Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 10 lip 2025, o 01:54




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 139 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 lut 2015, o 20:54 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 545
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Stara Zientara napisał(a):
I bomów nie łamię

Nie złamałem na MALBORKU tylko zgiąłem. W dwa dni naprawiłem ze Zbyszkiem, nawet mi pomagałeś przy montażu wzmocnień. Oczywiście główna przyczyna przegięcia bomu leży po mojej stronie, bo prowadziłem jacht, lecz były jeszcze inne, takie jak:
- Przeniesienie zaczepu szotów na środek bomu (życzenie właściciela)
- zamocowanie szotów do bomu na 2-ch uchach zamiast 3-ch
- Uderzenie wiatru z 1 do 7st.B z ze strony zawietrznej
- uczestniczenie w regatach, tuż przed boją zwrotną, gdyby to było uprawianie turyzmu, widząc nadchodzący "młotek" wiatrowy wyostrzyłbym na wiatr i nic by się nie stało.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2015, o 21:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12560
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4251
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Maar napisał(a):
Bo często ich wypowiedzi kojarzą mi się z wypowiedziami episkopatu, serio.


A ja znacznie częściej czytam o "ułamku węzła", i że "nikomu się nie spieszy", "to ma być relaks" i tak dalej i tak dalej. A jak ścigant napisze jakiś komentarz, to jest uważany za oszołoma.
Widzisz jak to punkt widzenia zależy od miejsca posadowienia dupy... :mrgreen:

P.S. Nie mam topenanty, w ogóle. :-P
P.S. Uznaję że na Zawiszy może być przydatna :mrgreen:

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: Catz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2015, o 21:02 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 545
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Yigael napisał(a):
Zrzucając gaflowego grota wolałbym solidne dirki mieć.
Powiadasz, że kompromituję żeglarstwo?


Nie, przy gaflu dirki są niezbędne i muszą być, tylko trzeba je odpowiednio luzować. Podobnie z podwójnymi, lub potrójnymi bakszatagami, nie powinny deformować żagla.
Wiadomo też, że na statkach szkolnych masztów się nie gnie, takielunku stałego się nie reguluje. Tam trzeba uszyć dobre żagle.



Za ten post autor cors otrzymał podziękowania - 2: Były user, plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2015, o 21:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13162
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3100
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
cors napisał(a):
gdyby to było uprawianie turyzmu, widząc nadchodzący "młotek" wiatrowy wyostrzył bym na wiatr i nic by się nie stało.
Właśnie o tym piszę. Dla mnie pierwsza zasada jest "bezpiecznie".
cors napisał(a):
tuż przed boją zwrotną
Przy przekraczaniu linii mety.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2015, o 21:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
waliant napisał(a):
P.S. Nie mam topenanty, w ogóle. :-P
P.S. Uznaję że na Zawiszy może być przydatna :mrgreen:

Czy to aby nie wyczerpuje tematu? Jako i scigant i turysta, widze kolejna "Teorie Zbieraja" podobnie, jesli nie identycznie.
Catz O Trymie

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2015, o 21:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12560
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4251
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
cors napisał(a):
pozbyć się "turystycznych oporników" typu ... refszkentle,


Tak serio i na boku. Mam refszkentle, tylko że pojedyńcze (czyli linka jest przywiązana do remizki, nie przechodzi przez nią). Ponieważ często refuję, refszkentle są cały czas przywiązane. Jaki to może mieć wpływ?

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2015, o 21:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
plitkin napisał(a):
O żeglarzu, regulującym lazyjakiem lub topenantą trym grota przemilczę :roll:

plitkin napisał(a):
Fotka, którą zamieścił Robert, wyraźnie pokazuje wpływ bocznych linek LJ na kształt żagla (zniekształca żagiel naciskając od zawietrznej strony).


No to ma wpływ na trym grota regulacja tymi linkami LJ czy nie ma :rotfl: :rotfl: :rotfl: ?
Pzdr
Kocur
ps. Ja u siebie tymi linkami nie majdruję - mam tak ustawiony bom, że do postawienia nie muszę luzować topenanty a jedynie unoszę nok bomu ręka do góry.
Rozstaw linek LJ na salingu jest na tyle duży, że w stawianiu grota nie przeszkadza
Jezu - tyle gadania o jakieś dwa sznurki ... :lol:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

waliant napisał(a):
Jaki to może mieć wpływ?


Elementarny Watsonie - elementarny ...
Ale jaki konkretnie to nie pytaj :lol:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2015, o 21:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 sie 2014, o 10:35
Posty: 1166
Podziękował : 284
Otrzymał podziękowań: 617
Uprawnienia żeglarskie: polskie i zagraniczne
Yigael napisał(a):
Gdzie spotykasz takie okazy?

Ja, po prostu jestem otwarty na ludzi. Chodzę, słucha, czasem troszeczkę popuszczę...

Emill`76 napisał(a):
Znam też żeglarzy, którzy NAWET w trakcie turystycznego leniwego pływania , większą uwagę poświęcają absolutnie właściwemu trymowi żagli , aniżeli pięknym okolicznościom przyrody


Ale to sie robi odruchowo. Bez ignorowania okoliczności. Szczególnie, jeśli są niepowtarzalne.
Tym bardziej, ze prawidłowo strymowane nie rozprasza.

_________________
Z wyrazami
JM


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2015, o 23:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
sailhorse napisał(a):
czasem troszeczkę popuszczę...


literówka czy nie… :roll: w tym kontekście obie wersje mają sens ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2015, o 23:09 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
bury_kocur napisał(a):
Ja u siebie


do postawienia grota stajesz pod wiatr?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2015, o 23:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
piotr6 napisał(a):
do postawienia grota stajesz pod wiatr?


Nie staję - płynę pod wiatr.
Na silniku aby mieć prędkość manewrową.
Nie stawiam ani nie zrucam NIGDY grota inaczej jak w łopocie.
A czemu pytasz o taka oczywistą oczywistość ? :)
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2015, o 23:18 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
bury_kocur napisał(a):
No to ma wpływ na trym grota regulacja tymi linkami LJ czy nie ma


Wpływ ma. Ale nie stanowi to elementu trymu. Pagaj też może mieć wpływ na kształt żagla - jeżeli np. będziesz pchał nim w brzuch żagla. Niemniej, nie używa się pagaja do trymowania żagla. :oops:

Emill`76 napisał(a):
jednakże życzę wszystkim przede wszystkim czerpania przyjemności z żeglowania ...


Przecież opisałeś właśnie ludzi, którzy czerpią przyjemność z żeglarstwa: poprawnie trymują żagle, obserwują zachowanie jachtu, dobrze prowadzą łódkę... Sama przyjemność :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2015, o 23:21 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
bury_kocur napisał(a):
A czemu pytasz o taka oczywistą oczywistość ?


ostatnie czasy lubię zrzucić lub postawić żagiel nie w łopocie, dlatego tak chyba krzywo patrzę na LJ :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2015, o 23:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
piotr6 napisał(a):
ostatnie czasy lubię zrzucić lub postawić żagiel nie w łopocie, dlatego tak chyba krzywo patrzę na LJ


No i? Jedziesz bajdewindem luzujesz do zera zawietrzny fał jacusia lekko luzujesz albo i zostawiasz nie ruszony nawietrzny, bom lekko w górę na topenancie, przeluzowany talią ale nie do want i jedziesz z grotem w górę. Nic się nie plącze. Jeśli nie ma ekspanderów do salingów albo/i lazy jest zamontowany "czepliwie" /nie każdy pływa "Kocurem" ;) / a grot ma długie listwy to stosuję to jako metodę z wyboru, właśnie dlatego, że w łopocie tendencja do czepiania się jest większa. Po postawieniu luz na jacusiach i topenancie, wybrać obciągacz, talię i jazda


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2015, o 23:57 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ło matko tyle czynności, nie zapamiętam kolejności :D chyba zostanę przy swoim

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2015, o 00:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Pogadajmy jak chcesz szybko zrzucić :D

Poza tym Ty pływasz na swoim to masz co chcesz, a ja miewam to co miewam.

PS. Tyle? Talia trochę luzu, stopery obciągacza i zawietrznego jacka w górę, lekko podebrać topenantę i jedziemy z fałem. To jedna czynność więcej /stoper zawietrznego jacka/ - jeśli masz obciągacz i topenantę to z reguły przy stawianiu grota i tak nimi manipulujesz, chyba, że sklarowałeś się w porcie wychodząc ;) A jak kto ma kontrafały? Szkentle? Cunninghamy? Downhoule? Dirki? Pikfał i gardafał?… ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2015, o 00:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
piotr6 napisał(a):
nie zapamiętam kolejnośc


Przyjedz do mnie w sezonie.
Po drugiej flaszce Ginu sprawa będzie prostsza niż myślisz - uwierz mi :D
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2015, o 00:13 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Jasne, w sumie to kwestia przyzwyczajenia ale jakoś po pływaniu na LJ nie pałam miłością.

Yigael napisał(a):
Pogadajmy jak chcesz szybko zrzucić


mnie nie szybkość tylko o prostotę i łatwość chodzi.
mnie po prostu wkurza uważanie na linki i możliwość popłatania LJ

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2015, o 00:14 

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 13:25
Posty: 2322
Podziękował : 389
Otrzymał podziękowań: 738
Uprawnienia żeglarskie: mam
bury_kocur napisał(a):
Nie stawiam ani nie zrucam NIGDY grota inaczej jak w łopocie.

Jeśli nie szkoda Ci żagli...

Skoro mam żagle na rolerach, staram się korzystać z tego dobrodziejstwa i NIGDY nie zrzucam ich w łopocie.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Przepraszam Włodku, nie doczytałem, rozumiem, że grota masz na lazy jackach, nie na rolerze?

_________________
noone


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2015, o 00:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
noone napisał(a):
żagle na rolerach


noone napisał(a):
nie zrzucam ich w łopocie


Jak grot rolowany do masztu to zrzucanie go w łopocie jest proszeniem się o wesołą i widowiskową zabawę ;)



Za ten post autor Były user otrzymał podziękowanie od: cors
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2015, o 00:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
noone napisał(a):
Przepraszam Włodku, nie doczytałem, rozumiem, że grota masz na lazy jackach, nie na rolerze?


Mam grota na szynie i wózkach Ronstana.
A Leniwy Jasio też jest :D
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2015, o 00:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13162
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3100
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Yigael napisał(a):
Jak grot rolowany do masztu to zrzucanie go w łopocie jest proszeniem się o wesołą i widowiskową zabawę ;)
Ale większość niedzielnych żeglarzy tak robi, bo mają zakodowane, ze zrzuca się i stawia w łopocie.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: noone
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2015, o 01:22 

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 13:25
Posty: 2322
Podziękował : 389
Otrzymał podziękowań: 738
Uprawnienia żeglarskie: mam
Yigael napisał(a):

Jak grot rolowany do masztu to zrzucanie go w łopocie jest proszeniem się o wesołą i widowiskową zabawę ;)

Zdziwiłbyś się, ile osób chciało rolować grota na HH w łopocie ;-)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Co gorsza genuę też ;-)

_________________
noone


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2015, o 01:43 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Stara Zientara napisał(a):
Dla mnie pierwsza zasada jest "bezpiecznie".:


zgadza się, dobrze, poprawnie postawiony żagiel , powoduje,że łódka pływa sprawniej i jest bezpieczniej :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2015, o 08:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12560
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4251
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Yigael napisał(a):
Pogadajmy jak chcesz szybko zrzucić :D


Wyciągnąć fał z kieszeni w kokpicie, odknagować, luz, druga ręka trzyma bom, żeby nie łupnął w pokład, ściągnąć grota do końca. W zasadzie finał, bo reszta to klarowanie (i tutaj lazy są lepsze) ;)

Yigael napisał(a):
Poza tym Ty pływasz na swoim to masz co chcesz, a ja miewam to co miewam.


Dobry argument za własnym jachtem :)
(i tak można rozpocząć "świętą wojnę", o tym, czy warto mieć własny (a także klubowy, bo przecież na Pallasie miałem jak chciałem) jacht) ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2015, o 08:37 

Dołączył(a): 26 sie 2013, o 13:54
Posty: 137
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 53
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz Jachtowy
plitkin napisał(a):

Emill`76 napisał(a):
jednakże życzę wszystkim przede wszystkim czerpania przyjemności z żeglowania ...


Przecież opisałeś właśnie ludzi, którzy czerpią przyjemność z żeglarstwa: poprawnie trymują żagle, obserwują zachowanie jachtu, dobrze prowadzą łódkę... Sama przyjemność :)


Wiktor, miałem na myśli żeglarzy którzy popadają w drugą skrajność w stosunku do tych żeglujących bardzo niedbale ;) Znam kilku takich "pedantów" i wydaje mi się, że nie potrafią czerpać prawdziwej przyjemności z żeglowania ;) A jeśli nawet nazywają to przyjemnością, to może im się tylko tak wydawać . "Dobrze prowadzić łódkę" to pojęcie bardzo względne , inaczej definiowane przez super regatowca , a inaczej przez kogoś kto pływa po prostu poprawnie, zgodnie ze sztuką żeglarską . Oczywiście pływając nawet turystycznie, gdy trafi mi się ktoś na szlaku z kim się mogę pościgać , wówczas nie ma się zlituj i zwracam uwagę na najdrobniejsze szczegóły dot. trymu ;) Jednak nie czynię tego non stop cały czas ! ;)
BTW wspomniani pedanci mają jeszcze taką tendencję do wprowadzania nerwowej atmosfery na pokładzie :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2015, o 08:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13162
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3100
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Porównując (wiem, że to źle) do motoryzacji, to według regatowców dobrzy/prawdziwi* kierowcy są tylko w Formule I.

*niepotrzebne skreślić

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2015, o 09:53 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Stara Zientara napisał(a):
Porównując



nie sądzę żeby to była prawda

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2015, o 09:54 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Stara Zientara napisał(a):
Porównując (wiem, że to źle) do motoryzacji, to według regatowców dobrzy/prawdziwi* kierowcy są tylko w Formule I.

*niepotrzebne skreślić


Wymysliles to sam, przy czym totalnie bezpodstawnie. Oczywiscie sa to Twoje wymysly i masz do nich absolutne prawo. :lol:
Mnie dziwi jedynie separpwanie, pozniejsze negowanie i deprecjonowanie calej "klasy"regatowcow. Niewatpliwie regatowcy zwracaja szczegolna uwage na wlasciwy trym, bo maja porownanie. Ciagle negowane czy wysmiewanie tego dla mnie jest tak bardzo nie zrozumiale, ze jedyne uzasadnienie znajduje w blokadzie wewnetrznej i okopywaniu sie na wlasnych pozycjach, najlepiej grupowo. Rozne dziwne rzeczy tu czytuje i zamiast refleksji - mamy napnke na regatowcow. A pozniej mamy "prawdy" w stylu trymowania grota topenanta lub lazyjackiem, nawietrznosci zaleznej od umiejscowienia kabestanu i td. Nie ogarniam, ale chyba nie musze.

Per analogia do motoryzacji: zaczynam odnosic wrazenie, ze jedynie znajacymi sie na prowadzeniu aut kierowcami sa kierowcy tirow. Bo maja prawko c+e i potrafia autem z naczepa jezdzic dlugo i daleko.

Emill`76 napisał(a):
Znam kilku takich "pedantów" i wydaje mi się, że nie potrafią czerpać prawdziwej przyjemności z żeglowania ;) A jeśli nawet nazywają to przyjemnością, to może im się tylko tak wydawać.


Zabiles mnie z rana pozytywnym wybuchem humoru! Lidziom sie wydaje, ze czerpia przyjemnosc - superowe! :mrgreen:



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2015, o 09:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Stara Zientara napisał(a):
to według regatowców dobrzy/prawdziwi* kierowcy są tylko w Formule I.
Przesadzasz. Przenosząc to na niwę motoryzacyjną, wypowiedź Corsa
cors napisał(a):
Żeby szybciej żeglować (likwidowanie zbędnego oporu aerodynamicznego) należy pozbyć się "turystycznych oporników" typu topenanta, lazy-jacki, dirki, refszkentle, liny refowe na żaglu.
Poprawne trymowanie żagli na drzewcach maszt- bom(dobrze uszytych) polega na jego kształtowaniu:
1. Gięciem masztu- regulacja profilu -"wypłaszczanie"
2. Napięciem liku dolnego - regulacja profilu -"wypłaszczanie"
3. Napięciem obciągacza bomu - regulacja skrętu profilu
4. Napięciem i kątem ustawienia szotów mocowanych do bomu
5. Napięciem liku przedniego - regulacja położenia maksymalnej strzałki profilu.

Kto się z tym nie zgadza po prostu nie umie żeglować.
To nie żeglarz a "pchacz", tam gdzie wiatr go zapcha.

...należy interpretować tak:

Krzysztof Hołowczyc powiedział:

Poprawna jazda samochodem wymaga zdjęcia tłumika. Tłumik zmniejsza moc silnika średnio o 2,8 %, co powoduje, że nie da się jeździć poprawnie. Na tym polega właściwy tuning. Jeśli silnik nie ryczy - to znaczy nie pracuje wydajnie. I trzeba pamiętać o złożeniu lusterek, bo one stawiają opór i zakłócają przepływ laminarny.
Kto się z tym nie zgadza, po prostu nie umie jeździć.
To nie kierowca a "woźnica", jedzie tam, gdzie go koń zaciągnie.

cors napisał(a):
Oczywiście, tylko dla tych żeglarzy, którzy zapominają ją poluzować po postawieniu żagla.

Hołowczyc:
Oczywiście, to tylko dla tych kierowców, którzy zapominają o spuszczeniu hamulca ręcznego po ruszeniu.
Stara Zientara napisał(a):
Nie wszyscy muszą jeździć rajdowo - większość ma inne preferencje.
cors napisał(a):
Tak, kompromitować żeglarstwo.

Hołowczyc:
Tak, kompromitować automobilizm.
cors napisał(a):
Nie denerwujcie mnie więcej ze Zbierajem bo wyjdę z siebie.

Hołowczyc:
Te, Zientek, jak mnie jeszcze raz ze Zbierajem wqwricie, to wyjdę z siebie i wygram jakiś Dakar czy inne Monte Carlo.
I pamiętaj, prymitywie samochodowy, że jak podjeżdżasz pod Tesco, to kierownica w lewo, gaz do dechy i na ręcznym!

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowania - 2: robhosailor, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 139 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL