vb, src
za Polskie Jachty, 1996, Warszawa


Załączniki:
tango780.jpg
tango780.jpg [ 155.8 KiB | Przeglądane 2342 razy ]

_________________
PORT 360
Zegrze Południowe ul. Warszawska 9
PORT360.PL
TEL: 695965334
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2013, o 12:54 

Dołączył(a): 4 lip 2011, o 13:17
Posty: 13
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dzieki za zdjecie, ale to dane konstrukcyjne jachtu, moj to chyba robota garazowa i nie sadze zeby miescil sie w normach. Ale z drugiej strony waga podobna wiec moze tylko mam balasu wiecej. Czy 450kg balastu to duzo? Lodka plywa naprawde mozolnie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2013, o 13:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 kwi 2012, o 18:54
Posty: 68
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: sj, vb, src
Wrzuciłem, żebyś miał porównanie do projektu. Konstrukcji było pewnie tyle, ilu wykonawców.

450kg balastu dla mnie nie wydaje się przesadzone, waga też w normie.
Może balast jest źle rozłożony i trzeba popracować nad trymem wzdłużnym?
Może to kwestia trymu takielunku/wytrzepanych lub zmniejszonych względem projektu żagli?

Zdefiniuj "mozolnie". Nie idzie na wiatr? Nie przyspiesza po zwrotach jak powinna? Nawietrzna/zawietrzna i hamujesz ją kontrując sterem?

Moim zdaniem to nie będzie kwestia masy, a pędnika.

W przypadku mojego jachtu największy przyrost osiąganych prędkości dało inne rozmieszczenie balastu i poprawienie trymu (mimo zwiększenia jego masy) oraz ...
upgrade elementu łączącego rumpel z szotami :)

_________________
PORT 360
Zegrze Południowe ul. Warszawska 9
PORT360.PL
TEL: 695965334


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2013, o 17:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Disintegrator napisał(a):
...W przypadku mojego jachtu największy przyrost osiąganych prędkości dało inne rozmieszczenie balastu i poprawienie trymu (mimo zwiększenia jego masy) oraz ...
upgrade elementu łączącego rumpel z szotami :)


Upgrade sternika :D :D
Opisz dokładniej: jaki jacht,jaka zmiana trymu?
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2013, o 21:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 kwi 2012, o 18:54
Posty: 68
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: sj, vb, src
Wszystko robione trochę "na czuja", ale moim zdaniem poprawa jest znaczna.

Jacht po kupnie był moim zdaniem niedobalastowany. Szybki przy słabych wiatrach, ale od 4B dość nerwowy. I przy 2 osobach w kokpicie ciągnął rufą wodę, zwłaszcza na kursach pełnych.
W ramach remontu dodaliśmy balastu zgodnie z założeniem projektanta i przesunęliśmy go do przodu. Teraz jacht na postoju podnosi rufę, ale podczas pływania jest zdecydowanie lepiej wytrymowany i rufa nie stanowi już takiego oporu. Do tego jest stabilniejszy, a wcale nie wolniejszy.

Focus 650.

Oczywiście, że w tym czasie lepiej go wyczułem i nauczyłem się go poprawnie trymować, jednak uważam, że zmiana w rozmieszczeniu balastu dużo dała (a przede wszystkim wyeliminowała to, co było problemem po wyjęciu balastu przez poprzednika/ów).

Kończę OT, bo wątek o Tangu :)

_________________
PORT 360
Zegrze Południowe ul. Warszawska 9
PORT360.PL
TEL: 695965334


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2013, o 21:26 

Dołączył(a): 4 lip 2011, o 13:17
Posty: 13
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Zdefiniuj "mozolnie". Nie idzie na wiatr? Nie przyspiesza po zwrotach jak powinna? Nawietrzna/zawietrzna i hamujesz ją kontrujac sterem

Wszystko ok. Wydaje mi sie ze rozpedza sie tak jakby brakowalo jej mocy- czyli za duza masa w sosunku do ozaglowania? Przestudiowalem troche lektury i musze zwrocic uwage na pozostale mozliwe ... ale. Czy przy masie jachtu 1850kg, 50kg na jednej burcie albo drugiej, na dziobie czy rufie ma tak duze znaczenie? Poeksperymentuje troche moze cos zadziala.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2013, o 12:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2010, o 23:44
Posty: 309
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: czekaja na potwierdzenie oryginalu
Disintegrator napisał(a):
za Polskie Jachty, 1996, Warszawa

czy w tej mądrej książce jest coś na temat MAK 626 ?

_________________
Pozdrawiam
Jasiu
http://www.rejsteam.dyn.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2013, o 12:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 kwi 2012, o 18:54
Posty: 68
Podziękował : 21
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: sj, vb, src
Niestety nie.

Tom II zawiera:

444
555
600
606
666
707
808
818
858

Tom III zawiera:
290
303
333
343
747
808gt

Mam także książkę Stefana Wysockiego "Rodzina Maków", 1987 Warszawa, która zawiera następujące konstrukcje:

303/333/333s
444
555
666
707/707m
777
600
606
707gt/k/l
818
808
858

_________________
PORT 360
Zegrze Południowe ul. Warszawska 9
PORT360.PL
TEL: 695965334


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 313 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL