Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 15 cze 2025, o 00:46




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 kwi 2011, o 18:24 

Dołączył(a): 24 lut 2006, o 22:56
Posty: 36
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Witam,

Ponieważ jestem już powoli na finiszu remontu mojej łódeczki to stwierdziłem, że może zamieszczę tu link do albumu na Picasie, abyście mogli zobaczyć co i jak szło, no i ewentualnie się na czymś wzorować.

Łódka trafiła do mnie przez przypadek, zupełnie za darmo, ale niestety wymagała sporo pracy i wkładu finansowego, za to satysfakcja jest niesamowita.

Zapraszam też do komentowania i do dopingu, bo plan jest taki żeby na 1 maja wybrać żagle i popłynąć :)

a tu link:

https://picasaweb.google.com/1077004289 ... directlink


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 kwi 2011, o 20:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2007, o 12:20
Posty: 396
Lokalizacja: Chełm, Warszawa
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 21
Uprawnienia żeglarskie: brak
witaj,
co to za wzmocnienia na zdjęciu 29 i 30? I jak je tam zamontowałeś? co to za materiał?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 kwi 2011, o 22:13 

Dołączył(a): 24 lut 2006, o 22:56
Posty: 36
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
m.a.j.o.r napisał(a):
witaj,
co to za wzmocnienia na zdjęciu 29 i 30? I jak je tam zamontowałeś? co to za materiał?


tak jak jest w podpisie do zdjęć jest to pianka przekładkowa Airex w paskach 20x40x700 mm
wkładało się z trudem przez luki inspekcyjne, ale dało radę, najtrudniej jest je wygiąć tak aby nie pękły, bo są to dość sztywne paski, ale za to naprawdę usztywniają komory.
Jedyny problem to laminowanie, które miałem w planach wykonać, ale jest naprawdę niewykonalne. Chciałem je oblaminować matą 200, ale nie ma tam prawie w ogóle dobrego dostępu, więc będą przymocowane klejem 3M w sprayu :) taki jakiś super mocny klej w sprayu po prostu.
Żeby dodatkowo usztywnić półpokłady nałożyłem jedną warstwę maty 200 na ławeczce sternika i dwie warstwy 200 na miejscu dla załoganta, bo tam było bardziej miękkie.
Moim zdaniem teraz sztywność jest na zadowalającym poziomie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2011, o 21:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2007, o 12:20
Posty: 396
Lokalizacja: Chełm, Warszawa
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 21
Uprawnienia żeglarskie: brak
Matus napisał(a):

tak jak jest w podpisie do zdjęć jest to pianka przekładkowa Airex w paskach 20x40x700 mm

Jaka jest cena tego cuda i gdzie to można dostać?
Ja osobiście laminowałem wzmocnienia. Ciężka praca, ale idzie wykonać. Odwracasz łódź do góry dnem i ustawiasz na pewnej wygodnej dla siebie wysokości. Dzięki temu laminujesz powierzchnie która jest w większości na dole. Aha, tylko ,że Ja wyciąłem i zamontowałem większe luki Holta.
pozdrawiam i czekam na fotorelacje.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2011, o 16:20 

Dołączył(a): 24 lut 2006, o 22:56
Posty: 36
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
m.a.j.o.r napisał(a):
Matus napisał(a):

tak jak jest w podpisie do zdjęć jest to pianka przekładkowa Airex w paskach 20x40x700 mm

Jaka jest cena tego cuda i gdzie to można dostać?
Ja osobiście laminowałem wzmocnienia. Ciężka praca, ale idzie wykonać. Odwracasz łódź do góry dnem i ustawiasz na pewnej wygodnej dla siebie wysokości. Dzięki temu laminujesz powierzchnie która jest w większości na dole. Aha, tylko ,że Ja wyciąłem i zamontowałem większe luki Holta.
pozdrawiam i czekam na fotorelacje.


no właśnie ja nie chciałem ciąć większych dziur na otwory inspekcyjne - to raz
a dwa, że mam ograniczoną przestrzeń i laminowanie w komorach w tym garażu byłoby na pewno niewykonalne i musiałbym czekać do lata, a nie chciałem. W końcu i tak polaminowałem z wierzchu dla pewności, a ten Airex to tylko dla picu, bo nie wiem czy zda egzamin umocowany na klej w sprayu :D

Natomiast co do ceny i dostępności to nie pamiętam dokładnie ile, ale kosztowało jakoś tak niewiele, dostępne jest w paskach bodajże 1000 x 40 x 20 mm i można kupić w JASSKORZE na ulicy Lindleya 16 w Warszawie (na rogu Lindleya i Jerozolimskich).

A już dziś, albo jutro zdjęcia z malowania pokładu ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2011, o 00:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 kwi 2011, o 13:59
Posty: 18
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz
No, muszę przyznać że zrobiłeś kawałek dobrej roboty :)
Ja także przymierzam się do podobnego przedsięwzięcia. Jeśli można wiedzieć, ile kosztowała Cię baza... czyli to co na zdj. nr 1 :)
ślepy jestem... teraz widzę, że dostałeś ją za darmo. Eh, szczerze zazdroszczę!
Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam, Tomek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2011, o 00:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13854
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
KAT napisał(a):
Jeśli można wiedzieć, ile kosztowała Cię baza... czyli to co na zdj. nr 1 :)

Napisał... ;)
Matus napisał(a):
Łódka trafiła do mnie przez przypadek, zupełnie za darmo

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2011, o 08:36 

Dołączył(a): 19 lut 2009, o 21:08
Posty: 532
Lokalizacja: łowicz
Podziękował : 38
Otrzymał podziękowań: 18
Napisz ile /w puszkach/ farby poszło ci na malowanie dna bez podkładu?

_________________
Marek Gruhn


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2011, o 12:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2007, o 12:20
Posty: 396
Lokalizacja: Chełm, Warszawa
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 21
Uprawnienia żeglarskie: brak
Matus napisał(a):
no właśnie ja nie chciałem ciąć większych dziur na otwory inspekcyjne - to raz
a dwa, że mam ograniczoną przestrzeń i laminowanie w komorach w tym garażu byłoby na pewno niewykonalne i musiałbym czekać do lata, a nie chciałem. W końcu i tak polaminowałem z wierzchu dla pewności ...

Powiedz mi w takim razie jak uzyskałeś gładką powierzchnię po tym laminowaniu z zewnątrz?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2011, o 19:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Matus napisał(a):
a ten Airex to tylko dla picu,

Masz rację. Szkoda wydanych pieniędzy i niepotrzebnej roboty.

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2011, o 20:42 

Dołączył(a): 24 lut 2006, o 22:56
Posty: 36
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
incoming napisał(a):
Napisz ile /w puszkach/ farby poszło ci na malowanie dna bez podkładu?


Na dno poszła jedna puszka podkładu Oliva Bosman 77 i dwie puszki farby Emapur Marina.
Tak samo pokład i kokpit, w sumie jedna puszka podkładu i dwie puszki farby.

Ale oczywiście wraz z dnem pomalowałem jeszcze dwa razy miecz i ster, także farby trochę zostaje.

m.a.j.o.r napisał(a):
Matus napisał(a):
no właśnie ja nie chciałem ciąć większych dziur na otwory inspekcyjne - to raz
a dwa, że mam ograniczoną przestrzeń i laminowanie w komorach w tym garażu byłoby na pewno niewykonalne i musiałbym czekać do lata, a nie chciałem. W końcu i tak polaminowałem z wierzchu dla pewności ...

Powiedz mi w takim razie jak uzyskałeś gładką powierzchnię po tym laminowaniu z zewnątrz?


Nie jest to powierzchnia idealnie gładka, ale nieźle wyszło bo laminowałem wykorzystując tkaninę o gramaturze 200 i ona ma bardzo ładnie ułożone ciasne włókna.
Można zrobić np. 100 i będzie jeszcze lepiej.
Jedynie na krawędziach było nierówno i tam szpachlowałem, ale nie udało mi się ładnie tego wykończyć, nie mam wprawy w pracy ze szpachlą, za to w laminowaniu trochę się podszkoliłem budując w szkole łódki kiedyś, więc sama powierzchnia jest całkiem równa.

Łódka ma swoje lata i stwierdziłem, że inwestowanie w idealną naprawę kadłuba pod względem estetycznym nie ma sensu. Raczej trzeba go zrobić "na mocno".
I tak zainwestowałem 600 zł w farby, laminaty i szpachle i prawie 3000 w osprzęt, a jeszcze do ideału brakuje mi nowego grota więc wiadomo jak to jest.

Dla mnie liczy się wytrzymałość, bo czasy kiedy łódka ta wygrywała Spartakiady młodzieży w 1975 i 1977 roku już nie wrócą na pewno :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2011, o 11:27 

Dołączył(a): 19 lut 2009, o 21:08
Posty: 532
Lokalizacja: łowicz
Podziękował : 38
Otrzymał podziękowań: 18
Ok. dzięki mam do odnowienia swoją dla tego pytałem o ilość farby,w sumie nie wiele.

_________________
Marek Gruhn


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2011, o 18:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2010, o 10:14
Posty: 332
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Gratulacje-pewnie uratowałeś jej życie ;) kiedy na wodę?

_________________
pozdrawiam - Maciek - http://kz.nysa.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2011, o 19:51 

Dołączył(a): 24 lut 2006, o 22:56
Posty: 36
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
joker470 napisał(a):
Gratulacje-pewnie uratowałeś jej życie ;) kiedy na wodę?


uratowałem, bo miała iść na śmietnik :(
wodowanie 29 kwietnia :)


a tu nowe zdjęcia z tego weekendu i malowania :
https://picasaweb.google.com/1077004289 ... directlink


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2011, o 11:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2010, o 10:14
Posty: 332
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
no i pięknie :)- czekamy na relację z wodowania ;)

_________________
pozdrawiam - Maciek - http://kz.nysa.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2011, o 14:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 paź 2010, o 00:32
Posty: 24
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Witam miłośników 470.... Jestem na ukonczeniu remontu swojej 470, teraz nadaje sie juz do pokazania co czynię...https://picasaweb.google.com/1049064712 ... Ockree0QE#


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2011, o 13:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2010, o 10:14
Posty: 332
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Matus napisał(a):
wodowanie 29 kwietnia :)
gdzie foty?? :D
Zieloan_g napisał(a):
teraz nadaje sie juz do pokazania
czekamy na dalszą relację ;)

_________________
pozdrawiam - Maciek - http://kz.nysa.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL