Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 cze 2025, o 19:38




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 maja 2011, o 18:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2011, o 19:55
Posty: 53
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: st. j.
Witam,
poproszę o opinie osoby mające doświadczenia na Tes 32D, czy nadaje się na morze?
W opisie producenta niby się nadaje a jak wygląda praktyka?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 maja 2011, o 18:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Na takie pytanie odpowiedzieć się nie da, bo wielokrotnie udowodniono, że na morzu można pływać wszystkim. Np Polacy przepłyneli Atlantyk TES-em 678 i Pegazem, ale również pontonem i szalupą z Batorego.
Jacht na morze powinien mieć kil, silnik stacjonarny, mocną konstrukcję kadłuba i olinowania.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 maja 2011, o 20:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2011, o 19:55
Posty: 53
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: st. j.
Sory, masz rację, sam lubię ścisłę określenia, a walnąłem zbyt ogólne pytanie. Pytam inaczej, czy ktoś pływał tą Teską po morzu i jakie ma wrażenia, wiadomo że toto kilu nie ma.. ale mi też nie chodzi o niewiadomo co, w zasadzie wyłącznie Bałtyk.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 maja 2011, o 20:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 mar 2006, o 17:51
Posty: 1188
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 187
Otrzymał podziękowań: 261
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz polodowcowy
W Hiszpanii w okolicy Barcelony, czy też Tarragony można wyczarterować Tesa 32.
Czyli da się.

_________________
Pozdrawiam !
Zbyszek "Zgrzyb" Przybyszewski
http://www.samoster.org.pl/index.php?dzial=7


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 maja 2011, o 20:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
A Zgrzyb swoją Balią, też bez kila pływał po Bałtyku.
Chcesz kupić takiego Tesa ? Wyczarterować ?

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 maja 2011, o 20:42 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Jak Cape napisal, plywac da sie na wszystkim :) Istotne pytanie, czy chcesz domek kempingowy z komfortowym wnetrzem , czy sprawny jacht dajacy frajde z zeglowania.
Sa rozne sposoby uprawiania zeglarstwa i zwiazane z tym oczekiwania wobec jednostki.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 maja 2011, o 10:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2011, o 19:55
Posty: 53
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: st. j.
Cape, badam pewne możliwości:) mam pewien pomysł i chcę najpierw zebrać jak najwięcej informacji.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 maja 2011, o 10:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Jeżeli mazurski jacht mieczowy ma pływać po morzu, powinno się
1/ dołożyć balastu
2/ zablokować miecz, żeby nie walił o skrzynkę na fali
3/ jak można, to wzmocnić olinowanie stałe, a z całą pewnością wybrać luzy (te lużne mazurskie wanty, to prosta droga do utraty masztu na fali)
No i jeszcze trochę ( światła, środki ratunkowe, pirotechnika, ew VHF)

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak



Za ten post autor Cape otrzymał podziękowanie od: BrunoWolf
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 maja 2011, o 10:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2011, o 19:55
Posty: 53
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: st. j.
Dzięki, o takie własnie info mi chodziło;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 maja 2011, o 10:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Cape napisał(a):
zablokować miecz, żeby nie walił o skrzynkę na fali
I żeby się sam nie schował przy przechyle większym niż 90°.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 maja 2011, o 10:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2009, o 15:51
Posty: 908
Lokalizacja: Warszawa, Gdańsk
Podziękował : 91
Otrzymał podziękowań: 637
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
BrunoWolf napisał(a):
Pytam inaczej, czy ktoś pływał tą Teską po morzu i jakie ma wrażenia, wiadomo że toto kilu nie ma..


Kiedyś w Dobrej Praktyce Żeglarskiej - nr 2 i 3 był artykuł o rejsie przez Atlantyk Tesem 720. Z tego co pamiętam mieczowym i bez większych przeróbek na morze. Jak podasz adres to CI wyślę pdfy, bo strona DPŻ już nie działa chyba.

pozdrawiam
Andrzej

_________________
http://www.dobrewiatry.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 maja 2011, o 11:43 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Jak juz dodasz to wszystko o czym Cape napisal to popros konstruktora zeby jeszcze raz policzyl jednostke od nowa. Czesto o tym sie zapomina a to calkowicie zmienia wlasnosci nautyczne i nie zawsze prowadzi do porzadanych rezultatow.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 maja 2011, o 13:08 

Dołączył(a): 23 lis 2010, o 23:26
Posty: 319
Podziękował : 205
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: ...
Jeżeli chodzi o balast i Tesy, to trzeba powiedzieć, że Tesy akurat są dość mocno zabalastowane jak na jachty śródlądowe. Na śródlądziu maja opinię ciężkich krów, zaczynają żyć przy 5B, co mogę potwierdzić z moich doświadczeń. Ze wszystkich jachtów śródlądowych pod tym względem na pływanie zatokowe nadają się najbardziej moim zdaniem. Co jeszcze nie oznacza ze można to jakoś porównywać z prawdziwą morską kilówką, jednak linie teoretyczne kadłuba mają raczej śródlądowy charakter, czytaj płaskie dno.



Za ten post autor User319 otrzymał podziękowanie od: BrunoWolf
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Kurczak i 189 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL