Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 lip 2025, o 03:10




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 maja 2015, o 15:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 gru 2011, o 10:14
Posty: 24
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: brak
to dupa nie tygrys :rotfl:

_________________
http://splywy-pontony.phorum.pl/index.php


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 cze 2015, o 07:19 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
bury_kocur napisał(a):
Tylko te 15 kW zamiast 40 ... :-(
Ja tam jestem tradycjonalistą.
Nie bardzo znam opisywanie rozwiązanie ale ile "strat" generuje układ przeniesienia napędu i mechanizmu nawrotnego? Bo jeśli tak ok 50% to silnik spalinowy z dodatkami będzie dawał podobna moc na wale jak silnik elektryczny z bezpośrednio przymocowaną do niego śrubą.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 cze 2015, o 08:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Oj, zaraz wstanę i poszukam Wam dwóch artykułów z YM bodajże, autorstwa niejakiego Caldera, Nigela zresztą, o napędzie hybrydowym na jachcie. Nie elektrycznym, hybrydowym wlasnie.

Dużym jachcie zresztą :)

No, trzeba Wam paliwa dorzucić :rotfl:

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: Były_User 934585
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 cze 2015, o 08:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Tego artykułu Caldera nie mogę na razie znaleźć (może ten był w PBO), macie Duncana Kenta:
Załącznik:
ImageUploadedByTapatalk1433747641.229411.jpg
ImageUploadedByTapatalk1433747641.229411.jpg [ 337.45 KiB | Przeglądane 5096 razy ]
Załącznik:
ImageUploadedByTapatalk1433747622.703106.jpg
ImageUploadedByTapatalk1433747622.703106.jpg [ 314.51 KiB | Przeglądane 5096 razy ]

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 cze 2015, o 08:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Oczywiscie, że PBO. Przypominam, że Calder TESTOWAŁ taki napęd na Nadzie. Bardzo precyzyjnie. Dyskutujcie na rzeczywistych danych (z jachtu krążowniczego/domu) a nie gdybaniach...

Załącznik:
ImageUploadedByTapatalk1433749171.745211.jpg
ImageUploadedByTapatalk1433749171.745211.jpg [ 400.23 KiB | Przeglądane 5088 razy ]
Załącznik:
ImageUploadedByTapatalk1433749141.469392.jpg
ImageUploadedByTapatalk1433749141.469392.jpg [ 340.39 KiB | Przeglądane 5088 razy ]
Załącznik:
ImageUploadedByTapatalk1433749120.013025.jpg
ImageUploadedByTapatalk1433749120.013025.jpg [ 381.46 KiB | Przeglądane 5088 razy ]
Załącznik:
ImageUploadedByTapatalk1433749094.312000.jpg
ImageUploadedByTapatalk1433749094.312000.jpg [ 366.89 KiB | Przeglądane 5088 razy ]

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowania - 2: Były user, Krzys
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 cze 2015, o 08:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
I druga część:

Załącznik:
ImageUploadedByTapatalk1433749289.807566.jpg
ImageUploadedByTapatalk1433749289.807566.jpg [ 328.48 KiB | Przeglądane 5087 razy ]
Załącznik:
ImageUploadedByTapatalk1433749267.903124.jpg
ImageUploadedByTapatalk1433749267.903124.jpg [ 357.89 KiB | Przeglądane 5087 razy ]
Załącznik:
ImageUploadedByTapatalk1433749235.722455.jpg
ImageUploadedByTapatalk1433749235.722455.jpg [ 333.69 KiB | Przeglądane 5087 razy ]
Załącznik:
ImageUploadedByTapatalk1433749213.443804.jpg
ImageUploadedByTapatalk1433749213.443804.jpg [ 410.97 KiB | Przeglądane 5087 razy ]

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowania - 2: Były user, Janna
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 cze 2015, o 08:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Ps. I pytanie do forumowych magików: jak wklejam kilka zdjęć jedno po drugim przez Tapatalk, wysłanie postu odwraca ich kolejność. Więc albo muszę wklejać w odwrotnej niż chce kolejności, albo (jak na przykład gdy daję opisy do zdjęć) poprawiać PO WYSŁANIU. Jest to nieco uciążliwe, wiecie, czy da się coś zaradzić?

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 cze 2015, o 12:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 paź 2010, o 14:59
Posty: 5559
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 3174
Otrzymał podziękowań: 2993
Uprawnienia żeglarskie: ciut ciut
Off-topy znalazły swe miejsce w Gorzkich żalach

_________________
Pozdrawiam,
Smoczyca



Za ten post autor Janna otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 cze 2015, o 06:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Szaman3 napisał(a):
Gdzieś czytałem, że nawet na dużych morskich jednostkach zaczyna się stosować takie rozwiązania.


To byłoby "nawet" na jachcie, bo na dużych stosuje sie od dawna.
Ale na jachcie sens widze średnio.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 cze 2015, o 07:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Colonel napisał(a):
na jachcie sens widze średnio.


Andrzej - firma Skipper wykonywała takie rozwiązania do jachtów na jez. Bodeńskie.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 cze 2015, o 15:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Szaman3 napisał(a):
Możesz postawić diesla z agregatem który będzie pracował przy optymalnych obrotach i obciążeniu. A na drugim końcu śruby będzie elektryk, którego moment obrotowy jest już na niewielkich obrotach niemal maksymalny.
Gdzieś czytałem, że nawet na dużych morskich jednostkach zaczyna się stosować takie rozwiązania.

Hmmm, napęd "diesel - electric" stosuje się na dużych jednostkach od kilkudziesięciu lat...
Pasażery, wycieczkowce, statki badawcze, offshorowe, lodołamacze, holowniki, etc, etc...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 cze 2015, o 21:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Zgłoszone posty przeniosłem tu viewtopic.php?f=78&t=22260

Proszę w miarę możliwości o ograniczenie się do komentarzy związanych z tematem wątku.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL