Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Trans Atlantic "Setka" Race https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=57&t=13444 |
Strona 1 z 8 |
Autor: | Wojciech [ 7 lis 2012, o 22:48 ] |
Tytuł: | Re: Trans Atlantic "Setka" Race |
Marian Strzelecki napisał(a): proponuję aby w tym wątku wkładać wszystko co nam się uda znaleźć. Start 11.11.2012 http://www.maderskiyachts.alpha.pl/regaty.htm |
Autor: | Marian Strzelecki [ 7 lis 2012, o 23:51 ] | ||
Tytuł: | Re: Trans Atlantic "Setka" Race | ||
brożka, wczoraj, 17:50 Z drogi ! Jedziemy. Z małym tradycyjnym opóźnieniem wyruszyliśmy z Polski. Po perypetiach przyczepowych udalo się zapakować Małą i prawie wszystko co chcieliśmy. Mamy za sobą francuskie śniadanie i podwieczorek... no i połowę drogi za sobą - niestety tę łatwiejszą. Przed nami i Dzielnym Swiftem wyzwanie hiszpańskie. a dziś: środa, 7 listopada 2012 22.55 "Skwarek" dojechał do Sagres - 3573 km, 3 doby. (SM)
|
Autor: | Kefas [ 8 lis 2012, o 08:47 ] |
Tytuł: | Re: Trans Atlantic "Setka" Race |
Może warto skorzystać? http://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=6&t=12881&p=168151#p168512 |
Autor: | Marian Strzelecki [ 8 lis 2012, o 11:47 ] |
Tytuł: | Re: Trans Atlantic "Setka" Race |
Wyślij to Im. Ja tu tu tylko zamiatam ![]() ![]() MJS i namawiam wszystkich do pomocy w tym zamiataniu ![]() ps tak naprawdę to ja ich nawet nie znam ![]() |
Autor: | Kefas [ 8 lis 2012, o 13:08 ] |
Tytuł: | Re: Trans Atlantic "Setka" Race |
Marian Strzelecki napisał(a): Wyślij to Im. Ja tu tu tylko zamiatam ![]() ![]() Rozumiem, że masz do nich kontakt, skoro przesyłają Ci informacje - ja nie mam. A skoro sami nie wrzucają na forum, to znaczy że do niego nie mają dostępu - więc ja przez forum też im tego nie przekażę. |
Autor: | Marian Strzelecki [ 8 lis 2012, o 14:23 ] |
Tytuł: | Re: Trans Atlantic "Setka" Race |
Jestem taki sam kibic jak Ty - tylko wiem, że mając na głowie taki rejs (zrobiony takimi środkami) niewielu jest tych co mają jeszcze chęć na parcie na media. Podziwiałem ich za wytrwałość i po cichu im kibicowałem; zarówno budowniczym jak i konstruktorowi. Jeszcze nie wyjechali a już zrobili już wielką rzecz: uruchomili ludzką wyobraźnię. ![]() Nawet ja zacząłem marzyc o przyłączeniu się do nich w następnej edycji regat jaka najpewniej odbędzie się za kilka lat. Liczę, że koncepcja regat trans. na własnoręcznie przez siebie zbudowanych łódkach z czasem rozwinie się w fają zabawę dla wszystkich chętnych. Wszystkie wielkie regaty trans-atlantyckie zaczynały sie od fajnych pomysłów ciekawych ludzi. MJS ps. Widząc że nie radzą sobie z popularyzowaniem swej zabawy postanowiłem co niecio pomóc ...a wiadomości wziąłem z ich blogów: |
Autor: | jachu [ 8 lis 2012, o 14:56 ] |
Tytuł: | Re: Trans Atlantic "Setka" Race |
Szymon ma telefon satelitarny ale nie moze podawac pozycji. Takie sa zasady. Moze z niego dzwonic i np informowac ze zyje i jest ok. Zadnych danych co do rejsu i pozycji. |
Autor: | Jaromir [ 8 lis 2012, o 19:00 ] |
Tytuł: | Re: Trans Atlantic "Setka" Race |
jachu napisał(a): Szymon ma telefon satelitarny ale nie moze podawac pozycji. Takie sa zasady. Moze z niego dzwonic i np informowac ze zyje i jest ok. Zadnych danych co do rejsu i pozycji. Wśród warunków uczestnictwa podanych na stronie p. Maderskiego http://www.maderskiyachts.alpha.pl/regaty.htm (konstruktora "Setki", który jest spiritus movens całej imprezy) nie znajduję przywołanego przez Ciebie zakazu podawania pozycji przez telefon... Jeżeli udział w imprezie rzeczywiście warunkowany jest zachowaniem w tajemnicy swojej pozycji, to jest jeden z tych warunków, których idei zupełnie nie rozumiem... Generalnie - o ile bardzo podoba mi się sama idea takiej wyprawy, rejsu (no dobra - "regat") - o tyle zastanawiają mnie mocno niektóre warunki ograniczające biorących w niej udział żeglarzy i ich jachty. Chodzi mi tu bardziej o warunki typu "ideolo" - niż o ustalenia techniczno-żeglarsko-regatowe.... Wśród warunków uczestnictwa wymienionych na stronie p. Maderskiego dominują sprawy oczywiste. Na przykład - ustalona jest minimalna waga jachtu, minimalna objętości komór wypornościowych, liczba i rodzaj dozwolonych żagli, konstrukcja płetwy balastowej, etc, etc... To wszystko normalne i zrozumiałe. Ale przyznam się, że nie za bardzo rozumiem jaka idea stoi za zakazem stosowania samosteru wiatrowego wykonanego przez kogoś innego niż startujący żeglarz? Albo czemu wprowadza się zakaz stosowania logu, czemu zakazane jest posiadanie odbiornika map pogody, albo dlaczego narzucono limit mocy paneli słonecznych... Ale by nie było, że marudzę - podziwiam wytrwałość biorących udział żeglarzy i już zaczynam kciuki za nich ściskać. Hartu ducha im z całego serca życzę - samotnie, w listopadzie, na Atlantyku, w drodze z Portugalii na Kanary - będzie im go trzeba na pewno niemało. ![]() |
Autor: | Marian Strzelecki [ 10 lis 2012, o 00:07 ] |
Tytuł: | Re: Trans Atlantic "Setka" Race |
Oj cieniutko z tymi wiadomościami: ![]() tylko: czwartek, 8 listopada 2012 "Lilla My" też już w Sagres. (SM) |
Autor: | Mir [ 10 lis 2012, o 00:44 ] |
Tytuł: | Re: Trans Atlantic "Setka" Race |
Może "niedozwalacze" ich spowolniają... - kabestany i windy są niedozwolone - log - niedozwolony - samoster tylko wykonany samodzielnie, wiatrowy, działający na płetwę sterową lub na fletner - nie dopuszcza się samosterów elektrycznych - dopuszcza sie dowolne płetwy stabilizujace kursowo - zaleca się zawiasy steru jak na rys "5" - odsalarki - użycie oznacza wycofanie z regat - dopuszczalne 2 odbiorniki ręczne GPS - woda w butelkach PET o maksymalnej pojemności 2dm3 - minimalny zapas wody;I etap - 60 dm3, II etap - 120 dm3 - maksymalna łączna moc baterii słonecznych - 50W - odbiorniki map pogody nie są dozwolone. Trochę to dziwne, bo sam konstruktor/uczestnik nie dopuszcza do usprawniania swojej konstrukcji w tak trudnej ekspedycji. Poza tym interesujący pomysł, choć lepszy byłby konkurs na jacht 5 m ze sklejki i wielki wyścig konstrukcji (tylko czy by wypalił?). Ale niech będzie, życzę im stopy wody pod kilami i wiatrów na życzenie. Kawał drogi mają przed dziobami. A pod Brazylią pewnie burze i monsuny... |
Autor: | plitkin [ 10 lis 2012, o 08:43 ] |
Tytuł: | Re: Trans Atlantic "Setka" Race |
Identyczne pytania zadawalem na samym poczatku tej przygody na sailforum. Agaor chodzilo o ograniczenie wyscigu zbrojen oraz powody ideologiczne. Jak dla mnie ograniczenia dot. beapieczenstwa sa nonsensem, ale szanuje ich decyzje. |
Autor: | Colonel [ 10 lis 2012, o 17:09 ] |
Tytuł: | Re: Trans Atlantic "Setka" Race |
mjs napisał(a): monsuny... Mo... co? |
Autor: | M@rek [ 10 lis 2012, o 17:26 ] |
Tytuł: | Re: Trans Atlantic "Setka" Race |
Jak pod Brazylia to pewnie mojito ![]() |
Autor: | Mir [ 15 lis 2012, o 22:37 ] |
Tytuł: | Re: Trans Atlantic "Setka" Race |
Spowolniła ich awaria przyczepy podłodziowej. Szlachetnie się zapowiada ta wyprawa: Start do regat przełożony brożka, 13 listopada 2012 Jeden z uczestników miał problemy z dotarciem do Portugalii. Startujący mają wykazać się kunsztem żeglarskim, a nie umiejetnościami naprawiania przyczep podjachtowych dlatego start do wyścigu został przełożony. Także można na razie poluzować trzymane kciuki. |
Autor: | Marian Strzelecki [ 15 lis 2012, o 23:20 ] | ||
Tytuł: | Re: Trans Atlantic "Setka" Race | ||
Na razie wygląda to tak: ![]() MJS
|
Autor: | baoo [ 16 lis 2012, o 13:00 ] |
Tytuł: | Re: Trans Atlantic "Setka" Race |
Krotko: Skwarek i Mala praktycznie gotowe. Trzeci jacht nie startuje. Ruszamy w dwojke. Najprawdopodobnie jutro,ma przyjsc korzystna zmiana wiatru. |
Autor: | gf [ 16 lis 2012, o 13:07 ] |
Tytuł: | Re: Trans Atlantic "Setka" Race |
Czy będzie jakaś możliwość śledzenia Waszych pozycji? I najlepszego! ![]() |
Autor: | baoo [ 16 lis 2012, o 13:30 ] |
Tytuł: | Re: Trans Atlantic "Setka" Race |
Dzieki! Tak. Mam na pokadzie AISa, Mala ma MMSI 261023510. Mam tez telefon sat. i bede pozniej wysylac regularnie pozycje.Jest jeszcze jedno urzadzenie przekazujace pozycje,ale mam nadzieje ze epirba uruchamiac nie bede. |
Autor: | Colonel [ 16 lis 2012, o 14:13 ] |
Tytuł: | Re: Trans Atlantic "Setka" Race |
Czego Ci serdecznie życzymy!!!! |
Autor: | Kefas [ 16 lis 2012, o 14:15 ] |
Tytuł: | Re: Trans Atlantic "Setka" Race |
baoo napisał(a): Mala ma MMSI 261023510. Na Marinetraffic numerek nie bangla. Wziąłeś ze sobą instrukcję jak przesyłać SMSem informacje na forum? ![]() Powodzenia!!! |
Autor: | Colonel [ 16 lis 2012, o 14:18 ] |
Tytuł: | Re: Trans Atlantic "Setka" Race |
SMS: viewtopic.php?f=6&t=12881&hilit=SMS+na+forum#p168512 |
Autor: | robhosailor [ 17 lis 2012, o 09:03 ] |
Tytuł: | Re: Trans Atlantic "Setka" Race |
Kefas napisał(a): Wziąłeś ze sobą instrukcję jak przesyłać SMSem informacje na forum? No właśnie bo z ciekawości i zazdrości się tu mogę zes*** ![]() ![]() Trzymam kciuki! Szkoda, że tylko dwie łódki - we trzy byłoby ciekawiej. |
Autor: | Mir [ 17 lis 2012, o 11:42 ] |
Tytuł: | Re: Trans Atlantic "Setka" Race |
Czy oni popłyną bez koszy dziobowych i relingów? ![]() |
Autor: | robhosailor [ 17 lis 2012, o 12:01 ] |
Tytuł: | Re: Trans Atlantic "Setka" Race |
mjs napisał(a): Czy oni popłyną bez koszy dziobowych i relingów? ![]() Nie wiem, ale szczerze powiem, że co do koszy i sztormrelingów na tak małej jednostce miałbym wątpliwości z jednego powodu - aby spełniały swoje zadanie muszą być masywne, a to dużo dodatkowych kilogramów wysoko, nad linią wodną. Być może powinny wystarczyć szelki i przestrzeganie ich noszenia??? |
Autor: | Colonel [ 17 lis 2012, o 19:23 ] |
Tytuł: | Re: Trans Atlantic "Setka" Race |
mjs napisał(a): Czy oni popłyną bez koszy dziobowych i relingów? A po co sztormreling??? |
Autor: | Marian Strzelecki [ 17 lis 2012, o 22:50 ] |
Tytuł: | Re: Trans Atlantic "Setka" Race |
Jak by się załogant uwiesił na koszu dziobowym (w przechyle) to tej wielkości łódka mogłaby przestać być samowstawalna. ![]() MJS |
Autor: | brożka [ 18 lis 2012, o 01:28 ] |
Tytuł: | Re: Trans Atlantic "Setka" Race |
witajcie. czuje się przywołana do wielu odpowiedzi ![]() nie pisałam wcześniej, bo nie wiedziałam, że powstał na forum temat o regatach - cóż ostatnie kilka tygodni to totalny brak czasu związany z przygotowaniami. Postaram się odpowiedzieć na wszelkie możliwe pytania - dotyczące regat oczywiście:) po pierwsze kwestia regulaminu - stworzył go w pełni Janusz, wszystkie ograniczenia z niego wynikające mają na celu ograniczenie kosztów, ale zwróćcie uwagę, że nie ma w regulaminie obostrzeń związanych z bezpieczeństwem. np. kwestia odsalarki która wzbudza emocje jest bardzo dobrze ujęta. chodzi o to, żeby się nagle nie znalazł ktoś kto stwierdzi, że nie bierze ze sobą wody słodkiej bo ma odsalarkę. relingi - u Janusza są - zrobił je z aluminiowego stelaża z ruskiego plecaka i stalówek. u nas są tylko handrelingi ale dookoła całego jachtu (na zdjęciach jeszcze nie widać bo były montowane na miejscu). Typowe kosze z nierdzewki są kłopotliwe bo jak napisał robhosailor podnoszą środek ciężkości. A prawda jest taka że stojąc w kokpicie dosięga się rękoma do masztu, a na fordeku siedząc (bo ze staniem ciężko) jedną ręką trzymasz się masztu, a druga sztagu. szelki i lifelina to podstawa. Obie Setki różnią się wyposażeniem. U Janusza jest doprawdy ascetycznie - chciał pokazać wersję minimalną, więc m.in. nie ma elektroniki, nawet światła stałego - tylko latarki. U nas dzięki wsparciu sponsorów i ostatniej akcji wśród kolegów żeglarzy wyposażenie "po zęby" - no ale my chcemy na Małej wrócić do Europy, a Janusz nie. Co do śledzenia uczestników - można jak najbardziej ![]() ![]() Nad SMSami na forum w sumie nie myśleliśmy, niestety mamy duże ograniczenia finansowe - więc jak na razie telefon sat. działa, ale Szymon nie może z niego nic wysyłać, ani pisać. Kiedy Lilla My wypłynie poza zasięg marinetraffic pozycję będzie można śledzić za pośrednictwem naszej strony http://www.zewoceanu.pl a co u nich ? ostatni tydzień to 2 sztormy w Portugalii, jak wiecie polski Prodigy złamał maszt 100 min od Faro, dziś do portu wszedł katamaran również ze złamanym masztem... pogoda ich nie rozmieszcza, więc w sumie dobrze, że start opóźnił się o tydzień (zwłaszcza, że Szymon w zeszłą sobotę skręcił nogę i ledwo chodził). Dziś przechodziło centrum niżu, a jutro z popołudniowym odpływem Skwarek i Lilla My mają wystartować w stronę Teneryfy. zdjęcia z budowy jachtu, transportu i z Sagres można zobaczyć w naszej galerii https://picasaweb.google.com/117925155432597210617/SagresTransportIPrzygotowaniaDoWypYniecia |
Autor: | Kurczak [ 18 lis 2012, o 11:30 ] |
Tytuł: | "Setką przez Atlantyk" |
Coś dzielnym "Setkoarmatorom" Neptun nie sprzyja...... Start do regat miał nastąpić 11 listopada, Maderski wpisał na swoim blogu wczoraj, że startują dzisiaj.... W międzyczasie, już w Portugalii wycofał się jeden z uczestników regat. Więc jeśli wystartują to tylko dwie łódki "Lilla My" i "Skwarek" Maderskiego... http://www.setkaatlantyk.blogspot.com/ Trochę mnie to przeraża zakładając, że to sklejkowa wersja mojej utki z przykręconym pod dniem kawałkiem ajzola ![]() Nie wiem , czy miałbym tyle odwagi - mając wiedzę, i umiejętności ( i patent ![]() |
Autor: | M@rek [ 18 lis 2012, o 12:53 ] |
Tytuł: | Re: "Setką przez Atlantyk" |
Sam patent nie plywa ![]() |
Strona 1 z 8 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |