Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 27 kwi 2024, o 20:00




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 262 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 mar 2012, o 10:33 

Dołączył(a): 25 mar 2012, o 10:29
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
:) Witam Was jestem użytkownikiem silnika tummler :) i znam go na wylot.Jeśli ktoś by miałproblemy co i jak to zapraszam z miłą chęcią podamadres strony niemieckiej o tym silniku.Osobiśćie przepłynołem całą noteć na nim oraz zalew koronowski a największa prędkośćjaka została uzyskana z tym silnikiem to około 15 km /h czyli całkiem przyzwoicie do turystyki.

***********

http://www.youtube.com/watch?v=aA4KqqNjMrE Zapraszam na mój kanał na Youtube.:) fajnie sie pływa :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2012, o 20:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2010, o 10:29
Posty: 192
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował : 31
Otrzymał podziękowań: 41
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
- Witam ;)

Akurat nadszedł u mnie czas na przegląd silnika Tummler SB 75/1
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Moc 1.85kW = 2,5Ps = 2,5KM
Pojemność 73 cm3
Świeca M 14 wartość cieplna 225 - np. Isolator M14-225 (kupiłem zamiennik NGK B7 HS)
Mieszanka paliwa 33,3:1 (Niemcy podają 50:1) używam benzyna 95 + olej do dwusuwów STIHL
Olej w kadłubie przekładni 65cm3 (przekładniowy Hipol 15/PZ/SAE 90/)
Olej w kadłubie łożyska 40cm3 (j/w)
Zbiornik paliwa 2,75 l
Zużycie paliwa 0,6-1,3 l/ godz. w zależności od obciążenia

Po wstępnym oczyszczeniu silnik wygląda całkiem całkiem. Niestety nie odpalił. Dowiedziałem się że trzeba sprawdzić i poprawić ew. wymienić pływak. Coś tam już było nie tak. Dam w ręce fachowca. Możliwe że wystarczy regulacja.
Gaźnik to BVF 16 N 1-2
Ciekawe czy jeszcze można gdzieś kupić części lub cały taki gaźnik...?

Bardzo proszę, jeśli ktoś ma, o wymiary i ew. fotkę rury mocującej do kajaka.
Prosta rura 1000mm jak podają w instrukcji jest do mocowania przy łodzi, natomiast do kajaków były stosowane wygięte. Jak się domyślam po to aby silnik był wyżej nad lustrem wody. Pewnie będzie to podobne wygięcie jak w mocowaniu silnika Warty. Może uda mi się do mocowania wykorzystać uchwyty z silnika Salut 3 http://www.prefbol.republika.pl/strona5 ... onstrukcja

Silnik Tummler ma gniazdo do podłączenia świateł (6V 20W). Przydatna i konieczna rzecz jeśli ktoś lubi ew. zdarzy się płynąć rzeką w nocy.
Czy ktoś wie jak można wykonać taką instalację?
Mam na myśli odpowiednie światła boczne, rufowe oraz przednie z jakimś przełącznikiem tak aby było zamienne z maksymalnie skutecznym szperaczem.


Załączniki:
DSC01343.JPG
DSC01343.JPG [ 822.34 KiB | Przeglądane 17716 razy ]
DSC01344.JPG
DSC01344.JPG [ 856.87 KiB | Przeglądane 17716 razy ]
DSC01345.JPG
DSC01345.JPG [ 612.6 KiB | Przeglądane 17716 razy ]
DSC01342.JPG
DSC01342.JPG [ 856.27 KiB | Przeglądane 17716 razy ]
DSC01339.JPG
DSC01339.JPG [ 947.14 KiB | Przeglądane 17716 razy ]

_________________
Steruj tak aby trafić do Dobrego portu
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 mar 2012, o 05:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2009, o 18:58
Posty: 128
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 30
Uprawnienia żeglarskie: zwykly jachtowy
Z mojego doświadczenia - jeżeli silnik został odstawiony jako sprawny na zimę i po kilku latach nie odpala to mało prawdopodobny pływak. Prędzej dysze lub zaworek gaźnika, styki przerywacza, kondensator ew. cewka jeśli złapała wilgoć.
Zmiana:
Problemy z pływakiem by się objawiały albo zbyt wysokim poziomem paliwa (wtedy by odpalił bez ssania, ale by "zarzucało" świece) albo wogóle brak stabilizacji poziomu (lało by się z gaźnika paliwo).
Oba te objawy mogą być spowodowane zabrudzeniem starym olejem i ogólnym syfem zaworu iglicowego, oblepieniem nim pływaka lub jego ośki.
Współcześnie dostępne pływaki do 16N1 są najczęściej bardzo podłej jakości (chińszczyzna) i pokrzywione, lepiej 2 razy przemyśleć wymianę.
Skoro posądzasz pływak to rozumiem, że masz iskrę i elektrody świecy po kilku szarpnięciach są wilgotne?

Odpalając Tummlera pamiętaj, że nie cały ruch manetki przekłada się na ruch przepustnicy, czyli chcąc ustawić 1/4 gazu nie ustawiasz 1/4 ruchu manetki, tylko przepustnicy. Najwygodniej zobaczyć ruch przepustnicy po zdjęciu puszki "łapacza fal". Wtedy można sobie oznaczyć na manetce rzeczywisty zakres ruchu przepustnicy i według niego ustawiać położenie rozruchowe gazu.

Przy okazji, zaworki stożkowe paliwa "nie lubią" ruszania po długim zapomnieniu. Tworzące się osady żłobią rysy które powodują później nieszczelność. Lepiej przed pierwszym obróceniem kurka rozebrać i umyć.
Zmiana:
Dopatrzyłem się dopiero, że masz już nowszy "kranik" - nie stożkowy a taki jak w Simsonach, więc nie przejmuj się tym ;)

Gaźniki z serii 16N1 były stosowane w starszych wersjach Simsonów. Niestety żaden z nich nie ma identycznej kombinacji dysz/igły jak Tummler, ale daje się dobrać komplet.
Mi się udało dobrać elementy z różnych gaźników dzięki uprzejmości użytkownika B-e-t-c-h-e-r z popularnego serwisu aukcyjnego.
Dane Gaźników Simsonowych w załączniku (z instrukcji), w Tummlerze:
dysza główna 80
dysza iglicowa 215
iglica 04
położenie iglicy : 4 od góry UWAGA nowe iglice mają o 1 mniej karb, więc 3-ci od góry)
dysza jałowa 35
śruba mieszanki jałowego 0.5-1 obrót
dysza startowa 50

Na tej podstawie da się dobrać komplet.

UWAGA dysza główna i rozruchowa mają ten sam gwint - nie pomylić!

Wygięta poprzeczna rura Tummlera miała mniej przeszkadzać kajakarzowi a nie mocować silnik wyżej. W każdej opcji rury podstawa spoczywa (sama lub zaciskami) na pokładzie.
Unoszenie silnika wyżej nie ma sensu ze względu na malejącą sprawność pochylonej śruby.
Zdemontuj wałek ze swojej podstawy i daj frezerowi na wzór żeby Ci dorobił dłuższą z pręta duralowego.

Do kajaka nie ma sensu chyba robić świateł burtowych, podłącz w jakimś dookólnym kloszu żarówkę 6V/21W (ze sklepu z częściami do np. Simsona). Szperacz żeby przy tej mocy był praktyczny trzeba by zrobić na jakiś mocnych diodach, to i elektronika będzie potrzebna.
Prawdopodobnie najlepiej sobie instalację elektryczną w kajaku wogóle odpuścić ;)

Gaźniki 16N1 Simsona:
Obrazek



Za ten post autor janekneuron otrzymał podziękowanie od: Natanael
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2012, o 21:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2010, o 10:29
Posty: 192
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował : 31
Otrzymał podziękowań: 41
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Tummler SB 75/1 {2,5 KM} odpalony ;)

=> cz.1
http://www.youtube.com/watch?v=RRMZtadN ... ure=relmfu

=> cz.2
http://www.youtube.com/watch?v=A25zgrmuiKw

=> cz.3
http://www.youtube.com/watch?v=R6zBBpW4O4E


Załączniki:
DSC01350.JPG
DSC01350.JPG [ 933.93 KiB | Przeglądane 17630 razy ]

_________________
Steruj tak aby trafić do Dobrego portu
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 kwi 2012, o 17:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lut 2007, o 13:28
Posty: 376
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 95
Otrzymał podziękowań: 93
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j
Ja pierniczę.... z tego to można poradnik napisać! No ładne cacko Panowie.
Choć myślałem że kajakarze to tylko na wiosłach? ;)

_________________
Jacek Szczepaniak
www.bryg.pl
www.skipperklub.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 kwi 2012, o 19:13 

Dołączył(a): 25 mar 2012, o 10:29
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Tak tak możnanieźle popływać ja swoim kajakiem z silnikiem tummler osiągnołem jak narazie 16km/h ale to dlatego ze pływak był za duży jeśli ktoś chce mogę zrobić rysunek mocowania silnikajakie ja zastosowałem ewentualnie porobić zdjęcia:).Pływak boczny niby ogranicza ale podczas cumowania kajaka fajna sprawa sinik nie przechyla sie a kajak podczas pływania takjest stabilny ze można swobodnie stać w kajaku.

***********

http://www.youtube.com/watch?v=gXpew4UQjTc - tutaj na filmiewidaćjak miałemprzeciwwagę do silnikanie polecam gdyż ciężki jest sprzęt.Następny filmik z rozlewiska rzeki Wdy koło świecia.Posiadam dwie orginalne śruby do silnika naobydwu rewelacyjniesie pływa jedna jest wolniejsza ale za to silniejsza.obiecuję wiecej filmików z tego roku gdy bedę pływał.http://www.youtube.com/watch?v=WzDYvz9K ... re=channel


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 kwi 2012, o 19:41 

Dołączył(a): 13 lip 2007, o 10:45
Posty: 71
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 15
Cytuj:
Dowiedziałem się że w moim silniku do mieszanki był już używany olej do kosiarek i taki dalej będę stosował 1:35 minimum 1:40.

Natanael , nie stosuj mieszanki o takim stosunku oleju do paliwa , bo silnik , nabazie którego była budowana Warta nie posiada łożyska główki korbowodu ( a raczej ma , ale ślizgowe) i dlatego najmniejsza proporcja oleju do paliwa może wynosić 1:30 , a i to jest uzaleznione od dyszy głównej . Jeżeli chodzi o problemy z uruchomieniem silnika po okresie zimowym , to jest to przypadłość wszystkich urządzeń pracujących na paliwie bezołowiowym. Po prostu dodatki zapobiegające spalaniu stukowemu powodują wytrącanie się z paliwa starszego niż 2-3 miesiące zawiesiny o konsystencji gumy , która zakleja dysze i zaworki . Jedynym sposobem przeciwdziałania jest opróżnienie zbiornika i gaźnika na jesień po wszystkich pływaniach lub stosowanie specjalnego środka ( dostępny np. w sklepach ze sprzętem ogrodniczym i ograniczającego wytrącanie się zawiesiny. Jeżeli nastąpiło zatkanie dysz przez zawiesinę , to nie pozostaje nic innego jak rozebrać gaźnik i umyć wszystkie elementy w czystej benzynie bez dodatku oleju. I oczywiście nie stosowac żadnych "drucików" do przetykania dysz tylko nalepiej czyścić je sprężonym powietrzem. A poza tym powinien być stosowany olej do silników dwusuwowych , a większość kosiarek jest czterosuwowe ( z wyjątkiem niektórych profesjonalnych)

_________________
jack


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2012, o 17:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2010, o 10:29
Posty: 192
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował : 31
Otrzymał podziękowań: 41
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dzięki za przestrogę Jack :) W Warcie dam 1:30.
Są różne oleje {do mieszanki} do kosiarek cztero i dwusuwowych.
Zastosowałem oczywiście ten do dwusuwowych:
http://www.ceneo.pl/14798307

Dokupiłem w dobrej cenie jeszcze jeden Tummler SB 75/1 z napinaczem linki rozruchowej.
Brakuje tu wyłącznika a w tym na poprzednich zdjęciach nie jest kompletny - nie ma przycisku. Może ktoś doradzi jaki można kupić i zastosować.


Załączniki:
DSC01587.JPG
DSC01587.JPG [ 1.42 MiB | Przeglądane 17491 razy ]
DSC01576.JPG
DSC01576.JPG [ 638.44 KiB | Przeglądane 17491 razy ]
DSC01585.JPG
DSC01585.JPG [ 1.21 MiB | Przeglądane 17491 razy ]
DSC01578.JPG
DSC01578.JPG [ 804.39 KiB | Przeglądane 17491 razy ]

_________________
Steruj tak aby trafić do Dobrego portu
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2012, o 23:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Ehh, łezka się kręci... Zawsze miałem sentyment do oldtimerów...
A tu macie coś kolejnego, znalazłem przypadkiem w necie, więc nie biorę odpowiedzialności za aktualność ogłoszenia :)
:
http://kanaly.info/ogloszenia

to chyba trzecie ogłoszenie od góry, silnik Warta z 1957 :)

Sam bym kupił, ale mam 4500 km do PL, transport by mnie zabił... Szkoda!

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2012, o 20:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2010, o 10:29
Posty: 192
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował : 31
Otrzymał podziękowań: 41
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Fajna działalność w dobrym miejscu ;))) Miło wspominam pobyt na Tenerifie, szkoda tylko że bez żagli.
Jak lubisz nasze stare sprzęty to może znasz kajak składany PELIKAN
Ten sam rocznik co mój silnik Warty 1956, razem pływały.
http://www.zegluj.net/forum_zeglarskie/ ... 7&start=25
zob. posty
29 wrz 2010, o 13:12
13 lis 2010, o 16:41
http://www.zegluj.net/forum_zeglarskie/ ... &start=250
24 lip 2011, o 08:27


Załączniki:
DSC00113.JPG
DSC00113.JPG [ 603.03 KiB | Przeglądane 17334 razy ]
DSC02060.JPG
DSC02060.JPG [ 498.62 KiB | Przeglądane 17335 razy ]
DSC02036.JPG
DSC02036.JPG [ 571.03 KiB | Przeglądane 17335 razy ]
DSC00568.JPG
DSC00568.JPG [ 503.15 KiB | Przeglądane 17335 razy ]
DSC01145.JPG
DSC01145.JPG [ 650.44 KiB | Przeglądane 17335 razy ]

_________________
Steruj tak aby trafić do Dobrego portu
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2012, o 03:00 

Dołączył(a): 16 mar 2010, o 21:32
Posty: 9
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Witam,
wreszcie znalazłem ten watek o silnikach kajakowych! :D :D
Ja dla odmiany reanimuje silnik Keniga, najprawdopodobniej Seitenbordmotor Typ A, rok prod. chyba 1939.
A dlatego, "najprawdopodobniej " bo jest duża szansa, że zawartość kartonu części po złożeniu będzie wyglądała tak:
Obrazek
(fotka ściągnięta z http://www.klassik-boote.de/)

Czy ktoś zna może taki silniczek?



Za ten post autor Adampio otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 maja 2012, o 15:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2009, o 18:58
Posty: 128
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 30
Uprawnienia żeglarskie: zwykly jachtowy
Powodzenia! Ładnie się zapowiada.
Nie wiem czy w tym kartonie masz do niego bak, ale jeśli nie to wiem gdzie taki (lub podobny - Koenig w każdym razie i kształt się zgadza) mają. Ale mogą być ciężkie negocjacje (np. wymiana na stare części motocyklowe)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 maja 2012, o 17:50 

Dołączył(a): 16 mar 2010, o 21:32
Posty: 9
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Dzieki za slowa otuchy ;-)
Bak jest ale pomalowany pędzlem srebrzanką (podobnie jak reszta elementów) :shock:
Na razie najbardziej doskwiera brak jakiekolwiek dokumentacji :-(

Zacząłem od połatania płaszcza wodnego cylindra
Obrazek

Chyba mam niekompletną pompkę wody chłodzącej:
Obrazek
(brakuje jakiegoś dynksa od góry widocznego na fotce kompletnego silnika)

No i na razie nie do końca rozumiem gaźnik (coś niby szpitalna kroplówka)
Tutaj:http://www.derpoly.privat.t-online.de/fbb-seitenbordmotoren.html#1932koenig125ps
nazywa się to "Ventilvergaser"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 maja 2012, o 18:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2009, o 18:58
Posty: 128
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 30
Uprawnienia żeglarskie: zwykly jachtowy
No jak jeszcze silniczek ma gaźnik bez pływakowy to naprawdę przygoda go uruchamiać.
Na moim chomiku ( http://chomikuj.pl/janekneuron ) mam jakieś 2 ulotki Koeniga, niestety nic więcej nie mam...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2012, o 10:58 

Dołączył(a): 16 mar 2010, o 21:32
Posty: 9
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
janekneuron napisał(a):
Na moim chomiku ( http://chomikuj.pl/janekneuron ) mam jakieś 2 ulotki Koeniga,

Koenig_1_PS.pdf to jest prawie to co mam tylko ma gaźnik pływakowy i rur(k)ę wydechową wystającą z tłumika


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2012, o 13:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Natanael napisał(a):
Jak lubisz nasze stare sprzęty...

Nowych nie lubię, jak zresztą widać z innych moich postów :).
Dawno temu miałem też takiego Pelikana, fajnie go wspominam.

A moje lubienie staroci znalazło wyraz w nowo otwieranej stronce: http://www.OldtimerYacht.com

Stronę dopiero zarejestrowałem, więc jeszcze się buduje, ale wkrótce będzie działać. Myślą przewodnią jest próba ratowania oldtimerów, często widzimy gdzieś niszczejące łódki, więc pomyślałem że warto stworzyć miejsce, gdzie będzie można o takich przypadkach "donosić". Zdjęcie, parę słów komentarza, lokalizacja, ewentualne namiary na właściciela, jeśli znane...
Osobny dział to będzie prezentacja naszych skarbów. Też dwa-trzy zdjęcia, krótki opis i ewentualne namiary(jeśli ktoś nie będzie chciał ich publikować, to zostaną do mojej wiadomości) . Do prezentacji najchętniej zdjęcia przed i po restauracji, ale nie tylko :D.
Ponadto przewiduję zamieszczanie ogłoszeń o sprzedaży oldtimerów oraz, w przyszłości, dział poświęcony budowanym współcześnie klasykom (nie fabrycznym, a prezentacja działań zapaleńców, którym się chce zbudować coś klasycznego.

Oczywiście jest miejsce dla silników, kajaków, ciekawych fragmentów itd.. Prezentacje, ogłoszenia o sprzedaży, zresztą po prostu cała strona jest bezpłatna. W tej chwili zbieram pierwsze dane do napisania bazy, więc jeśli ktoś chce się zaprezentować, to zapraszam do podesłania materiałów jw na adres info@fuerte-sailing.com. Ułatiwi mi to życie, nie będę musiał pisać na fikcyjnych danych.

Baza nie będzie miała bezpośredniego dostępu, tzn. nie można będzie samemu zamieszczać informacji, trzeba będzie je przysłać do mnie, a ja je opublikuję. Zresztą wszystko będzie na stronie opisane :). Dajcie mi tylko parę dni, muszę się opędzić z innymi robotami :D.

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2012, o 23:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
No i też się zaopatrzyłem :D.
Jeszcze nie podotykałem, jest dopiero przed niemal chwilą kupiony, więc pewnie parę dni potrwa zanim kurier dotrze...

Ktoś ten silnik rozpoznaje? Były właściciel napisał jedynie, że silnik jest niemiecki...

Mi wygląda na NIXE 60 ccm, model z 1958r.


Załączniki:
2333144251_03 600pix web.jpg
2333144251_03 600pix web.jpg [ 19.24 KiB | Przeglądane 17045 razy ]
2333144251_02 600pix web.jpg
2333144251_02 600pix web.jpg [ 18.68 KiB | Przeglądane 17045 razy ]
2333144251_01 600pix web.jpg
2333144251_01 600pix web.jpg [ 19.5 KiB | Przeglądane 17045 razy ]

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 maja 2012, o 04:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2009, o 18:58
Posty: 128
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 30
Uprawnienia żeglarskie: zwykly jachtowy
Z całą pewnością Nixe.
Masz wyjątkowe szczęście że kupiłeś z wałem i kompletnym mocowaniem - o to ostatnie jest zawsze najtrudniej. Sam mam 1 silnik (sam silnik) Nixe + drugi w częściach, ale nie mogę skompletować osprzętu.
Jeśli możesz to dla mojej ciekawości się przyjrzyj (jak dotrze) czy śruba napędowa pęka u nasady łopatek - większość egzemplarzy które oglądałem tak ma. Jak już zdobyłem śrubę i dałem do zakładu "śrubiarskiego" to się okazało że nie potrafią naprawić takiego stopu...
W każdym razie gratuluje zakupu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2012, o 16:21 

Dołączył(a): 16 mar 2010, o 21:32
Posty: 9
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
janekneuron napisał(a):
Łożyska na wale korbowym powinny być w wersji C3, czyli o większym niż standardowy luzie na zimno.

Brzmi to rozsądnie, potowierdził mi to doradca handlowy od lożysk, który obiecał znaleźć zamienniki niemieckich łożysk z 1939 r,. ale mam poważny dysonans poznawczy :roll:
Na tym samym forum, w wątku o Wieteroku:
viewtopic.php?f=58&t=7197&start=25#p72000
user jack kategorycznie twierdzi że:
Tak przy okazji trzeba pamiętać , aby przy wymianie łożysk na wale silnika dwusuwowego stosować te z pasowaniem c2 , bo normalne łożysko pomimo " zgodnego" wymiaru nie wytrzyma długo
No i bądź tu teraz mądry :-x
Może przyjął że skoro zegarki radzieckie chodziły najszybciej to radzieckie silniki mszą chodzić najciaśniej? :shock:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2012, o 18:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2009, o 18:58
Posty: 128
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 30
Uprawnienia żeglarskie: zwykly jachtowy
Nie wiem jak łożyska z 1939, ale niemieckie (wchodnioniemieckie) łożyska na wale korbowym silniczka z lat '50 miały wyraźnie napisane ze są "C3".
Obstawiam literówkę użytkownika jack.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2012, o 19:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
A może tak ktoś by się pochwalił swoimi skarbami na OldtimerYacht.com ? Nie wypada mi na początku wstawiać własnych zdobyczy :).

Kilka zdjęć , krótki opis - chcę dla silników zrobić osobną kategorię, a dla kajaków osobną. Łodzie żaglowe też trafią do swojej własnej. Zdjęcia mogą być chociażby spośród tych już tu publikowanych, ale to Wy wiecie najlepiej, które są najfajniejsze...

Szkoda, żeby takie okazy nie były szerzej prezentowane, a na forum - poza pasjonatami - mało kto zagląda. Ja natomiast nie chcę robić reklamy mojej stronce, dopóki jest pusta... Więc może znajdą się chętni do jej zapełnienia? To w końcu nic nie kosztuje...

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2012, o 12:45 

Dołączył(a): 13 lip 2007, o 10:45
Posty: 71
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 15
Oj , muszę przyznać ,że rzeczywiście trafiła mi się literówka , powinno być "c3" :oops: . Dobrze ,że to wyszło w " praniu" , bo krótki byłby żywot łożysk które poprzednio "poleciłem", jeszcze raz przepraszam za zamieszanie ;)

_________________
jack


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2012, o 12:50 

Dołączył(a): 16 mar 2010, o 21:32
Posty: 9
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
uff, kamień spadł mi z serca, (nie trafiając na stopy :lol: :lol: )


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2012, o 13:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13720
Podziękował : 10191
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
el szaman napisał(a):
A może tak ktoś by się pochwalił swoimi skarbami na OldtimerYacht.com ? Nie wypada mi na początku wstawiać własnych zdobyczy :).

Nie przejmuj się zaczynaj:
jak nie będzie nic:
to nic nie będzie :lol:

Np ja nie wiem czy wysyłać Ci Nel przed zrobieniem czegoś co widać:
bo samo skrobanie i nasączenie jest niemedialne. :lol:
MJS

ps.
np;
Oddam za darmo resztko po silniku Mawe
ale dopiero jak z Adampio dojdziemy które są od Keniga a które od Mawe
bo były we wspólnej skrzyni.

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2012, o 20:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2009, o 18:58
Posty: 128
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 30
Uprawnienia żeglarskie: zwykly jachtowy
Jestem bardzo chętny na resztki od Silnika MAW (jeśli o tym mowa) bo właśnie kompletuję części przed remontem planowanym na zimę.
Mogę pomóc w rozpoznaniu co MAW a co nie ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2012, o 20:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
No i proszę! Jeszcze nie zdążyłem nic umieścić, a już coś znalazło nowego właściciela!!! Nie mogliście poczekać??? :D

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 maja 2012, o 21:38 

Dołączył(a): 24 maja 2012, o 20:02
Posty: 2
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Witam kolegów.Jestem już z poprzedniej epoki i internet idzie mi słabo.czytam Wasze posty i bardzo chcę pogadać.Kupiłem Timmlera i mam z tym małym diabłem kłopot.Nie chodzi na wolnych obrotach.Ustawiam mu przepustnicę śrubką regulacyjną przepustnicy a on albo nabiera zbyt dużych obrotów albo gaśnie.Jedynie przy życiu można go utrzymać dodając gazu manetką.Z tego co wiem każdy silnik dwusuwowy ma chodzić na wolnych obrotach ustawionych za pomocą śrubki przepustnicy.W moim silniku śrubka od składu mieszanki ma sprężynkę w środku.Nie wiem czy to jest orginał ale tak już jest.Ogólnie bardzo żle reaguje na wkręcanie i wykręcanie tej dyszy.Gażnik umyty dysze przedmuchane poziom paliwa ustawiony.Możliwe ze żle bo tudno zmierzyć kiedy zaworek jest już zamknięty.To moj pierwszy post.Pisałem go godzinę.Widać moją walkę z komputerem.Pozdrawiam wszystkich.WODOM CZEŚĆ.
Krzysztof Odrzański.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 maja 2012, o 05:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2009, o 18:58
Posty: 128
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 30
Uprawnienia żeglarskie: zwykly jachtowy
Napisz z którego roku Tummler.
Jeśli z lat '70 i później to ma 2 śrubki - regulacja mieszanki biegu jałowego (pozioma) i zderzak/ogranicznik przepustnicy (pochyła).
Na śrubkach są sprężynki co zapobiega samoczynnemu odkręcaniu.
Nie do końca zrozumiałem twój opis problemu (którą śrubką kręcisz?)
Śrubkę poziomą dokręcasz do oporu (delikatnie) i odkręcasz 3/4 obrotu (zakres od 1/2 do 1 obrotu wg instrukcji) i powinno być akceptowalnie, śrubkę ogranicznika opadania przepustnicy (skośna) wkręcasz tyle, żeby nie trzeba było dodawać gazu manetką żeby nie gasł.

Jeżeli sam płukałeś gaźnik to mogłeś pomylić dyszę rozruchową z główną.
Mają ten sam gwint i wygląd. Dysza główna ma trochę większy otworek i oznaczenie "80" (rozruchowa ma "50"). Po takiej zamianie silnik pracuje poprawnie tylko w bardzo wąskim zakresie obrotów i raczej na ssaniu.

Opis ustawiania poziomu paliwa "na sucho" (pomiar położenia pływaka w różnych pozycjach rozebranego gaźnika) jest w instrukcji serwisowej Tummlera lub w książkach o motorowerze Simson.
Tak na szybko jeśli napełnisz gaźnik, zakręcisz kurek i zdemontujesz dół komory pływakowej to poziom benzyny powinien być z grubsza na równo z występem na wewnętrznej ściance korpusu gaźnika.

Instrukcję polską Tummlera znajdziesz u mnie na "chomiku" http://chomikuj.pl/janekneuron/stare_silniki_przyczepne/tummler . Znajdziesz tam również niemieckojęzyczną instrukcję serwisową oraz instrukcję/ulotkę gaźnika.
Jeśli obsługa "chomika" jest dla Ciebie skomplikowana to mogę je podesłać mailem jak go podasz lub udostępnisz.



Za ten post autor janekneuron otrzymał podziękowanie od: kade50
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 maja 2012, o 13:13 

Dołączył(a): 13 lip 2007, o 10:45
Posty: 71
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 15
Cytuj:
Nie chodzi na wolnych obrotach.Ustawiam mu przepustnicę śrubką regulacyjną przepustnicy a on albo nabiera zbyt dużych obrotów albo gaśnie.Jedynie przy życiu można go utrzymać dodając gazu manetką
Niestety tego typu objawy są przy silnikach dwusuwowych następstwem dostawania się do komory korbowej "fałszywego" powietrza. Może to być nieszczelność na złożeniu kartera lub pod cylnindrem ( uszczelka) , ale niestety najczęściej zwłaszcza przy starszych silnikach są to uszczelniacze wału (simmeringi).
Moim zdaniem to jest przyczyna dla której nie jesteś w stanie wyregulować niskich obrotów , gdyż mieszanka na wolnych obrotach jest zbyt uboga dla stabilnych obrotów silnika.

_________________
jack



Za ten post autor jack otrzymał podziękowanie od: kade50
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 maja 2012, o 19:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
jack napisał(a):
tego typu objawy są przy silnikach dwusuwowych następstwem dostawania się do komory korbowej "fałszywego" powietrz


Obawiam się, że Jack może mieć rację. Ale nie przejmuj się zbytnio. Obydwie naprawy nie są jakoś szczególnie skomplikowane. Być może będą wymagały rozebrania silnika, ale przy takich wielkościach to sama frajda :D. A poważnie, to da się to zrobić w domowych warunkach, koszty raczej Cię nie zabiją, a silniczek odzyska pełną sprawność.

Simmeringi do Tümmlera pewnie dostaniesz bez kłopotów, dorobienie uszczelki wykonasz sam (jak nie wiesz jak, to Ci napiszę - a jeśli nie ja, toi tak dobrze trafiłeś - są tu koledzy, którzy mają to w małym palcu!), więc się nie martw. Jeśli zwalczyłeś komputer, to z silniczkiem poradzisz sobie spokojnie!

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com



Za ten post autor el Szaman otrzymał podziękowania - 2: kade50, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 262 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 148 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL