Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 kwi 2024, o 00:17




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 kwi 2017, o 14:13 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1427
Podziękował : 519
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
cors napisał(a):
Różnica 18,8 sek. w GPH.


Jak zauważyliście masa trymu pomiarowego w załączonych wycinkach certyfikatów jest różna. To błąd, zauważyłem to od razu ale brakło czasu na sprawdzenie skąd ta różnica. Tomek wykrył to, (nie zauważone przeze mnie w bazowym świadectwie) narzędzia 116 kg. Przepraszam za błąd. w załączeniu poprawiony wycinek certyfikatu.

Różnica będzie 17,1 sek w GPH.


Załączniki:
ORC moje.jpg
ORC moje.jpg [ 83.88 KiB | Przeglądane 6161 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2017, o 08:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1100
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 624
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
M@rek napisał(a):
Krzysiu, uwierz mi ze roznica 15,6 sek na mile jest kolosalna. 2x w zyciu zdarzylo mi sie ze po kilkugodzinnym wyscigu po przeliczeniu mielismy czas taki sam jak jeden z konkurentow .


Ale ja tak tylko trolluję :)
Oczywiście, że kilkanaście sekund na milę w wielomilowym wyścigu przekłada się na duże różnice czasu.
Równie oczywiście, taki sam jacht, tylko odciążony lub dostateczniony będzie szybszy od oryginału, być może właśnie o te 1/200 węzła, ale będzie to zauważalne.

Natomiast wątpliwości budzi porównywanie osiągów różnych jachtów z taką dokładnością na podstawie empirycznej formuły i twierdzenie, że to odzwierciedla rzeczywiste osiągi jachtu. To tak zupełnie na marginesie głównego wątku dyskusji...

pozdrowienia

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2017, o 08:18 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Po mojemu bardziej 1/40 węzła.
Wątpliwości są i będą - podobnie jak w dyscyplinie z korektą aerodynamiczną "rzut owocem na odległość".
Ale uwierz, że formuła ORC Int. jest bardzo obiektywna, gdy pomiar nie jest zafałszowany.
v



Za ten post autor vaginal otrzymał podziękowanie od: waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2017, o 09:14 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
myszek napisał(a):
M@rek napisał(a):

Natomiast wątpliwości budzi porównywanie osiągów różnych jachtów z taką dokładnością na podstawie empirycznej formuły i twierdzenie, że to odzwierciedla rzeczywiste osiągi jachtu. To tak zupełnie na marginesie głównego wątku dyskusji...

pozdrowienia

krzys


Watpliwosci i dystans ma chyba kazdy ze scigajacych sie ale jak na razie lepszej metody nie wymyslono :) ORC jest chyba najbardziej dokladna w ocenie osiagow. Do tego ewoluuje w celu coraz dokladniejszego szacowania tych osiagow.
Nawiasem mowiac nawet w klasach scisle monotypowych miedzy jednostkami od tego samego producenta profesjonalisci dostrzegaja roznice.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2017, o 09:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1100
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 624
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
vaginal napisał(a):
Po mojemu bardziej 1/40 węzła.


Racja. Przy prędkości rzędu 5 węzłów wychodzi 1/40. Niemniej, taka dokładność na podstawie pomiaru jachtu na sucho to abstrakcja jak dla mnie.
I obawiam się, że daje niemniejsze pole do budowania jachtów "pod formułę" niż niegdysiejszy puchar Ameryki.

pozdrawiam

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2017, o 09:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Na szczęście zazwyczaj jest, nawet na wysokim poziomie, że większy wpływ ma samo żeglowanie i błędy załogi, niż MINIMALNA różnica w dokładności oszacowania osiągów jachtu.
Oczywiście gdy świadectwo nie jest prawdziwe i to o właśnie kilka/naście/dziesiąt sekund, to jacht ma albo olbrzymie fory, albo jest w plecy.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 2: Colonel, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2017, o 09:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dużo ludzi mówi o "przygotowaniu jachtu pod formułę" ale ja się z tym w praktyce nie spotkałem.
Oczywiście jest w ogóle optymalizacja jachtu pod regaty (każde). Oczywiście jest optymalizacja jachtu pod obsługę, warunki. Oczywiście jest likwidacja różnych knotów konstrukcyjnych.
Jest też, dość moim zdaniem dyskusyjne, "karanie jachtów za spinakery asymetryczne". Czemu dyskusyjne? Bo narzeka na to kilka jachtów u nas, a np Neoprofil bardzo dobrze sobie radzi z asymetrykiem...

P.S. Optymalizacja GoodSpeeda pod formułę, dokonana przez ludzi z zagranicy, jakoś nie bardzo pomogła. W sumie, to ja też mogę to robić, ale za duże wynagrodzenie (bo o to chyba w tej optymalizacji głównie chodzi). A i tak będzie to bardziej optymalizacja pod regaty w ogóle, a nie pod ORC.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2017, o 10:14 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
myszek napisał(a):
vaginal napisał(a):
Po mojemu bardziej 1/40 węzła.


Racja. Przy prędkości rzędu 5 węzłów wychodzi 1/40. Niemniej, taka dokładność na podstawie pomiaru jachtu na sucho to abstrakcja jak dla mnie.
I obawiam się, że daje niemniejsze pole do budowania jachtów "pod formułę" niż niegdysiejszy puchar Ameryki.

pozdrawiam

krzys


Widzisz tak sie dziwnie sklada ze zeby zbudowac i dopasowac jacht do konkretnej formuly wymagana jest spora wiedza . Ja sledze temat od kilkudziesieciu lat i widze ze to nie takie proste. Znam kilka nazwisk konstruktorow ktorzy zajmuja sie optymalizacja i maja efekty. Nie znam za to zadnej polskiej konstrukcji duzego morskiego jachtu ktora moglaby nawiazac rywalizacje z europejska czolowka.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2017, o 10:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
zadnej polskiej konstrukcji duzego morskiego jachtu ktora moglaby nawiazac rywalizacje z europejska czolowka.


Ale nie dlatego, ze nie są zoptymalizowane pod formułę, tylko po prostu dlatego, że w ogóle nie są dobrze zaprojektowane na morze.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2017, o 10:33 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Widzisz, dla mnie to temat ciekawy bo od kilkudziesieciu lat go sledze i widze ze sa konstrukcje znakomicie wypadajace w IRC ktore w regatach ORC praktycznie nie istnieja.
Do tego nie mozna powiedziec ze sa zle zaprojektowane bo po prostu dobrze zegluja.
Zeby nie byc goloslownycm np konstrukcje JPK 1010 czy 1080. Na JPK 1010 2 osobowa zaloga wygrala Fastnet w generalce. O roznicach w optymalizacji miedzy ORC a IRC pisal Mateo Polli , niestety nie moge tego nigdzie znalesc.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2017, o 10:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ale ten temat już był omawiany i to kilka razy. Wyjaśnienie różnic optymalizacji miedzy formułami może być bardzo proste i już je kiedyś podałem. Świetnie to widać na przykładzie KWR-ORC a mógłbym się założyć, że dotyczy to innych kombinacji także.
Np w KWR wyraźnie opłaca się mieć żagle małe, dotyczy to i sztaksli i żagli dodatkowych. Bo wtedy formuła nagradza. Ale żeglowanie z małymi żaglami w normalnej rywalizacji w ORC powoduje, że mamy jacht wolny i niejako wykastrowany. Osiągnąć dobry wynik można wtedy tylko w specyficznych warunkach, a statystycznie, w przekroju sezonu, taki jacht będzie przegrywał.

Reasumując - ponieważ w ORC opłaca się mieć jacht i szybki i dobrze żeglujący, a w innych formułach dążenie do szybkości jest karane (żagle, waga jachtu, spinakerbomy i pewnie wiele innych), to różnice w przygotowaniu jachtu do regat między ORC a resztą będą zawsze. Właśnie dlatego, że w ORC trudno jest o jakąś ewidentną lukę, którą można łatwo wykorzystać. A jeżeli luki są to, na poziomie zaawansowanym i raczej niedużym (w sensie skutków dla świadectwa).

Inną trochę sprawą jest manie/niemanie żagli dodatkowych. Tylko że to niekonieczne jest luka samej formuły, raczej założeń regat. Tak czy owak temat ciekawy, do przemyślenia, i na dłuższe dywagacje w wolnym czasie.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2017, o 11:34 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
waliant napisał(a):
Dużo ludzi mówi o "przygotowaniu jachtu pod formułę" ale ja się z tym w praktyce nie spotkałem.


Tomku, to nie do końca tak. Pod każdą formułę jest optymalizacja. Spotkałeś się z tym bezdyskusyjnie: na Pallasie byłeś zawsze w czubie, na Czarodziejce już nie. Zoptymalizujesz i po sezonie-dwóch znowu będziesz. Pływać umiesz.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2017, o 11:48 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Ostro przysrał.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2017, o 11:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
plitkin napisał(a):
to nie do końca tak. Pod każdą formułę jest optymalizacja. Spotkałeś się z tym bezdyskusyjnie: na Pallasie byłeś zawsze w czubie, na Czarodziejce już nie. Zoptymalizujesz i po sezonie-dwóch znowu będziesz.


To się nie zgadzam. To nie jest optymalizacja pod formułę, tylko doprowadzenie jachtu do stanu odpowiedniego do regat. Niezależnie od formuły.
Jeszcze ileś lat temu, gdy były niuanse typu za długie listwy, kary na zbyt duży spinaker i tak dalej, to jakaś optymalizacja miała sens. Teraz tego w większości nie ma. Mówię o ORC cały czas. Za to jest w innych formułach, więc wracamy do tego co napisałem.

Co do przygotowania jachtu, to właśnie niedawno zrobiłem listę zmian jakie przez lata zaszły na Pallasie (było potrzebne w dyskusji). Wszystkie (w zasadzie) te zmiany po prostu zrobiły z pływadła sprawny jacht. Tylko tyle. I aż tyle.
Na Czarodziejce, pomijając błędy i wyszkolenie (moje i załogi), brakuje do wygrywania mnóstwa "detali"* technicznych. Od żagli, poprzez osprzęt, elektronikę aż do organizacji kokpitu.
Gdy to wszystko zrobię, i zacznę wygrywać, to nie powiem, że to przez optymalizację jachtu pod formułę ORC, ale przez rzetelne przygotowanie jachtu do regat - niezależnie od formuły!
To nie jest to samo.

* to nie zawsze detale, czasami rzeczy ważne

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 2: Colonel, vaginal
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 cze 2017, o 22:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Z innej zupełnie strony, teraz o liczeniu wyników.
Popełniłem byłem tekst, wczoraj na stronie Czarodziejki umieszczony, o liczeniu wyników w ORC. Będzie jeszcze druga część, po weekendzie.
Po ostatnich regatach z lekka mnie nabuzowało. Kurcze, może faktycznie nikt (znam jedną kumatą osobę, która liczy wyniki w ORC wiedząc o co chodzi i jak to robić) o tym co napisałem nie wie?
Albo nie chce wiedzieć. Albo... to jest we wstępie, którego jakoś nie mogłem sobie darować, ale potem jest faktycznie o liczeniu.
Od razu ostrzegam - długie i dla świadomych ścigantów.

http://zpokladu.pl/glowna/edu_re/orc_wyniki.html

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 4: baoo, krzychuAPIA, M@rek, plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2017, o 06:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Rewelacyjnie przejrzysty tekst. Choć już czekam na badaczy pisma świętego, którzy zaczną czepiać się słówek.
Kiedy część 2???

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2017, o 06:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Colonel napisał(a):
którzy zaczną czepiać się słówek.
Kiedy część 2???


Nikt się nie będzie czepiał, bo nikt nie ma o tym bladego pojęcia ;) Nawet w ORC niekoniecznie mają.
Druga część dziś wieczorem lub jutro.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 3: Colonel, cors, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2017, o 21:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Druga część opisu:

http://zpokladu.pl/glowna/edu_re/orc_wyniki2.html

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2017, o 22:04 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
A ty mnie Tomciu tak namawiasz na ten ORC int. i po co ??? żeby komisja i tak to miała w d....

Dopóki nie zostaniesz sędzią głównym większości regat na zatoce nie robię !!!

Bo dla GWG nie warto. :rotfl:

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl



Za ten post autor junak73 otrzymał podziękowanie od: cors
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2017, o 06:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
junak73 napisał(a):
Bo dla GWG nie warto. :rotfl:


Ale dla GWG, Teligi, MP, Kalesonów, DH, Bitwy, Sailbook'a - warto :-P

"Jak ktoś chce - szuka sposobów, jak nie chce - szuka wymówek"

A chłopaki w DH już przy Oland Sodra i pierwsi skręcili na wschód.
Płyną w klasie ORC w większości.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2017, o 07:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
A czy w tych wszystkich wymienionych przez Ciebie jest porządnie?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2017, o 11:20 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
waliant napisał(a):
"Jak ktoś chce - szuka sposobów, jak nie chce - szuka wymówek"


Nie do końca tak jest...
Jak wiesz ja jestem amatorem, ba dyletantem nawet. Regacę się dla przyjemności żeglowania w większej grupie jachtów i jak ju nieraz podkreślałem tylko dlatego żeby nie płynąć w weekend po raz tysięczny do Morgana czy Jastarni.
Fakt pudło cieszy, uznanie wśród kolegów żeglarzy też, gratulacje też są miłe.

Ale tyle razy zostałem potraktowany podle przy przeliczaniu czy nawet żle mi policzono czas mety, ze gdybym to robił bez przymrużenia oka już dawno bym przestał.

Ja mam zawsze swoje prywatne regaty... z kilkoma jachtami i jak ich wyprzedzę to już jestem zadowolony.

I teraz do sedna, po co mi wydawać pieniądze, co roku się domierzać i spinać skoro jak sam twierdzisz komisje mają w d.... żeby robić to dokładnie i uczciwie.

W żeglarstwie naprawdę nie potrzebny mi żaden poziom frustracji.

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl



Za ten post autor junak73 otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2017, o 18:34 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Cytuj:
Jak wiesz ja jestem amatorem, ba dyletantem nawet.

Wejdź do magicznego świata ORC, poprawi ci się samoocena.
Czas mety możesz sam skontrolować, przeliczy cię waliant w razie wątpliwości i będziesz zadowolony.
v



Za ten post autor vaginal otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2017, o 19:27 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
vaginal napisał(a):
przeliczy cię waliant w razie wątpliwości i będziesz zadowolony.


Tylko jak mi Tomek przeliczy wieczorem po ogłoszeniu wyników to będę miał większego wku....
już raz tak miałem dziękuję.

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2017, o 20:08 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
junak73 napisał(a):
vaginal napisał(a):
przeliczy cię waliant w razie wątpliwości i będziesz zadowolony.


Tylko jak mi Tomek przeliczy wieczorem po ogłoszeniu wyników to będę miał większego wku....
już raz tak miałem dziękuję.


Widzisz, jesli regaty beda mialy licencje PZŻ to bedziesz mial procedure odwolawcza i swoje wywalczysz :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2017, o 20:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
junak73 napisał(a):
skoro jak sam twierdzisz komisje mają w d...

Ale ja napisałem w swoim tekście słowo "czasami".
Dobra, nic więcej nie mówię, znam ludzi, którzy w ogóle regat nie lubią i nie ma problemu. Każdy pływa jak lubi i tego się trzymajmy :)

Colonel napisał(a):
A czy w tych wszystkich wymienionych przez Ciebie jest porządnie?

Tak, jest porządnie.

M@rek napisał(a):
to bedziesz mial procedure odwolawcza i swoje wywalczysz

To akurat nie jest takie pewne... ;)
Z innej strony, to wszystko zależy od organizatora i od sędziego. Jeżeli w trakcie regat coś się wydarzy, a organizator, sędzia, chce zrobić porządnie, to zawsze można się dogadać. A wyniki poprawić. I nie ma tematu. Gorzej jak organizator idzie w bzdurę na chama, ale to już u nas rzadkość.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2017, o 20:59 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1427
Podziękował : 519
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
jesli regaty beda mialy licencje PZŻ to bedziesz mial procedure odwolawcza i swoje wywalczysz


Chyba nigdy nie składałeś odwołania. Min. 7-15 miesięcy frustracji.

Poczytaj:

http://www.portalzeglarski.com/news_sai ... ,6865.html

http://www.portalzeglarski.com/news_sai ... ,7221.html

http://portalzeglarski.com/news_sailportal,7227.html



Za ten post autor cors otrzymał podziękowanie od: junak73
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 cze 2017, o 06:34 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Nie skladalem bo nie mialem takiej szansy . A o taka szanse mi chodzi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 cze 2017, o 14:24 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1427
Podziękował : 519
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
A o taka szanse mi chodzi.


Przyjeżdżaj do trzymiasta, na każdych regatach sędziowanych przez "licencjonowanych" z klasą państwową, taka szansę będziesz miał gwarantowaną.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2017, o 10:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Choć w bólach i trudzie, to jednak coś się zmienia na lepsze.
Po pierwsze wczoraj odbyło się w Gdyni spotkanie poświęcone ogólnie regatom, ORC, ME i MP. W tym zwrócenie uwagi na sposoby liczenia wyników, zwrócenie uwagi na różne niedociągnięcia organizacyjne. W tym i na wodzie i na lądzie - np w przygotowaniu dokumentów.
Może trochę wbrew pozorom, ale takie spotkania coś wnoszą. Tak samo jak od iluś już lat jesienne spotkania organizatorów regat.
Czy widać skutki? Widać było choćby na ostatnich regatach Eljacht Cup, co zostało nawet opisane w krótkiej relacji tutaj:
http://eljachtcup.pl/archiwum-02/112-eljachtcup2017

Faktycznie zostały zgłoszone, poprawnie, protesty (w sumie aż 3), zostały rozpatrzone i wynik jest widoczny.
Z drugiej strony sędzia zareagował na sytuację na wodzie, stworzył kolejny komunikat zmieniający trasę "długiego" wyścigu na taką, która w danych warunkach była realna.
Czyli, przy dobrej woli, można tak działać, żeby było poprawnie i sensownie.
Ja wiem, że tak powinno być i że to jest właśnie norma. Ale u nas to ciągle jak opowiadanie o jednorożcu. Cieszmy się z postępów i liczmy na więcej.

Z innej strony, trwają już jakiś czas kontakty mailowe z twórcą programu do liczenia wyników, Scorer, i na pytania dostaliśmy (my, bo dwie osoby mocno zaangażowane w liczenie wyników) odpowiedzi, a jedna uwaga/zastrzeżenie jest przez twórcę programu (który jest Grekiem) właśnie sprawdzana.

Z jeszcze innej strony, cały czas startują (są realizowane) kontrole podczas regat. I wyposażenia i zgodności świadectw z realiami na jachcie. Jak dotąd najbardziej zaawansowana kontrola zgodności świadectw została przeprowadzona na ostatnich DH. To jest trudny temat i dopiero się tego uczymy, ale myślę, że wyniki już można zauważyć. Zapis w zawiadomieniu "jacht może być poddany kontroli..." przestał być martwy.
Kiedy będą protesty techniczne od załóg? Poczekamy, na pewno w końcu się trafi.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 2: M@rek, piotr6
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 189 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL