Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 cze 2025, o 23:37




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 wrz 2011, o 10:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2011, o 07:00
Posty: 8
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: JSM
Witam wszystkich serdecznie,
Potrzebuje porad i uwag pływających na katamaranach w szczególności Lagon 380 S2. Do tej pory pływałem głównie na keczach i slupach a teraz zamierzam po Karaibach pływać katamaranem, interesują mnie wszelkie różnice w pływaniu na katamaranach w porównaniu z jednokadłubowymi jachtami, cumowanie, manewrowanie w porcie, stanie na kotwicy, żegluga na wiatr i z wiatrem, bezpieczna prędkość przy mało doświadczonej załodze. Rejs odbędzie się w listopadzie w okolicy St Vincent, Martynika.

pozdrawiam

Marek

_________________
https://t.me/pump_upp


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 wrz 2011, o 22:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2010, o 20:20
Posty: 1597
Podziękował : 287
Otrzymał podziękowań: 446
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Pływałem na Lagoon 380, 420 i 500.
Biorąc pierwszy katamaran w czarter, była to 420 myślałem, że będzie szybszy,
w stosunku do jednokadłubowca wychodziło jakieś 20% więcej.
Katamaran jest stabilniejszy, ale na 500 i tak załoga mi chorowała.
Minusy to prawie dwukrotnie większe zużycie paliwa ( 2 silniki).
Ale przez te 2 silniki katamaran zawraca prawie w miejscu, więc manewry w marinie sa bardzo łatwe.
Plus, szczególnie w 500 to wielka, doskonale oświetlona mesa.
Jednak pływając katamaranem czułem się jak w autobusie, lub statku wycieczkowym.
Jak jeszcze sobie coś przypomnę to napiszę.

*****

zsunay napisał(a):
cumowanie, manewrowanie w porcie, stanie na kotwicy, żegluga na wiatr i z wiatrem,


cumowanie - tak samo jak jednokadłubowy, opłaty w marinach + 50%

manewrowanie w porcie - super zwrotny poprzez 2 silniki

stanie na kotwicy - tak samo jak jednokadłubowy

żegluga na wiatr - mniej ostro

z wiatrem - teoretycznie istnieje możliwość ( przy bardzo silnym wietrze ) przekoziołkowania przez dziób

_________________
pozdrawiam
Piotr Kasperaszek dawniej "Grek Zorba"
http://www.kasperaszek.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 311 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL