Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 27 lut 2020, o 05:28




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 lut 2020, o 19:48 

Dołączył(a): 6 lis 2014, o 17:57
Posty: 194
Podziękował : 24
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: Starego typu, z lat 80-tych.
M@rek napisał(a):
Z tych trudnych regat o ktorych bylo wyzej wycofalem sie swiadomie bo prognoza byla do 40 wezlow a byl "zuzel" tam i z powrotem . Bylo wiadome na starcie ze "pojada" dlugie lodki bez spinakerow w swiadectwie. Mnie w tym wypadku szkoda bylo sprzetu.
Te regaty są przykładem tego o czym rozmawiamy. Zużla nie było wcale. Gdyby był, to prawdopodobnie większość z tych co wystartowali by dopłyneła. Był baksztag do wyspy i to o czym pisze vaginal ostry bajdewind pod 8-9 Bf na powrocie. I to właśnie powrót decydował o wyniku na mecie. Ten kto miał łódkę dostosowaną do tych warunków i dobrze płynął pod wiatr i falę to szedł do przodu, ten kto nie, został z tyłu lub schronił się na wyspie. Lepszego przykładu chyba nie ma. A tak nawiasem najdłuższa łódka dopłyneła na przedostatnim miejscu. ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2020, o 19:57 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 5079
Podziękował : 414
Otrzymał podziękowań: 697
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Abwehra na wschodnim wybrzeżu, też ma Wasseradlera.
To było coś. Hansa powinna Ci płacić.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2020, o 20:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11038
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1175
Otrzymał podziękowań: 2862
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
junak73 napisał(a):
podobno nawet waga załogi może być przyczyną dyskwalifikacji.
A my ciężkie chłopaki są.

Nie wolno przekraczać maksymalnej wagi załogi. Zdeklarować z odpowiednim zapasem i będzie dobrze. :)
M@rek napisał(a):
dlatego jestem umiarkowanie za inspekcjami

Jednym z argumentów za inspekcjami jest to, żeby ryzykanci wybebeszający łódkę nie mieli przewagi nad tymi ciut bardziej rozsądnymi.

Co do wiatru granicznego: nie wiem jak na innych regatach, ale zatrzymanie GWG wyobrażam sobie tylko przy silnym sztormie. Moim zdaniem, nie warto ujednolicać. Niektórzy organizatorzy zrobią tak, drudzy inaczej, bo czy zawsze wszędzie musi być jednakowo?

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 2: Colonel, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2020, o 20:11 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 8443
Podziękował : 1081
Otrzymał podziękowań: 3353
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
junak73 napisał(a):
podobno nawet waga załogi może być przyczyną dyskwalifikacji.
A my ciężkie chłopaki są.


Nie waga załogi, tylko niewłaściwie podana/zadeklarowana masa załogi. Rozwiązanie prostsze niż się wydaje: trzeba podać wagę z zapasem. Ciężkie chłopy chyba nie mają problemu z ujawnieniem masy tych mięśni ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2020, o 20:25 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 7882
Podziękował : 3467
Otrzymał podziękowań: 1623
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
J-23 nadaje napisał(a):
M@rek napisał(a):
Z tych trudnych regat o ktorych bylo wyzej wycofalem sie swiadomie bo prognoza byla do 40 wezlow a byl "zuzel" tam i z powrotem . Bylo wiadome na starcie ze "pojada" dlugie lodki bez spinakerow w swiadectwie. Mnie w tym wypadku szkoda bylo sprzetu.
Te regaty są przykładem tego o czym rozmawiamy. Zużla nie było wcale. Gdyby był, to prawdopodobnie większość z tych co wystartowali by dopłyneła. Był baksztag do wyspy i to o czym pisze vaginal ostry bajdewind pod 8-9 Bf na powrocie. I to właśnie powrót decydował o wyniku na mecie. Ten kto miał łódkę dostosowaną do tych warunków i dobrze płynął pod wiatr i falę to szedł do przodu, ten kto nie, został z tyłu lub schronił się na wyspie. Lepszego przykładu chyba nie ma. A tak nawiasem najdłuższa łódka dopłyneła na przedostatnim miejscu. ;)


Wiesz ja nawet po starcie spinakera nie stawialem bo bylo za ostro a Wladek p postawieniu odjechal na wschod. Na genakerze mialem taka sama ( graniczna predkosc ) jak na g1 na kursie prosto na Dueodde. Tak ze praktycznie mozna bylo zrobic trase na 2 halsy. Oczywiscie jesli lodka dobrze szla w bajdewindzie pod fale przy tym wietrze. Do tego dlugosc ma znaczenie :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2020, o 20:41 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1082
Podziękował : 360
Otrzymał podziękowań: 501
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
vaginal napisał(a):
Cors nie bawi się z założenia w Gwg na swoim

Czysta prawda. Natomiast startuje w GWG na większych C-54, Taurusy, Cartery, Conrad 27, TS-Conrad 777, Conrad 24, Salona 42.....(tak z 15 razy w życiu).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2020, o 21:38 

Dołączył(a): 6 lis 2014, o 17:57
Posty: 194
Podziękował : 24
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: Starego typu, z lat 80-tych.
vaginal napisał(a):
Abwehra na wschodnim wybrzeżu, też ma Wasseradlera.
To było coś. Hansa powinna Ci płacić.v
Ich habe nur kräftig in die Pedale getreten :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2020, o 07:24 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 5079
Podziękował : 414
Otrzymał podziękowań: 697
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Byli sobie b, J oraz v:
b-przywiózł z wyprawy złoto w niewielkich ilościach
J-doszedł do wszystkiego ciężką i ryzykowną pracą
v-pasożyt.
Byli chorzy na dziwną chorobę - oni rozmawiali. Było zazwyczaj tak:
b chciał więcej złota, J wspominał jak to go oszukiwano, v snuł wizje w zależności od stopnia nawalenia. W dodatku rozmawiali głównie po polsku, co wskazywało na drugie dno choroby.
Prawdopodobnie Polacy - czyli stanowiska niezmienne.
Ich wspólna relacja była prosta: J zazdrościł b, b wzdychał do złota, v oczekiwał że J zostanie Capo.
No ale wiadomo, że mafia to sprawa poważna. Więc dalej rozmawiali.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2020, o 08:04 

Dołączył(a): 6 lis 2014, o 17:57
Posty: 194
Podziękował : 24
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: Starego typu, z lat 80-tych.
Ale pamiętaj: J jest bohaterem bo przeważył losy wojny. b jest bohaterem z wiadomych względów a v napewno nim zostanie. Mafia to poważna, "w zależności od nawalenia", sprawa. Zaznaczam że J wczoraj nic (no prawie) nie pobierał. Co do v nie jest to już takie pewne :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2020, o 08:21 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 5079
Podziękował : 414
Otrzymał podziękowań: 697
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
v też nic (no prawie).
Ale pamiętaj: Herman się wywinął, b się ustatkuje (kupi sobie statek we Francji i wyłączy się z rozmowy), v się prędzej czy później nawali.
Mafia to sprawa zbyt poważna, gdy kasy nie ma.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2020, o 08:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11038
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1175
Otrzymał podziękowań: 2862
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
vaginal napisał(a):
(no prawie).

Może dla zdrowia psychicznego warto tutaj pisać po kielichu? Ja tak nie robię, co może tłumaczy zbyt poważne podejście do tematów różnych? ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2020, o 08:32 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 5079
Podziękował : 414
Otrzymał podziękowań: 697
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Nie poważne, tylko skanalizowane.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2020, o 08:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11038
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1175
Otrzymał podziękowań: 2862
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
vaginal napisał(a):
Nie poważne, tylko skanalizowane.

W każdym wątku?

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2020, o 08:40 

Dołączył(a): 6 lis 2014, o 17:57
Posty: 194
Podziękował : 24
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: Starego typu, z lat 80-tych.
waliant napisał(a):
vaginal napisał(a):
(no prawie).

Może dla zdrowia psychicznego warto tutaj pisać po kielichu? Ja tak nie robię, co może tłumaczy zbyt poważne podejście do tematów różnych? ;)
Nie prowokuj. Z autopsji wiem że to się może źle skończyć. :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2020, o 08:51 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 5079
Podziękował : 414
Otrzymał podziękowań: 697
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
waliant napisał(a):
W każdym wątku?

Nie.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2020, o 09:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11038
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1175
Otrzymał podziękowań: 2862
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
vaginal napisał(a):
Nie.

To jest nadzieja. Dobra, w domu mamy miód pitny, sięgnę dzisiaj wieczorem i zobaczymy. ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2020, o 18:53 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 08:47
Posty: 682
Podziękował : 251
Otrzymał podziękowań: 187
Uprawnienia żeglarskie: morski
Tomku , miód pitny to może być co najwyżej do nacierania tu i ówdzie . Kup 0.7 Jarzębiaczka to i efekty poczujesz :mrgreen:
Krzychu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2020, o 20:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11038
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1175
Otrzymał podziękowań: 2862
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Po zmianach w przepisach od tego roku trzeba było, już kolejny raz, zmodyfikować artykuł na stronie.
Opisane są nowe wymagania (te zasadnicze), do pobrania jest najnowsza wersja przepisów w postaci całościowej.
http://zpokladu.pl/glowna/edu_re/regaty_osr.html

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 4: baoo, Colonel, M@rek, plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: cors i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | haluksy operacja | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL