Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 kwi 2024, o 02:09




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 895 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 30  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 sty 2021, o 20:25 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 771
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 111
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dalin na tym halsie płynie zdecydowanie szybciej, ale jak się przełoży to zwolni. Myślę, że jednak to wystarczy Burtona, ale czy nadrobi 6 godzin nad Niemcem to już nie jest takie pewne. Może się to zamknąć w minutach


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2021, o 22:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Niewiele wiadomo o stanie jachtow: nie wszystkie maja komplet zagli, co, poza fojlami, tez moze wplywac na decyzje i wybor trasy.
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2021, o 00:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13380
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1524
Otrzymał podziękowań: 2214
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Na kolejną edycję VG2024 planowane jest ograniczenie liczby zawodników do 34, jachty nie starsze jak z 2005 roku...
https://www.voileetmoteur.com/voiliers/ ... 6337890625

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2021, o 00:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13380
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1524
Otrzymał podziękowań: 2214
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Ranking z godz. 21.00
W porownaniu do rankingu z godz, 17.00
Dalin zwolnił z 18.1 kts do 17.1 kts.
Burton przyspieszył z 16.1 kts do 16.9 kts.
Herrmann zwolnił z 12.4 kts do 11.3 kts.
Przy czym o 17.00 Herrmann był 87.8 mil do Dalina, a o 21.00 73.3 mile mimo, że płynie wolniej od Dalina.

Załącznik:
Screenshot_20210125-234330.png
Screenshot_20210125-234330.png [ 521.42 KiB | Przeglądane 3005 razy ]


Dziś Gutek pokazał na fb meteo PredictWind, które podaje kilka opcji trasy do wyboru...
Załącznik:
Screenshot_20210125-215751.png
Screenshot_20210125-215751.png [ 1.04 MiB | Przeglądane 3005 razy ]

https://www.facebook.com/zbigniew.gutko ... 9077240790

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2021, o 07:46 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 840
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
VMG Charlie ma z 24 godz. najlepsze, ale z ostatnich 4 już znacznie gorsze od Borisa. Louis przegrywa i tu i tu...
Zakładając, że VMG na ostatniej prostej będzie w okolicach 12, jeśli Boris przypłynie ze stratą mniejszą niż 75 mil to wygra. Na razie ma 74;-)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

A Yannick wciąż też ma szansę.
Na końcówkę wiatr może wiać centralnie z W, więc trzeba bezie wybrać od której strony podejść, czy od dołu z wydaje się lepszym kątem, ale z rycykiem jednak zawirowań od lądu, czy od północy, pod chyba trochę gorszym kątem, ale na czysto.
Zostało jakieś +/- 36 godzin...

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2021, o 09:12 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 840
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Yannick z Thomasem włączyli 6 bieg na raczej ostatnim kursie do mety. No ale to prawie 350 mil straty... Może połowę odrobią, a to może być za mało dla Yannicka.

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2021, o 14:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Coraz blizej, wiec i specjalisci sa coraz bardziej odwazni: Pod koniec tekstu przewidywania co minuty z uwzglednieniem kompensacji czasowych:
https://voilesetvoiliers.ouest-france.f ... d0e5b5047d
Vittet jest ryzykantem piszac takie proroctwa!
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: markrzy
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2021, o 15:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3165
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 449
Otrzymał podziękowań: 478
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Niestety, tylko fragment artykułu jest dostępny :/ możesz podesłać cały tekst? /

"Wtorek 8H- I
Na razie nadal nie można dokonać rankingu tego wspaniałego
Vendée Globe. Pierwsza siódemka prawdopodobnie przekroczy linię mety
w czasie krótszym niż 12 godzin. Charlie Dalin jako pierwszy wszedł do portu
Piaski jutro środa około 7 p.m. a następnie cztery godziny później przez Louis
Burton, a następnie około 12:30 a.m. przez Boris Herrmann. Ten ostatni, z 6
dodatkowe godziny, by ograniczyć jego dwóch poprzedników na stanowisku. Ale to nie jest
może nie być nim podniesienie kubka. W ciągu ostatnich kilku lat
pokazy, Yannick Bestaven, który ma dotrzeć w nocy około 3:45 a.m.
skorzysta z dziesięciogodzinnej premii i przejdzie przez Borysa o około jeden
Nadal masz 860/6 tego artykułu do przeczytania,
ma wszystkie wiadomości w nieograniczony"

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2021, o 15:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Przegapilem, ze to z abonamentem. Wklejam proroctwa:
Mes routages de ce matin, avec les bonus de Seaexplorer – Yacht Club de Monaco et de Maître CoQ donnent ceci :
[moje "routowanie" poranne z bonusami dla..... daja to:]

1) Yannick Bestaven

2) Boris Herrmann à 30 minutes

3) Charlie Dalin à 45 minutes

4) Louis Burton à 5 heures

5) Jean Le Cam à 7 heures

6) Thomas Ruyant à 8 heures

7) Giancarlo Pedote à 11 heures

8) Damien Seguin à 12 heures

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2021, o 15:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Teraz calosc, az jestem ciekawy, czy to przejdzie:
Les trois premiers, Charlie Dalin, Louis Burton et Boris Herrmann ont fait le trou depuis l’enroulement de l’anticyclone des Açores. Projetés plus Nord, ils ont touché en premier la pression générée par le passage des dépressions atlantiques et ont pu allonger la foulée vers l’arrivée. Mais ce flux de vent médium qui leur permettait de porter toute la toile disponible et ainsi de tirer toute la puissance de leur machine s’est ramolli à l’approche des côtes ibériques. Un peu comme si l’Atlantique reprenait son souffle avant de raviver les braises en commençant par l’Ouest du plan d’eau.

N’ayant plus rien à perdre et profitant de cette opportunité qui se présente à eux, Thomas Ruyant et Yannick Bestaven ont poussé leur bouchon en bâbord amures au Nord des Açores et seront les premiers à toucher les puissants vents de Sud-Ouest de cette tempête hivernale. Ils ne leur restent plus qu’à croire en leur chance en croisant les doigts pour que la dépression salvatrice progresse à bonne vitesse vers l’Est et ne les lâche pas d’ici l’arrivée. En fonçant quasiment tout droit en tribord amures vers les Sables sans avoir besoin d’empanner, ils vont réduire considérablement l’écart qui les sépare des trois leaders et restent complètement dans le match pour le bouquet final.

L’Arcachonnais joue la gagne et le Dunkerquois aimerait rentrer dans les cinq…
[Mardi 8H.]
Mardi 8H. | D.R.

[Légende de la carte ci-dessus] : La flotte s’est divisée en deux groupes. Les trois leaders Apivia (rond jaune), Bureau Vallée (rond vert) et Seaexplorer – Yacht Club de Monaco (rond gris) naviguent dans des vents médium et jouent plutôt les bascules en route directe vers la Vendée.

Leurs poursuivants, LinkedOut (rond bleu), Maître CoQ (rond rouge), Groupe Apicil (rond blanc) et Yes We Cam (rond noir), en investissant vers le Nord, jouent la force du vent avec l’arrivée de la dépression D3.

Rejoignez Voiles et Voiliers sur Facebook

Décidément, les schémas météo n’auront jamais été favorables pour les meneurs. Depuis la descente de l’Atlantique, tous les leaders successifs, croyant enfin faire le break, se sont fait systématiquement reprendre par une meute groupée, agressive et prompte à exploiter les moindres opportunités.

Menacés et jouant très gros dans ce final compliqué, les trois marins qui mènent la danse subissent une énorme pression. Comme leurs concurrents directs, ils vont devoir exploiter leurs machines à 100 % après 80 jours de mer, mais dans ce sprint final, chacun va jouer son va-tout. Bureau Vallée, décidément très osé, choisit de rejoindre le groupe Nord et parie sur l’avancée de la dépression pour accélérer jusqu’au littoral vendéen. Si les deux autres persistent dans leur option Est, ils devront se jouer des avantages et des pièges de la côte espagnole avant de traverser la moitié Sud du golfe de Gascogne, en général moins ventée.

Tout en évitant la zone interdite du rail des cargos au large de la Corogne (DST La Corogne), voire en zigzaguant au milieu des navires comme l’a fait Boris Herrmann hier, ils pourraient tirer profit de l’accélération qui souffle sur une bande de quarante milles au large de la péninsule ibérique. Ce coup de pied aux fesses les aidera à compenser en partie l’angle moins favorable dont ils disposent pour filer vers l’arrivée et qui va les obliger à placer quelques empannages coûteux en milles et en énergie.

Cette stratégie peut fonctionner à condition de ne pas se rapprocher trop près de la côte espagnole au-delà d’Estaca de Barres, ou les vents de Sud-Ouest s’affaiblissent. Pour rester dans le match, le duo doit jouer une partition, fine, délicate et millimétrée.

Pendant ce temps-là, à 300 milles au large de la Bretagne, les Nordistes, pied au plancher, foncent en tribord amures…

VOIR AUSSI :

Vendée Globe. Suspense total à la veille de l’arrivée : qui doit arriver quand pour gagner
Vendée Globe. L’arrivée groupée se confirme pour mercredi, Jacques Caraës trouve ça « incroyable »
Vendée Globe. Entretien avec Boris Herrmann : « une question d’heures, voire de minutes ! »
[Mercredi 8H.]
Mercredi 8H. | D.R.

[Légende de la carte ci-dessus] : Au Nord, Bestaven (point rouge), Ruyant (bleu) et Burton (rond vert) foncent bâbord amures vers les Sables en espérant que le flux plus fort de SW progresse vers l’Est et les accompagne jusqu’à l’arrivée.

Après avoir joué avec l’accélération du cap Finisterre (pointillés rouges), Dalin (rond jaune) et Herrmann (rond gris) tricotent dans le golfe de Gascogne et espèrent finir en Vendée avant l’arrivée du Sud-Ouest qui les obligerait à de nouveaux empannages. Tout va se jouer sur cette bascule de vent pour définir le classement final.

Le Cam (rond noir) compte sur la dépression qui le rattrape pour limiter son retard sur Seguin (rond blanc) et Pedote (rond marron).

Retrouvez les Hors-Séries et Livres de Voiles et Voiliers sur notre boutique

Dans cette course à la gloire, chaque mille va prendre une importance capitale. Le moindre incident technique sera fatal. La moindre manœuvre ratée remettra tout en cause. La moindre faiblesse sera vécue comme un drame. Souhaitons aux marins qu’ils puissent garder toute leur lucidité et leur potentiel jusqu’au bout et qu’aucun aléa injuste ne vienne départager ces magnifiques régatiers.

Comme l’a dit si justement Clarisse Crémer hier, « Il n’y aura que des vainqueurs ». Mais l’histoire ne reteindra au final qu’un seul classement.

Mes routages de ce matin, avec les bonus de Seaexplorer – Yacht Club de Monaco et de Maître CoQ donnent ceci :

1) Yannick Bestaven

2) Boris Herrmann à 30 minutes

3) Charlie Dalin à 45 minutes

4) Louis Burton à 5 heures

5) Jean Le Cam à 7 heures

6) Thomas Ruyant à 8 heures

7) Giancarlo Pedote à 11 heures

8) Damien Seguin à 12 heures

Imaginez tous ces marins qui se vont se retrouver à l’arrivée ! La fête sera grandiose, mais sans nous !

Merci pour le suspense, dommage pour le spectacle.

Ostatnie zdania to gorzka aluzja do decyzji rzadowych.

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2021, o 15:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3165
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 449
Otrzymał podziękowań: 478
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
THX. To mamy współudział w piractwie :rotfl:
"Pierwsza trójka, Charlie Dalin, Louis Burton i Boris Herrmann, zostawili w tyle od czasu wzrostu ciśnienia na Azorach. Rzuceni dalej na północ, najpierw uderzyli w ciśnienie generowane przez przejście obniżeń atlantyckich i byli w stanie wydłużyć krok w kierunku mety. Ale ten średni przepływ wiatru, który pozwolił im unieść całe dostępne płótno, a tym samym całą moc ich maszyny, złagodniał, gdy zbliżyli się do wybrzeża iberyjskiego. Jakby Atlantyk łapał oddech, zanim ponownie rozpalił żar, zaczynając od zachodniej części zbiornika wodnego.

Nie mając nic więcej do stracenia i korzystając z okazji, która im się nadarzy, Thomas Rettant i Yannick Bestaven wcisnęli czapkę na halsie na północy Azorów i jako pierwsi dotkną potężnych południowo-zachodnich wiatrów tej burzy. zimowy. Wszystko, co muszą zrobić, to uwierzyć w swoje szczęście i trzymać kciuki, że ratująca depresja postępuje na wschód z dobrą prędkością i nie pozwala im odejść, dopóki nie nadejdzie. Szarżując prawie prosto na prawym halsie w kierunku Les Sables bez potrzeby wykonywania zwrotów, znacznie zmniejszą dystans między nimi a trzema liderami i pozostaną w grze do ostatecznego miksu.

Arcachonnais grają o zwycięstwo, a Dunkierka chciałaby dostać się do pięciu ...
[Wtorek 8:00]
Wtorek 8:00. | DR.

[Podpis mapy powyżej]: Flota podzieliła się na dwie grupy. Trzej przywódcy, Apivia (żółte kółko), Bureau Vallée (zielone kółko) i Seaexplorer - Yacht Club de Monaco (szare kółko) poruszają się przy średnich wiatrach i raczej grają na huśtawce na bezpośredniej trasie do Vendée.

Ich prześladowcy, LinkedOut (niebieskie kółko), Maître CoQ (czerwone kółko), Groupe Apicil (białe kółko) i Yes We Cam (czarne kółko), inwestując w kierunku północnym, grają siłę wiatru wraz z nadejściem depresji D3 .

Dołącz do Voiles et Voiliers na Facebooku

Oczywiście, warunki pogodowe nigdy nie będą sprzyjały liderom. Od zejścia z Atlantyku wszyscy kolejni przywódcy, wierząc w końcu, że zrobią przerwę, są systematycznie przejmowani przez zgrupowaną watahę, agresywną i szybko wykorzystującą najmniejsze okazje.

Zagrożeni i grający bardzo dobrze w tym skomplikowanym finale, trzej żeglarze prowadzący taniec są pod ogromną presją. Podobnie jak ich bezpośredni konkurenci, będą musieli w 100% korzystać ze swoich maszyn po 80 dniach na morzu, ale w tym ostatnim sprincie wszyscy zagrają w swoją grę. Bureau Vallée, zdecydowanie bardzo odważny, zdecydował się dołączyć do grupy North i postawił na postęp depresji, aby przyspieszyć do wybrzeża Vendée. Jeśli pozostali dwaj pozostaną przy swojej opcji wschodniej, będą musieli wykorzystać zalety i pułapki hiszpańskiego wybrzeża, zanim przekroczą południową część Zatoki Biskajskiej, która jest generalnie mniej wietrzna.

Omijając zakazaną strefę szyn statków towarowych u wybrzeży Corunna (DST La Coruna), nawet zygzakując pośrodku statków, jak zrobił to wczoraj Boris Herrmann, mogli skorzystać z przyspieszenia, które dmucha w pasie czterdzieści mil od Półwysep Iberyjski. To kopnięcie w pośladki pomoże im częściowo zrekompensować mniej korzystny kąt, pod jakim muszą obracać się w kierunku mety, co będzie wymagało od nich kilku wiatrówek, które są drogie pod względem kilometrów i energii.

Ta strategia może działać, o ile nie zbliżysz się zbytnio do hiszpańskiego wybrzeża za Estaca de Barres lub jeśli wiatry południowo-zachodnie osłabną. Aby pozostać w grze, duet musi zagrać partyturę, dobrą, delikatną i milimetrową.

Tymczasem 300 mil od wybrzeży Bretanii, mieszkańcy północy, pieszo do ziemi, szarżują na prawym halsie ...

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Vendée Globe. Totalne napięcie w przededniu mety: kto musi przybyć, kiedy wygrać
Vendée Globe. Zgrupowane przybycie na środę zostało potwierdzone. Jacques Caraës uważa, że ​​jest to „niesamowite”
Vendée Globe. Wywiad z Borisem Herrmannem: „To kwestia godzin, a nawet minut! '
[Środa 8:00]
Środa 8:00 | DR.

[Podpis mapy powyżej]: Na północy, Bestaven (czerwona kropka), Rouillard (niebieski) i Burton (zielone kółko) ciemnieją na halsie w kierunku Les Sables, mając nadzieję, że silniejszy przepływ na SW porusza się na wschód i towarzyszy im aż do przybycia.

Po zabawie z przyspieszeniem Cape Finisterre (czerwone przerywane linie), Dalin (żółte kółko) i Herrmann (szare kółko) dziergają w Zatoce Biskajskiej i mają nadzieję zakończyć w Vendée przed przybyciem południowo-zachodniego regionu, co zmusi ich do nowe wiatraki. Wszystko zostanie rozegrane przy tej zmianie wiatru, aby określić ostateczną klasyfikację.

Cam (czarne kółko) liczy na depresję, która go dogania, aby ograniczyć jego opóźnienie na Seguin (białe kółko) i Pedote (brązowe kółko).

Znajdź serie specjalne i książki żagli i żaglówek w naszym sklepie

W tym wyścigu o chwałę każdy kilometr będzie miał ogromne znaczenie. Najmniejszy incydent techniczny będzie np

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2021, o 16:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
markrzy napisał(a):
To mamy współudział w piractwie

Ty bekniesz jako prowodyr i prowokator.
Mapy jednak nie przeszly, wiec moze Ci za to duzo nie dadza.
Catz O "Wciskaniu Czapki"

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2021, o 16:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3165
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 449
Otrzymał podziękowań: 478
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Catz napisał(a):
Mapy jednak nie przeszly,


Załączniki:
MjAyMTAxNGVjYjlhYjQxYWQ0ZTlmYWE2ZjA4MzM2YTEyNzQyZmE.jpg
MjAyMTAxNGVjYjlhYjQxYWQ0ZTlmYWE2ZjA4MzM2YTEyNzQyZmE.jpg [ 84.18 KiB | Przeglądane 2909 razy ]

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2021, o 16:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
No to masz przechlapane...

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2021, o 18:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13380
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1524
Otrzymał podziękowań: 2214
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
krzychuAPIA napisał(a):
Catz napisał(a):
Na Yes We Cam jada sie teraz podwojnie. Starczy Jean'owi do konca?

Dokładnie to samo sobie pomyślałem.
Wiezienie rozbitka podjętego z morza komisja regatowa spoko może zakwalifikować jako ekstraordynaryjne działanie , bez konsekwencji dla ratownika. Ino co by Jean'owi papu wystarczyło do mety.
Krzychu.

Zanim końca nie widać wrócę do wątku prowiantu na czas regat. Regaty są planowane na 70-80 dni żeglugi z tym, że pozostali wpłyną do 21 dni(?) zapewne po liderze. Także muszą być przygotowani na większą liczbę posiłków. Czy każdy z uczestników regat, czy tylko ci co nie widzą szans na rekordy, mówią o tym gdzieś?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Catz napisał(a):
Catz napisał(a):
Ostry list...

... ktory nic nie dal, wiec Yannick Moreau, mer Les Sables-d'Olonne, napisal plomienny i swietnie argumentowany list do Macrona z prosba o uchylenie debilnego ukazu prefekta zabraniajacego tradycyjnego powitania na slawnym juz kanale.
Politycznie sie zrobilo ;)
Catz Z Emocjami +

Jest odpowiedź od Macrona, czy jeszcze jej nie ma, albo nie ma zgody na fanfary?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2021, o 19:13 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 840
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Znaczy się to, że Charlie przypłynie pierwszy to w zasadzie już nie budzi niczyich wątpliwości (zostawiamy na boku wypadki losowe). A Yannick? Zauważcie, że jeszcze rano miał 343 mile straty, a teraz już 266 i rżnie z VMG bliską 20 węzłów ostatnim halsem prościutko na metę! Zarówno prędkość rzeczywistą, jak i VMG Yannick ma w ciągu ostatnich 4 godzin 2-krotnie większą od Charliego! Ale Yannick będzie raczej zwalniał, a Charlie zapewne liczy, że bliskość lądu przy tym kierunku wiatru może mu nie przeszkodzić, a wręcz wydać. Ojojoj...
A jeszcze niedawno te bonifikaty wydawały się zupełnie symboliczne i nieistotne. Blisko 30 tys. mil i prawie 2 tys. godzin żeglugi i 6 godz. bonifikaty (w przypadku Borisa)... Czy dobrze liczę, że to 3 promile? A więc 3 promile mogą zadecydować o wygraniu VG - ciekawe;-)

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2021, o 19:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Wojciech napisał(a):
Jest odpowiedź od Macrona, czy jeszcze jej nie ma, albo nie ma zgody na fanfary?

Nie ma. Ze wzgledow organizacyjnych, chyba juz za pozno. I trudno by prezydent podwazal decyzje prefekta, ktorego sam wybral.
W kazdym razie cisza i jak to napisal Vittet:
Catz napisał(a):
Merci pour le suspense, dommage pour le spectacle.

[Dzieki za emocje, szkoda dla spektaklu]
Fanfary... Moze i beda, ale nie o nie chodzi! Trabki nie zastapia tysiecy ludzi na trzykilometrowym kanale. Nawet w szeregu i rozstawieni zgodnie z protokolem sanitarnym co dwa metry to daje 3000 osob. Na swiezym powietrzu i przy oceanicznym wietrze....
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: Wojciech
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2021, o 21:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13380
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1524
Otrzymał podziękowań: 2214
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Co oznacza czerwona strefa około 200 mil od Les Sables - d'Olonne?


Załączniki:
Screenshot_20210126-212747.png
Screenshot_20210126-212747.png [ 145.75 KiB | Przeglądane 2837 razy ]

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2021, o 21:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3165
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 449
Otrzymał podziękowań: 478
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Też szukałem wyjasnienia, a znalazłem info o poważnym ostrzeżeniu meteo :
"Następnie będziemy patrzeć jak nadejście wielkiej depresji 30 i 31 stycznia, która może zahamować rozwój Maxime Sorel i Armel Tripon. „To największa depresja zimowa” - ostrzegają Sébastien Josse i Christian Dumard, konsultanci ds. Pogody w Vendée Globe. 65 węzłów w porywach i 12 metrów fali w Zatoce Biskajskiej…"
ze strony VG

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2021, o 22:33 

Dołączył(a): 10 mar 2012, o 13:17
Posty: 543
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wojciech napisał(a):
Co oznacza czerwona strefa około 200 mil od Les Sables - d'Olonne?
Zdaje się, że w tym większym kółku pozycje będą aktualizowane co 30 minut, a w mniejszym co 5 min.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2021, o 23:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13380
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1524
Otrzymał podziękowań: 2214
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
markrzy napisał(a):
Też szukałem wyjasnienia, a znalazłem info o poważnym ostrzeżeniu meteo :
"Następnie będziemy patrzeć jak nadejście wielkiej depresji 30 i 31 stycznia, która może zahamować rozwój Maxime Sorel i Armel Tripon. „To największa depresja zimowa” - ostrzegają Sébastien Josse i Christian Dumard, konsultanci ds. Pogody w Vendée Globe. 65 węzłów w porywach i 12 metrów fali w Zatoce Biskajskiej…"
ze strony VG

Masakra...


Załączniki:
Screenshot_20210126-232450.png
Screenshot_20210126-232450.png [ 1.56 MiB | Przeglądane 2809 razy ]

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2021, o 23:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Tyle, ze Piorun ma racje.
Co do minut, nie wiem.
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2021, o 00:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13380
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1524
Otrzymał podziękowań: 2214
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jest zgoda na 300 osób, które mogą przywitać skipperów VG2020...

Soutenu par Voiles et Voiliers, le maire des Sables-d'Olonne a gagné son combat : il y aura finalement une haie d'honneur pour accueillir les skippers du Vendée Globe.

Vendée Globe. Covid 19. Une haie d’honneur de 300 personnes accueillera les skippers
Le Préfet de Vendée a finalement donné son feu vert mardi pour que les skippers du Vendée Globe soient

Ce n’est pas l’accueil que nous espérions tous...mais le préfet de la Vendée a accepté un accueil «a minima».

La de pouvoir organiser 1 « haie d’honneur » de bénévoles positionnés tous les 4 mètres le long du chenal...

Il n’est pas trop tard pour apporter 1 peu d’humanité et de chaleur aux skippers du #VendeeGlobe


https://twitter.com/YannickMOREAU?ref_s ... 70319.html

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowanie od: Catz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2021, o 01:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13380
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1524
Otrzymał podziękowań: 2214
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Więcej tu https://voilesetvoiliers.ouest-france.f ... d0e5b5047d

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowanie od: Catz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2021, o 01:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Dzien szczytow... 300-tu "ochotnikow" co cztery metry na trzech kilometrach x dwa... Parodia, tragikomedia!
Jak pisal Witkiewicz "zawsze i wszedzie musi pojawic sie ludzkie bydle, by wszystko zmarnowac".
Catz Co Mu Sie Pisac Odechcialo, Putain!
Piszmy lepiej o regatach.

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2021, o 07:46 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 840
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Yannick w ciągu doby odrobił połowę straty...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

markrzy napisał(a):
65 węzłów w porywach i 12 metrów fali w Zatoce Biskajskiej…"
ze strony VG

Trzeba trzymać kciuki, żeby zdążyli - jest szansa. Oby, bo inaczej z trzymania kciuków trzeba będzie przejść na modły...

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2021, o 11:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3165
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 449
Otrzymał podziękowań: 478
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Patrz Pan - przepłyną 28000Mm i trafią do takiego małego wejścia :mrgreen:
A ja z imprezy 3 km od domu mam problem z trafieniem we własne drzwi


Załączniki:
Sables d'Oloone.JPG
Sables d'Oloone.JPG [ 257.78 KiB | Przeglądane 2705 razy ]

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”


Ostatnio edytowano 27 sty 2021, o 11:47 przez markrzy, łącznie edytowano 1 raz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2021, o 11:42 

Dołączył(a): 6 lis 2014, o 17:57
Posty: 272
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 104
Uprawnienia żeglarskie: Starego typu, z lat 80-tych.
Boris juz po zwrocie. Prędkość 23-25Kn. Kurs 22.
https://exocet.cloud/grafana/d/bsbc_5MGz/malizia-public-dashboard?orgId=15&from=now-24h&to=now&theme=dark&kiosk&refresh=5m&fbclid=IwAR0c8VbCMZPKJnduHtovGtbDqcnKzk1sjJdqqZI3nfP6rF_iCryDXSRB7Ok



Za ten post autor J-23 nadaje otrzymał podziękowanie od: waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2021, o 11:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13380
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1524
Otrzymał podziękowań: 2214
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Charlie Dalin ma 128.9 mil do mety.
Przy prędkości 20.1 kts będzie niebawem...
Załącznik:
Screenshot_20210127-114302.png
Screenshot_20210127-114302.png [ 470.58 KiB | Przeglądane 2704 razy ]


Louis Burton ma jeszcze 191.8 mil. Płynie 18.1 kts.
Załącznik:
Screenshot_20210127-115134.png
Screenshot_20210127-115134.png [ 421.25 KiB | Przeglądane 2700 razy ]


Boris Herrmann ma jeszcze ranking z godz 10.30

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2021, o 12:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13380
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1524
Otrzymał podziękowań: 2214
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Les Sables d'Olonne - Panoramique vidéo
https://www.destination-lessablesdolonn ... on/Webcams

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 895 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 30  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 107 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL