Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 kwi 2024, o 17:41




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 729 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 25  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 sty 2021, o 15:19 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Marian Strzelecki napisał(a):
Dla mnie te skegi to tylko i wyłącznie boczny opór.


To namieszam bardziej, bo mi się tą teoria nie spina. Choćby dlatego, że zadałem sobie następujące pytania:
- po co im boczny opór w trybie wypornościowym jeżeli jedynym celem w wyścigu jest latanie? A jest, co ostatnie 2 wyścigi wybitnie udowodniły. W locie skegi są nad wodą.
- jeżeli oni tak potrzebują oporu bocznego, to czemu NIGDY nie żeglują z dwiema płetwami wodzie (robią to tylko podczas zwrotów)? To prostszy i mniej "kosztowny" (w sensie choćby masy) sposób na zwiększenie powierzchni oporu bocznego (a przy okazji i powierzchni unoszącej).

Jakbyś połączył odpowiedzi na te pytania że swoją teorią?


Wg opinii fachowców siedzących na miejscu, do której opinii się przychylam w swoich rozważaniach, te skegi pełnią swoją rolę w trybie przejściowym - pomiędzy lotem i wyporem (stabilizując kurs, zmniejszając opory, pozwalając łatwiej dokleić kadłub). Chyba że właśnie to masz myśli?



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2021, o 15:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
plitkin napisał(a):
czemu NIGDY nie żeglują z dwiema płetwami wodzie

Bo to tez bardzo zwieksza powierzchnie zmoczona, czyli hamuje. Do wynurzenia potrzebna jest predkosc.
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2021, o 17:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Mam wrażenie, że jakąś rolę skegi odgrywają przy najmniejszych prędkościach. Foile zapewne nie dają oporu bocznego.
Po za tym w locie, albo jest większy przepływ powietrza pod kadłubem i większy opór indukowany albo mniejszy.
Mniejszy to kadłub nisko nad wodą, łatwo złapać ją i zahamować albo kadłub jest wyżej, skeg uszczelnia przepływ, a w razie czego mniej hamuje.
Oczywiście jako niefachowiec mogę się mylić.
Ale skegu nie było, INEOS startował ciężko, - skeg jest, startuje łatwiej.
Oczywiście jest jeszcze kwestia foili ale tu niedowidzę w smartfonie na tyle by dostrzec zmiany.

Catz, w etapie przejściowym skeg zmniejsza gwałtownie powierzchnię zmoczoną!

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2021, o 17:45 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 840
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Wg mojego niefachowego, lajkonikowego oka i nosa przychylałbym się do istotnej roli skegów po pierwsze w bocznym oporze podczas przyziemienia, a tym samym stabilizacja kursu i nabieranie prędkość w wodzie, a tym samym po drugie - w pomocy w jak najszybszym wyjściu z wody. Nie dopatrywałbym się jakiejkolwiek roli w locie, a jeśli już to marginalną.
Ciekawe czy Amerykanie zrobią jakieś modyfikacje w tym zakresie przed półfinałami. Oni mają o tyle nietypowy kadłub - jak cielsko wieloryba i ten ich skeg w zasadzie kończy się tam, gdzie zaczyna się ogon.

_________________
Mirek



Za ten post autor miros76 otrzymał podziękowania - 2: cors, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2021, o 19:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Colonel napisał(a):
Mam wrażenie, że jakąś rolę skegi odgrywają przy najmniejszych prędkościach. Foile zapewne nie dają oporu bocznego.

Dają.
Colonel napisał(a):
Po za tym w locie, albo jest większy przepływ powietrza pod kadłubem i większy opór indukowany albo mniejszy. Mniejszy to kadłub nisko nad wodą, łatwo złapać ją i zahamować albo kadłub jest wyżej, skeg uszczelnia przepływ, a w razie czego mniej hamuje.

Moim zdaniem jest dokladnie odwrotnie: im nizej, tym efekt "przywodny", jest silniejszy i tym bardziej warto uszczelnic przeplyw.
Colonel napisał(a):
Catz, w etapie przejściowym skeg zmniejsza gwałtownie powierzchnię zmoczoną!

Sorry, nie rozumiem.
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2021, o 19:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Nieprecyzyjny bylem. Jest moment kiedy jeszcze jest wypór skegu, a już cały kadlub nie "trze" o wodę.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2021, o 19:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Colonel napisał(a):
Jest moment kiedy jeszcze jest wypór skegu, a już cały kadlub nie "trze" o wodę.

Jaki promil regat/biegu to dotyczy? No i sa ( raczej jest ) skegi plaskie, czyli ewantualnie "nosne", ale wiekszosc jest spiczasta, niosaca nic.
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2021, o 19:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1316
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 212
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
A może skeg działa na zasadzie kapinosa - porządkuje spływ wody z kadłuba w momecie odklejania półmiska od wody.

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński



Za ten post autor mariaciuncia otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2021, o 19:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
miros76 napisał(a):
i nabieranie prędkość w wodzie,

Z hamulcem?
Niebawem, jak zawsze po regatach, pojawia sie specanalizy. Bardzo jestem ich ciekaw.
Catz

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

mariaciuncia napisał(a):
skeg działa na zasadzie kapinosa

Co to za zasada?

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2021, o 20:17 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 771
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 111
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Co ten Burton odpierdzielił? Patrzę po kilku dniach na tracking a on na pierwszym miejscu. Po trackingu widzę, że codziennie zyskiwał trochę dystansu więc chyba umiejętności żeglarskie bo ile można mieć farta?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2021, o 20:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Nie ten watek...

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2021, o 23:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13717
Podziękował : 10188
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Jeżeli skeg miał by pracować tylko jako boczny opór, to wszystkie byłyby płaskie jak brzytew.
Co więcej ... były by jakieś miecze, choćby szybrowe, alboco.
Jeśli istnieje i daje rady skeg z płaskim dnem, to znaczy że przynajmniej nie przeszkadza, bo by zaokrąglili.
Druga sprawa; nie uwierzę, że w takiej pozycji, kiedy jacht 'opada" na wodę, nie można było opuścić drugiej łapy.
A ta na pewno ma mniejsze opory niż (za chwilę) przyklejony do wody wielki płaski kadłub.
Załącznik:
Clipboard01.jpg
Clipboard01.jpg [ 50.84 KiB | Przeglądane 1687 razy ]



https://www.youtube.com/watch?v=3CFLSEsZWlE

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Ostatnio edytowano 17 sty 2021, o 00:11 przez Marian Strzelecki, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2021, o 00:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Marian Strzelecki napisał(a):
Jeśli istnieje i daje rady skeg z płaskim dnem, to znaczy że przynajmniej nie przeszkadza, bo by zaokrąglili.

Marian Strzelecki napisał(a):
Były by jakieś miecze, choćby szybrowe, alboco.

Tez tak to widze: gdyby chodzilo o opor boczny, to by sie pojawilo cos w stylu mieczy, jesli przepisy na to pozwalaja.
A te skegi spiczaste, nienosne? A ENZ?
Konstruktorzy tych lodek nie sa lekarzami i nie obowiazuje ich zasada "najwazniejsze, nie szkodzic". Poczekajmy...
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2021, o 00:13 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Marian Strzelecki napisał(a):
Druga sprawa; nie uwierzę, że w takiej pozycji, kiedy jacht 'opada" na wodę, nie można było opuścić drugiej łapy.


Robili to na próbach i ostatecznie nie robią w wyścigach.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2021, o 00:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13717
Podziękował : 10188
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Wciąż twierdzę, że te łódki powinny być bardziej okrągłodenne i bez szerokich ruf.
Niezależnie od tego, że "przecież zawsze" mają być nad wodą.

Pierwsza wersja NZ:
Załącznik:
yysw271604.jpg
yysw271604.jpg [ 56.93 KiB | Przeglądane 1686 razy ]
miała większy potencjał w różnych warunkach wiatrowych!. :mrgreen:

Wracając do łap:
dlaczego jedna łapa jest całkiem zanurzona (przecież nie podnosi a hamuje) a druga dlaczego w powietrzu? (przecież mogła by dawać boczny opór będąc do połowy w wodzie).
Załącznik:
Clipboard02.jpg
Clipboard02.jpg [ 62.76 KiB | Przeglądane 1683 razy ]

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Ostatnio edytowano 17 sty 2021, o 00:26 przez Marian Strzelecki, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2021, o 00:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Marian Strzelecki napisał(a):
nie uwierzę, że w takiej pozycji, kiedy jacht 'opada" na wodę, nie można było opuścić drugiej łapy.

Mozna! Ale im nie o hamowanie chodzi.
Catz Hamulcowy

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Marian Strzelecki napisał(a):
Pierwsza wersja NZ:

Nikt juz nie fruwa tak wysoko.
Cattz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2021, o 00:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13717
Podziękował : 10188
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Catz napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
nie uwierzę, że w takiej pozycji, kiedy jacht 'opada" na wodę, nie można było opuścić drugiej łapy.

Mozna! Ale im nie o hamowanie chodzi.
Catz Hamulcowy


? nie rozumiem.?
Przecież kadłub hamuje na pewno dużo bardziej niż dwie łapy.
A puki nie opadł jest szansa, ze się choć trochę uda.

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2021, o 00:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Marian Strzelecki napisał(a):
dlaczego jedna łapa jest całkiem zanurzona (przecież nie podnosi a hamuje) a druga dlaczego w powietrzu? (przecież mogła by dawać boczny opór będąc do połowy w wodzie).

Zeby hamowac mniej? Ta zanurzona jednak podnosi, jak to widzielismy dzisiaj wielokrotnie.
Oni moze wiedza lepiej co podnosic i kiedy? Albo olewaja opor boczny? Wiedza co to jest?
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2021, o 00:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Marian Strzelecki napisał(a):
? nie rozumiem.? Przecież kadłub hamuje na pewno dużo bardziej niż dwie łapy.A puki nie opadł jest szansa, ze się choć trochę uda.

Tez nie rozumiem: Skad przekonanie, ze "dwie łapy" pozwola na nieprzyklejenie sie do wody? Albo odklejenie sie?
Widziales ostatnie wyscigi - zawsze, takze w kleju, tylko jedna łapa. Ci profesjonalisci z najwyzszej polki czytali pewnie Marchaja.
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2021, o 01:05 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Marian Strzelecki napisał(a):
Wciąż twierdzę, że te łódki powinny być bardziej okrągłodenne i bez szerokich ruf.


Myślę, że względnie szeroka rufa jest spowodowana trzema aspektami:
1. Wynika z obowiązku zapewnienia stateczności w trymie pomiarowym. Te jacht nie mają balastu i ważą.tyle co nic, a maszty są wysokie.

2. Zapewnia odpowiedni ruch wózka szotu grota.

3. Jachty muszą przejść z trybu wypornościowego przez ślizg po lot. Lot zaczyna się od ok. 18knt. Wąska rufa i okrągłe dno utrudnią lub unienożliwią ślizg, zatem przejście do lotu będzie trudniejsze, tym samym wyścig bedzie przegrany.


Ja to mam inną teorię: gdyby nie konieczność zapewnienia stateczności w trybie pomiarowym, to przypuszczałbym, że w ogóle by zrezygnowano z kadłubów na rzecz jakiejś lekko zbudowanej owiewką kratownicy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2021, o 10:31 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
No... Jeżeli po dzisiejszym dniu komuś brakuje emocji, to... umawiamy się na oglądanie curlingu w takim razie czy innego żużlu ;)

Jak dla mnie, to od dwóch dni jest perfekcyjne żeglarskie widowisko na najwyższym poziomie. Absolutny top że wszystkiego, co znam dotychczas. Chyba nawet olimpijskie mecze kobiet jako całokształt dyscypliny nie były takie widowiskowe (no może niektóre wyścigi). Ani wyścigi na monohulach w AC. To co się dziś działo - jak dla mnie szczyt możliwych szczytów. Mega żeglarstwo! Trudno będzie wymyśleć lepszy scenariusz gdyby się chciało zrobić film o żeglarskich wyścigach, dostarczający dużą dawkę emocji. W każdym razie - ja bym nie podjął takiego wyzwania. Po prostu WOW!



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2021, o 11:07 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 840
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
No jeśli chodzi o codzienny wzrost ładunku emocji to strach się bać co będzie jutro.
Poprawcie mnie, jeśli się mylę - pierwszy wyścig został przerwany z uwagi na zmianę kierunku wiatru i po zmianie kursu powtórzony na zmienionej trasie, tak?.
Drugi wyścig - wreszcie PRAWIE wygrali Amerykanie. Chwila mniej niż 100% skupienia i masakra. Dobrze, że położyli się ostatecznie łagodnie, wytracając wcześniej prędkość, bo zapewne nie będzie dzięki temu większych strat. Widać, że zwroty ze zmianą kierunku o blisko 180 stopni są bardzo ryzykowne na tych łódkach. Tyle, że tu dostali jeszcze szkwał - pewnie z innego kierunku. Czekamy na szczegółowe analizy.
Trzeba iść ostudzić emocje odśnieżając już 6 raz w ciągu 3 dni;-)

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2021, o 12:04 

Dołączył(a): 10 mar 2012, o 13:17
Posty: 543
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
miros76 napisał(a):
No jeśli chodzi o codzienny wzrost ładunku emocji to strach się bać co będzie jutro.


Kolejne wyścigi dopiero w piątek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2021, o 12:06 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 771
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 111
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Amerykanie przed wywrotką wybrali trudniejszy manewr. Przy tej przewadze mogli zrobić zwrot obszerniej, ale teraz są ostatnie momenty na sprawdzanie jakie limity mają łódki. Oby nic się nie stało z łódzią poważnego.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2021, o 12:24 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 840
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Piorun napisał(a):
miros76 napisał(a):
No jeśli chodzi o codzienny wzrost ładunku emocji to strach się bać co będzie jutro.


Kolejne wyścigi dopiero w piątek.

Tys prowda...;-)

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2021, o 13:28 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
miros76 napisał(a):
Poprawcie mnie, jeśli się mylę - pierwszy wyścig został przerwany z uwagi na zmianę kierunku wiatru i po zmianie kursu powtórzony na zmienionej trasie, tak?.


Tak. Zmiana weszła ok 60-70 stopni, co wyklucza halsówkę, robiąc z niej żużel. W takich warunkach mecze się odwołuje.

miros76 napisał(a):
Chwila mniej niż 100% skupienia i masakra. Dobrze, że położyli się ostatecznie łagodnie, wytracając wcześniej prędkość, bo zapewne nie będzie dzięki temu większych strat.


Moim zdaniem walnęli z całą proletariacką nienawiścią. Uszkodzenia niewątpliwie są, ponieważ łódka nabrała sporo wody. Czekamy ma oficjalny komunikat, ale mają co naprawiać moim zdaniem. Pomijam też nie wyluzowany baksztag. Mógł to być błąd ludzki, a mogła być usterka.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2021, o 14:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Wiktorze, my jutro będziemy mieli wyłącznie emocje słuchania mądrych i mniej mądrych komentatorów. Ale od piątku będzie się działo. Szczęście Amerykanów, że jest ta przerwa...
Mnie oni bardzo zastanawiają. Odbieram, że żeglują nerwowo i coraz bardziej nerwowo. Choć jako laik nie umiem wskazać błędu, który poprzedził wywrotkę... Tzn. grot oparł się o niewyluzowany baksztag. Ale czemu? Coś się zacięło (dlaczego?), czy ktoś zaspał, czy jakiś błąd w komunikacji, czy nagła skokowa zmiana kierunku i siły wiatru???

PS. Żużel jest pasjonujący!!!!

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2021, o 15:06 

Dołączył(a): 8 wrz 2010, o 13:36
Posty: 1386
Podziękował : 100
Otrzymał podziękowań: 235
Uprawnienia żeglarskie: kj
Szkoda mi trochę amerykanów bo wyraźnie w tych warunkach żeglowali szybciej, zresztą łódkę mają bardziej przygotowana na silniejsze wiatry. Ciekawa była komunikacja pomiędzy Hutchinsonem, Goodisonem a Barkerem.
Barker do Hutchinsona:"Would you take the left gate, even with the tack"
Hutchinson:"in a 100"
Goodison: "I think it's smarter move a bear away gybe here. It's going to be a real hard manouver a tack bear away"
Barker: "Standing by, standing by.Keep going.Go goody"
Wynika z tego, ze Barker pozostał przy koncepcji minięcia lewego znaku i zwrotu przez sztag pomimo ostrzeżeń Goodisona, który zauważył nadchodzący szkwał.
Lubię Barkera ale tym przypadku,podjął błędną decyzję. Niemniej amerykanie bardzo się poprawili i w dzisiejszych warunkach dysponowali najszybszą łódką, nie przekreślałbym ich szans o ile tylko łódka nie doznała poważniejszych uszkodzeń. Na pewno są pod dużą presją ale Barker bywał już pod większą ;)
Zgadzam się z Plitkinem, bardzo ciekawe regaty i na bardzo wysokim poziomie.

_________________
Pozdrawiam
Krzyś


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2021, o 15:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Krzys napisał(a):
amerykanie bardzo się poprawili i w dzisiejszych warunkach dysponowali najszybszą łódką, nie przekreślałbym ich szans o ile tylko łódka nie doznała poważniejszych uszkodzeń.

Zgoda. Okazalo sie tez, ze UK nie jest tak bardzo z przodu, czyli wszystko mozliwe. Niechetnie i tez z powodow egoistycznych kibicuje Pradzie - w nastepnej edycji bede juz na emeryturze i doplyne tam w tydzien!
Kilka nowych obrazkow:
https://voilesetvoiliers.ouest-france.f ... 0ca3f77d04
Piekny przyklad solidarnosci.
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowania - 2: Colonel, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2021, o 16:25 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 840
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Oj nie wygląda to dobrze - jakim cudem tak rozerwało kadłub?? Na żywo nie wyglądało to tak groźnie. Mają szczęście, że jest przerwa, ale to tylko 5 dni...

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 729 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 25  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 107 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL