Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 25 cze 2025, o 13:26




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: proa Maramara
PostNapisane: 20 cze 2011, o 17:04 

Dołączył(a): 30 paź 2009, o 14:25
Posty: 191
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 75
Uprawnienia żeglarskie: kandydat na toliwagę
zostało zbudowane nowe proa. prototyp nazywa się Maramara. Uprzedzam, że nie jest to łódź Mara, nazwa pochodzi z obcego, odległego języka.
no to spróbuję wkleic zdjęcie:
Obrazek
łódź pochodzi z Łodzi, zbudowaliśmy ją w Bydgoszczy podczas festynu, w ciągu kilku godzin. co prawda elementy były już wycięte.
no, może to zbudowaliśmy to określenie trochę na wyrost, bo ja to właściwie raczej podawałem tubki z klejem Krzyśkowi, który jest pomysłodawcą, projektantem, wykonawcą i toliwagą. Zdecydowanie więcej robił Jerzy - pozdrawiam.
łódź jest bardzo eksperymentalna. materiał z którego została zrobiona teoretycznie zupełnie nie nadaje się do szkutnictwa. jest to spienione pvc, takie z którego robi się planszde reklamowe. elementy zostały wycięte na ploterze, po czym sklejone klejem do pvc.
cdn.


Ostatnio edytowano 20 cze 2011, o 17:21 przez qxqx, łącznie edytowano 3 razy


Za ten post autor qxqx otrzymał podziękowanie od: stibur
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2011, o 17:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
qxqx napisał(a):
no to spróbuję wkleic zdjęcie:
Obrazek

To ja już wkleiłem :D
Brawo! Cieszę się, że pomysł zakończony sukcesem!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2011, o 11:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
I jak sprawdza się spienione pvc w budowie i w pływaniu? Jest wystarczająco wytrzymałe?

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2011, o 12:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2009, o 07:47
Posty: 76
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 15
Uprawnienia żeglarskie: sj
Jeżeli nie stanowi to tajemnicy handlowej, to proszę o upublicznienie na forum wymiarów tego proa oraz wagi. Przy takich materiałach te proa jest bardzo lekkie.

Pozdrawiam
Marcin


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2011, o 05:20 

Dołączył(a): 30 paź 2009, o 14:25
Posty: 191
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 75
Uprawnienia żeglarskie: kandydat na toliwagę
dlugośc niecałe 5 m. waga? nie wiem, może około 50 kg. całośc? bez problemu można podniesc.
bardzo ciekawe jest mocowanie masztu:
Obrazek
maszt z rury aluminiowej, rejka i bom takoż, iakos (czyli rury łączące kadłub - vaka z pływakiem - ama, też aluminiowe).
łódź pływa, ale pierwsze próby odbyły się jedynie na kanale w Bydgoszczy. 2 lipca rozpoczną się bardziej poważne testy.
spienione pcv nie jest najlepszym materiałem, jak sądzę jest kilkakrotnie słabszy od sklejki. klasycznej łodzi raczej nie dałoby się z niego zrobic, to znaczy dałoby się zrobic, ale by się mogła rozpaśc. proa jest szczególną konstrukcją - prostą a zarazem sprytną, wyrafinowaną technicznie. nie jest tak sztywna jak katamaran.
a poniżej plastik versus drewno:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/ar8Wt0gf6PXHSTnezdZFi4xIvvAZb6pHsj84vaSYVxc?feat=directlink
i zdjęcie z budowy
https://picasaweb.google.com/114104201228188901294/Maramara?authkey=Gv1sRgCIzunruUi-3wwQE#5620333013271779746

przepraszam, coś mi nie wychodzi z wklejaniem zdjęc z picassy, ani img, ani url, ani nic nie działa, pozastaje link do albumu. zniechęcam się. więcej informacji na grupie yahoo michalak polska albo blog http://boatiscool.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2011, o 06:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2009, o 07:47
Posty: 76
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 15
Uprawnienia żeglarskie: sj
Super.
Oglądnąłem zdjęcia i wzmocniły we mnie moje marzenia.

Polinezyjczycy budowali z tego co mieli pod ręką. A nasze przywiązanie do ołowiu w kilu, do łodzi halsujących, jest jedynie cechą europejskiego konserwatysty.
Pozdrawiam.
Marcin

----------
Moja obecność na tym forum wynika z powodu szkutniczych marzeń.
Obecnie szukam garażu, szopy, na swoją małą szkutnię w której te marzenia mogły by się ziścić.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 163 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL