Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 cze 2025, o 09:57




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 lut 2011, o 23:03 

Dołączył(a): 26 maja 2007, o 20:35
Posty: 142
Lokalizacja: Piła
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: kornik - bez alergii na laminaty
jak w temacie - poszukuję wiedzy na temat siatkobetonów w zastosowaniach pływających ogólnie mówiąc

_________________
robaczek pływaczek.........

http://statichg.demotywatory.pl/uploads/201012/1293130719_by_TrUcIzNabezAnTiDoTuM_500.jpg


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2011, o 23:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
www.ferroboats.com

strona prowadzona przez projektantów jachtów siatkobetonowych z Nowej Zelandii (wynieśli się tam znad Tamizy, więc mogę ich nękac tylko mailowo :( )

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: utopia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2011, o 23:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
A czytałeś może inny wątek na tym forum o siatkobetonowcach :?:
http://www.zegluj.net/forum_zeglarskie/viewtopic.php?f=5&t=6587
Może warto używać funkcji szukaj :wink:

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2011, o 00:23 

Dołączył(a): 26 maja 2007, o 20:35
Posty: 142
Lokalizacja: Piła
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: kornik - bez alergii na laminaty
Tak tamten wątek był już trawiony

dodam że właśnie on wyskoczył mi jako pierwszy wynik u wujka google !

_________________
robaczek pływaczek.........

http://statichg.demotywatory.pl/uploads/201012/1293130719_by_TrUcIzNabezAnTiDoTuM_500.jpg


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2011, o 16:38 

Dołączył(a): 1 sty 2010, o 23:19
Posty: 229
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Tutaj masz linki do forum gdzie toczyła się dyskusja
http://www.cruisersforum.com/forums/f47 ... 27043.html
http://www.cruisersforum.com/forums/f47 ... s-397.html
pzdr

_________________
Maciek Pachla
----------------------------------------------------------------------------------
"Zawsze odkładaj do jutra to, co jutro możesz odłożyć do, powiedzmy, przyszłego roku" TP

https://www.facebook.com/SifuAspera/



Za ten post autor kacfil otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2012, o 10:22 

Dołączył(a): 12 lut 2012, o 20:42
Posty: 51
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: j,st.m
utopia napisał(a):
jak w temacie - poszukuję wiedzy na temat siatkobetonów w zastosowaniach pływających ogólnie mówiąc


Stoi gotowy do wzięcia ENDURANCE siatkobeton za grosze,10,75m długości. Poszycie jak ja mierzyłem to ponad 3 cm


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2012, o 10:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Asiej22 napisał(a):
Stoi gotowy do wzięcia ENDURANCE siatkobeton za grosze,10,75m długości.

PLN 136,348.80 to za kompletną darmochę. :lol:

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2012, o 12:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Asiej22 napisał(a):
Poszycie jak ja mierzyłem to ponad 3 cm


Hihi... to ja się nie dziwię, że stoi. Norsk (nieco większy, fakt) ma sporo cieńsze poszycie. I 17 ton...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2012, o 13:57 

Dołączył(a): 12 lut 2012, o 20:42
Posty: 51
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: j,st.m
Wojciech1968 napisał(a):
Asiej22 napisał(a):
Stoi gotowy do wzięcia ENDURANCE siatkobeton za grosze,10,75m długości.

PLN 136,348.80 to za kompletną darmochę. :lol:


Nie kolego Wojciechu. W Szwecji taki stoi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2012, o 10:23 

Dołączył(a): 1 sie 2007, o 08:26
Posty: 19
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 5
Myślałem też o takim wynalazku...
Siatkobeton w małych jachtach nie wymagałby b. ciężkiego zbrojenia, dobrze klei się epoksydem, więc słyszałem o możliwości wykonania skorupy analogicznie do laminatowej i wklejeniu wzdłużników, grodzi i pokładu z nadbudówką z drewna (sklejki) - powstaje jacht niewiele cięższy od laminatowego, z odpornym na ciężkie warunki ekspoatacji poszyciem (sztrandowanie, siadanie na osuchach, szkolenie idiotów dochodzenia do kei, zimowanie w lodzie i.t.p.)
Chętnie połączyłbym to z wypłaszczeniem partii dna (ach te osuchy :D) i mieczami...
A w technologii stosuje się dodatki plastyfikujące (melmentobeton) i prostą drobno tkaną siatkę stalową - nie musi być nierdzewna czy ocynkowana.
To raczej marzenia na odległą przyszłość - na razie siedzę bardziej w wynalazkach ze sklejki (właśnie dokupiłem 15 kg epoxydu u Havla - stocznie wznawia działalność po zimie :lol:

pozdrawiam
wojtjust


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2012, o 10:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
wojtjust napisał(a):
szkolenie idiotów dochodzenia do kei

Mógłbyś znaleźć bardziej odpowiednie określenie ?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2012, o 15:01 

Dołączył(a): 1 sie 2007, o 08:26
Posty: 19
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 5
nie-idiotów nie-strach szkolić :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 kwi 2012, o 06:59 

Dołączył(a): 22 sie 2010, o 20:35
Posty: 230
Lokalizacja: Żyrardów
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: szuwarek bagienny
Kolega przy tym określeniu pewnie nie patrzył w lustro :lol: i zapomniał przy tym jak był cielęciem bo pewnie teraz jest wołem ;) (nie mylić z wałem) :lol:

_________________
Pozdrawiam
Piotrek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2012, o 20:47 

Dołączył(a): 1 sie 2007, o 08:26
Posty: 19
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 5
Panowie... co się tak czepiacie jednego słówka - jeśli was uraziłem to bardzo przepraszam!
Jednocześnie namawiam do powrotu do meritum wątku...
Wydaje mi się, że siatkobeton w budowie amatorskiej łodzi obok stali i sklejki wodooodpornej jest njalepszym z tworzyw - w zależności od umiejętności i dostępności lokalnej materiałów. Stal ostatnio jest coraz droższa (ach te wieżowce w Chinach), sklejka nadaje się raczej tylko na małe łódki i przy większych grubościach też jest droga, więc jeśli ktoś myślałby o budowie czegoś większego niż 8-9m długości samodzielnie, a nie satysfakcjonują go masowo sztancowane mydelniczki, to siatkobeton może być brany pod uwagę - nie trzeba znać się na spawaniu (z uprawnieniami PRS), można beton zamówić gotowy o znanych parametrach i nie jest specjalnie dużo droższy niż robiony samemu - przyjedzie gruszką i trzeba tylko skrzyknąć 30 ludzi do narzucania i gładzenia.
mnie jednak od budowania dużego, ciężkiego kadłuba odwodzi te 3 tony ołowiu, które musiałbym wytopić i wlać w kil... i jeszcze to dramatyczne zanurzenie... tyle ciekawych wód odpada...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2012, o 21:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
wojtjust napisał(a):
(...)


cut wszystko bo odnoszę się do większości co napisane, nie mam zamiaru 10 cytatów wklejać.

Wiesz, leży obok mnie dokumentacja 40-to stopowego norweskiego kecza z siatkobetonu. Obok niej gdzieś jest zeszycik z wyliczeniami, które powstały pół roku temu, gdy jeszcze byłam przekonana, że to ten kecz będę budowała na wiosnę. Plany się zmieniły, buduję coś innego.

Mówisz, że stal robi się coraz droższa? A wiesz, ile stali znajduje się w kadłubie jachtu z siatkobetonu? Kilometry. Podpowiem, angielska nazwa technologii to 'ferro-cement', często skracane, bardzo słusznie zresztą, do 'ferro' :D
Ponadto tony złomu w kilu, który w większości z metalu się składa (5 ton w tym wypadku), tylko 'umiejscowiony' betonem.
Dodaj do tego tysiące metrów kwadratowych (dokładnie, tysiące) heksagonalnej siatki.

Betonu, to tam akurat całkiem niewiele się znajduje. Mniej, niż żywicy w amatorsko robionym jachcie z laminatu.

Nie piszę, aby Cię do tego zniechęcić - sama, jak łatwo można na tym forum znaleźć, bardzo lubię takie jachty. Ale jeśli Ci się wydaje, że z siatkobetonu będzie taniej - hm, polimeryzowałabym bardzo mocno...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2012, o 21:59 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
W budowie masowej z siatkobetonu
(to przecież taki eufemizm dla żelazobetonu - żelbetu)
nie będzie taniej , niż z laminatu - należy wierzyć , że producenci kalkulować potrafią .
W amatorskiej budowie liczy się nie tylko koszt materiału liczony dla bezbłędnej realizacji projektu , ale i koszt naprawy błędów , a ten jest proporcjonalny do stopnia skomplikowania budowy - tu zwycięża laminowana sklejka .
Prosty heling , zagwarantowany kształt , technologia wybaczająca błędy montażu wzmocnień/zabudowy etc.
Jestem zwolennikiem konstrukcji przekładkowych , ale w amatorskiej budowie
są bardziej skomplikowane od sklejkowych - sporo diabełków tkwi w szczegółach , zwłaszcza , gdy budujemy coś bardziej skomplikowanego , niż żaglówka .
Gdybym chciał płynąć w lody , to chyba już wolałbym coś pospawać -
lepiej bym wiedział , co mam , niż w wypadku żelazobetonu .
Dlatego ta technologia się nie rozwija ...
Pozdrawiam .
Eugeniusz Panek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2012, o 22:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17631
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4270
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Gienek napisał(a):
W budowie masowej z siatkobetonu
(to przecież taki eufemizm dla żelazobetonu - żelbetu)/.../
w wypadku żelazobetonu .

Gienek!
Panie inżynierze, do jasnej ciasnej!!!
Warto może coś przeczytać na temat siatkobetonu, żeby nie porównywać go, chociaż przy użyciu niewłaściwego słownictwa, do żelazobetonu (żelbetu)!!!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2012, o 22:45 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
http://www.amplus.com.pl/index.php?opti ... &Itemid=60
" Co to jest siatkobeton ?
Odmiana żelbetu o specyficznym zbrojeniu oraz ulepszonych własnościach mechanicznych. Podstawowym zbrojeniem siatkobetonu jest siatka stalowa o kwadratowych lub prostokątnych oczkach (np. 10x10 mm lub 10x15 mm), z cienkiego drutu (średnica od 0,5 do 1,2 mm), równomiernie rozmieszczona w kilku warstwach w całym przekrój ścianki elementu. Takie usytuowanie zbrojenia nadaje przekrojowi własności jednorodne, co z kolei powoduje polepszenie cech wytrzymałościowych przekroju, np. zwiększenie wytrzymałości na rozciąganie.
Więcej…"
Nie należy mylić siatkobetonu z polimerbetonem na osnowie z siatki stalowej ,
bo to w budowie jachtów już w ogóle sensu by nie miało .
Z inżynierskim pozdrowieniem .
Eugeniusz Panek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2012, o 23:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Moniia napisał(a):
Ale jeśli Ci się wydaje, że z siatkobetonu będzie taniej - hm, polimeryzowałabym bardzo mocno...

No i, pozwole sobie przypomniec, ze kadlub to bodaj tylko 30% kosztow.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2012, o 06:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Dobrze, że doczytalem do końca, bo chcialem od początku to dopisać. Oznacza to bowiem, że mozemy poczynić oszczędności na kosztach budowy kilkuprocentowe. Moim zdaniem warto tylko w jednym przypadku: jeśli dla wybranego jachtu i wybranych warunków eksploatacji będzimy pewni przewagi siatkobetonu nad innymi materialami. Moim zdaniem takie przypadki mogą się zdarzyć ale tylko w specyficznych sytuacjach.
Pamiętajmy, że dziś to nie czasy peerelu, gdzie stal kadlubowa była po prostu niedostępna, a pręty i cement można było kupic u.... [tu sie ocenzuruję].

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2012, o 07:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17631
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4270
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
robhosailor napisał(a):
siatkobetonu, żeby nie porównywać go, chociaż przy użyciu niewłaściwego słownictwa, do żelazobetonu (żelbetu)!!!

Gienek napisał(a):
" Co to jest siatkobeton ?
Odmiana żelbetu o specyficznym zbrojeniu oraz ulepszonych własnościach mechanicznych. Podstawowym zbrojeniem siatkobetonu jest siatka stalowa o kwadratowych lub prostokątnych oczkach (np. 10x10 mm lub 10x15 mm), z cienkiego drutu (średnica od 0,5 do 1,2 mm), równomiernie rozmieszczona w kilku warstwach w całym przekrój ścianki elementu. Takie usytuowanie zbrojenia nadaje przekrojowi własności jednorodne, co z kolei powoduje polepszenie cech wytrzymałościowych przekroju, np. zwiększenie wytrzymałości na rozciąganie.
Więcej…"
Nie należy mylić siatkobetonu z polimerbetonem na osnowie z siatki stalowej ,
bo to w budowie jachtów już w ogóle sensu by nie miało .

A użycie żelbetu, takiego z jakiego się buduje fundamenty, to według Ciebie do budowy jachtów sens by miało???

Jako inżynier, to pewnie wiesz, że poza użyciem stali i cementu, pomiędzy tymi materiałami są same różnice, stąd również różnice we właściwościach fizycznych.

A różnią się m. in. procentową zawartością stali w gotowym wyrobie, rodzajem materiałów stalowych, z jakich jest wykonane zbrojenie, ułożeniem tego zbrojenia, jednorodnością zbrojenia w całej masie gotowego wyrobu, możliwością uzyskiwania cienkich skorup z danego materiału itd. itd.

Oczywiście, nie zmienia to faktu, że siatkobeton nie jest najlepszym materiałem do budowy jachtów.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2012, o 09:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
robhosailor napisał(a):
robhosailor napisał(a):
siatkobetonu, żeby nie porównywać go, chociaż przy użyciu niewłaściwego słownictwa, do żelazobetonu (żelbetu)!!!

Gienek napisał(a):
" Co to jest siatkobeton ?
Odmiana żelbetu o specyficznym zbrojeniu oraz ulepszonych własnościach mechanicznych. Podstawowym zbrojeniem siatkobetonu jest siatka stalowa o kwadratowych lub prostokątnych oczkach (np. 10x10 mm lub 10x15 mm), z cienkiego drutu (średnica od 0,5 do 1,2 mm), równomiernie rozmieszczona w kilku warstwach w całym przekrój ścianki elementu. Takie usytuowanie zbrojenia nadaje przekrojowi własności jednorodne, co z kolei powoduje polepszenie cech wytrzymałościowych przekroju, np. zwiększenie wytrzymałości na rozciąganie.
Więcej…"
Nie należy mylić siatkobetonu z polimerbetonem na osnowie z siatki stalowej ,
bo to w budowie jachtów już w ogóle sensu by nie miało .

A użycie żelbetu, takiego z jakiego się buduje fundamenty, to według Ciebie do budowy jachtów sens by miało???

Czepiasz się.
Zbulwersowało Cię nazwanie siatkobetonu odmianą żelazobetonu, czyli żelbetu. Uznałeś to za "porównywanie przy użyciu niewłaściwego słownictwa do żelazobetonu" - czy jakoś tak...

Tymczasem słownictwo jest jak najbardziej prawidłowe. Podchodząc do sprawy od strony fachowego słownictwa i naukowej definicji - siatkobeton jest jedną z odmian żelazobetonu! Czyli, ciut mniej fachowo - żelbetu. ;)
I nie ma się czym bulwersować, już lepiej podziękować za lingwistyczne uświadomienie :roll:

Co do użycia do budowy jachtu innej niż siatkobeton odmiany żelbetu (np "takiego z jakiego się buduje fundamenty" ) - takie użycie nie ma oczywiście sensu.
Podobnie jak nie miałby sensu użycie do budowy jachtu strunobetonu czy drutobetonu - czyli kolejnych, obok siatkobetonu, odmian żelbetu.
O sensie przenoszenia teoretycznego sporu językowego w sferę stosowanej techniki - zamilczę...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2012, o 09:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2009, o 15:51
Posty: 908
Lokalizacja: Warszawa, Gdańsk
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 637
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
Witam,
Skontaktuj się z Wojtkiem Kasprzakiem , który prowadzi te stronę:
http://www.siz.org.pl/

Rozmawialiśmy parę tygodni temu i wspominał że któryś z jego projektów jest obecnie budowany właśnie tą metodą. Kadłub chyba pow. 8 m. Jak mówił argumentem armatora do budowy właśnie tą metodą było to że jest budowlańcem i umie betonować. ;-)

Można się śmiać, ale podobno budowa jachtu idzie całkiem dobrym tempem.

Pozdrawiam
Andrzej

_________________
http://www.dobrewiatry.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2012, o 10:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Netart napisał(a):
Witam,
Skontaktuj się z Wojtkiem Kasprzakiem , który prowadzi te stronę:
http://www.siz.org.pl/

Rozmawialiśmy parę tygodni temu i wspominał że któryś z jego projektów jest obecnie budowany właśnie tą metodą. Kadłub chyba pow. 8 m. Jak mówił argumentem armatora do budowy właśnie tą metodą było to że jest budowlańcem i umie betonować. ;-)

Można się śmiać, ale podobno budowa jachtu idzie całkiem dobrym tempem.

Co do tempa - nie mam wiadomości, ale relacja z budowy sporego jachtu siatkobetonowego konstrukcji Wojtka jest tu (do sierpnia 2011):
http://jachtsamanta.blogspot.com/
A tu ciekawostka taka - jak zrobić coś na budowie jachtu... tanio i oryginalnie :lol:


Dyskusja siatkobetonach i o jachcie konstrukcji Wojtka tu:
http://tiny.pl/hp48c

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2012, o 10:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17631
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4270
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
pierdupierdu napisał(a):
Czepiasz się.

Bo ja taki już czepialski jestem i wierzę, że Gienek się nie obrazi za wymyślanie mu od inżynierów. W końcu obaj macie rację - człowiek, to też tylko taka odmiana małpy. A gdzieś tam, na innym forum, nie przekonujcie mnie, że sklejka i oblaminowane listewki, to nie drewno, tylko kompozyty. ;) :lol: :lol: :lol:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2012, o 12:23 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
Spokojnie , za inżyniera , nawet Pana inżyniera na pewno się nie obrażę .
Generalnie - można założyć , że nie jestem obrażalski .
Szczególnie , gdy wymiana zdań czemuś ma służyć .

Podstępnie użyłem słowa żelbet po to , aby łatwiej było zauważyć ,
że kadłub zbudowany z siatkobetonu - jeżeli ma mieć porównywalną wytrzymałość
do podobnego , zbudowanego inną technologią - będzie duuużo cięższy od konkurencji .
Ktoś mógłby zauważyć , że nie ma problemu , bo i tak wkładamy balast .
No tak , tylko , że my wkładamy balast po to , aby obniżyć środek ciężkości -
zatem do duuużo cięższego kadłuba trzeba włożyć stosownie duuużo więcej balastu .

Jeżeli ktoś lubi murarkę , to nie ma sprawy , ale warto pamiętać , o zalecanej minimalnej grubości siatkobetonu (nie mam na myśli oczek wodnych) .
Lub zrobieniu małych badań .

Ale jeżeli ktoś po prostu rozważa , czy aby nie siatkobeton ...
No to na pewno nie na Proa lub coś poniżej 12m (minimalna grubość się kłania) .
Tu z długością/wielkością strzelam - chodzi o zwrócenie uwagi na związek min. grubości z wielkością jednostki .
A , jak Pierdupierdu zauważył - z dostępnością stali nie ma problemu .
Jest zupełnie innej jakości niż w czasach szczęśliwie minionych .
Upowszechniły się technologie spawania w otulinie gazów .
Czyli - nawet w lody warto zastosować stal .

W sprawie drewna - faktycznie , nie ma co pisać , że laminowane drewno
lub sklejka to kompozyty , skoro samo drewno jest naturalnym kompozytem o nazwie drewno . A jednak wolimy mebelki z drewna , a nie z laminatu e-s .
Pozdrawiam .
Eugeniusz Panek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2012, o 13:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17631
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4270
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Gienek napisał(a):
Ale jeżeli ktoś po prostu rozważa , czy aby nie siatkobeton ...
No to na pewno nie na Proa lub coś poniżej 12m (minimalna grubość się kłania) .

Wszystko prawda, ale już na tym forum było, że np. znany skądinąd (proa PJOA) Janusz Ostrowski w ramach eksperymentów w Zakładzie Siatkobetonu Politechniki Warszawskiej zaprojektował i zbudował w latach 80. zarówno niewielką kanu, jak i deskę windsurfingową z siatkobetonu właśnie. O eksperymentalnym, balastowym jachcie kabinowym Betotron, krótszym niż 5 m, jego projektant i budowniczy (http://zegluj.net/forum_zeglarskie/memberlist.php?mode=viewprofile&u=2964) pisał na tym forum i zamieszczał jego zdjęcia już wielokrotnie. :D

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2012, o 14:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
...ale coś w tym jest, że siatkobeton nie zdobył popularności, ani u pro, ani u amatorów.

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2012, o 14:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17631
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4270
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
lj78 napisał(a):
...ale coś w tym jest, że siatkobeton nie zdobył popularności, ani u pro, ani u amatorów.

Jednak siatkobeton (w budowie jachtów) ma chyba więcej wad niż zalet, a jak już było, ta jego taniość jest więcej niż problematyczna.

Jako technologia budowlana też nie należy do tanich, właśnie ze względu na duży udział stali i dużą, w porównaniu z żelbetem, pracochłonność.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 178 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL