Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 cze 2025, o 00:07




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Maszt do Bez2
PostNapisane: 21 lis 2010, o 12:44 

Dołączył(a): 19 lis 2010, o 23:51
Posty: 22
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witam wszystkich. Potrzebuję się dowiedzieć jaki powinien być maszt do Bez2. Jestem szczęśliwym posiadaczem. Niestety muszę ją dokompletować. Pomóżcie :D

*****

znalazłem taki
http://allegro.pl/show_item.php?item=13 ... s%C5%82any.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2010, o 13:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
mokry 420 to nie Bez 2.

*****

...jeszcze raz.
kupuj ten z 420 w tej cenie nie jest najgorzej.Olinowanie dopasujesz i okucia na pewno.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2010, o 13:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17631
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4270
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Temat już był poruszany:

viewtopic.php?t=372

Niestety, nikt nie wie, skąd zdobyć plany Beza 2, ale ja bym spróbował skontaktować się z jednym z jego projektantów - Jackiem Centkowskim:

http://www.nauti-links.com/pages/144740d7a/

http://marinedirectory.ybw.com/Marine_D ... &s=41&url=

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: mokry
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2010, o 13:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Wojciech1968 napisał(a):
mokry 420 to nie Bez 2.

*****

...jeszcze raz.
kupuj ten z 420 w tej cenie nie jest najgorzej.Olinowanie dopasujesz i okucia na pewno.


Po co na wariata kupować coś, co do czego nie ma pewności, że będzie się nadawać? Do wiosny jeszcze trochę czasu. Przez ten czas można zdobyć więcej informacji i dobrać lepszy maszt, a przynajmniej mieć pewność, że będzie właściwy.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2010, o 13:37 

Dołączył(a): 19 lis 2010, o 23:51
Posty: 22
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
wiem wiem ,ale dużo pracy przedemną ,już nie wspomnę o malowaiu i śilniczku


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2010, o 13:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Wiem kto kisi na podwórku i po szafach bezika. Ale właścicielka chce za niego tyle kasy jak przysłowiowy "Żyd za matkę". Ale za wyjątkiem żagli , które są dobrze schowane jest kompletny.
Maszt jest (z tego co widziałem) z profilu Kęty 73 mm, bom chyba też. Długość masztu i bomu możesz sobie ustalić jeśli masz żagiel - mierząc długość liku przedniego i dolnego. Jeśli nie masz żagli - popytaj w żaglowniach. Na pewno któraś szyła żagle do jakiegoś bezika - więc wymiary posiada. Odległość bomu od pokładu też możasz sobie wyliczyć na podstawie pomiaru ze zdjęć i ułożenia odpowiedniej proporcji. Okucia można dokupić samemu. "Liny" masz tylko trzy :forsztag i dwie wanty kolumnowe. Mając fok ustalisz doświadczalnie miejsce zamocowania na maszcie okucia sztagowego i zarazem want. Podwięzi wantowe powinny być przy kadłubie. Jak nie to powinny zostać ślady po miejscu ich mocowania.
I tak po nitce do kłębka.
Jeszcze prościej dorwać kompletnego bezika i wykonać pomiary....
Może wymiary nie będą się zgadzać co do milimetra z oryginałem, ale pływać się da....
Powodzenia :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2010, o 16:48 

Dołączył(a): 19 lis 2010, o 23:51
Posty: 22
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
mam mam troche pogrzebałem i znalazłem właściciela BEZ2 maszt ma miec 4,80 m
a ten z allegro ma 5.10

*****



Załączniki:
1245516592.jpg
1245516592.jpg [ 46.4 KiB | Przeglądane 6109 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2010, o 17:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Nie chodzi tylko o długość profilu.
Przede wszystkim o wysokość od pokładu łącznika bomu i wpustu likliny.
Moze się okazać, że nawet po ucięciu masztu bom będzie umieszczony za nisko lub za wysoko.
Jezeli za nisko - będzie przeszkadzał załodze, jeśli za wysoko przełoży się na nadmierną długość masztu. A to w sytuacji małej, lekkiej mieczówki spowoduje pogorszenie się stabilności....

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2010, o 19:05 

Dołączył(a): 19 lis 2010, o 23:51
Posty: 22
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
no tak jak nie kupuje się gotowego ładnego i pięknego a że bidny zemnie chłop to będzie grzebanko ale zato nauczę się od razu wszystkiego od podstaw .a ten maszt jest na razie najkrótszy jaki znalazłem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2010, o 19:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2010, o 23:44
Posty: 309
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: czekaja na potwierdzenie oryginalu
Poświęciłem chwilkę aby Tobie pomóc i oto efekty :) :
Cytuj:
BEZ 2 Dane techniczne: Dł.całkowita:4,17m Szer.całkowita:1,87m Zanurzenie:0,17m Zanurzenie z mieczem:1,*m Wysokość masztu:6,*m Ożaglowanie:7,*/9,*m kw grot 4,5m kw fok 2,5m kw


i dodatkowo pod tym adresem: http://klubwodny.za.pl/jachty.htm#1
znalazłem coś takiego:
Obrazek

_________________
Pozdrawiam
Jasiu
http://www.rejsteam.dyn.pl/



Za ten post autor cd_romek otrzymał podziękowanie od: mokry
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2010, o 19:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
To 4.80 czy 6 m ?,to duża różnica.

W.P.R.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2010, o 19:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17631
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4270
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
cd_romek napisał(a):
i dodatkowo pod tym adresem: http://klubwodny.za.pl/jachty.htm#1
znalazłem coś takiego:
Obrazek

Brawo!
Na podstawie tego rysunku, znając podstawowe wymiary łódki, można z niezłą dokładnością obliczyć długość masztu oraz miejsca zamocowań okuć.
Ale, gdyby się nie udało, to ściągnąć z natury (innego Beza 2), lub poprosić o pomoc projektanta (patrz: mój post wyżej).

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2010, o 19:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
A ja przypomniałem sobię książkę Jerzego Saleckiego "Polskie jachty". Zeskanowałem stronę poświęconą Bezikowi. I tu jest ciekawostka, ten jachcik był wykonywany w dwóch wersjach różniących się powierzchnią ożaglowania: 7 m.kw (bez patentu) i 9 m. kw. (z patentem) :D . Zatem musiały być tez różne wysokości masztu w zależności od wersji.
Według rysunku, znając długość kadłuba, mozna policzyć, że maszt ma jakieś 4,75 m, co jest zdecydowanie mniej niz podawane 6 m. Natomiast od lustra wody do topu wg rysunu jest ok. 5,6 m. Być moze te 6 m to nie długość masztu, ale odległość do topu od lustra wody dla wersji z 9 m.kw. zagla?


Załączniki:
Bez2.jpg
Bez2.jpg [ 971.82 KiB | Przeglądane 5976 razy ]

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.

Za ten post autor Szaman3 otrzymał podziękowania - 3: grabdar, jgrz, robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2010, o 19:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Teraz jeszcze dostrzegłem, że na rysunku, oprócz foka widac obrys genuy. Może te 9 m.kw. to z genuą, co oznaczałoby, że maszty w obu wersjach miały tą sama długość?

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2010, o 20:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17631
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4270
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Mariusz Główka napisał(a):
Może te 9 m.kw. to z genuą, co oznaczałoby, że maszty w obu wersjach miały tą sama długość?

Tak właśnie było - przynajmniej w oryginale.

EDIT: A Twój skan jeszcze dokładniejszy do ewentualnych obliczeń :)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2010, o 20:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
...a zatem maszt z 420 byłby wystarczający.
Nawet nie było by potrzeby go skracać.
Ewentualnie przebudować ustawienie refpatentu i wymienić okucie pięty masztu. Dopasować długość olinowania i salingów.
... no i niemiecki chyba był... :wink:

W.P.R.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2010, o 20:11 

Dołączył(a): 19 lis 2010, o 23:51
Posty: 22
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dzięki wszystkim teraz mam ćwieka i coś postaram się wymyśleć z tego wszystkiego a z wszą pomocą to BEZnapewno popłynie o własnych siłach bede zdawał relacje z postępów z prac. :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2010, o 20:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Czekaj jeszcze mokry,teraz zliczana jest dokładna długość masztu.
Sam jestem ciekaw wymiaru.
Kiedyś Bezik 2 był u nas w porcie ale kto tam mierzy maszt jak jest.

W.P.R.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2010, o 20:28 

Dołączył(a): 19 lis 2010, o 23:51
Posty: 22
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
a ja prawie dogadałem temat tej 420 ,sprzedający chce 550zł


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2010, o 20:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Spokojnie, nie nerwowo. Daj ogłoszenie na kilku forach żeglarskich, może trafi Ci się lepszy, albo tańszy. Moim zdaniem te 550 zł to zadna okazja.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2010, o 20:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Spokój wskazany.
Lepiej 450 zł.
...no ale cenki za maszty są dużo wyższe...

http://allegro.pl/listing.php/search?st ... nge_view=1

W.P.R.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2010, o 22:08 

Dołączył(a): 7 lis 2009, o 18:01
Posty: 16
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz szuwarowy
zrobiłem pomiar z natury 471cm :)



Za ten post autor pławik otrzymał podziękowanie od: mokry
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2010, o 23:17 

Dołączył(a): 19 lis 2010, o 23:51
Posty: 22
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
no to mam dwie ekspertyzy i maszt ma mieć ok. 480cm spróbuje dopasować tom 420 z allegro


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2010, o 23:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Dobry wybór.
Jeżeli profil nie jest uszkodzony mechanicznie,jakieś pęknięcia wzdłużne lub poprzeczne szczególnie w miejscach zabudowy salingów,kupuj.

W.P.R.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Ostatnio edytowano 21 lis 2010, o 23:57 przez Wojciech, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2010, o 23:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:22
Posty: 1910
Podziękował : 235
Otrzymał podziękowań: 118
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
mokry napisał(a):
no to mam dwie ekspertyzy i maszt ma mieć ok. 480cm spróbuje dopasować tom 420 z allegro

Uważaj mokry, ażeby nie było tak, że będziesz 3 razy przycinał a on ciągle za krótki będzie...

_________________
Lubię robić rzeczy, na których się nie znam, zresztą jak większość ludzi w naszym kraju" :) By Filip Jaślar - polski skrzypek, członek Grupy MoCarta
e sławek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2010, o 00:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Mokry na początku nic nie skracaj.
Dopasuj olinowanie masztu i okucie bomu tak by było w prawidłowej wysokości zabudowane.
Niekoniecznie wg planów.Dostaniesz w sprzedaży refpatent z możliwością zabudowy do likszpary,co pozwala na zmianę ustawienia.
Bywa tak,że grot jest przeciągnięty i bom lata głęboko w kokpicie,albo przeszyjesz grota albo podniesiesz refpatent.
A te 30 parę cm więcej nie będzie w niczym urody jachtu zniekształcać. :wink:

W.P.R.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2010, o 06:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Wojtek, bezik nie ma salingów, ma tylko po jednej wancie kolumnowej. Po salingu zostaną tylko dziury w profilu. :lol:
Mokry brakuje Tobie masztu , czy bomu także? Bo wtedy naprawdę warto kupić w hurtowni z profilami aluminiowymi cały 9 m odcinek . Będzie na maszt i bom. Koszt w hurtowni za całość to około bodajże 270 zł. Koszt okuć około 500 zł. Za 800 zł masz nowy maszt + bom.
Ewentualnie jeśli bom posiadasz, to będę miał na zbyciu profil 73 mm po odcięciu tego , co potrzebuję na bom. Pozostanie ponad 6 m. Odsprzedam Tobie ten odcinek po cenie zakupu. To będzie około 180 zł. Okucia sobie dokupisz. Jednak sprawa będzie aktualna w lutym/marcu przyszłego roku. Wtedy będę okuwał maszt i bom do mojej łódki.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2010, o 09:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3242
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Teraz zobaczyłem zdjęcie tego masztu z salingami. Rzeczywiście, albo zostana dziury po salingach, albo trzeba by kombinować z podwięziami do wykorzystania stenwant. Moim zdaniem bez sensu. Lepiej kupić surowy profil i zrobić maszt od nowa, albo znaleźć oryginalny od Bezika.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2010, o 10:48 

Dołączył(a): 6 paź 2009, o 09:54
Posty: 20
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Mokry nie sugeruj się cenami Water Action na Allegro bo są moim zdaniem lekko z księżyca, śledziłem ich aukcje szukając żagli. Daj sobie trochę czasu - już propozycja Piotra K jest interesująca. Maszt i bom przynajmniej w części możesz okuć "niskobudżetowo".


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2010, o 13:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Wybór oczywisty należy do mokrego.
Niemniej jednak uważam,że niczemu nie przeszkadza
pozostawienie salingów na maszcie i adaptacja
masztu 420 do jachtu Bez 2.
Gotowy,wymagający jedynie małych przeróbek,
tj.dopasowanie długości olinowania stałego
(a jest tam regulacja,być może wystarczająca),
mocowanie masztu prawdopodobnie w cęgach
(tylko przewiercenie otworu),
ewentualny zakup refpatentu mocowanego
w likszparę.
Cena,znośna.
Minimum wg obliczeń Piotra 250 zł w kieszeni,
robocizna bezcenna. :wink:
Jak na wstępie wybór należy do mokrego.

Pozdrawiam.
Wojciech Port Rybnik

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Ostatnio edytowano 22 lis 2010, o 18:11 przez Wojciech, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 198 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL